Pimeäntyön teko 4000e/kk puhtaana käteen sosiaalitukien lisäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Kenelle kerrotaan jos joku tekee pimeää työtä tienaten siitä 4000e/kk ja saa samalla aikaa sosiaalietuuksia (ei ole lapsiperhe vaan vanha huuhkaja). Ja mitä tietoja on kerrottava ja joudunko käymään kuulusteluissa tästä mistä tiedän jne.? Miten tarkan osoitteen tarvitsee ja mitä henkilötietoja? Tiedän osoitteesta vaan alun eli tien nimen, mutta en numeroa ja on pieni paikkakunta/kylä jossa asuu.
Entäs kun samaa epäillään myös varkauksista näissä paikoissa joissa on tehnyt töitä? Ainakin kahdesta on kadonnut koruja yms. Nämä asianosaiset ei halua tehdä ilmoitusta tästä koska toinen tuntee tämän henkilökohtaisesti lähemmin ja ei muka ole varma kuka ne on vienyt vai onko itse kadottanut kuitenkin.

Mikä taho on se jolle ilmoitus tehdään jos minä sen teen? Verottaja vai poliisi vai mikä?

Nettivinkki poliisin nettivinkki palveluun. Ja laita vielä summaa ylöspäin, niin varmasti alkaa kateellinen virkamies tutkimaan ja laittaa verotoimistoon selvityspyyntöjä eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30273534:
Missä tienaa pimeästi 4000 eur kuukaudessa? Kuulostaa vähän oudolta.

Prostituutio.
Alkoholin ja tupakan myyminen, rajaseuduilla on monta ihmistä jotka tienaavat ton tai vähän enemmänkin.
Marjabisnes, tiedän itse yhden henkilön joka avoimesti ostaa marjoja pitkin kyliä ja sitten myy nämä edelleen. Itse poimittunahan tämä olisi verotonta.

Yhteistyössä