Pino alkuraskauden hermoilijoille

Hiiva: kuivuuta ja kutinaa. Pahaksi menneenä tuntuu kuin olisi alapää täynnä pieniä haavoja. Toooosi jeees. :xmas: Jos epäilyttää, soita neuvolaan, että laittavat sulle valkkarinäytelähetteen labraan. Voi aiheuttaa vuotelua.

Raudasta en osaa sanoa mitään... Mulla "ongelma" päinvastainen ja viimeksi olin vain tyytyväinen, kun hemppa oli vihdoin laskenut hyväksyttävämmälle tasolle.

Ja tuosta vuotelusta ja päivystyksestä. Saa sinne mennä, mutta siitä menemisestä ei välttämättä ole mitään hyötyä. Siis läheskään kaikissa ei ole ultramahdollisuutta ja tosiaan (kokemuksesta), mikäli ei vuoda kuin esterin takamuksesta, ne ei laita lähetettä eteenpäin tai sit jos näkevät, et punaista tulee edes hiukka, antavat lähetteen, jonka SAA (niiden sanat, ei mun) käyttää, jos ja kun vuoto tai kivut yltyy niin koviksi, ettei enää kotona pärjää. Näin toimii julkinen terveydenhuolto. =)
 
Kaunis kiitos kaikille lohdutuksesta :hug:

Täällä voidaan jo paljon paremmin, ja vuotokin on loppunut lähes kokonaan, sitä tulee enää pyyhkiessä pikkusen papruun, mut ei paljon, ja enää se ei ole kirkkaan punaista. Ja mulla kans kirvelee tuolla jonkin verran, tuntuu tosiaan kun siellä olis pieni haava tai jotain, ja mietin, että jos se olis ollut syy vuotoon. Toivon niiiiiiiin kovasti, että kaikki olisi tällä kertaa paremmin, kuin silloin heinäkuussa.

Olen yrittänyt verrata tuntemuksiani siihen edelliseen kokemukseen, ja silloin vuotoa kyllä kesti melkein kaksi viikkoa, ja sitä tuli paljon. Masuun ja alaselkään koski aika pahasti viimeisinä vuotopäivinä, ja olo oli aikas heikko. Ja olen miettinyt, että jos nyt olis km, kun viikkoja on jo 11+0 niin luulisin, että mulla olis jo aikamoiset kivut. Edellinen km tapahtui viikolla 7+, tosin alkio ei ollut kasvanut enää viikon 4+ tai 5+ jälkeen. Ja mulla hävis melkeen kaikki raskausoireetkin viikon 6+ aikana.

Sillon toissayönä, kun itkin niin sanoin miehellekin, että just kun olin uskaltanut alkaa iloita raskaudestani ja lakannut pelkäämästä pahinta... :( Tuntuis niin pahalta jos nytkin kävis ikävästi.

Oon nyt kuitenkin miettinyt, että odottaisin torstaihin, kun sillon mulla on se nt- ultra siellä Kättärillä. Ja mainitsen sitten siellä tästä asiasta. Sinne ainakin olen päässyt päivystykseen, ja ovat puhelimessakin olleet todella mukavia, kun olen sinne soitellut. Toissayönä piti kuitenkin soittaa Naistenklinikalle, kun siellä vaan on päivystys öisin. Itketti vaan enemmän, kun kuuntelin sen hoitajan neuvoja.

Toivotan teille kaikille oikein ihanaa sunnuntai-illan jatkoa ja mukavaa alkavaa viikkoa
:heart:

Alx&Baby 11+0
 
Alex kiva kuulla että olo on parempi ja vuoto loppunut lähes! :hug: Tätä tää on: just kun uskaltaa sanoa ääneen jopa nauttivansa raskaudesta, niin jo kulman takana kolkuttelee joku ketale! :kieh:

Niin, antaisko mulle joku vaihtopään? :headwall: Siis mulla *ihan oikeasti* menee kohta hermot itseni kanssa. En edes jaksa kertoa yksityiskohtia - sitä samaa vanhaa stressailua. Huomenna on neuvola ja täytyy jutella tätsyn kanssa. Passittaa kohta varmaan psykologille, mikä ei välttämättä olis ihan väärä paikka. :headwall:
 
Alx sen mitä mä opin, niin paras on olla kokonaan miettimättä, että mikä se syy vois olla. Siis ainakin niin kauan, kunnes joku syy löydetään. :) Siinä saa menemään omat hermot ...ja kun aina sille ei vaan ole mitään sellaista syytä. Todennäköisin syy kai tällaisiin tuohon aikaan alkaviin ja lyhytkestoisiin, mutta runsaisiin vuotoihin on etinen istukka (mikä ei sinänsä ole yhtään vaarallinen, mutta aika pershiistä, kun saattaa just vuodella vähän väliä ...joillakin koko raskauden. Ja tietty se aina stressaa). Mutta niin.. Kun sillä syyllä ei periaatteessa oo kauheesti merkitystä, se vuoto huolestuttaa joka tapauksessa. Mut hyvä, että on loppumaan päin, toivotaan, että jääkin pois. :)

Kimallus no panic. Taaskaan. ...tosin pakko myöntää, et eilen mietin jo, et pitäskö mun jättäytyä tältä palstalta pois. Oli tosi hyvä olo raskauden suhteen, kunnes tulin tänne käymään. Yhtäkkiä iski kamala epäusko, vaikka mitään syytä ei ollut. :xmas: No joo. Katotaan. Onhan se vähän niin, et moni stressi ois jääny stressaamatta, jos ei täältä olis semmoisista lukenut. :)

Mä taidan mennä leipomaan jotain, kun ei tuolta toosasta tule yhtään mitään kattomisen arvoista. :p

T. Kärppä ja papuvauveli 21+1
 
Tosi mukava kuulla että voit paremmin Alexandra :)

Kärppä Mulla on tän palstan suhteen vähän samoja fiiliksiä. Toisaalta täältä on tosi ihana lukea samoilla viikoilla menevien kokemuksista/oloista jne. mutta toisaalta tää palsta kyllä auttaa siinä paniikissa myös hyvin tehokkaasti.. Oon välillä yrittänytkin pysyä poissa, mutta ei taida onnistua :)

Kimallukselle tsempit, kaikki on ihan varmasti hyvin :hug: Ja jos se neuvolan täti tarjoaa sulle psykologia, niin mee ihmeessä. Eihän se ota jos ei annakaan. Itse puhuin kans neuvolassa avoimesti tästä omasta paniikista, mutta th oli kuitenkin vielä sitä mieltä että "normaalin" rajoissa mennään. Mutta hän oli kyllä ymmärtäväinen ja kannustava tuossa asiassa, esim. sanoi just sitä, että jos tuntuu siltä, niin eikun soitto neuvolaan ja kuuntelemaan sydänääniä. Niin paljon kuin itse vaan jaksaa käydä.

Itsellä nyt onneks toi paniikki on helpottanu liikkeiden myötä. Tosin kyllä se vielä nostaa välillä päätään jos vauvasta ei kuulu hetkeen mitään.. Eiköhän tän kanssa mennä ihan loppuun asti.

t. Jonniina 22+5
 
Tuosta edellä mainitusta kutinasta... voi tosiaan olla hiivatulehdus, joka on raskaana olevalle naiselle vaaraton ja helppo hoitaa. Raskaus altistaa hiivalle ynnä muille.
Mutta voi johtua myös paikkojen kuivumisesta ja emättimen ph:n epätasapainosta. Ja jos laittaa hiivalääkkeet alapäähän joka on kuiva ja siellä ei olekaan hiivaa niin kutinaa kymmenkertaistuu! Nimimerkillä kokemusta on :x :D
Itse kärsin tuosta ph-hommasta ja kuivuudesta. Lääkkeeksi siihen:
Lactal maitohappobakteeriemätinpuikot (joiden pitäis tehota muuten hiivaankin?)
Aqualan L: ää yöksi ja
sekstailuun Klick liukkaria.

Niin ja ei saa raapia! :attn: :)
 
Neuvolassa käyty ja kaikki sinänsä ok. Syke löytyi enkä mä oikeastaan sitä pelännytkään. Verenpaine ja pissakin ok. Se mikä nyt huolestuttaa on taas kuviteltu(?) lapsiveden tihkuminen... Eipä ne neuvolassa osannut ottaa aiheeseen mitään kantaa, mut kun mulla tota vaivaa nlatädin mielestä näyttää olevan tarpeeksi, niin sain huomiseksi lekuriajan. :) Ultraahan täällä ei neuvolassa ole, mutta ei tartekaan - mua nyt kiinnostaa toi alakerran tilanne ja haluan lisäksi keskustella tosta lapsivesi-jutusta. Hyvä että pääsen sinne lekuriin!

Anteeksi omanapaisuuteni. Mulla on pää nyt vaan niin posahtamispisteessä et johonki on pakko päästä purkamaan. :/ Anoppi istuis tossa pöydän toisella puolella, mutten ehkä viitti levittää tätä hermoilua koko sukuun... :LOL:
 
Saanen liittyä joukkoonne? Ehdin tuolla kuumeilijapuolella hetken vaan olla ja nyt on sunnuntaina testattu plussa, sitä ennen muutama haamu. Eli pikkuhiljaa (?!) olisi uskottava että jotain tavallisuudesta poikkeavaa on tapahtumassa. Olen siis melkein 30v. ensimmäisen odottaja. Yritystä ehti olla vain pari kiertoa joten nopeasti tärppäsi.

Koitin gyne/ultra-aikaa varata parin viikon päähän mutta pyysivät soittamaan uudelleen parin päivän kuluttua kun oli jotain ongelmia lääkärin aikataulujen/ajanvarauksen kanssa. Olisi sen nyt saanut niin olisi joku etappi jota odottaa!

Ihan kamalasti en ole vielä "oikeasti" hermoillut kun ei sinänsä ole mitään merkkejä että asiat olisi huonosti. Niin vaan toivotaan että tuolla kohdussa joku kasvaa ja että kaikki hyvin. Ainoa mikä hiukan välillä arveluttaa on että mulla on tosi paljon alavatsatuntemuksia, ihan päivittäin ovulaatiosta asti melkein, ei varsinaisesti kipua tai jos on kipeämpiä vihlaisuja joskus niin nopeasti menevät ohi. Ja on semmoinen olo että tuo vatsanalue on kirjaimellisesti paksuna. Toivottavasti olisi normaalia kohdun kasvuun ym. liittyvää tuntemusta!

Iloista alkuviikkoa kaikille!
:wave:
 
Oikein sydämellisesti tervetuloa tänne, Pulcina! :heart: Olenkin käynyt tuolla kuumeilupuolella kattelemassa, että onko susta ollut uusia uutisia! Ja 30-kymppisten pinoon kanssa heti kun siltä tuntuu! :D Vauvaliimaa ja tarrasukkia pikkuiselle! :heart:
 
Tervetuloa Pulcina! :wave:

Kimallus hienoja uutisia. :) Hyvä kun pääset purkamaan mieltäsi lekurille... itsekseen kun niitä asioita pohtii niin niistä tulee usein isoja mörköjä niistä asioista. :)

salmiakkitassu kiitos vinkistä... siis että voi olla jotain muutakin kuin hiivaa. Kun se kutina ei ole kovin isoa ja sitä ei ole ihan koko ajan... mutta välillä on. :p Niin ja kiitos Kärppiskin vastauksesta! Mä nyt aattelin vähän aikaa kattella et mitä siellä värkissä tapahtuu ja sit soitan aikaa neuvolaan. Mut mulla olis maanantaina lääkäri ja ultra.... et katotaan oottelenko siihen asti vai mitä...

:LOL: On sitä ihminen hassu. Sitä pohtii itsekseen että mikäköhän vaiva mulla mahtais olla kun hyvin vois mennä lääkäriin jossa ne ehkä tietäis paremmin... :D ;)

Ei muuten mitään vuotoja sen yhden aamun jälkeen. Eli tais johtua siitä kutinasta/rapsuttelusta/hiivasta/kuivuudesta.... mikä nyt sitten onkaan.

Hei ainiin! Ruoka-asiaa! :attn: Felix valmistaa sitä sellaista Lahden Leipälevitettä. Mä oon sitä syönyt kun ei ole tuorejuustoa eikä mitään muutakaan juustoa... mitäs mieltä te ootte sen syömisestä? Se on nimittäin NIIN hyvää.... :p

EM ja Dodo 10+6 :heart:
 
EM eikö se kuitenkin ole aika tuorejuustomaista (mun mielestä )? Tehdään maidosta ja kermasta. ...suomalaisesta tosin, mut siitä ei erikseen ole mainittu, onko se pastöroitua. ...no juu... tämäkään siis auta. :snotty: Varmaan itse ensin tarkistaisin niiltä suoraan, et kuin sen laita on.

(.) Huomenna ultra. Miks mua taaaaaaaas pelottaa, vaikka ei ole mitään syytä?? :snotty: Papukin melskaa mahassa (tosin tänään on ollu vaikka mitä outoa tuntemusta ...nehän EI kuulu normaaliin raskauteen, vaan niistä pitää heti huolestua :xmas: ).

Aa, ja Pulcina tervetuloa! :D

T. Kärppä ja papuska 21+2
 
Pulcina, tervetuloa :heart:

Kärppikselle hyvää ultrapäivää. Ihanaa kun näet taas pikkuisen. :heart:

Pipana on taas vahvistunut kun potkut tuntuu aina vaan selvemmin. Kyllä niitä on joka kerta niin ihana tuntea.. :heart: :heart: Oltiin sunnuntaina 4v synttäreillä jossa oli 1kk ikäinen tyttö sekä 10päivän ikäinen tyttö. Kylläpä vauvakuume nousi.. Tai siis on se koko ajan mutta tuli taas niin vahvasti sellanen että oi kun ihanaa saada sitten se oma pikkuinen syliin.. On ne niiiiiin pieniä... :heart:

sadee80 22+2 :heart:
 
Kärppis, joo siinä ei erikseen lue että pastöroitu mutta mun käsityksen mukaan kaikki suomessa valmistettavat maitotuotteet on pastöroituja. :) Hmmm... tää onkin sitten mielenkiintoinen kysymys. Kun jos kyseessä ei ole tuorejuusto eikä sulatejuusto niin miks sitä ei sais syödä? Sen takia kun se on tehty maidosta? Niinhän on jukurtti, viili, rahka ja vanukaskin.... :/ Joo mä en vaan ymmärrä et mitä eroa niissä on.... :LOL: kun onhan niissä kaikissa maitoa ja rasvaa, eli samoja aineita sekä juustossa että rahkassa. :| Nojoo. Mä nyt taidan tehdä johtotason päätöksen ja syön ainakin tuon rasian loppuun. :D

sadee joo mulla on kans joka kerta sama ongelma kun nään ihania pieniä vauvoja... ei malttais odottaa että saa oman vauvan syliinsä! :heart:

EM ja Dodo 11+0 :heart:
 
tervehdys taas kaikille ja pulcinalle tervetuloa joukkoon :wave:
eilen oli rakenne ultra ja kaikki oli hyvin. kaik varpaat ja sormet tallella ja muutkin tärkeät elimet :heart:
heti kun sisälle päästiin sanoin tätille että sukupuolta emme halua tietää. yritin kyllä kovin katsoa mutta ei siitä mitään huomannut :D
jännitystä loppuun asti.
nyt tarttis tämän pimun mennä pakkailee. huomenna olis aamulla lähtö häämatkalle joten en hetkeen täällä näy B)
vointeja kaikille :wave:

cadillac ja toukka 21+0
 
:wave: Täällä taas desperado superhermoilija. :wave:

Nyt on tutkittu ja hutkittu. Epäily on tällä hetkellä, että mulla olisi joku tulehdus alakerrassa, joka aiheuttaa tuota vetistä vuotoa. Mä niiiiiin toivon että olisi tulehduksesta kyse ja saisin vastauksen tuohon lorahteluun... Ja tulehduksen kun saa kuriin lääkekuurilla. Äippäpolille eivät ota kirveelläkään lapsivesi-testiin. Mulla eilen petti hermot, vaikka tiesin pääseväni tänään lekuriin, ja soitin päivystykseen. Käskivät edelleen mennä omalle lekurille, niin kuin olinkin jo menossa. Lekuri soitti vielä tänään konsultaatio-soiton Naistenklinikalle josta edelleen vakuutettiin et syytä huoleen ei olis. En tiiä, tää on karseeta! :kieh:

Cadillacille onnittelut ultrakuulumisista ja oikein ihanaista häämatkaa! Lienettekö johonkin lämpöiseen menossa näin syksyn harmaina? ;)
 
kyllä sitä lämpimään mennään. egypti kutsuu B)
naimisiin kyllä mentiin jo viime vuonna mutta nyt vasta pästään matkalle.
parempi myöhään kun ei milloinkaan =)
kaik on melkein pakattu joten nyt nukkumaan kun ois herätys neljältä :eek:
toivottavsto toukka pitää myös lämpöisestä :heart:
 
Hauskaa matkaa cadillacille ...vaikka taitaa tuo olla jo auringon alla. :D Kimallukselle :hug:

Meillä oli se uusintaultra eilen. Tällä kertaa ei tullut huono olokaan ja hyvin saatiin tutkittua. Kaikki hyvin, ei mittään huomautettavaa. Papuska juuri oikean kokoinen ja itsepäisesti niin perätilassa, ettei sukupuolesta saatu mitään selvyyttä, vaikka ultraava lääkäri kovasti yritti sinne haaruväliin päästä kurkkimaan. B)

T. Kärppä ja papuvauveli 21+4
 
cadillacille hyvää matkaa!

ON: Hittolainen voiko mullakin olla joku tulehdus kun meikäläisellä on kans jatkuvasti pöksyt märkänä ;) Siis valkkari (mun oletuksen mukaan) on tosi vetistä ja sitä tulee kyllä.. Multa ei oo vielä kertaakaan neuvolakäynneillä katsottu tuonne "alakertaan", tosin eipä ne tulehdukset taida välttämättä näkyä.. Nyt tuli kyllä epäilys asiasta.. Mitään muita oireita ei kyllä oo. Neuvolaankin on vielä kolmisen viikkoa aikaa. Eilen kyllä ärsyynnyin koko neuvolaan kun selvisi hammaslääkärissä että täälläkin järjestetään perhevalmennusryhmiä. Neuvolassa ei oo ollu mitään puhetta asiasta ja enhän minä tollona ekakertalaisena oo älynny kysyä mitään. Oon aatellu et kai siitä synnytysvalmennuksesta puhutaan myöhemmiin mut toi perhevalmennus onkin eri juttu.. Suuhygienisti vaan ihmetteli että en oo kuullu koko asiasta ja oon jo näin pitkällä. Mielelläni kuitenkin meen tollasiin juttuihin mukaan kun kaikki asiat on niin uutta ja ihmeellistä :) Nyt vaan se osallistuminen menee sitten hamaan tulevaisuuteen kun ne ryhmät on tosi äkkiä täynnä.. ja mulle ei kerrottu mitään :kieh:

t. jurputtava jonniina 23+0
 
Jonniina Mullakin olis ollut eka nlalääkäri ja alapääntsekkaus ollut vasta rv26, mutta sain ruikutettua itseni lekuriin, kun näitä "huolia" riittää (olisin mennyt yksityiselle jos eivät olisi nlalääkärille päästäneet). Siis mulla tulee kovin vetistä vuotoa, joka haisee vähintääkin omituiselle. Kaipa se vetinen ja runsas valkkari ompi ihan normaalia, mutta kummallisella hajulla varustettuna voi olla merkki tulehduksesta. Siitä siis vuotoa nuuhkimaan... :x

kimallus 21+6
 
ihana ajatus toi nuuhkiminen tosiaan :x :D

Meillä ei oo täällä nlalääkäria ollenkaan jos ei oo siihen jotain erityistarvetta. Taitaa pitää kuitenkin ens kerralla kysäistä asiasta tai jos vaikka viittis jopa soittaa (ah, ihanat soittoajat..), niin eipähän jää sitten hoitamatta jos jotain on..
 
Voi vattu. Sain vasta osasta labrakokeista vastaukset, loput ehkä huomenna. :kieh: Mutta negaa näytti tähän astiset.

Aloin keuhkoamaan sille ystävälliselle tädille kuinka p*rseestä tää on. Että mitä jos kaikki on labrakokeiden mukaan ok, mutta lorahtelu jatkuu. Ruikuttamista, ruikuttamista....kuulemma, niin sit tutkitaan lisää!!! Mä en todellakaan saa mielenrauhaa ennen kuin selitys löytyy. Valitin myös sitä, kun joissain paikoissa Suomessa jaetaan neuvoloissakin lapsivesi-testereitä, mutta täällä ei niitä heru edes äippäpolilta. Kuinka paljon säästettäisiin mammojen hermoja, kun niitä saisi (ymmärrän kyllä asian toisenkin puolen miksei niitä noin vaan jaella...paitsi JUST NYT EN). Taidanpa seuraavaksi marssia äippäpolille suoraan ja kahlita itseni oveen. Enkä pois lähde ennen kuin on tehty tarvittavat testit!! :kieh:
 
Täällä taas näemmä tuhruvuoto jatkuu, ei edelleenkään mitään kipuja, mutta tälläkertaa oli vuotoa tullut ihan kunnolla, ei niukasti, kuten viimeviikolla. Vuoto kuitenkin pysynyt ruskeana, silti pelottaa, muuttuuko se verisemmäksi ja alkaako kivut? neuvolalääkäri on vasta ylihuomenna ja ultra vkonlopun jälkeen ma. Ehdin jo huokaista, kun vuotoa ei pe-illan jälkeen enää kuulunut... mutta tässä sitä taas pelätään :/

4krs+masukki 12+2
 
Moikka moi :) Ollu taas kauhee kiire, siirryn heti omaan napaan kun ei oikeen tiiä mitä muutakaan tehä. :) Meillä rakenneultra Perjantaina ja jopa mies pääsee armeijasta eka kertaa mukaan! :) Kauheen vaikee pysyä housuissa, oisin niin kovasti jo menossa! :snotty:

Oon nähny ihan hirveitä unia, yks yö näin sellasta unta jossa todettiin että lapsi on todella sairas.. :/ Seuraavana yönä näin unta, että pikkunen oli kuollut.. :( Ollu aivan kamala olo kun on tuollasia unia nähny.. :/ Toivottavasti kuitenki pikkusella ois kaikki hyvin! :) Onpa ihana kuulla muiden ultrakokemuksia taas, onnea niistä! :p

Tekis mieli jotain tosi hyvää pullaa vaikka sitä jossa on "tomusokerikuorute" päällä, osaisinkohan tehä ite? :D Ihan kauheet himot nyt ois niihin.. Sattuisko joku tietämään miten niitä tehään? :)

Vihdoin oon jo vähän pystyny nauttimaan tästä raskaudesta, mut nyt kun ultra ois kohta niin tuntuu että päivät menee niin kauheen hitaasti ja tunnit vielä hitaammin. Sitä kerkee miettiä koko ajan kauheuksia, mietin sitä vaan et kiva jos se pikkunen ei oo jaksanu pysyä mukana ja on eka kerta ku isä pääsee mukaan niin se olis sen ensimmäinen ja viimenen kerta kun se pienokaisen näkis.. :( Oon ihan kauhee kun tämmösiä mietin.. :eek: :kieh:

Voih, mäkin voisin lähtee ulkomaille, voisko joku ottaa mut matkatavaroissa laukkuunsa? Ikinä kun en oo käyny muutaku Ruotsissa pari kertaa :D :kieh:

Eternal-life ja plankton 20+1
 

Yhteistyössä