Pino alkuraskauden hermoilijoille

kääk mua jännitää!!!
kello: 8.00 menen sinne verikokeisiin, no se ei jännitä juurikaan...'
ainoastaa olenko oikeassa paikassa... :p

kello: 10.20 mulla on se neuvola-lääkäri, se vähän jännittää,
että mitä siellä mulle tehdäänkään... :whistle:

kello: 12.00 on ultra, ja se vasta mua jänskättääkin, jäiks! Toivottavasti kaikki ois kunnossa. :heart:

on siinä mulla jänskäämistä kokopäiväksi. :eek: :D


TinyAngel 12+1
 
lentoemo Meidän vauvalla olkavarsi vastaa enempi viikkoja kuin muut mitat. Ultraaja kysyi siinä heti että onko meillä kummallakaan pitkät olkavarret, eli kyllä se perimä voi varmaan näkyä jo näin aikaisin :)

Tinylle onnea ultraan!

Jonniina 22+2
 
moikka taas...
verikokeista palattu kotiin...otettiin 4 putkiloa verta ja ainakin yksi oli toksoplasmaa varten...
aikaa ei mennytkään kuin noin 1h ja neuvolaan on vielä aikaa.
Turhaan vaan joudun nyt tuota väliä ajamaan (edes takaisin n.20km) mutta en ois saanut aikaani kulumaan, ja pakko oli tulla kotiin takaisin. Noin puolen tunnin päästä siis lähdenkin sinne neuvolaan...
kauhea pissa hätä joten otankin näytteen täällä kotona, en enää jaksais 10km ajaa tällä rakolla... :LOL:

ps. olin muuten väärässä rakennuksessa ensin...mun pitikin mennä labraan noi verijutut otattamaan, onneksi se oli kuitenkin viereinen rakennus. :ashamed: :D
 
Huomenta! Eilen vielä illalla tuhruili, mutta tänään ei mitään... jospa se siitä, ja kun ei kipujakaan ole, ja vuoto oli tosiaan ruskeaa... kyllä sitä silti pelästyy, kun aikaisemmissa ei ole koskaan missään vaiheessa minkäänlaista vuotoa ollut.

4krs+masukki 11+4

(neuvola-lääkäri tasan viikon päästä)

TinyAngel Onnea Ultraan... kunpa pääsis jo itsekin... (tuntuu vaan ikuisuudelta odotella sinne 27.10.)
 
Uuh...anoppi tulee viikonlopuksi kylään. Oliskohan sillä pesänrakennusviettiä ja vois siivota meiän kämpän? :whistle: Ei kun oikeesti, vähänkö olen iloinen kun eilen mä pystyin imuroimaan ILMAN et mahassa tuntui minkäänlaista painetta/juilintaa. Harvemmin tällaisesta asiasta ilakoin, mut nyt on pakko, kun olo on ollut parempi kuin viikko sitten. Silloin pienikin tekeminen alkoi tuntumaan pahalta. Niitä harkkasupistuksia?!

Ja kuulkaa, on ennen kuulumatonta tämäKIN. Meikäläisen neuvola siirtyi tältä viikolta ensi viikolle neukkatädin aloitteesta...eikä mua yhtään haitannut! :eek: Normistihan hermoilen jo hyvissä ajoin ennen käyntejä ja toivon että ne olis aikaisemmin. Noh, syykin löytynee. Meinaan nyt on tuo sikkurasikiö alkanut vähän aktivoitumaan, etenkin öisin tykkää riehua. Ja kivahan hänen kanssaan on öisin leikiskellä, kun ei tuo uni meinaa tulla silmään (ja sit kun meinaa niin esikoinen kaipaa tuttia |O ). Että kaipa se siellä hengissä sätkii.

Tinylle suuret tsempitykset ultraan!

4-kerros Kun selailet näitä juttuja taaksepäin, lyödät ainakin mun ja kärppiksen tuhruttelujuttuja. Molemmilla taisi tuhrutella viikkojen 8-14 välissä säännöllisen epäsäännöllisesti ja vielä on kaverit kyydissä. :) Että enpä sinuna liikaa hermoilisi. MINÄ, PARASKIN PUHUJA.

Meillä muuten ultrassa kakkospoitsun(?) pää oli viikkoa isompi. Mikä lie jättipää? Tosin ultraaja sanoi, että pään muoto ratkaisee ja hällä näytti olevan kauniin pyöreä pää, joka sitten tekee sitä mittaakin.

Ai juu, ja kärppikselle kiitos lunttilappuvinkistä! :D

kimallus 21+1
 
Hupsis, mistä huomaa, että kärppä oli eilen illalla vähän väsynyt... :snotty: Mutta meinasin kyllä moneen kertaan tulla uudestaan tesmaamaan, vieläkö sama peli vetelee, meinaan ennustukseni piti paikkaansa: viime yönä ei tarvinnut nukkua. Tai no... nukahdin mä kahdeksi tunniksi kuuden aikaan aamulla. :xmas:

OTETAAN VASTAAN KAIKKI HYVÄT VINKIT, MILLÄ HOITAA/HELPOTTAA FLUNSSAA RASKAUDEN AIKAN! :wave:
Oon nyt lipittänyt valkosipuli-hunaja-teetä, maannut (se tosin on vähän vaikeaa, kun nokka pistää vastaan :snotty: ) ja keksinyt vaikka mitä, mutta. Äh. Paska olo kun paska olo. =)

Jooh, omasta navasta ja valituksesta toivottamaan Tinylle onnea ultraan! Ja juu, nelkulle vielä: mun vuototarinoita ei välttämättä enää löydy tuolta alusta (kun niitä silloin tuhosin :ashamed: ) mutta siis juu, valitettavasti tutuksi tullu täälläkin, mutta kovasti silti potkii papuska äitiään tällä hetkellä virtsarakkoon (sillä on uusi huvitus :D ).

T. Kärppä ja papuvauveli (ei kai muuten vauvalla ole yhtä paska flunssaolo kuin mulla??? :eek: )
 
moikka kaikille ja kiitos ultra onnitteluista! :heart:
kaikki meni lopulta oikein hyvin ja tämä tuleva äippä on todella onnellinen.

neuvolassa pissa oli Ok, hemoglobiini oli noussut hg141, eli rautaa ei tarvitse syödä.
verenpaine oli ylinpaine laskenut ja alinpaine noussut 116/82
paino oli laskenut 233g, mutta ei kuuleman tarvii huolestua....
lääkärissä otettiin papakoe, ja tutki kohdunsuun jne..kunneltiin sydämen ääniä, WAU! mikä tunne...

ultrassa: tutkimus tehtiin alateitse, ja pikkuinen vauvelihan siellä oli. :heart:
koko vastatasi 12+2, muttei muutettu aikoja vaan mennään edelleen 12+1 ja LA on se sama 30.4.2009 eli pirpana oli 5,79cm pitkä. Niskaturvotus oli 1,0, eli Ok kohtuni on aika alhaalla ja takana...
hieman joutui ultraaja herättelemään vesseliä, että saatais hänet liikkeelle...äitinsä unen lahjat taitaa periä.:LOL:


TinyAngel& pikku Pirpana 12+1 :heart:
 
Täällä on viime yö istuttu vessassa ja itketty. Nousin joskus 23 aikaa pissille, ja matkalla vessaan tunsin, että jotain lirahti pikkareihin. Ja kun pääsin vessaan huomasin sen olevan kirkasta verta, kun istuin pöntölle, niin kirkasta verta tuli ihan kunnolla :'( :'( Mukana oli myös muutama tummempi hyytymä, ei kovin isoja mutta kuitenkin. Soitin 01 aikaan päivystykseen ja kyselin, josko olisin voinut tulla tarkistukseen, mutta ei ne päästäneet mua :( Sanoin kyllä, että mulla on yksi keskenmeno (07/08) jo takana, ja pelottaa hirmuisesti, mutta ei se auttanut. Hoitaja sanoi vaan, että "Kyllä aikuinen nainen aika runsasta verentuloa kestää." :( Oon niin peloissani, etten osaa tehdä oikein mitään... Varmaankin mun pitää odotella ensi torstaita, jolloin mulla on se nt- ultra.
Itkettää vaan :'(

Alx&Baby 10+6
 
Alexandra voi ei! :hug: olipas kamalaa kohtelua siellä päivystyksessä!! Mitä jos soittaisit nyt uudestaan? Siellä saattaisi olla joku fiksumpi tyyppi vastaamassa puhelimeen. Kyllä mun mielestä sun pitäis päästä ultraan ehdottomasti!!! :hug:
 
Alex voi ei taas. :hug: :flower: Siis ei sillä KAIKKI VOI VIELÄ OLLA IHAN KUNNOSSA . Mutta tiedän, miltä tuntuu yhden km:n jälkeen tulla uudestaan raskaaksi ja jo valmiiksi pelätä pahinta ja sitten, jos tulee mitään ongelmia... niitä harmittomiakaan. Rankkaa on. Voimia sulle, niitä tarvitaan, mutta tosiaan: koita saada itsesi uskomaan, että kaikki voi olla vielä kunnossa. :hug:

Mä tuolta alusta tuhosin omia juttujani enkä tainnut niiden pahimpien punaisten vuotojen aikaan edes kirjoitella, kun välttelin koneella istumista (se aiheutti lisää kipua mahaan). Mutta mulla tuli myös sitä punaista semmoisina aika runsaina hulvahduksina ja mukana oli hyytymiäkin. Ei isoja, mutta semmoisia peukunpään kokoisia. ...itse epäilen näin jälkikäteen, et ne vaan oli siitä, kun sitä verta tuli silloin sen verran paljon ja kaikki ei päässyt riittävän nopeasti ulos, niin ehti hyytyä matkalle. Mutta kuitenkin, pointti on se, että kaikki on silti kunnossa. :) Ootko tota km-ketjua seurannut? Siellä on myös monia muita, joilla on sama tarina, joten oikeasti kaikki voi vielä olla hyvin.

Mutta joo, munkin kokemus on se, ettei ainakaan tällä paikkakunnalla pääse ultraan tarkistuttamaan mitään, jos ei tule aivan häränpyllystä sitä verta. Mutta yksityiselle pääsee. Eli jos tuntuu, ettet malta odottaa sinne nt-ultraan, käväse yksityisellä. :)

Muutoin lepää. Muuta et voi tehdä. :hug:

T. Kärppä
 
Alex: :hug: Rukoilen, että ei ole mitään vakavaa. Taatusti pelästytti, mun mielestä sulla on kyllä oikeus mennä sinne päivystykseen, verorahoillahan se maksetaan. Ja eikös Suomessa ole nykään joku muukin tk-maksu? Paljon paljon tsemppiä :hug:
 
HCG apuja kaipailen viisaammilta!

Mulla tosi epäsäännölliset kuukautiset, ja viimeiset oleet joskus elokuun puolivälissä. Tein plussatestin, ja yllättäen tuhruilu alkoi melkein saman tien. Käytiin uä:ssä jossa todettiin sikiöpussi, vastasi viikkoja 5+2 (kuukautisista olisi ollut 8+3) ja sykettä ei näkynyt, ei tietenkään noin varhain. Hcg oli 6420 ja hoitaja sanoi sen olevan "pikkuisen alakanttiin" ja mua jäi vaivaamaan toi kommentti. Jos ajatellaan ultrassa näkyneisiin viikkoihin nähden, se käsittääkseni on ihan hyvä??? Kuukautisiin nähden tietysti matala....

Miten teidän kokemuksen mukaan, onko toi nyt kovasti matala? Meen ma uudestaan kokeille et sillonhan totuus viimeistään selviää.
 
Voi ei alex!! En osaa mitään viisasta sanoa, mutta toivon sydämeni pohjasta että kyseessä on väärä hälytys! :hug:

Käsittämätöntä millaista kohtelua sait päivystyksestä. Eikö siellä löydy yhtään empatiaa!? :eek:
 
Oisku en osaa sanoa mitään noista hcg-arvoista... :/

(.) äsken vähän tuhrutteli punaruskeeta vuotoa kun kävin vessassa.... ei kylläkään paljon eikä mitään kipujakaan ole niin eiköhän kaikki ole ihan kunnossa. =) Nyt tulee tyhmä kysymys: mulla ei ole koskaan ollut hiivatulehdusta (tietääkseni) niin voisko joku kertoa että mistä mä tiedän jos mulla on? Kutinastako? Kun mä mietin että nyt on ollu aika kutiseva olo ja oon tietty vähän "rapsutellu" :LOL: ja mietin että voisko se saada limakalvoja ärtymään ja tuota vuotoa tulemaan? :p

EM ja Dodo 10+5 :heart:
 
Alexandra ja 4-kerroksen väkeä :hug:

ElinaMaria Mulla on ollut hiiva ja oireet siinä tosi kova kutina ja ärtyneet limakalvot. Se kutina on kyllä karseeta. Eikös tollanen punaruskee vuoto voi johtua hiivasta? En oo ihan varma..

Täälläpä ei mitään erikoista.. sitä mietin, että mitenkähän paljon tuota rautaa nyt pitäis syödä kun neuvolan th sanoi vaan et lisärautaa, mut ei miten paljon.. Paketissa on toi normiannos 1 kapseli/pv, mutta tarpeeseen kaksinkertainen annos. Nyt saan tuosta ja vitamiineista rautaa 120 mg/pv, siis kun otan sen yhden kapselin.. onko kellään tietoa tästä? Mulla oli siis hemoglobiini 111 viime neuvolakäynnillä.

t. Jonniina 22+4
 

Yhteistyössä