Pinna paloi lapsen hitauteen! >:(

• Viestiketjun aloittaja raivopää
  • Ensimmäinen viesti
raivopää
Meidän lapsi on maailman hitain, kaikessa.
Hihat paloivat siihen, kun lapsi ei ollut rihman kiertämää ulkovaatteista vielä pukenut, kun muut olivat jo menossa ulos.
Lapseni on yks hiivatin puupää haaveksija!
Sillä pyörii ziljoona ajatusta pääkopan sisällä ja eihän silloin mihinkään keskittymisestä tule yhtään mitään.

Itse olen vielä sellainen, että juoksen pää kolmantena jalkana joka paikkaan, niin väkisinkin turhaudun kun pitää odottaa. :headwall:

Tänne pitempää pinnaa KIITOS! :kieh:

PS
Ei oo ylimääräistä pinnaa, mut sympatiat sinne!! Täällä on kaks 3+ haaveilijaa, ovat kuin salaliitossa, toisella kun sujuu asiat, toisella junnaa. Useimmiten juuri syöminen ja pukeminen kestää. Ja tosiaan itse ripeänä ihmisenä en voi sietää tuollaista haahuilua.

Gluteus maximus
meille tuli palautetta päiväkodista kun meidän 2,5v tyttö on kuulemma mahdoton haaveilija ja haahuilee, vaikka pitäisi toimia. ihan kiva kun pieniltäkin vaaditaan jo hirveää nopeutta. Ymmärrän kyllä, että tädeiltä menee hermot, menee minultakin tuohon hitauteen, mutta tyttö on herranen aika vasta 2,5v ja tosiaan usein on ajatuksissaan ja korvaton (ei kuuntele )

Mun bonaripoika on se maailman hitain...
Ja mä taas nopein niin voi uskoa että törmäyskurssilla ollaan!!
Ikää jo 9 vee että pitäis jo käsittää jotain.

Mut sentään edistystä koulussakin tapahtunut,alkanut jo oppia tekemään kokeet määräajassa!!
Jippii!
KOlmas luokka ja toiset tekee kokeet tunnissa,Hän kahessa.
En käsitä miten ope antaa yhelle aikaa noin,ihan eriarvoista touhua.

Mut ei kans jaksa kun aina ja kaikessa poika on hidas....

Eli naiset,uskokaa että jotain edistystä voi tapahtua sentään näiden hitaiden heppujenkin kanssa.

:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:

Mut sentään edistystä koulussakin tapahtunut,alkanut jo oppia tekemään kokeet määräajassa!!
Jippii!

Eli naiset,uskokaa että jotain edistystä voi tapahtua sentään näiden hitaiden heppujenkin kanssa.

mahtavaa että ope antaa tehdä kokeet vaikka kestääkin. tuo hitaus on aivan yhtälailla erityistarve kuten vaikka ylivilkkaus kumma ettei teillä ole siihen "puututtu". siitä tuskin pääsee eroon mutta sen kanssa voi oppia elämään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
ymmärrettävää että hermostuttaa, mutta tuo hitaus ei varsinaisesti ole lapsen vika.
No niinpä!
Valehtelematta joskus tulee tunne, että lapsen olisi parempi osaavammissa ja ennen kaikkea kärsivällisemmissä käsissä. :'(
Minä vaan poltan päreeni tuon lapsen kanssa, vaikka ei saisi.

Alkuperäinen kirjoittaja raivopää:
Meidän lapsi on maailman hitain, kaikessa.
Hihat paloivat siihen, kun lapsi ei ollut rihman kiertämää ulkovaatteista vielä pukenut, kun muut olivat jo menossa ulos.
Lapseni on yks hiivatin puupää haaveksija!
Sillä pyörii ziljoona ajatusta pääkopan sisällä ja eihän silloin mihinkään keskittymisestä tule yhtään mitään.

Itse olen vielä sellainen, että juoksen pää kolmantena jalkana joka paikkaan, niin väkisinkin turhaudun kun pitää odottaa. :headwall:

Tänne pitempää pinnaa KIITOS! :kieh:
sä oot kuin mä :LOL: :saint:

lörpykkä
No tosiasia on se että jos muu ryhmä on jo valmiina, on kohtuutonta vaatia heitä odottamaan kuumissaan niin kauan että hidas haaveksija on vihdoin ja viimein saanut vaatteet päälle. Ja jos hidas haaveksija aina puetaan (usein muuten juuri nää passatut lapset on niitä hitaimpia) ei hän koskaan opikkaan itse pukemaan sen nopeammin.

Jippii!

mahtavaa että ope antaa tehdä kokeet vaikka kestääkin. tuo hitaus on aivan yhtälailla erityistarve kuten vaikka ylivilkkaus kumma ettei teillä ole siihen "puututtu". siitä tuskin pääsee eroon mutta sen kanssa voi oppia elämään.
Musta pojalla on selkeesti aspergerin oireita mutta mä oon vaan äitipuoli enkä tajua mitään.
Eikä mulla ole oikeuksia.
Isä sulkee silmät,ei VOI olla vikaa ja äiti ei viitti/ehdi/kiinnosta.

Mut todellakin esim 5 veenä ruokailu kesti tunnin,pukeminen puoli tuntia,ekalla ei ehtinyt välitunnille juur koskaan kun pukemiseen meni aika....

Alkuperäinen kirjoittaja lörpykkä:
No tosiasia on se että jos muu ryhmä on jo valmiina, on kohtuutonta vaatia heitä odottamaan kuumissaan niin kauan että hidas haaveksija on vihdoin ja viimein saanut vaatteet päälle. Ja jos hidas haaveksija aina puetaan (usein muuten juuri nää passatut lapset on niitä hitaimpia) ei hän koskaan opikkaan itse pukemaan sen nopeammin.
Tuo on niin totta!!
Bonaripoika on juur tuollanen ollut,puettu,syötetty ja passattu liki viisvuotiaaks.
Kun aloin vaatia että tekee itse niin jaiks...

Mut musta se ei ole lapselle mikään palvelus,tehdä puolesta.Kun niin ei voi tehä lopun ikää.ja se on jo koulussa huomattu,kuinka vaikeeta on todella hitaan pärjätä nopeiden maailmassa.

Boogyman

Jippii!

Musta pojalla on selkeesti aspergerin oireita mutta mä oon vaan äitipuoli enkä tajua mitään.

Mut todellakin esim 5 veenä ruokailu kesti tunnin,pukeminen puoli tuntia,ekalla ei ehtinyt välitunnille juur koskaan kun pukemiseen meni aika....
Meillä syödään kaksikin tuntia, siis ihan me kaikki...mut ei liittynyt nyt tähän. Vanhempien kyllä pitäisi tukea lasta tuossa ja kuunnella sinuakin, saatat hyvinkin nähdä sellaista mitä vanhemmat eivät.

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:

Jippii!

Meillä syödään kaksikin tuntia, siis ihan me kaikki...mut ei liittynyt nyt tähän. Vanhempien kyllä pitäisi tukea lasta tuossa ja kuunnella sinuakin, saatat hyvinkin nähdä sellaista mitä vanhemmat eivät.
Joo,siis jos oikein ruokaillaan...Voihan sitä upota vaikka kolmekin tuntia.Mutta esim kouluruokailut ei voi kestää tuntia saati kahta.
Kyllä lapsen pitää lautanen jossa 2 perunaa ja soosia,salaattia saada alle puolessa tunnissa alas.

Me muut ollaan pikasyöjiä,eli minä ja muut lapset kiskoo lautasellisen kyllä alle vartin alas.Jopa 1,5 vee.
JOs siis syödään eikä seurustella.

JONSERED Karhunkantaja
Tytär½ viisi vuotiaana unohteli kesken syömisen, mitä oli tekemässä. Jäi tuijottelemaan kaukaisuuteen haarukka puolitiessä ja suu auki. :kieh: Aika söpöä. :heart:

Keskittymishäiriöhän hänellä on, ei paha, mutta kuitenkin. Itse olen myös haaveilija ja hidas, kuin täi tervassa tai sitten singahdan salamana. On/off eikä mitään siltä väliltä.

Lasta voi auttaa sillä, että pilkkoo pukemisenkin osiksi: pue haalari, hyvä, nyt kengät, vasen ja oikea, hienoa, nyt käsineet, vasen, oikea jne. Mutta lisäosia äidin pinnastoon on hankala kehittää mistään ;)

Voi kuule. Me kans omistetaan yks maaaaaaa-il-man hiiiiiiiiiii-tain lapsikulta kans. :whistle:
Ja käämit on tällä äiteellä palanut monta kertaa, ja palaa varmaan edelleenki. Siit on tullut kohta arkirutiinia. :saint:

Boogyman
Joo,siis jos oikein ruokaillaan...Voihan sitä upota vaikka kolmekin tuntia.Mutta esim kouluruokailut ei voi kestää tuntia saati kahta.
Kyllä lapsen pitää lautanen jossa 2 perunaa ja soosia,salaattia saada alle puolessa tunnissa alas.

Me muut ollaan pikasyöjiä,eli minä ja muut lapset kiskoo lautasellisen kyllä alle vartin alas.Jopa 1,5 vee.
JOs siis syödään eikä seurustella.
Mä en ole ikinä oppinut syömään nopeasti. Suomessa koulussakin oli hankaluuksia kun piti äkkiä syödä. Lapset on oppineet koulussa syömään nopeaan mutta mielellään taas kotona nautiskelevat. :D

Yhteistyössä