pillerit pois

• Viestiketjun aloittaja kukkaistyttö
  • Ensimmäinen viesti
kukkaistyttö
hei kaikki ihanat ihmiset :)
käytin Mercilon ehkäisypillereitä 15vuotiaasta eli 12 vuotta, taukoa en ole pitänyt sillä ehkäisylle on ollut tarvetta aina enemmän tai vähemmän- ja alunperin ne määrättiin mulle syystä että kuukautiset olivat todella epäsäännölliset- saattoivat tulla jopa neljä kertaa kuukaudessa (?!?).

no, nyt sitten jätin ne pois, sillä ehkäisylle ei ole tällä hetkellä tarvetta- sinkkuna kun elelen ja ajattelin että kai niistä vois joskus taukoakin pitää. ongelmana on nyt se, että rintani ovat TODELLA kipeät- tai oikeammin nännit. aamulla kun laitan paitaa päälle niin sekin sattuu. nyt oon ollut kolme viikkoa ilman pillereitä ja mietin että mitenkähän kauan tämä jatkuu- ja tuleeko muita ""vieroitusoireita"".
positiivisia vaikutuksia en ainakaan vielä ole huomannut pilsujen poisjättämisestä.
kertokaahan kokemuksistanne?!

unilelu
Heips! Minä lopetin pillereiden femilarin (olen kokeillut kaikenlaisia pillereitä) syönnin( n. 10 vuotta syönnyt) elokuun lopussa ja vaikutuksena oli ainakin se ettei ole ollut hiivatulehduksia ollenkaan. Olen paremmalla tuulella ja seksin luistaa paremmin. Mutta huonointa on kauheat kivut 1-2 pv menkkojen alussa ja rinnat ovat myös arat ja kk vuotoa tulee enempi ja pikkuisen pidempään.

Olen vaan miettinyt, että palaavatko menkkani epäsäännölliksi ja todella runsaiksi, kuten joskus olivat ?!? sitä ei koskaan voi tietää. Ja elän siis parisuhteessa ja tällä hetkellä kondomi käytössä.

kukkaistyttö
hmm, mulla ei ole koskaan ollut hiivaa, olen kyllä yllättynyt siitä miten yleistä se on eikä minulla ole sitä koskaaan ollut.. vielä en ainakaan huomaa positiivista mieltä mikä monella on tullut pillereiden poisjäätyä.. ja lääkäri sanoi että nämä seuraavat menkat- jotka tulevat sopivasti uudeksivuodeksi- ovat vielä ""pillerimenkat"" ja sitten vasta alkaa luomut.. nojoo, kauhulla odotan että josko mun kierto ei olekaan normalisoitunut vaan joudun jatkaa ikuista rättien kanssa leikkimistä.. ääh. runsaat menkkani olivat senkin lisäksi että ne tulivat monesti kuussa. kumin kanssa minunkin pitää alkaa sotkemaan- kuvottaa jo valmiiksi se haju. :(

Irtonainen
Lopetin Mercilonit vuosi sitten.

+-puolia:
jatkuvat hiiva- ja emätintulehdukset loppuivat heti
ei jatkuvaa pillerin muistamista iltaisin

--puolet:
hormoninäpyt leuassa ja selässä, alkavat vasta nyt rauhoittua, mutta hermot on meinannut välillä mennä

Kaikenkaikkiaan olen erittäin tyytyväinen lopetuksesta, enkä takaisin pillereille mene.

Muistaakseni minulla ei ollut mitään rinta- tai muitakaan oireita, eli näppylöitä lukuunottamatta suhteellisen kivuttomasti meni koko homma.

Yhteistyössä