pillerit pois/epäsäännölliset kuukautiset

  • Viestiketjun aloittaja tekstiviesti
  • Ensimmäinen viesti
tekstiviesti
Olen ajatellut jättää ehkäisypillerit pois, ainakin kokeilla jonkin aikaa elämää ilman. Seksihaluja ei ole lainkaan, olen kuiva kuin Sahara ja mielialat heittelevät - tai no, enimmäkseen olen vähän masentunut. Syynä voi olla kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta myös nuo pillerit (Yasmine).

Ongelmana vain ovat kuukautiset. Olen friikki, menkkani alkoivat 17-vuotiaana (nyt olen 27). Ne eivät olleet koskaan millään tavalla säännölliset, ennen kuin aloin syödä pillereitä 20-vuotiaana. Ja tässä epäsäännöllisyys tarkoittaa sitä, että juuri ennen kuin aloitin pillerit, minulla ei ollut kuukautisia puoleen vuoteen. Minulta ei ole koskaan tutkittu, miksi kuukautiseni alkoivat niin myöhään. Olin laiha, mutta en huomattavan alipainoinen. Kilpirauhasessa on ollut häikkää vasta pari vuotta.

Nyt siis pelottaa, kuinka käy, jos jätän pillerit pois. Palaako "kiertoni" yhtä helvetilliseksi kuin ilman pilsuja? Saanko unohtaa rakastamani pitkät ulkomaanmatkat epähygienisiin (heh) maihin - pikanttina lisänä voin kertoa, että kuukautiseni kestävät aina 6-7 päivää ja ovat runsaat (testattu neljää eri pillerimerkkiä). Ovatko pillerit ainoa keino kontrolloida kuukautisia?
 
arvailua
Epäsäännölliset kuukautiset minullakin on. Ilman pillereitä siis. Joskus monta vuotta sitten oli pillereissä tauko ja olivat yhtä epäsäännölliset kuin teininäkin. Onneksi pillerit sopivat minulle.

Ulkomaanmatkan takia voi kuukautisia siirtää muullakin pillerillä. Siihen tarvitsee lääkäriltä reseptin. En tiedä, miten usein sitä voi käyttää, jos matkustelet monta kertaa vuodessa.

Kaikenlainen itsestä huolehtiminen kannattaa: ravinto, liikunta, nukkuminen.
Voit kokeilla myös erilaisia lempeitä hoitoja: vyöhyketerapia, shiatsu, akupunktio, aromaterapia. Ehkä löydät niistä omasi.
 
werw3er
mulla taas pillerit aiheutti jatkuvat menkat, eli 6-14 päivää oli aika ilman menkkoja ja sit taas vuoti.. lopetuksen jälkeen palautui heti normaaliksi. uutta merkkiä en halunnut, pää meinas hajota ja muutenkin paikat kuivu. nyt luomuna kaikki on hyin ja aikataulullaan.
 
ex-rengas
Kuinka pian menkat palautuvat normaaliksi? Mulla tuli ekat menkat renkaan lopettamisen jälkeen ajallaan, nyt niitä ei kuulu. Onko normaalia vai pitääkö mennä raskaustestiä ostamaan..? Nyt siis menossa toka kierto renkaan lopetuksen jälkeen. Myös mulla on hyvin epäsäännölliset menkat, tosin renkaan käyttöä edeltäneen vuoden ne tulivat suunnilleen joka kuukausi.
 

Yhteistyössä