Pin miten sinä jaksat tuota joka yö?

• Viestiketjun aloittaja Vauvastasi kyse
  • Ensimmäinen viesti
Pin
Lueskelen kokeisiin ja teen samalla listaa tuosta lääkäriä varten. Tämän yön saldo tähän asti

22:00 nukkumaan
22:30 nukahtaa
22:00 herää
22:30 herää
23:00 herää
23:21 herää
23:32 herää
00:10 herää
00:34 alle 5min herätys
00:55 herää
01:19 herää

Kaikki paitsi tuo yksi on tähän asti ollut vain 5-10min kestäviä.

vierass
Lueskelen kokeisiin ja teen samalla listaa tuosta lääkäriä varten. Tämän yön saldo tähän asti

Voi apua! Paljon paljon voimia!

voi apua

Meillä oli esikoisen kanssa just tuollaista ekan vuoden puolitoista. Kauhulla ajattelen sitä aikaa...ja nyt olen viimeisilläni raskaana ja pelkään, että sama toistuu taas.

Täydet sympatiat täältä, ja vielä jaksat lukea kokeisiinkin. Mä niin tiedän miltä tuo tuntuu, enkä osaa edes lohduttaa. Toivottavasti se kuitenkin lähikuukausina alkaisi helpottamaan teilläkin.

Pin
Meillä oli esikoisen kanssa just tuollaista ekan vuoden puolitoista. Kauhulla ajattelen sitä aikaa...ja nyt olen viimeisilläni raskaana ja pelkään, että sama toistuu taas.

Täydet sympatiat täältä, ja vielä jaksat lukea kokeisiinkin. Mä niin tiedän miltä tuo tuntuu, enkä osaa edes lohduttaa. Toivottavasti se kuitenkin lähikuukausina alkaisi helpottamaan teilläkin.
Kiitos, mä taas lohdutan sua sillä, että ei meilläkään toinen lapsi ollut näin vaikea, päinvastoin. Eli ehkä saatte tekin maistaa mitä on helppo ja ihana vauva-aika. Toivotaan näin! :)

"Sirkkeli"
Pakkovalvominen on perssiistä. Mun muksu heräs kans sen 20 kertaa yössä, käytiin lääkärillä, verikokeissa, eikä allergioitakaan todettu. 2,5-vuotiaana rupesi nukkumaan yöt läpeensä. Olin puolivuotiaasta alkaen yh.

Jestas kun mä olin pökerryksissä. Ulkona meinasin pyörtyillä ja oksennella, kotona nukahdin lattialle,vaikka penska oli hereillä. Pyysin hoitoapua lapsen isältä ja äidiltäni, en saanut.

Myöhemmin on ilmennyt laktoosi-intoleranssi, joka ei näy vissiin edelleenkään kokeissa. Tuoteiden täytyy olla laktoosittomia, vähälaktoosinen ei käy. Myös soija ja jumalaton määrä kaikkea muuta allergiaa/yliherkkyyttä siitepölystä kaikkiin hedelmiin ja kasviksiin on tullut esiin.

Kävipä vielä niinkin, että kun astmaa tutkittiin ja otettiin allergiakokeita, niin mulle ei kerrottu kuin siitepölyallergiat. Ja nekin väärin. Ruoka-aineallergiat todettiin itse, ja vuosia myöhemmin pyysin yksityistä lääkäriä varten terveyskeskuksessa otettujen kokeiden ja testien tulokset. En edes tiennyt, että astma- ja siitepölytutkimusten kanssa samalla oli otettu ruoka-aineallergioita. Ja siellähän oli pähkinä, soija yms yli viitearvojen. Meille ei vaan kerrottu, ja saatiin itse huomata ne huulen turpoamisena, kurkun kutituksena jne. Onneks nielu ei mennyt umpeen. Kyllä vituttaa vieläkin.

Mutta voimia sinne. Toivottavasti kohta helpottaa teilläkin. Tosin täällä on monillla näköjään ollut tuo 2,5 vuotta se maaginen ikä, kun penska on lopettanut valvottamisen.

Juu, empatialla ei ole tätä palstaa kyllä pilattu. Onneksi me muut tsemppaamme Piniä sitäkin enemmän, täällä palstalla ja minä facessa ja Ciervo livenäkin. Toivon kovasti, että lapsen oireet selviävät ja vähenevät ja Pin miehensä kanssa saisi taas nukkua yöt. :heart: Jos Pin asuisi vähän lähempänä niin voisin joskus valvoa lapsen kanssa. : /

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"wieras"
Viljathan on jo varmaan testattu, mutta sanon sen verran, että meidän pojan vilja-allergia ei oireillut muuna kun huonoina yöunina ja peppuvako oli jonkin verran punainen. Ekana epäilimme maitoallergiaa ja kauramaitoa annettiin (imetin yli yksi vuotiaaksi), mutta huonohan se oli kun kaurallekin on allerginen. Välillä lapsi oli viljattomalla ja maidottomalla.

Olin jo aiemmin epäillyt allergiasta johtuvaa refluksia ja kun pelkkien allergisoivien aineiden karsiminen ei auttanut, niin tämä vahvisti epäilyksiä. Lapsi sai viikon lääkekuurin, koska epäilyksenä oli että esim. ruokatorven pää on allergian takia sen verran tulehtunut ettei pääse paruntumaan itsestään kovinkaan helposti. Sitten alkoi helpottamaan ja lapsi ei enää heräile samalla tavalla itkemään kipuaan yöllä. Meillä siis tälläinen tarina.

en jaksa lukea ketjua
mutta onko refluksia tutkittu / lääkitystä kokeiltu? Vaikkei oksentelua olisikaan niin lääkityksestä voi olla apua kun olemassa hiljainen versio ko. taudista, silent refluksi! Mulla taudin omaava lapsi valvotti elämänsä ekat 2v ja sen jälkeenkin ainakun pahin närästyskausi oli päällä. Nyt 4veenä alkaa jo helpottaa! Lääkkeenä käytetty mm. Zantac ja Gaviscone

viera.s
Voimia! Nukkuuko lapsi yhtään paremmin jos/kun olet hänen vieressä, vai onko se tuollaista joka yö riippumatta olosuhteista?

Meilläkin lapsi valvotti vauvana paljon, heräsi 10-12 kertaa yössä yli vuoden ajan. Hän kuitenkin nukkui vauvan normaalin unisyklin mukaisia pätkiä eli 40-45 min kerrallaan, hyvällä tuurilla alkuyöstä kerran pari unisykliä eli 1,5 -2 tuntia putkeen. Hän ei myöskään ollut erityisen itkuinen ja nukahti uudestaan helposti, kun vaan sai tissin suuhunsa. Itse en siis koskaan joutunut murehtimaan sitä, että vauvalla olisi jotain hätää, hän ei sairastellut juurikaan eikä mikään viitannut allergioihin. Mutta oli se silti rankkaa ja lopulta kärsin itsekin unettomuudesta, enkä saanut nukuttua edes silloin kun vauva nukkui.

Mutta jos lapsi heräilee vielä useammin eikä nuku edes vauvalle ominaisia unisyklejä putkeen, niin silloin toki ymmärrän, että jotain ongelmaa siinä on taustalla. Toivottavasti selviää tai jos ei selviäisikään, niin menee ohi pian! Meillä lapsi vähensi heräämisiään n. viiteen yössä reilun vuoden iässä, ja maailma kirkastui heti, kun sai nukuttua herätysten välissä itse täydet unisyklit.

Kukaan omaan elämäänsä tyytyväinen terve ihminen ei harrasta tuollaista ilkeilyä, joten toivon heille parannusta elämänlaatuun.

Pinille tsempit valvomiseen, mä veikkaan että teidän ongelmat ratkeaa kuitenkin ennemmin kuin noiden edellämainittujen :)

Pin
Voimia! Nukkuuko lapsi yhtään paremmin jos/kun olet hänen vieressä, vai onko se tuollaista joka yö riippumatta olosuhteista?

Meilläkin lapsi valvotti vauvana paljon, heräsi 10-12 kertaa yössä yli vuoden ajan. Hän kuitenkin nukkui vauvan normaalin unisyklin mukaisia pätkiä eli 40-45 min kerrallaan, hyvällä tuurilla alkuyöstä kerran pari unisykliä eli 1,5 -2 tuntia putkeen. Hän ei myöskään ollut erityisen itkuinen ja nukahti uudestaan helposti, kun vaan sai tissin suuhunsa. Itse en siis koskaan joutunut murehtimaan sitä, että vauvalla olisi jotain hätää, hän ei sairastellut juurikaan eikä mikään viitannut allergioihin. Mutta oli se silti rankkaa ja lopulta kärsin itsekin unettomuudesta, enkä saanut nukuttua edes silloin kun vauva nukkui.

Mutta jos lapsi heräilee vielä useammin eikä nuku edes vauvalle ominaisia unisyklejä putkeen, niin silloin toki ymmärrän, että jotain ongelmaa siinä on taustalla. Toivottavasti selviää tai jos ei selviäisikään, niin menee ohi pian! Meillä lapsi vähensi heräämisiään n. viiteen yössä reilun vuoden iässä, ja maailma kirkastui heti, kun sai nukuttua herätysten välissä itse täydet unisyklit.
Juu herää tuotakin useammin ja monesti. Eikä siinä se pahin, mutta kun heräämiset ovat itkuisia tai sitten ihan raivokkaita.

Tuo saldo muuten oli sitten tällainen siitä yöstä jos nyt hyötyä on sitä tänne kirjoittaa, mutta ehkä joku bongaa ihan samanlaisiksi ja lamppu syttyy. (joo niin varmaan) Voisin sen videonkin tänne laittaa, missä näkyy ihan selkeästi minkälaisia ne herätykset pääsääntöisesti on, jos siitä on hyötyä?

Se saldo:

00:10 herää ja juo vähän maitoa
00:34 herää (alle 5min)
01:35 pientä vinkunaa, mutta nukahtaa melkein heti uudestaan ja itsekseen
01:42 herää
02:03 herää
02:20 pientä kitinää, nukahtaa kuitenkin itse.
02:50 herää (alle 5min)
03:05 herää
03:15 herää
03:35 herää 30min
03:50 herää
04:15 herää
05:30 herää
08:30 herää uuteen päivään

Pin
Alkuperäinen kirjoittaja Rempseät roiskeläpät;29922726:
:hug: En voi kuin toivoa, että syyt löytyy näille heräämisille ja saatte oikeasti lepoa. Tuo tilannehan vaikuttaa oikeasti ihan kamalalle. :hug:
Jep, olisipa joku selkeä syy nyt ja BLING ongelma ohi. Tekisin mitä tahansa...

viera.s
Noissa ensimmäisissä kellonajoissa on varmaan virhe, pitäisikö niiden olla 21.00 ja 21.30?

Yleensä vauvat heräilee aamua kohti tiheämmin, teillä menee toisinpäin. Meidänkin vauvalla ensimmäinen unipätkä saattoi olla pari tuntia, mutta sen jälkeen heräili aina loppuyön alle tunnin välein.

Tuo viittaisi siihen, että illalla syöty ruoka/ylipäätään täydempi vatsa aiheuttaa lapselle kipua, siis joko närästää tai allergia aiheuttaa vatsavaivoja. Kun aamuyöstä/aamulla nukkuu tyhjällä vatsalla paremmin. Ei varmaan yösyöttöjä kuitenkaan ole enää? Mitä lapsi syö illalla, onko iltapala vakio (esim. puuro) vai vaihteleeko se?

Pin
Noissa ensimmäisissä kellonajoissa on varmaan virhe, pitäisikö niiden olla 21.00 ja 21.30?

Yleensä vauvat heräilee aamua kohti tiheämmin, teillä menee toisinpäin. Meidänkin vauvalla ensimmäinen unipätkä saattoi olla pari tuntia, mutta sen jälkeen heräili aina loppuyön alle tunnin välein.

Tuo viittaisi siihen, että illalla syöty ruoka/ylipäätään täydempi vatsa aiheuttaa lapselle kipua, siis joko närästää tai allergia aiheuttaa vatsavaivoja. Kun aamuyöstä/aamulla nukkuu tyhjällä vatsalla paremmin. Ei varmaan yösyöttöjä kuitenkaan ole enää? Mitä lapsi syö illalla, onko iltapala vakio (esim. puuro) vai vaihteleeko se?
Joskus juo maitoa yöllä, mutta ei aina. En ole huomannut vaikuttavan. Illalla syö nykyään vain murskattua mangoa tai persikkaa. Olen tyhjentänyt juuri iltapalan mahd yksinkertaiseksi, mutta ei näytä vaikuttavan. Aikaisemmin juuri puuroja, marjoja jne. Ei mitään eroa.

Tosin tuntia ennen iltapalaa syö yleensä jotain leipää tms, eli viljaahan siinäkin...

Viimeksi muokattu:
voih
Okei, olenkin ihmetellyt että oot muuttunut vittumaisemmaksi ja tympeämmäksi, mutta tämän luettuani en ihmettele. Kuka tahansa alkaisi olla pimahtamispisteessä. Tsemppiä, toivottavasti apu löytyy ja helpottaa pian! Unenpuute on ihan kidutusta.

Muistelen tuota listaasi, kun meillä ensi yönä herätään, ehkä se helpottaa, kun tietää jonkun muunkin valvovan. Jaettu kärsimys on kaksinkertainen kärsimys. Meillä on vuorossa surkea nukkuja numero kaksi, että valitettavasti niitä voi siunaantua enemmänkin samaan talouteen. Herääkö teillä isompi lapsi vauvan itkuun?

Meillä on myös päivisin melkoista konserttia, eikä tuo suvaitse nukkua päiväunia. Joten autopilotilla mennään päivästä toiseen ja odotellaan sitä päivää, kun saa nukkua. Tai siis yötä. Esikoista kierrätin lääkärissä, refluksidiagnoosin sai, mutta eri lääkkeistä ei juuri apua ollut.

Pin
Muistelen tuota listaasi, kun meillä ensi yönä herätään, ehkä se helpottaa, kun tietää jonkun muunkin valvovan. Jaettu kärsimys on kaksinkertainen kärsimys. Meillä on vuorossa surkea nukkuja numero kaksi, että valitettavasti niitä voi siunaantua enemmänkin samaan talouteen. Herääkö teillä isompi lapsi vauvan itkuun?

Meillä on myös päivisin melkoista konserttia, eikä tuo suvaitse nukkua päiväunia. Joten autopilotilla mennään päivästä toiseen ja odotellaan sitä päivää, kun saa nukkua. Tai siis yötä. Esikoista kierrätin lääkärissä, refluksidiagnoosin sai, mutta eri lääkkeistä ei juuri apua ollut.
Ei helvetti, ei! :O Kauhea ajatellakin elää tämä tuplana...
Esikoinen ei herää mihinkään, vaikka maailmanloppu tulisi. Nukkuu raskaasti ja missä vain.

Sulle jaksamisia kans ja paljon halauksia!

Ei helvetti, ei! :O Kauhea ajatellakin elää tämä tuplana...
Esikoinen ei herää mihinkään, vaikka maailmanloppu tulisi. Nukkuu raskaasti ja missä vain.

Sulle jaksamisia kans ja paljon halauksia!
No onneksi olen nukkunut tässä välissä, sattuneista syistä meidän lapsilla on useamman vuoden ikäero... Olin pitkään sitä mieltä, että en halua edes yrittää toista lasta, mutta mies vakuutti, ettei voi samanlaista osua kohdalle. Kun tämä räväytti silmänsä ja suunsa ammolleen synnärillä ja myös piti ne auki, tiesin olevani niin kusessa :0) Esikoinen herää nykyään enää vain kerran tai kaksi yössä vessahätään tai painajaiseen, aamuyöllä saattaa sitten herkemmin herätä vauvan melskaamiseen.

Pin
No onneksi olen nukkunut tässä välissä, sattuneista syistä meidän lapsilla on useamman vuoden ikäero... Olin pitkään sitä mieltä, että en halua edes yrittää toista lasta, mutta mies vakuutti, ettei voi samanlaista osua kohdalle. Kun tämä räväytti silmänsä ja suunsa ammolleen synnärillä ja myös piti ne auki, tiesin olevani niin kusessa :0) Esikoinen herää nykyään enää vain kerran tai kaksi yössä vessahätään tai painajaiseen, aamuyöllä saattaa sitten herkemmin herätä vauvan melskaamiseen.
Joo tällä tapauksella tämän huomasi muuten myös jo sairaalassa ensiparkaisusta lähtien. En tosin ajatellut siitä vielä mitään, mutta hihittelin siellä kun on niin temperamenttinen, että karjuu moninkertaisesti jo esikoiseen verrattuna syntyessään. Elin pitkään siinä ajatuksessa, että ehkä tää on vaan normaalia itkuisempi, mutta kuitenkin normaali. Sitten se ei vaan loppunut, vaan ehkä pahenikin.

Viimeksi muokattu:
vierass
Mä yks päivä kirjoitinkin tähän ketjuun ja kerroin että meillä oli kans huono nukkuja (karjuja) vauvana. Hänellä tosiaan on kyse temperamentista ja ehkä lievästä aistiyliherkkyydestä mutta huuto erilaista kuin teidän vauvalla. Meillä oli ääni kovempaa ja lapsi jäykkänä "halkona", teillä taas selvästi "pumppaa" kropalla. En nyt mitenkään lisätä sun stressiä tai kauhistella, mutta onko neurologiset syyt tutkittu? Onko vauva hereillä ollessaan tyytyväinen?

Pin
Mä yks päivä kirjoitinkin tähän ketjuun ja kerroin että meillä oli kans huono nukkuja (karjuja) vauvana. Hänellä tosiaan on kyse temperamentista ja ehkä lievästä aistiyliherkkyydestä mutta huuto erilaista kuin teidän vauvalla. Meillä oli ääni kovempaa ja lapsi jäykkänä "halkona", teillä taas selvästi "pumppaa" kropalla. En nyt mitenkään lisätä sun stressiä tai kauhistella, mutta onko neurologiset syyt tutkittu? Onko vauva hereillä ollessaan tyytyväinen?
Kun itse katsoin tuon videon, tuo mahdollisuus alkoi enemmän pelottamaan. Kaveri joka paljon meillä öitäkin, sanoi kommenttina, että monesti vielä pahempikin kuin tuo ja "pakokauhuisempaa". Ei siis ole tutkittu mitään...

Hereillä suht tyytyväinen. On siis temperamenttinen ja iloisena ILOINEN ja kun haluaa jotain niin HALUAA BYÄÄÄÄ!!! Ei siis mielestäni mitenkään "vääränlainen".

Viimeksi muokattu:
vierass
Kun itse katsoin tuon videon, tuo mahdollisuus alkoi enemmän pelottamaan. Kaveri joka paljon meillä öitäkin, sanoi kommenttina, että monesti vielä pahempikin kuin tuo ja "pakokauhuisempaa". Ei siis ole tutkittu mitään...

Hereillä suht tyytyväinen. On siis temperamenttinen ja iloisena ILOINEN ja kun haluaa jotain niin HALUAA BYÄÄÄÄ!!! Ei siis mielestäni mitenkään "vääränlainen".
Meillä vatsavaivat joskus aiheutti tommosta pumppaamista mutta loppui kyllä samantien kun pieraisi. Tai no joo, ehkä se sillon oli enemmän semmosta kiemurtelua mutta kuitenkin. Kipua tai sitten neurologista jos pitäis jotain arvella. Ehkä senkin puolen tutkituttaisin jos allergiaa aiheuttavien aineiden välttäminen ei tilannetta paranna. Kysyn nyt vielä että toimiiko lapsen vatsa ihan ok?

Yhteistyössä