Pillimehut, mitkä parhaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kidius merkkisissä löytyy päärynän makuinen jossa ei ole sokeria. Samaa merkkiä löytyy myös appelsiinin ja mansikan makuisena jotka on makeutettu hedelmäsokerilla. Näitä olen tytölleni ostanut.

Itse suosin mielummin täysmehuja, kun noissa sokerittomissa on niitä kaiken maailman makeutusaineita, joita en tahdo lapselleni syöttää. Kidiuksella on pari noita mitkä on makeutettu hedelmäsokerilla, myös ne on hyviä. Poika tykkää nimenomaan tuosta kidius mansikasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Barbapörrö;24003210:
Itse suosin mielummin täysmehuja, kun noissa sokerittomissa on niitä kaiken maailman makeutusaineita, joita en tahdo lapselleni syöttää. Kidiuksella on pari noita mitkä on makeutettu hedelmäsokerilla, myös ne on hyviä. Poika tykkää nimenomaan tuosta kidius mansikasta.

Näin meilläkin tää on kestosuosikki
Rainbow appelsiinitäysmehu
Vain hedelmän omaa sokeria

Sokerittomia ei pillimehuja ei ole olemassakaan! 100 % tuoremehupillimehuja on, mutta yhtä paljon sokeria niissäkin on. Vesi on paras janojuoma. Tuoremehut on sokeria c-vitamiinilla. Saman c-vitamiinimäärän saat pienestä palasta parsakaalia ilman turhaa sokeria! Mehut ovat myös huonoa hampaille (tuoremehut vielä pahempia kuin tavalliset)

Mielummin antaisin lapselle hedelmää kuin tuoremehua, niissä sentään on vettäkin. Mut vihannekset parempia.

[QUOTE="...";24003162]Kidius merkkisissä löytyy päärynän makuinen jossa ei ole sokeria. Samaa merkkiä löytyy myös appelsiinin ja mansikan makuisena jotka on makeutettu hedelmäsokerilla. Näitä olen tytölleni ostanut.[/QUOTE]

No älä mitään hedelmäsokerilla makeutettua ainakaan osta! Sokerista 50 % on glukoosia (eli tärkkelystä) ja 50 % fruktoosia (eli hedelmäsokeria). Juuri hedelmäsokeri tekee sokerista epäterveellisen (ja eroaa näin esim. leivän hiilareista jotka on 100 % glukoosia). Fruktoosi metabolisoituu aina maksan kautta, ja aiheuttaa mm. maksan rasvoittumista, siksi lasten rasvamaksa on yleistymässä, glukoosi ei aiheuta samaa. Fruktoosin nimittäminen hedelmäsokeriksi on oikeastaan virheellistä, hedelmissä kun on paljon eri sokereita mm. fruktoosia ja glukoosia. Ei se noihin mehuihin lisätty hedelmäsokeri mitenkään luonnollisempaa ole, samalla tavalla teollinen tuote kuin tavallinen sokerikin. Mut makeampaa se on kuin tavallinen sokeri, sokeri saa makeutensa juuri fruktoosista.

Eli mielummin tavallista sokeria kuin hedelmäsokeria. Mut paras tietty mahdollisimman vähän sitäkin.

Citymarketissa myydään luomu pillimehuja, päärynä-, omena- ja viinirypälemehua. Niissä on vaan hedelmätäysmehua ja vettä. Ei mitään muuta, ei lisättyä sokeria tai mitään. Ovat kyllä aika voimakkaan makuisia, eikä meidän lapsille meinaa kelvata. Kalliita ovat myös.

Yhteistyössä