Piltti vastaan jogurtti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä tässä mietin ja pohdin,että hedelmäsoseissa ja jogurtteisa on lähes sama kilo hinta...
että oli paljon terveellisempään antaa välipalaksi tenaville pilttiä kuin jogurttia.
Tai sekoittaa pilttiä maustamattomaan jogurttiin.

Onkohan ne Piltit muuttuneet paljonkin vuosien aikana? Aikoinaan, kun niitä katsoin, niissä hedelmäsoseissa oli varsin vähän hedelmiä ja marjaa (alle puolet ) .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä se haittaa jos siinä jogurtissa on vähän sitä sokeria? Ei se lapsi varmaan sitä jogurttia litratolkulla syö.

Eikun sokeria pitää ehdottomasti välttää. Suolaa ja voitakaan ei sovi lisätä mihinkään edes hitusta. Ja kaikki tarttee olla mössöä ettei tukehdu :saint:

Mä tartten nyt kupin kahvia niin tulen paremmalle tuulelle.

Piltti on ihan huonoa, osta muksua tetrassa. Siinä on enemmän marjaa. Meillä on sose+maustamaton lapselle. Maustetuissa tuon marjan määrä suhteessa sokeriin on naurettava. Halvempaa ehkä, mutta sisällöltä paskaa. Niinhän se on vähän kaikessa, esim halpa lihapulla tehdään teurasjätteestä ja kallis lihasta

Meillä syödään vain maustamatonta jogurttia ja siihen päälle aidot marjat ja hedelmät. En kyllä lähtisi lapsille syöttämään sokerijugurttia tai purkkimössöä.

Meillä syödään vain maustamatonta jogurttia ja siihen päälle aidot marjat ja hedelmät. En kyllä lähtisi lapsille syöttämään sokerijugurttia tai purkkimössöä.

Just. Nyt ruvetaan haukkuun jo hedelmäsoseetkin...
Syötitö itse niitä vauvallesi?

Mulla taas ei käynyt pienessä mielessäkään alkaa väsäämään itse hedelmä- ja marjasoseita. Keittämään jotain päärynöitä ja omenoita ja muussaamaan niitä. Saatikka nyppimään puskista ruusunmarjoja ja tekemään niistä mössöä. No way. Sitä varten kaupasta saa Pilttiä.
Aitoja hedelmiä & marjoja syödään kyllä rutkasti päivittäin, mutta vauvalle ja taaperolle soseet upposi paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Onkohan ne Piltit muuttuneet paljonkin vuosien aikana? Aikoinaan, kun niitä katsoin, niissä hedelmäsoseissa oli varsin vähän hedelmiä ja marjaa (alle puolet ) .

Musta niissä on ollu nykyäänkin suuri osa jotain ns täytettä, riisimassaa, mitä se nyt on nimeltään... :xmas:

Yhteistyössä