Pin miten sinä jaksat tuota joka yö?

• Viestiketjun aloittaja Vauvastasi kyse
  • Ensimmäinen viesti
Pin
Meillä vatsavaivat joskus aiheutti tommosta pumppaamista mutta loppui kyllä samantien kun pieraisi. Tai no joo, ehkä se sillon oli enemmän semmosta kiemurtelua mutta kuitenkin. Kipua tai sitten neurologista jos pitäis jotain arvella. Ehkä senkin puolen tutkituttaisin jos allergiaa aiheuttavien aineiden välttäminen ei tilannetta paranna. Kysyn nyt vielä että toimiiko lapsen vatsa ihan ok?
Toimii hyvin juu, en ole huomannut mainittavaa. Ei myöskään ilmavaivoja tai vastaavaa. Tuota videota ennen lapsi korisi runsaasti, heräsi siis niin ettei tuntunut saavan henkeä vaan korisi ja pumppasi kehoaan runsaasti ja silmät olivat jotenkin "poissa". Tai sai henkeä mutta miten tämän selittäisi...kun lapsi itkee niin kovaa, että vaan enää irvistää eikä saa hetkeen edes huudettua vaan kurtistaa koko kasvonsa... Voi olla, että on niin unessa. Harvemminhan pääsen näkemään kun on pimeää ja varsinkaan videolta ns ulkopuolisen silmin...

Viimeksi muokattu:
Katsoin ton videon.
Tossa videossa näkyi että vaakatasossa ollessaan huusi, mutta pystyasennossa ei.
Jos vatsaan koskee enempi vaaka-asennossa? Mitä laps tekee jos laitat peiton päälle lattialle ja itse menet siihen viereen, kun kohtaus on menossa?

Pin
Katsoin ton videon.
Tossa videossa näkyi että vaakatasossa ollessaan huusi, mutta pystyasennossa ei.
Jos vatsaan koskee enempi vaaka-asennossa? Mitä laps tekee jos laitat peiton päälle lattialle ja itse menet siihen viereen, kun kohtaus on menossa?
Lapsi huutaa myös pystyasennossa, joo huomasin itsekin että vaikuttaa kun lapsi heti lopettaisi pystyasennossa, mutta todellisuudessa kun video loppuu lapsi aloittaa heti sen jälkeen uudestaan saman pystyssä.

Pin
[QUOTE="hei";29923158]Onko oireet selvästi allergia-/mahaoireita? Onko esim. epilepsian mahdollisuus suljettu pois?[/QUOTE]

En tiedä. Ei ole suljettu pois, mutta ei minusta vaikuta epileptisiltä kohtauksilta. Olen sitä lapsena sairastanut ja ainakin omat kohtaukset olivat aivan erilaisia ja nekin mitä näin.

vierass
Hui, pumppaako tuolla tavalla sängyssään yksin? Ei ole siis tapa rimpuilla pois sylistä? Ootko korinasta lääkärille kertonut (tai oot varmaan jos sitä on aikaisemmin ollut)? Tietty allergiat voi aiheuttaa limaa mutta toisaalta jos teillä niitä tiedettyjä ruokia jo vältetään.
Näytä ihmeessä itkuvideo lääkärille. Jospa hän keksisi mistä on kyse! Kuulostaa tosi raskaalta, tsemppiä!!!

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Pin
Hui, pumppaako tuolla tavalla sängyssään yksin? Ei ole siis tapa rimpuilla pois sylistä? Ootko korinasta lääkärille kertonut (tai oot varmaan jos sitä on aikaisemmin ollut)? Tietty allergiat voi aiheuttaa limaa mutta toisaalta jos teillä niitä tiedettyjä ruokia jo vältetään.
Näytä ihmeessä itkuvideo lääkärille. Jospa hän keksisi mistä on kyse! Kuulostaa tosi raskaalta, tsemppiä!!!
Korina on uusi juttu.
Sängyssä nukkuu tosi vähän, koska hakkaa päätään laitoja vasten ja nukkuukin aika huonosti siellä. Sängyssä yleensä vain estän ettei heittelehdi seinää päin ja satuta itseään. Vääntelehtii ja myös pumppaa kehoaan. Heittäytyy voimakkaasti taaksepäin ja karjuu.

Näytän lääkärille.

"hei"
En tiedä. Ei ole suljettu pois, mutta ei minusta vaikuta epileptisiltä kohtauksilta. Olen sitä lapsena sairastanut ja ainakin omat kohtaukset olivat aivan erilaisia ja nekin mitä näin.
Ok. Ajattelin vain, kun ystävän lapsen epilepsiaa väitettiin koliikiksi ja mahavaivoiksi pitkään. Väänsi samalla tavalla jäykäksi ja pumppasi, kuin lapsesi videossa. Mulla on lähipiirissä kans epileptikko. Hänellä kohtaukset alkaa useimmiten kesken unien, yöllä. Henki hänellä korisee yleensä vasta kohtauksen ollessa melkein ohi. Tuli vaan mieleen, kun kuvasit niitä "poissaolevia" silmiä ja hengityksen korinaa. Jos sullakin on ollut lapsuusajan epilepsiaa, niin ehkei ole täysin poissuljettu mahdollisuus?

Joka tapauksessa toivon kovasti, kovasti voimia sinulle ja perheellesi! Toivottavasti oireiden syy ja hyvä hoito löytyy mahdollisimman pian.

Katsoin ton videon.
Mä oon joskus kirjaimellisesti PYÖRINYT ton lapsen kanssa ympäri huonetta about yö kolmesta aamuviiteen, eikä mikään asento auttanut.
Kokeilin siis aivan kaiken (no ok, jaloista en roikottanut), mutta kaikki muu pystyasennoista vaakaan ja mytystä kontilleen (kontilleen siis välillä niin, että yritin pitää lasta selän päällä) jne.

Eikä auttanut mikään.
Pinin taaperon kohdalla vaikeuttaa vielä se, että lapsi tosiaan on jäykkänä ja poissaoleva, eli ei saa kontaktia eikä auta silittelyt, laulut ym.
Hieronta ja painelu selkään hiljensi ehkä minuutiksi, mutta sitten taas jatkui.

• Tykkää
Reactions: Pin ja Lispetti
Tää nyt on ehkä vähän hölmö idea mutta mitens keinu?
Jos laittais vauvakeinuun ja lykkis vähän vauhtia? En tiedä voisko auttaa.

Jotenkin vaan vaikuttaa että masussa on tosi kova tuska.

vierass
Onko toi sun mielestä hänen kipuitkuaan? Mun omilla lapsilla kipuitku oli semmosta kimakampaa, en osaa selittää mutta toki jokaisella se on erilainen. Jos ei oo kipuitkua sun mielestä, niin pyydä lähete neurologille. Ei siitä haittakaan ole ja toisaalta sitten yks huoli vähemmän jos/kun kaikki onkin "normaalisti". Äh, en nyt osaa muotoilla lauseeksi mitä tarkoitan. Ihan perseestä se on valvoa noin pitkään (meillä kesti 1v4kk - teillä on lähes jo sama aika täynnä?) mutta helpottaa ehkä kuitenkin jos kaikki mahdolliset puolet tutkitaan ja voi edes jotenkin tukeutua siihen että aika hoitaa.

Lämmin halaus. Ei oo helppoa mutta kyllä te siitä selviätte. <3

• Tykkää
Reactions: Puuhippa
Pin
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkeä Harmaa;29923223:
En ole ketjua seurannut, mutta voisin kuvitella että lasta olisi jo tutkittu sekä testattu...tuli todella paha mieli kun katsoin tuon videon, sekä heräämiset.

Yhdyn kyllä siihen että lääkäriin mars, jos ei vielä käyty.

Oikeesti tsemppistä koko klaanille !
Kiitos ja juu lääkäriin taas menossa. Näytän videon siellä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Onko toi sun mielestä hänen kipuitkuaan? Mun omilla lapsilla kipuitku oli semmosta kimakampaa, en osaa selittää mutta toki jokaisella se on erilainen. Jos ei oo kipuitkua sun mielestä, niin pyydä lähete neurologille. Ei siitä haittakaan ole ja toisaalta sitten yks huoli vähemmän jos/kun kaikki onkin "normaalisti". Äh, en nyt osaa muotoilla lauseeksi mitä tarkoitan. Ihan perseestä se on valvoa noin pitkään (meillä kesti 1v4kk - teillä on lähes jo sama aika täynnä?) mutta helpottaa ehkä kuitenkin jos kaikki mahdolliset puolet tutkitaan ja voi edes jotenkin tukeutua siihen että aika hoitaa.

Lämmin halaus. Ei oo helppoa mutta kyllä te siitä selviätte. <3
Mun korvaa toi ei ole misään nimessä kipuitkua, se on ihan erilaista.

Pin
Hmmm... en tiedä onko se kipuitkua, mun vaistot sanoo vain, että "jokin on hätänä, auta sitä!", mutta ei varsinaisesti sitä, että sitä sattuu ja mitä nyt yleensä olen omia vaistojani kuunnellut, ne on olleet ihan oikeassa.

Jos lapsi satuttaa itsensä johonkin, vaikka kaatuessaan, itku on hyvin erilaista.

Yhteistyössä