Meillä nukutettiin, eli käytännössä katsoen pidettiin kättä lapsen päällä/siliteltiin että lapsi pysyi sängyssä. Samaan oli tottunut jo pinnasängyssä ollessa.Alkuperäinen kirjoittaja JonnaN:Katja87; miten toteutitte tämän? Meillä aika vilkas lapsi, joka aikalailla söhlää sängyssä kauan ennen kun nukahtaa, joten tavissängyssä on kuitenkin erilaista
niin ja meillä siis lapsen sänky laitettiin omamme viereen ja menin siihen viereen omaan sänkyyn pötköttelemään siksi aikaa kun nukahti(5-10min).Alkuperäinen kirjoittaja x:1v8kk
Enemmän mua pelotti se, että lapsi olis tullut pää edellä pinnasängystä alas. Kun se oppi kiipeämään siihen laidalle, ja roikku siinä laidan päällä..Alkuperäinen kirjoittaja mm:Ettekö pelkää että ne sitten lähtee hortoilemaan joskus aamuyöstä ja teloo ittensä
Mulla nyt 1v5kk, ja oon miettiny että koska siirryttäis isojen sänkyyn
JOS vauva ei ole koskaan ollutkaan pinnasängyssä, niin aika helppoa se on. Ja jo 8kk ikäinen kuka seisoo siinä sänkyä vasten ymmärtää, että se on korkeammalla kuin lattia. Pinnasänky nimenomaan on se mikä vääristää tätä kun siinä on ne korkeat "reunat". Jos nyt ymmärsitte mitä takoitin.Alkuperäinen kirjoittaja mm:Ettekö pelkää että ne sitten lähtee hortoilemaan joskus aamuyöstä ja teloo ittensä
Mulla nyt 1v5kk, ja oon miettiny että koska siirryttäis isojen sänkyyn
pakko oli siirtää 1,5v tavis sänkyyn ku kiipesi pois pinniksestä ja kolhi itseäänAlkuperäinen kirjoittaja äetee:Meillä 1v9kk tyttö nukkuu edelleen pinnasängyssä. En hoksaa mitään syytä vielä siirtää isojen sänkyyn. On siellä 'turvassa' ainakin (ei osaa kiivetä pois sieltä), voin viedä turvallisin mielin päikkäreiden aikaan vaikka roskat ja hakea postin. Ei ole myöskään mitenkään liian isokokoinen pinnasänkyyn. Nukkumisten ja nukahtamisten kanssa ei ongelmaa. Mitkä syyt teidät 'ajoivat' lapsen laittamiseen tavalliseen sänkyyn? Tökerösti ilmaistu mutten nyt parempaakaan keksinyt Ite aattelin antaa oman tytön nukkua pinniksessä niin kauan ku vaan pysyy ja mahtuu siellä olemaan
Kokeile, että onnistuisko hällä iteksiään nukahtaminen myöskin tavallisessa sängyssä.Meillä kans vilkas lapsi, ja innostui myös tuosta silittelystä ym, mutta lopulta simahti 1-2h nukuttamisen jälkeen..huoh..ei ollu hauskaa. Sit n.2v4kk iässä kun jätettiin päiväunet pois niin sen jälkeen on ollut tosi väsy illalla ja sen verran iso että hänet voi lahjoa nukahtamaan itsekseen nätistiAlkuperäinen kirjoittaja JonnaN:Niin no toi tosin toimii, MUTTA meillä aikas vilkas lapsi, joka kyllä aina on itsekseen tohunnut pinniksessä jonkun aikaa yksin ja nukahtanut, sillä mietinkin että miten saataisiin sen järkevästi toteutumaan meillä, poika siis nyt 1v2kk Hän innostuu vaan; silittelystä,laulusta jne...