Pinotaan yli 30-vuotiaina ekan lapsen saaneet, jotka tulivat raskaaksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllä myöhemminkin ehtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllä myöhemminkin ehtii

Vieras
...helposti.

Itse tulin ekalla yrityksellä raskaaksi 30-vuotiaana.

Sanotaan ettei nainen ole enää hedelmällisimmillään. Paljonko hedelmällisempi olisi pitänyt vielä olla?

Toisaalta jos on ongelmia hedelmällisyyden kanssa, niin ei se ikää katso siinä mielessä, että se sama PCO esim. saattaa aiheuttaa lapsettomuutta, oli nainen sitten 18 tai 38.

Itse sain esikoiseni 32-vuotiaaana, en helposti, mutta yhtään helpompaa se ei olisi (todennäköisesti) ollut 10 vuotta aiemminkaan.

ei helposti, sillä just jäi yritys alle maagisen 1-vuoden, mutta ikää olikin lapsen syntyessä sitten jo 39 :). toisaalta tiedä häntä olisiko ollut sen helpompaa nuorempanakaan, sillä olin usemman vuoden akaisemmin suhteessa, jossa ehkäisynä oli keskeytetty yhdyntä, enkä tullut raskaaksi, joten huippuhedelmällinen tuskin olen ollut alle 30-vuotiaanakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä myöhemminkin ehtii:
...helposti.

Sanotaan ettei nainen ole enää hedelmällisimmillään. Paljonko hedelmällisempi olisi pitänyt vielä olla?

ajattelitko, että sinun yksilöllinen kokemuksesi kumoaa tieteellisin tutkimuksin saadut faktat?

Minä tulin raskaaksi 33 vuotiaana. Kaksi kuukautta pillereiden lopettamisen jälkeen. Eli tosiaankin heti. Esikoinen kun täytti vuoden ajateltiin että nyt voisi alkaa yrittelemään toista ja tulin heti raskaaksi :)
Nyt kuopus kuusi kuukautta ja emme enään halua lisää lapsia ja vähän pelottaa kun niin helpolla tuun raskaaksi... Ehkäisy vaikea juttukun mitää horminaalista en voi käyttää ja kuparikierukka on myös pois suljettu... blaaaah! Eikä ihan selibaattiinkaan viittis ryhtyä ;)

Esikoinen ensimmäisestä tai toisesta kierrosta 32-vuotiaana ja toinen ensimmäisellä kerralla kaksi vuotta myöhemmin.

Kyllä meitä helposti raskautuvia löytyy yli kolmikymppisistäkin, vaikka toki raskaustuminen on tilastollisesti helpompaa nuoremmille. :)

...helposti.

Good for you. Mielestäni aavistuksen ilkeää ylpeillä asiasta. Yksilöllisiä juttuja eikä kellekään soisi lapsettomuutta; olipa ikä mikä tahansa. Toivottavasti et ainakaan irl asiaa hehkuttele.

no mä en tähän pinoon kyl kuulu, kun esikoiseni sain 26-vuotiaana.. mutta toisen, kolmannen ja neljännen sain yli kolmikymppisenä. ja helposti saivat alkunsa. tuntuu, että mun hormonitoiminta on iän myötä vaan parantunut! kuukautisetklin nyt paljon säännöllisemmät kuin nuorempana. monet synnytykset varmaan saaneet tän aikaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
...helposti.

Good for you. Mielestäni aavistuksen ilkeää ylpeillä asiasta. Yksilöllisiä juttuja eikä kellekään soisi lapsettomuutta; olipa ikä mikä tahansa. Toivottavasti et ainakaan irl asiaa hehkuttele.

mitäs ilkeää tuossa nyt on?! itsekin olen asiaa monesti ihmetellyt, että miten olenkin näin hedelmällinen ollut. myös ihan irl. :)

Mä aloin odottaa ekaa 32-vuotiaana, mutta sikiöllä todettiin downin syndrooma, joten se raskaus keskeytettiin. Seuraava yritys oli, kun olin 33 ja helposti onnistui, kuten ekakin, tällä kertaa sikiö oli täysin terve ja terve lapsi myös syntyi.

:wave: Mä kyllä raskauduin helposti useaan kertaan n. 34-35-vuotiaana, mutta ne kaikki päättyi keskenmenoon. Sitten sain ilokseni tuon ainokaiseni 40-vuotiaana, ilman yrittämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata:
Minä tulin raskaaksi 33 vuotiaana. Kaksi kuukautta pillereiden lopettamisen jälkeen. Eli tosiaankin heti. Esikoinen kun täytti vuoden ajateltiin että nyt voisi alkaa yrittelemään toista ja tulin heti raskaaksi :)
Nyt kuopus kuusi kuukautta ja emme enään halua lisää lapsia ja vähän pelottaa kun niin helpolla tuun raskaaksi... Ehkäisy vaikea juttukun mitää horminaalista en voi käyttää ja kuparikierukka on myös pois suljettu... blaaaah! Eikä ihan selibaattiinkaan viittis ryhtyä ;)

Piuhat poikki? Jos siis ette enää lisää halua..

Eka 32-vuotiaana "yrittämättä" ja toinen 33-vuotiaana, jolloin esikoinen oli vielä täysimetyksellä.
Eli siis todella helposti. Ja nyt pelkään kokoajan ettei vaan olisi kolmas tuloillaan. Kuopus on vasta 3kk.

Yhteistyössä