Pisetään juhlat aikuisille. Kutsuissa lukee selvästi, että ei lapsia juhliin. Nyt sitten jokainen soittaa vuorollaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piitu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Piitu"

Vieras
saako tuoda sen ja sen imeväisikäisen juhliin. Todella, todella noloa minusta soitella perään kun kutsussa selvästi lukee, että aikuisten juhlat. juhlat sen tyyppiset ( alkoholia, kestävät myöhään ) että emme halua sinne lapsia, ei edes imeväisikäisiä. Jos ei pääse niin ei pääse, mutta miksi soitella perään? En ymmärrä.

Tämä on meille juhlan järjestäjille aika noloa nyt sitten vielä puhelimessa erikseen asiasta sanoa.

paras oli kun eräs äiti soitti, että voiko ottaa mukaan 2-vuotiaan "kun meidän Mirkku on tosi kiltisti ja hiljaa" Pointti ei ollutkaan siinä onko kiltisti ja mölyääkö, vaan se, että ne ei ole lastenjuhlat.

Siinä on varmaan se, että kukin ottaa asian kuitenkin vain omalta kohdaltaan. Jos on kyse pienten lasten vanhemmista, ei välttämättä usein ole mahdollista juhliin päästä ja jos vielä lapsen äiti imettää, hän voi ajatella, että no hän joka tapauksessa on vaikka kuskina, kun ei käytä alkoholia, no meniskö se lapsi siinä kuitenkin, että itse pääsisi kivoihin juhliin ja onhan se meidän vauva niin "kiltti" ja rauhallinen ja samalla nekin kaverit näkisi vauvan, jotka eivät ole vielä nähneet jne jne. Kukin järkeilee sen oman tilanteen mukaan ja tuumii, että no ei se ota jos ei annakaan, jos kysyy.

[QUOTE="Piitu";24712428]saako tuoda sen ja sen imeväisikäisen juhliin. Todella, todella noloa minusta soitella perään kun kutsussa selvästi lukee, että aikuisten juhlat. juhlat sen tyyppiset ( alkoholia, kestävät myöhään ) että emme halua sinne lapsia, ei edes imeväisikäisiä. Jos ei pääse niin ei pääse, mutta miksi soitella perään? En ymmärrä.

Tämä on meille juhlan järjestäjille aika noloa nyt sitten vielä puhelimessa erikseen asiasta sanoa.[/QUOTE]

Meillä oli sama tilanne tossa kevättalvella. Pidettiin läksiäiset, kun muutettiin kaikista kavereista 500km:n päähän. Siis kutsuttiin meidän kavereita viettämään tosi aikaisia terassikauden avajaisia ja grillibileitä.
Kutsuttiin tekstiviestillä noin 37 ihmistä ja laitettiin kyllä selvästi, että on aikuisten juhlat ja et meidänkin muksu on hoidossa yms. Ja oltiin vuokrattu paikkakin juhlia varten.

Eiköhän menny kuin vartti, niin ensimmäinen soitti, ja kysyi, että onko siel juhlapaikalla mikroa ja "lastenhoitotilaa" vaipan vaihtoon ja muuhun. No, ei ollut.

En kyllä missään vaiheessa ajatellut, että se olis ollut noloa meille...

Kieltämättä noloa. Minusta on aivan selvää, että mikäli juhlat ovat vain aikuisille, eivät minun lapseni tee asiaan mitään poikkeusta. Ja kuka edes haluaa tuoda lapsensa paikkaan missä aikuiset ovat humalassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24712461:
tuntuu vähän siltä että moni vanhempi ottaa itteensä kun tulee kutsu missä pyydetään jättämään lapset kotiin.

ajateltiin kerrankin pitää juhlat missä kaikki voivat rentoutua ilman lapsia! lapsijuhlia ollaan vietetty ihan tarpeeksi.

ajateltiin kerrankin pitää juhlat missä kaikki voivat rentoutua ilman lapsia! lapsijuhlia ollaan vietetty ihan tarpeeksi.
Onkohan ihmisillä sitten sama ajatus kaikkien juhlien kanssa, joillakin ihmisillä siis, että aina kutsun pitää koskea myös lapsia. Hääthän nyt ehdottomasti ovat monen mielestä juhla, johon lapset on kutsuttava.

Onkohan ihmisillä sitten sama ajatus kaikkien juhlien kanssa, joillakin ihmisillä siis, että aina kutsun pitää koskea myös lapsia. Hääthän nyt ehdottomasti ovat monen mielestä juhla, johon lapset on kutsuttava.

Kutsussa on selkeästi minkälaiset juhlat tulossa ja myösse, että kutsu on vain aikuisille. Kutsu lähetetty vain aikuisten nimellä. Sekin jo kertoo sen, että on aikuisille...ei siis lue herra ja rouva perheineen. Eli kaikki on kirjoitettu todella selkeästi ja ymmärrettävästi.

Kutsussa on selkeästi minkälaiset juhlat tulossa ja myösse, että kutsu on vain aikuisille. Kutsu lähetetty vain aikuisten nimellä. Sekin jo kertoo sen, että on aikuisille...ei siis lue herra ja rouva perheineen. Eli kaikki on kirjoitettu todella selkeästi ja ymmärrettävästi.
Ja silti vastaanottaja raapii päätään, että mitähän tämä nyt oikein tarkoittaa?:D

noloa porukkaa ne kyselijät! meidätkin kutsuttu aikuisten syysjuhlaan, ja ei tullut miteleenkään kysellä voidaanko tuoda lapset mukaan VAIKKA on hankala saada lastenvahtia. Nyt näyttäisi vahti olevan ja kerrankin päästää aikuisten kesken juhlimaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24712508:
kuulostaa hyvältä! teidän juhlat, teidän "säännöt" ja toiveet. toivottavasti kaikki jotka meinasi roudaa lapset mukaan kysyi että voiko..ettei joku vaan tuo niitä sinne. kiva käännyttää ovelta. :kieh:

en ikinä kehtaisi käännyttää ovelta, mutta sitten tuleekin kyllä ongelmia kun osalle sanottu vielä uudestaan puhelimessa, että ei lapsia näihin juhliin ja jos osa tuokin paikalle. Oi joi...nyt iski stressi. En edes ajatellut, että joku voikin tuoda sinne lapsia :( joudun tosi kurjaan välikäteen :(

Ollaan vielä vuokrattu tilat ja ne ei sovellu lapsille ja ruokakin on aikuiseen makuun.

Noh kyllähän ne lapset voi käydä siellä alkuillasta kun alkoholia ei ole vielä tarjoiltu niin paljoa, ensimmäiset pari tuntia ja silleen. Tämäkin on aika normaali käytäntö myöskin...

Mää kuulun sellaiseen ihmisjoukkoon, että mun käsitys on se, että minne ei lasten kanssa pääse, sinne ei tarvitse mennäkään. Mulla on lapset ja sen mukaan elellään. Elikkäs ei ole tarvetta itsellänikään mennä alkotäytteisiin illanistujaisiin. Illanistujaisia voipi pitää ilman alkoa ja lapsiperheinäkin. Ei ne lasten kemuja välttis ole, jos kerta aikuisetkin saa relata ja lapset olla keskenään, aikuiset lähettyvillä. Että jos mulle kyseinen kutsu olis tullu, oisin ilmoittanu, että emme tule, kiitos kutsusta silti.

• Tykkää
Reactions: Squawe
[QUOTE="eräs";24712539]Mää kuulun sellaiseen ihmisjoukkoon, että mun käsitys on se, että minne ei lasten kanssa pääse, sinne ei tarvitse mennäkään. Mulla on lapset ja sen mukaan elellään. Elikkäs ei ole tarvetta itsellänikään mennä alkotäytteisiin illanistujaisiin. Illanistujaisia voipi pitää ilman alkoa ja lapsiperheinäkin. Ei ne lasten kemuja välttis ole, jos kerta aikuisetkin saa relata ja lapset olla keskenään, aikuiset lähettyvillä. Että jos mulle kyseinen kutsu olis tullu, oisin ilmoittanu, että emme tule, kiitos kutsusta silti.[/QUOTE]Ilmaisisitko kutsusta kieltäytymisen niin, että ette tule koska lapsia ei ole kutsuttu, vai niin, että emme pääse tulemaan, kiitos kutsusta?

Noh kyllähän ne lapset voi käydä siellä alkuillasta kun alkoholia ei ole vielä tarjoiltu niin paljoa, ensimmäiset pari tuntia ja silleen. Tämäkin on aika normaali käytäntö myöskin...

taitaa olla viimeiset juhlat mitkä pidetään. ollaan tehty paljon työtä tämän eteen ja että kaikilla olisi mukavaa ja aikuiset ihmiset saisivat jutella rauhassa ja rentoutua ( kun on niin monta, jotka ovat hyvin väsyneitä ) ajateltiin piristää syksyä. On se kumma jos ei nyt sitten halutakaan oplla ilman lapsia!

Ilmaisisitko kutsusta kieltäytymisen niin, että ette tule koska lapsia ei ole kutsuttu, vai niin, että emme pääse tulemaan, kiitos kutsusta?

Ei ole tarkoitus olla ilkeäkään, joten toki ilmaisisin kieltäytymisen niin, että kiitos kutsusta, emme tule. Mitä sitä selittelemään. Tosin kaikki meidän ystävät tietää tämän, joten me ollaan aika varmoja lastenhoitajia ;), ollaan kai joidenkin mielestä "hulluja", tykätään puuhata nuiden kanssa kaikkea ja muiden lapset tuo sitä juhlan tuntua meille omille lapsille =)

Mutta mua ei tartte ymmärtää, en vaan tajua, miksi ei voi kokoontua perheinä, oikeesti. Mutta en mä haasta mittään kinaakaan, kunhan ihmettelen. Relata voi niiden lapsostenkin kanssa. Tai heidän nukkumaan mentyä ilman.

[QUOTE="eräs";24712539]Mää kuulun sellaiseen ihmisjoukkoon, että mun käsitys on se, että minne ei lasten kanssa pääse, sinne ei tarvitse mennäkään. Mulla on lapset ja sen mukaan elellään. Elikkäs ei ole tarvetta itsellänikään mennä alkotäytteisiin illanistujaisiin. Illanistujaisia voipi pitää ilman alkoa ja lapsiperheinäkin. Ei ne lasten kemuja välttis ole, jos kerta aikuisetkin saa relata ja lapset olla keskenään, aikuiset lähettyvillä. Että jos mulle kyseinen kutsu olis tullu, oisin ilmoittanu, että emme tule, kiitos kutsusta silti.[/QUOTE]

Ihmisiä on erilaisia, minusta taas on kiva päästä välillä jonnekin ilman lapsia. Tosin kutsuja on tullut myös sellaisina aikoina kun itsellä on ollut ihan pieni vauva tai muuten aikea saada lapsille hoitajaa. Silloin tietty vaan kiitetään kutsusta ja pahoitellaan kun ei päästä tulemaan.

Ja juu, mitkään ryyppäilybileet ei kiinnosta, mutta muuten on ihanaa saada välillä ihan vaan aikuisten kesken syödä hyviä ruokia, juoda se pari lasia viiniä ja keskustella ilman että tarvii samalla seurata lapsia.

[QUOTE="eräs";24712553]Ei ole tarkoitus olla ilkeäkään, joten toki ilmaisisin kieltäytymisen niin, että kiitos kutsusta, emme tule. Mitä sitä selittelemään. Tosin kaikki meidän ystävät tietää tämän, joten me ollaan aika varmoja lastenhoitajia ;), ollaan kai joidenkin mielestä "hulluja", tykätään puuhata nuiden kanssa kaikkea ja muiden lapset tuo sitä juhlan tuntua meille omille lapsille =)

Mutta mua ei tartte ymmärtää, en vaan tajua, miksi ei voi kokoontua perheinä, oikeesti. Mutta en mä haasta mittään kinaakaan, kunhan ihmettelen. Relata voi niiden lapsostenkin kanssa. Tai heidän nukkumaan mentyä ilman.[/QUOTE]Kiitos vastauksestasi, minä ymmärrän oikein hyvin, etenkin kun et töksäyttäisi vastausta kutsuun epäkohteliaasti.=)

Yhteistyössä