pinnasängystä siirtyminen lastensänkyyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
miten olette toteuttaneet. Meillä poika meni jo hiukan yli 1v lastensänkyyn pinniksestä, mutta neiti on nyt 1v11kk ja ajateltiin siirtää hänet lastensänkyyn, mutta mietityttää miten mahtaa jäädä sinne. Pinnikseen kun on nukahtanut ihan itsekseen, mutta varmaan siksi koska ei ole pois päässyt. Miten teillä on onnistunut n. 2v siirtyminen?

meillä tyttö ei enää viimeisinä aikoina nukkunut kuin päikkärit pinniksessä, yöt nukku meidän vieressä. nyt jos en ole saanut nukkumaan omaan sänkyynsä niin olen nukahdettua kantanut omaan sänkyynsä, kömpii tosin joskus vielä meidän viereen aamuyöstä mutta harvemmin.

ja minä kun en jaksaisi tuota miljoona kertaa sänkyyn raahaamista tai vieressä nukuttamista. Pojan kanssa sitä tein ja se riitti! Taidetaan pitää neiti pinniksessä 18v asti :whistle:

Hahhahha...loistavasti.
Oon oikein ekspertti kertomaan siitä piinasta mikä 2vn siirtymisestä aiheutuu :D

Esikoisella se piina kesti melkein 2 vuotta eli ei nukahtanut omaan sänkyyn millään ja vähintään joka yö tuli meidän viereen.
Palautuksia illalla nukkumaan mennessä parhaimmillaan 60 kertaa enneku simahti johonkin.

Kuopuksella 2v2kk siirtyi eli piinaa kestänyt vasta 2kk josta suuri osa vietetty mökillä ja muutenkin reissussa (onneksi).
Eli ei nukahda omaan sänkyyn, viedään sinne mutta toistaiseksi pysyy useimmiten koko yön sängyssään.
...mutta mä en silti nuolaise enneku tipahtaa...
Siitä tuli mieleen että kuopus tipahtelee kyllä silloin tällöin sängystä ja silloin tulee meidän viereen.

meillä neiti nukkuu edelleen miun vieressä. ikää 1v6kk ja syksyllä ostan lastensängyn. pinnikseen ei halua nukkumaan ku nukkuma-asento on ku vitruviuksen miehellä :D

saa nähä mikä tappelu tulee ku lastensänkyyn hänet siirrän... :whistle:

Inhottaa vastata taas näin, mutta meillä meni pinniksestä jatkettavaan sänkyyn siirtyminen ongelmitta :snotty:
Poitsu siirtyi 2 v 5 kk iässä, kertaheitolla vanhasta kodista uuteen kotiin, pinnasängystä jatkettavaan ja makkarista lastenhuoneeseen. Sinne se jäi heti ekana iltana nukahtamaan itse, hätisteli minut pois ja sanoi että iso, nukkuu itte :) . Ei ole itkeskellyt, ei kiukutellut, ei karannut sängystä, tms.
Ja kuukauden päivät jatkettavassa sängyssä nukuttuaan siirtyikin sitten kerrossängyn alapetiin, sekin meni ongelmitta.
Esikoinen siirtyi jatkettavaan joskus 1 v 10 kk tienoilla muistaakseni, ilman itkuja tai ongelmia hänkin. Siirtyi tosin sitten takaisin perhepetiin kun pikkuveli syntyi, ja sieltä takaisin omaan huoneeseen jatkettavaan sänkyyn muutaman kuukauden kuluttua ilman protesteja.
Eikä kumpikaan muksuista tule meidän sänkyyn ikinä yöllä =). Kuopus herää joskus jo aamuviiden-kuuden maissa, silloin haen hänet meidän sänkyyn johon hän nukahtaa ja nukkuu pari tuntia.

Meillä kannoin pojan (silloin 1v 10kk) n. sata kertaa ekoina iltoina takasin sänkyyn,koskaan en jäänyt siihen asti että nukahtaa. Viikon jälkeen jäi jo tosi hyvin nukahtamaan itsekseen iltasadun ja laulun jälkeen,tosin joskus köpsyttelee aamuyöstä viereen nukkumaan. Kärsivällisyyttä :)

Mä niin haluaisin näin "ajoissa" tuon 1v3kk jatkettavaan mutta perhana vieköön riehaantuu leikkimään ja hyppimään ihan täysin! |O

Eikä kyllä onnistu sekään että nukuttais sen vaikka sylissä tai meidän sänkyyn ja kantais..Ei se nuku ku omaan sänkyyn kiltisti :whistle:
Esikoinen meni jatkettavaan jo 8kk iässä eikä ikinä ole mitään ongelmia ollut sängyssä pysymisen kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
meillä neiti nukkuu edelleen miun vieressä. ikää 1v6kk ja syksyllä ostan lastensängyn. pinnikseen ei halua nukkumaan ku nukkuma-asento on ku vitruviuksen miehellä :D

saa nähä mikä tappelu tulee ku lastensänkyyn hänet siirrän... :whistle:

meilläkin oli nukkunut mun vieressäja, pinnikseen ei suostunut menemään. sit laitettiin lasten sänky ja nyt nukkuu ja nukahtaa sinne.
ensin kun haettiin niin painotettiin et haetaan hänelle sänky ja kehuttiin et kuinka hieno ja oma sänky ja jatkettiin vaan kehuja. ja nyt nukkuu ylpeenä omassa sängyssä. ja ikää 1,7v.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Inhottaa vastata taas näin, mutta meillä meni pinniksestä jatkettavaan sänkyyn siirtyminen ongelmitta :snotty:
Poitsu siirtyi 2 v 5 kk iässä, kertaheitolla vanhasta kodista uuteen kotiin, pinnasängystä jatkettavaan ja makkarista lastenhuoneeseen. Sinne se jäi heti ekana iltana nukahtamaan itse, hätisteli minut pois ja sanoi että iso, nukkuu itte :) . Ei ole itkeskellyt, ei kiukutellut, ei karannut sängystä, tms.
Ja kuukauden päivät jatkettavassa sängyssä nukuttuaan siirtyikin sitten kerrossängyn alapetiin, sekin meni ongelmitta.
Esikoinen siirtyi jatkettavaan joskus 1 v 10 kk tienoilla muistaakseni, ilman itkuja tai ongelmia hänkin. Siirtyi tosin sitten takaisin perhepetiin kun pikkuveli syntyi, ja sieltä takaisin omaan huoneeseen jatkettavaan sänkyyn muutaman kuukauden kuluttua ilman protesteja.
Eikä kumpikaan muksuista tule meidän sänkyyn ikinä yöllä =). Kuopus herää joskus jo aamuviiden-kuuden maissa, silloin haen hänet meidän sänkyyn johon hän nukahtaa ja nukkuu pari tuntia.

meillä esikoinen muutti myös pinnasängysta uuteen kotiin, omaan huoneeseen ja jatkettavaan sänkyyn. kakkonen kertaheitolla kerrossängyn alapetille, ja kolmonen on nyt tää maanvaiva. tosin nukkuu nyt jo, että ei paha silti. mutta kahteen ekaan verrattuna vallan vaikea ja "suuritarpeinen" ollut koko elämänsä.

meillä nukutaan matkasängyssä, enkä pidä kiirettä vaihtaa tavis sänkyyn.. ikää nyt 1v1kk.. pinnasänky on sen verra vanha, että on aika korkella se alin taso niin voi tipahtaa pää eeltä alas ni siksi en siinä pidä..

Viime viikolla poika (1v9kk) siirtyi kerrasta jatkettavaan sänkyyn nukkumaan kun vauva(nukke) nukkuu pinniksessä, mitään ongelmaa ei ole ollut ja eikä nouse sängystä ilman lupaa.

Yhteistyössä