Pinoon palstalaisten KARKKIBRAVUURIT

Rukoilijasirkka
Mä oon tehnyt sitä daimia, täällä oli joskus ohje. Olen jättänyt siitä kaakaojauheen pois enkä ikinä päällystä sitä suklaalla. ja tykkään jättää sen jonkun verran joustavaksi, en tee yleensä rapeaa.

Tontun suukot

100g talous-/kilosuklaata
1dl vadelmia / mustaherukoita
Makeisvuokia

Sulata rasva vesihauteessa. Paloittele suklaa tai rouhi veitsellä karkeaksi rouheeksi. Laita suklaa kulhoon ja sulata vesihauteessa. Soseuta marjat ja sekoita sulaan suklaaseen.
Laita seos muovipussiin, leikkaa kulmaan pieni reikä ja pursota massaa pieniin makeisvuokiin.
Koristele suklaaraasteella.

Helppo ja aika nopee ohje. Marjat tuo kivasti raikkautta makeeseen suklaaseen. :)

-Jonttu-
Jos herkututtaa eikä jaksa / oo rahaa hakea kaupasta karkkia, niin sotken tämmöstä:

siirappia
voita/margariinia
sokeria
kaakaota

keittää noita kattilassa sopivasti, ja lisää lorauksen maitoa lopuksi. Tadaa!! Herkkumössöä :å

Daim
(2 annosta)

1dl kermaa
1dl fariinisokeria
50g taloussuklaata

Lämmitä kattilassa kerma koko ajan sekoittaen. Lisää joukkoon fariinisokeri. Keitä seosta hiljaisella lämmöllä koko ajan sekoittaen, kunnes se sakenee.
Kaada seos leivinpaperin päälle ja anna jäähtyä.
Sulata suklaa vesihauteessa tai mikrossa pakkauksen ohjeen mukaan. Kaada sula suklaa kinuskin päälle ja laita viileään jähmettymään.
Leikkaa kovettunut kinuski suupaloiksi.

sulata fazerin sinistä suklaata kattilassa ja tölkistä niitä mandariineja sokeriliemessä (valutan liemet pois) yhdessä. Ensin mandariineja lusikkaan ja sitten siitä kattilasta suklaata mukaan... NAM! Omatekoinen riisisuklaakin on kyl tosi hyvää!

m
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Tontun suukot

Makeisvuokia

Sulata rasva vesihauteessa. Paloittele suklaa tai rouhi veitsellä karkeaksi rouheeksi. Laita suklaa kulhoon ja sulata vesihauteessa. Soseuta marjat ja sekoita sulaan suklaaseen.
Laita seos muovipussiin, leikkaa kulmaan pieni reikä ja pursota massaa pieniin makeisvuokiin.

Helppo ja aika nopee ohje. Marjat tuo kivasti raikkautta makeeseen suklaaseen. :)
Mikä rasva, kun ei sun ohjeessa lue rasvaa ollenkaan, ennen kuin tossa "sulata rasva"-kohdassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
ostan kaupasta lontooraesuklaalevyn. :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Mä ostan kaupasta "kumikarkkeja", niitä on ihana mässyttää..
Ei ku millasia ite tehtyjä nameja? :)
Noku emmä osaa :ashamed:

Mut kyllähän toisetkin "leipoo" niin että työntävät vaan kaupan viinerit uuniin.. Mä avaan karkkipussin kyllä ihan ite :D

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Tontun suukot

Makeisvuokia

Mikä rasva, kun ei sun ohjeessa lue rasvaa ollenkaan, ennen kuin tossa "sulata rasva"-kohdassa.
Joku härö mun ohjeessa. :LOL: Siinä pitäs olla "Sulata suklaa" ja sit se rouhittu tulee koristeluun. Ei siis tuu rasvaa noihin nameihin. :)

Yhteistyössä