Piristääkö lääkkeet oikeesti ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LiirunLaarunLötsö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LiirunLaarunLötsö

Vieras
On alkanu tuntumaan siltä, että tarvitsisin jotain mieltä piristämään. Elämä muuten mallillaan, mutta tämä kamala ainainen väsymys vaivaa. Ja suutun ja kiukustun melkein mistä vain tosi helposti. Onko semmosia mielialalääkkeitä olemassa, jotka vaikuttavat mielialaan piristävästi. Vai onko ne vain lumelääkkeitä ? Joku päivä kun olo on virkeä, ihan ajattelen, että oispa aina tällainen olotila.

enemmänkin tasottaa mielialaa, niin ettei hermoile liika, tuntuu paljon tasasemmalle ja vahvemmalle. itseluottamus ja rauhallisuus kasvaa. pystyy näkemään asiat uudesta perspektistä.
mulla ainakin on luja usko lääkkeen apuun > mikä voikin olla haitta kun lopetan lääkkeen käyton.

Ehdottomasti kannattaa kokeilla! Tekee sitten omat johtopäätöksensä. Kokeikeilee vaikka 2-3 kk, ja jos on ollut apua, niin sitten jatkaa. Jos lääke ei sovellu, niin sitten kokeilee vaikak toista merkkiä. Mutta aika hyvin siedettyjä / toimivia nuo lääkkeet ovat! Vaikkapa Cipramil tai Sepram yms, onhan noita eri vaihtiksia.

Kyllä mulla ainakin esikoisen syntymän jälkeiseen mielialan laskuun oli lääkkeistä apua.Serotoniinia sisältävät lääkkeet kohottaa mielialaa eikä niihin tarvi pelätä jäävänsä koukkuun.
Tämän kuopuksen syntymän jälkeen osasin asioihin suhtautua jo eri tavalla ja väsymystä olen karkottanut monivitamiineilla.Mieliala ei ole päässyt laskemaan kun osaa jo ajatella että ei tämä näin hankalaa tule ikuisesti olemaan ja uskaltaa tahtoa herkemmin apua kuin ensimmäisen vauva-aikana.
Meni kyllä nyt vähän asian vierestäkin.. :x

Yhteistyössä