Pakkovalvominen on perssiistä. Mun muksu heräs kans sen 20 kertaa yössä, käytiin lääkärillä, verikokeissa, eikä allergioitakaan todettu. 2,5-vuotiaana rupesi nukkumaan yöt läpeensä. Olin puolivuotiaasta alkaen yh.
Jestas kun mä olin pökerryksissä. Ulkona meinasin pyörtyillä ja oksennella, kotona nukahdin lattialle,vaikka penska oli hereillä. Pyysin hoitoapua lapsen isältä ja äidiltäni, en saanut.
Myöhemmin on ilmennyt laktoosi-intoleranssi, joka ei näy vissiin edelleenkään kokeissa. Tuoteiden täytyy olla laktoosittomia, vähälaktoosinen ei käy. Myös soija ja jumalaton määrä kaikkea muuta allergiaa/yliherkkyyttä siitepölystä kaikkiin hedelmiin ja kasviksiin on tullut esiin.
Kävipä vielä niinkin, että kun astmaa tutkittiin ja otettiin allergiakokeita, niin mulle ei kerrottu kuin siitepölyallergiat. Ja nekin väärin. Ruoka-aineallergiat todettiin itse, ja vuosia myöhemmin pyysin yksityistä lääkäriä varten terveyskeskuksessa otettujen kokeiden ja testien tulokset. En edes tiennyt, että astma- ja siitepölytutkimusten kanssa samalla oli otettu ruoka-aineallergioita. Ja siellähän oli pähkinä, soija yms yli viitearvojen. Meille ei vaan kerrottu, ja saatiin itse huomata ne huulen turpoamisena, kurkun kutituksena jne. Onneks nielu ei mennyt umpeen. Kyllä vituttaa vieläkin.
Mutta voimia sinne. Toivottavasti kohta helpottaa teilläkin. Tosin täällä on monillla näköjään ollut tuo 2,5 vuotta se maaginen ikä, kun penska on lopettanut valvottamisen.