pino niille joilla NIRSO mies!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
miten te ratkotte ruokajutut kotona jos itse olette suhteellisen kaikkiruokaisia?

mä en tiedä mitä tekis, ite syön kaikkee muuta paitsi äyriäisiä ja sisäelimiä ja mies ei söis ku tyyliin perunaa ja makkara- tai jauhelihakastiketta.
missään ei sais olla tulisia mausteita, sipulia, valkosipulia, kasviksia jnejnejne.

ärsyttää sen ronklaaminen ja nurina, hemmetti olis kiitollinen et sille ylipäätään tehdään ruokaa!! :kieh:

en oikeen viitti tehdä kahta ruokaa enkä jättää miestä ruuatta kun se tekee hirveen pitkää ja rankkaa päivää.. :ashamed:

mut tänään kyl sanoin sille et huomena alkaa uus elämä ja jos ei kasvikset ja muu mun tekemä ruoka maistu, niin tee sit omat ruokas :kieh:

Meillä kans ukko söi vain lihapullia ja nakkeja/makkaraa. Ihan hirveet taistelut käyty ruuasta alussa. Mutku ei ukko ite tee ruokia niin sit on turha parkua. Kana ei kelpaa, ei kala, ei liha muutaku jauhelihana jne. Mä oon nyt lasten myötä sanonut sille, että se on esimerkki lapsille ja mä en halua, että mun lapsista tulee tommosia. Ja kyllä se nyt on syönyt siis suunnilleen niitä samoja ruokia, kuin me muutkin. Mut esim sienet se nyppii pois joka ruuasta...

Mun mies on tosi nirso. Yritän kuunnella miehenkin toiveita ruokien suhteen, mutta joskus teen sellaistakin, mikä on mun herkkua ja tiedän että mies ei syö. Oon sanonut, että jos mun tekemä ei maistu, niin painelkoot ravintolaan syömään. Mä en halua elää niin yksipuolisella ruokavaliolla, kun mies pystyy :x

Mun mies kanssa tosi nirso. Keittoja ei syö ollenkaan, kun eivät ole oikeaa ruokaa, ei syö kiusauksia. Kala, sienet, maksa, kaali, tms. ei kelpaa. Tosi nirso myös leivästä, ranskis vaan kelpaisi ja päälle balkania. Meillä lapset on aika hyvin kaikkiruokasia ja onneksi eivät nirsoilevasta isästään ole ottaneet mallia. Tosin harvoin kyllä sitten tuleekaan yhdessä syömään, kun ei mikään kelpaa. Mulla on yleensä pakastimessa tai jääkaapissa jotain valmisruokia, lämmitelköön niitä sitten kun tulee nälkä.

Meillä homma on toiminut niin, että mies tekee ruuat. Silloin ennen oli tosi rankkaa kuulla valitusta ruokailun jälkeen. Koskaan ei ollut hyvä. Tilanne ajautui siihen, että mies kokkaa aina, jos on kotona. Jos hän ei jaksa tehdä ruokaa, niin sitten teen ruokaa, mutta mies voi syödä halutessaan vaikka purkkisosekeittoa.

Meillä tilanne johtui miehen moninaisista ruoka-aineongelmista, joista ei ollut tarkkaa tietoa - ei ole vieläkään. Mies oli käynyt esim. laktoositutkimuksissa, joiden mukaan hänellä ei ollut laktoosi-intorelanssia. Myöhemmin selvisi, että hänellä on sellainen ja vieläpä paha. Muitakin ruoka-aineita on aikatavalla mitä hän ei siedä.

Mun kaverilla on mies, joka syö vaan leipää :D. Ja jotain roskaruokaa... Voitte päätellä sitten, minkäkokoisia tämän perheen jäsenet ovat? Lapset mukaanlukien :(

Minä en eri ruokia laita. Itse syön paljon kasviksia, ja erikoisempia ruokia ja mies on tuota peruna-lihalinjaa. Tavallisten ruokien kanssa yleensä höyrytän itselleni kasviksia lisäksi. Sit myös kokkaan jättiannoksia ruokaa, ja pakastan rasioihin. Sit kun tekee mieli tehdä jotain erikoisempaa itselle, niin miehelle on ruokaa pakastimesta.

Mun mies oli kotona asuessaan nirso, tai ainakin urautunut syömisissään. Anoppi laittoi vain mieliruokia ja kaapissa oli aina tiettyä jogurttia, limua ja juustoa, kun poika kerran niiiiin tykkäsi. Mun tapaamisen myötä ruokavalio monipuolistui ja yhteenmuuton myötä meni lähes uusiksi. Nyt mies syö kaikkea, ei närpi, ei nypi, valita eikä muutenkaan neiteile ruoan suhteen, mutta anoppi se ei usko. Se aina jaksaa ylpeillä, miten "Matti" ei syö sitä eikä tätä ja on aina yhtä yllättynyt kun mies sanoo, että se oli silloin 15 vuotta sitten. On jotenkin hienoa muka olla valikoiva. Nirsot miehet ovat rasittavuuden huippu.

hitto kun osais laittaa kalaa!!!!
mun vanhemmat syö tosi paljon kalaa, mut mä en oo ikinä tehny kalasta mitää, viikko sitten tein elämäni ekan kerran uunilohta, mut ei ollu järin kevyt versio :ashamed: :whistle:

Yhteistyössä