PINO CLOMIFEENIN POPSIJOILLE

  • Viestiketjun aloittaja RouvaHuldaHuoleton
  • Ensimmäinen viesti
RouvaHuldaHuoleton
Laitetaan seurantaa meille clomilaisille, ihan oma osiomme!

Eli mulla on terolutit menossa 10.5. asti ja sen jälkeen pitäisi aloittaa clomit kun vuoto alkaa. Eka kierto alkamassa siis. Annostuksella 100mg/pv. Kannattaako muuten ottaa 2 tabua kerralla vai aamuin illoin?

Mulla ennestään 1 lapsi, taustalla pco ja endo. Joskus vuonna miekka ja kilpi eivät clomit toimineet, joten odotukset on aika alhaalla (tosin sen jälkeen olen synnyttänyt LUOMUlapsosen).

Eli minä piinailen ovulaatiota tuossa loppukuusta, entäs muut??

Hyvää kevättä! :flower:
 
RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2006 klo 08:57 Mökkönen kirjoitti:
Minä, mutta jätän ne pois, koska turhiahan ne on kun miehessäkin vikaa. :'(
Miehessäkin vikaa? Mutta eikö mitään sellaista johon ei esim clomifeeni hänellä tepsi? sitähän kun voi mieskin syödä...

Älä vielä sure, on niitä monia hoitoja mahdollisia vaikka miehellä uimarit oliskin talvikunnossa!

Muillekin tiedoksi, jos juttuseuraa tai lohtua kaipaatte niin yytä saa aina laittaa! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2006 klo 08:55 RouvaHuldaHuoleton kirjoitti:
Laitetaan seurantaa meille clomilaisille, ihan oma osiomme!

Eli mulla on terolutit menossa 10.5. asti ja sen jälkeen pitäisi aloittaa clomit kun vuoto alkaa. Eka kierto alkamassa siis. Annostuksella 100mg/pv. Kannattaako muuten ottaa 2 tabua kerralla vai aamuin illoin?

Eli minä piinailen ovulaatiota tuossa loppukuusta, entäs muut??

Hyvää kevättä! :flower:
Mulle lääkäri sanoi, että ne otetaan kerralla.
 
Teroluteja minäkin olen syönyt tämän vuoden ja nyt 4 kierto clomifeniä.

Tutkimuksia tehtiin ennen 1. lapsen syntymää miehelläni sekä itselläni, "vikaa" ei löytynyt. Silloin tärppäsi ekasta kierrosta clomifenejä.

Saapa nähdä mitä edessä tällä kertaa, heikolta näyttää. :'(
 
miu81
Heipsan!
Täälä uusi tulija mukaan torinoihin... Itselläni teroja puolisen vuotta takana, lapsettomuutta n 5 vuotta.
vika ovuloimattomuudessani. clomit kp 3-7 2 tabl. pv (aamu 1 ja ilta 1). Tässä kierrossa vasemmalla hyvin kehittynyt 1 munis, oikealla 2 pienempää kehittynyt. Tiistaina pistin pregnyl 5000IU:n irrotukseen ja nyt vain odotellaan parisen viikkoa et mikä mahtaa olla tulos... Tuskaa...

Eli tuossa tarinani tiivistettynä. :wave:
 
lumikko
Eilen loppui Terot ja menkkoja tässä odottelen. Sitten Clomeja kp 5-9. Jos ekalla kerralla ei tärppää niin sitten Terot+Clomit ja Clomit 2 tabulla. Mulle ei määrätty ultraa ollenkaan. Lasta yritetty 9 kuukautta. Muita tutkimuksia ei ole tehty kuin ovulaation määritys verestä.
 
Hei!

Ihanaa, kun on perustettu tällainen pino. :)

Minullekin määrättiin clomit ovuloimattomuuteen. Ei pco:ta tai muuta vikaa kuitenkaan todettu. Ilmeisesti stressi aiheuttanut hormonien epätasapainon. Lasta yritetty tuloksetta 8. kuukautta.

Nyt odottelen menkkoja alkavaksi, jotta saisin aloittaa clomit kp 4-8, 50mg/pvä. Ultraa ei määrätty mihinkään vaiheeseen. Clomit sain 4 kuukaudeksi. Jos ei tänä aikana tärppää, niin sitten miehen sperma tutkitaan.

Alkais vaan ne menkat jo, että päästään yritykseen (nyt kp 33...)! :)
Mulla ei oo muuta lääkitystä, kp:t ollu tän 8 kk jotain 27-36 välillä.

Tämä on siis eka kerta, kun Clomeja kokeilen. Vaihdetaan täällä kuulumisia, niin sittenpähän tietää vähän mitkä olot noilla lääkkeilläkin kuuluu asiaan jne. :)

Tsemppiä kaikille ja toivotaan, että clomeista on meille kaikille hurrrrjasti apua!!! :D
 
täällä olis kanssa yksi clomien syöjä.nyt on menossa toinen clomi-kierto.ennen clomeja en tuntenut ovulaatiota,mutta nyt epäilen tunteneeni ovulaatiot näissä kahdessa kierrossa,jossa clomit ollut apuna.

mulla on myös terolutit popsittavana, toinen kuuri kans.niitten pitäs vaikuttaa kiertojen pituuteen, mut niitten toimivuutta en vielä tiedä, kun vasta toka kierto.kierropäivät on heitellyt n. 23-30 nyt ekassa tero-kierrossa oli kp 25.

ollaan yritetty lasta noin 3 vuotta.minkäänlaista merkkiä ei ole näkynyt että tulisin raskaaksi.seuranta ultra olis tarkotettu ajotettavaksi 3ja 4 clomi-kierron väliin.
 
lumikko
tänään taas sitten vihdoin ja viimein alkoi menkat. joten kp 5 aloitan sitten elämäni ekat clomit. vähän jännittää jos tulee jotain sivuoireita. mietin myös sitä, että mulle ei määrätty nyt teroja, että jos niitä menkkoja ei sitten taas tulekkaan ja taas pitää ottaa yhteyttä lääkräiin, että saa teroja, jotta menkat alkaa. en ymmärrä miksei lääkäri voinut määrätä saman tien niitä teroja vaan pitää odottaa tämä yksi kierto nyt tässä välissä pelkillä clomeilla. kun mun menkat ovat olleet todella epäsäännölliset pillereiden lopettamisen jälkeen ja sitten vuodenvaihteessa niitä ei tullut ollenkaan. söin kolme tero kuuria ja menkat tuli mutta jäivät taas pois kun teroja en syönyt. tuntuu, että se on vähän sellaista leikkimistä...mutta tämä pino on erittäin hyvä, saa purata tuntojaan ihmisille jotka ovat samassa tilanteessa. tsemppiä kaikille!
 
Täällä yksi clomisti ilmottautuu joukkoonne :wave:

Meillä yritystä takana 12/04 lähtien....kesällä-05 todettiin PCO ja syksyllä ovuloimattomuus...Tammikuussa-06 piti aloittaa ekat clomit mutta kappas olinkin raskaana :heart: eli siis ihan luomusti olin tullut kun yritystä oli takana reilu vuosi ja rinnalla PCO ja ovuloimattomuus mutta raskaus men kuitenkin kesken RV 9+3 ja kaksosia odottelin innolla :'( :'(

Nyt sitte maaliskuussa aloitin sitte ne clomit 1tabl/vrk ja ultrassa ei ollut vastetta ja verikoekin sano että en ovuloinut.
nyt sitte tässä kierrossa söin kp5-9 2tabl/vrk ja nyt ultrassa löyty/näky kaksi follikkelia 16mm ja 14mm...josko nyt sitte jo saataisiin se oviskin tapahtumaan :whistle: tämäkin kierto tarkistetaan varoiksi vielä labrakokeillakin että saadaan täys varmuus asiasta.
nyt olen kyllä mielestäni tuntenut oviksen :p toivoa siis voisi olla.

LiirumLaarum KP 15/30
 
Toista haaveileva
Aloitimme pikku2:sen yritykset viime vuoden loppukesällä, huonoin tuloksin - ei onnistunut. Toki syynä on se että minulla on epäsäännöllisen pitkät kierrot eikä havaintoakaan oviksesta.

Menin nyt talvella gynekologille joka sanoi minulla olevan PCO:n. Eli samat ongelmat vain jatkuvat mitä oli jo ekankin yrityksen aikaan.
Ekasta olimme myös lapsettomuushoidoissa jonkin aikaa ja sitten jäimme hoitotauolle pitemmäksi aikaa. Kun hoitojen olisi pitänyt sitten alkaa, huomasinkin olevani raskaana ja luomusti. Eka on syntynyt -04 loppuvuodesta.

Hoito-ohjeeksi sain gyneltä syödä tätä pilleriyhdistelmää neljän kierron ajan ja sitten aletaan miettimään muita hoitokeinoja. Ensin hän kehoitti syömään 2 ekaa kiertoa yhdellä clomitabletilla ja jos ei onnistu, niin ne 2 viimeistä kiertoa kahdella clomitabletilla.

Tosin se jäi mietityttämään näin jälkikäteen, että miksi ultrasta ei puhuttu mitään ? Mutta kaipa näitä clomeja on silti turvallista syödä ilman noita seurantoja, toivon ainakin niin !!

No yhden kierron nyt siis olen jo syönyt sekä clomeja että teroja, mutta toistaiseksi tuloksetta. Toki tietysti ehkä jo nyt, ilman tikuttelua, saatoin havaita oviksen kp.17-18 paikkeilla mutta varma en ole asiasta. No siitä sentäs olen iloinen että kierto pysyi nyt kohtuudenrajoissa, kp.31 tulivat nyt menkut terojen syömisen jälkeen.

Nyt sitten on alkanut toinen kierto, ensin kp.3-7 syön clomeja ja sitten kp.15 alkaen teroja.

Toki mietin vain kun jos ovis tulee noin myöhään, niin voivatko terot heikentää ovista niin paljon, että mahdollista tärppiä ei tulekaan ?
 
lumikko
mun täytyy kysyä teiltä muilta, että miten otitte henkisesti sen tiedon, että ette ovuloi? minulle asia ei tullut yllätyksenä, mutta kyllä sitä silti jotenkin mietti, että miksi juuri minun kehoni ei toimi. toisaalta tieto helpotti, ei tarvitse pähkäillä miksei menkkoja tule.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2006 klo 16:45 lumikko kirjoitti:
mun täytyy kysyä teiltä muilta, että miten otitte henkisesti sen tiedon, että ette ovuloi? minulle asia ei tullut yllätyksenä, mutta kyllä sitä silti jotenkin mietti, että miksi juuri minun kehoni ei toimi. toisaalta tieto helpotti, ei tarvitse pähkäillä miksei menkkoja tule.
Minä kyllä järkytyin. Mutta toisaalta mulla on ollu pahoja stressioireita tän kuumeiluajan (on niin monta rautaa tulessa), joten tiesin, että mulla ei nyt ole oikein mikään ollut kunnossa kropassa. Eli uskon ja toivon, että vaiva on vain väliaikainen.
 
miu81
heipsan vaan kaikki!
Tänne pinoonpa on paljon eksynyt ihmisiä :)
Osaisitteko neuvoa miten pp:t laskettaisiin kohdallani. kp 12 (viimetiistaina) pistin pregnylin irtoamiseen. Lääkäri kehoitti sänkyhommiin ainakin ke ja pe ja mahdollisesti muinakin aikoina. Aloitanko piinapäivien laskemisen kp 13 eli keskiviikosta vai vasta torstaista esim. Eli jos aloitan laskemisen keskiviikosta olisi pp 7 tänään (kp 19) ja jos aloitan laskemisen torstaista olisi pp 6 tänään.... Eipä tuolla taida merkitystä olla kuin mielenterveyden kannalta... ;)

Mitenkäs muilla piina-ajat menevät? Onko tärppejä tullut? :heart:
 
RouvaHuldaHuoleton
Heipparallaa. Eipä mulla oikeestaan uutisia tai mitään muutosta tapahtunut, ajattelinpahan laittaa vaan viestiä. Kivaa kun saatiin kunnon pino aikaan!!

Mulla tänään viimein tuli terojen kutsuma täti, eli kp 3 aloitan clomit! Jännittää, vaikka toiveet aika matalalla. Mut onneksi täti edes tuli, edellisestä kerrasta on +50päivää...
 
pietu
Minä sain Clomifenit ja Terolutit eilen. Meillä sekä miehessä että minussa häikkää. Tutkimukset aluillaan (seuraava etappi nämä napit, verikokeet, miehellä ultra ja minulla syksymmällä vatsaontelotähystys), vaikka jotain onkin jo selvinnyt.

Aloitan siis Terolutit perjantaina ja Clomifenit seuraavan kierron alussa. Uskoisin, että jotain apua onkin, koska eilisessä ultrassa sentään munasolu oli näkyvillä. Perjantain kieppeillä pitäisi olla kovasti tuolla punkan puolella... Huomenna tai ylihuomenna aloitettava ahkera ovulaatiotestien tekeminen.

Yritystä siis takana yli vuosi. Miehellä alentunut hedelmällisyys ja minulla monirakkulaisuutta. Silti en toivoa ole heittänyt hukkaan...
 
RouvaHuldaHuoleton
Mie ajattelin ottaa mun 2tbl aamuisin... mulle jäi käsitys että ei väliä, kunhan samaan aikaan ottaa. Ja terot jatkuu kp 15-24. Huomennaotan ekan clomin, eli mulla annokset menee kp3-7.
 
pietu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2006 klo 21:05 lumikko kirjoitti:
otatteko clomin aamulla vai illalla? minulla tässä kierrossa vain yksi tabletti käytössä. entä onko muilla terot samaan aikaan käytössä?
Minulla on samaan aikaan ja Terot otan ensimmäistä kertaa tällä viikolla. Clomit vasta seuraavassa kierrossa.
 
pietu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 09:04 RouvaHuldaHuoleton kirjoitti:
Mie ajattelin ottaa mun 2tbl aamuisin... mulle jäi käsitys että ei väliä, kunhan samaan aikaan ottaa. Ja terot jatkuu kp 15-24. Huomennaotan ekan clomin, eli mulla annokset menee kp3-7.
Minulla samat päivät. Tosin minulle lääkäri sanoi, että jos ottaa kaksi, ne voi ottaa vaikka aamulla ja illalla erikseen, kunhan vain saman päivän aikana..
 
Heipä hei kaikille :wave:
Minulle kanssa lääkäri sanoi että kun määräsi 2tabl/vrk että ota sitte aamulla ja illalla.Tuskin se silti niin tarkkaa on miten ne ottaa kunhan samana päivänä ja samaan kellon aikaan.

Alkaako kenelläkään piinaviikko lähestyy??
Mulla olisi menossa nyt KP 19/30...ja jännittää niin pirusti onko tärppiä käynyt vai ei.
vahvasti sellainen tunne että harakoille on mennyt tämä kierto :/
 
Lumikko Kyllähän se iski kovaa, kun ensimmäisen kerran kuuli :/ Itku tuli. Myöhemmin labroissa olevinaan näkyi, että olisin ovuloinut seuraavassa kierrossa (sairaanhoitaja kertoi puhelimitse), mutta eilen lääkärissä käydessä sanottiin, että labra-arvo oli kuitenkin liian pieni. Jäin ihmettelemään, että miten sairaanhoitaja ei ole tiennyt ettei 15 pregearvo ole riittävä!!! Antoi turhaa toivoa :ashamed:

Eilen siis käytiin lääkärissä munatorvien aukiolotutkimuksessa. Näytti siltä, että molemmat puolet olisivat tukossa, mutta lääkäri ei vielä varmaksi uskaltanut sanoa. Saatiin lähete KYSiin IVF:ään, jossa vielä rtg:llä varmistavat tuon aukiolon.

Saatiin clomit kesän ajaksi, ihan varmuuden vuoksi, jos vaikka putket olisivatkin auki :) Alotan ne seuraavassa kierrossa. Nyt kp6/26.

Ihania kesäpäiviä ja lainatakseni ystäväni sanoja (kahden lapsen äiti) "nauttikaa nyt kun hermot ei ole vielä mennyt ja saatte nukkua" :LOL:
 
Mökkönen
Hmm. Jatkan nyt vielä sen, että kun clomeista ei meille ollut apua, niin ne vielä ohensivat hiuksiani.
Sen lisäksi, ettei vauvaa tullut, minun kauniit paksut hiukseni menivät.... \|O \|O \|O \|O \|O
 

Yhteistyössä