pillerit lopettamassa... haaveena lisäystä perheeseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja atinaj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

atinaj

Vieras
ollaan alettu haaveilemaan lapsesta mieheni kanssa ja aikomus olisi jättää e-pillerit pois. silleen että söisi vielä yhden levyn kun meillä on varattu ulkomaan matka elokuulle. sitä tässä nyt sitten mietin että kuinkas pian voi tulla raskaaksi?? olen syönyt niitä vasta n.puoli vuotta (onko e-pillereiden syömisen "pituudella" edes merkitystä?) olisi tosi kiva jos joku osaisi valaista minulle asiasta. niin ja ensimmäistä lasta aletaan yrittämään, jos sitä ei vielä huomannut tiedottomuudesta. :D ja onko mitään kotikonsteja mikä helpottaisi raskaaksi tulemista??? kiitos jo etukäteen auttaneille. :)

Itselläni meni noin puoli vuotta, ennen kuin kroppa alkoi olla normaalitilassa. Tukka lähti päästä, finnejä pukkasi kasvoihin ja menkat tuli miten sattui. Lisäksi mielialat aivan erilaiset kuin pillereiden aikana. Vihdoin tunsinkin jotain, eikä kaikki ollut vain tasapaksua. Ikinä enää en noihin myrkkyihin koske. Söin niitä ehkä 5-6 vuotta.
Paljonhan on noita tapauksia myös, keille ei ensimmäisiäkään menkkoja tule vaan raskautuvat heti. Onnea teille!

Koska monilla on tuntunut biologian oppituntien anti unohtuneen vauvantekohommiin ryhdyttäessä, niin suosittelen myös guuglaamaan sanalla "ovulaatio" ja ehkäpä myös kannattaa lukaista tuo Lauran tietoisku tuosta haaveilusivun ylhäältä. Ja jos ei hyvä tuuri käy ja heti tärppää, niin kannattaa sitten pitää luomukierrosta kirjaa, jotta pääsee vähitellen jyvälle kehonsa toiminnasta. (tosin olet niin vähän aikaa pillereitä napsinut, että ehkä se sinulla jo on hallussa? Mikäli ennalleen palaa nopeasti)

Joillekin se on helppoa ja heti tärppää, toisilla kestää kauemmin...
(itsellä yritystä takana kaksi vuotta, ja saldona yksi keskenmenoon päättynyt raskaus. Ja en olis tätä kyllä ikinä uskonut omalle kohdalleni osuvan silloin joskus...)

Tsemppiä ja plussatuulia!

Moi!

Mulla on 2,5v tyttö ja nyt haaveilen ekaa kiertoa toisesta :) Mulla ei oo koskaan ollu niin säännöllinen kierto kun pillereiden lopettamisen jälkeen, kierto oli heti 28 ja ovuloin ekasta kierrosta lähtien. Puoli vuotta siihen raskautumiseen kuitenkin meni. Olin syöny pillereitä 7 vuotta ennen tätä. Nyt olen pari vuotta käyttänyt rengasta ja kun lopetin sen vähän aikaa sitten, kierto oli taas kuin suoraan oppikirjoista. Saas nähdä onko raskautuminen nopeampaa tällä kertaa :) Jonkin verran näissä on tottakai tuurillakin tekemistä.

Mä uskon henk.koht terveellisiin elämäntapoihin, sattumaa tai ei niin mä itse raskauduin kierrosta, jossa päätin olla oikein terveellinen; jätin alkoholin, pyrin syömään kasviksia ja hedelmiä, juomaan runsaasti vettä ja otin kaksi multitabsia päivässä ;) En myöskään polta, mieheni kyllä.

Nyt olen kp22:n kohdalla ja jännittää, onko nämä niitä raskausoireita vai normaaleja naistenvaivoja! Tsemppiä sullekin ap ja muille!

Omalla kohdalla ei pillereiden syöntiajalla ole ollut merkitystä. Olen toisinaan pitänyt pillereistä taukoa vaihtelevin väliajoin ja yhtä pitkään kestää luomu kierron tasaantuminen huolimatta siitä söinkö pillereitä 5 vuotta vai 1 kuukauden putkeen. Hetki siinä tosiaan meni...

Pillereiden jälkeen nainen on hedelmällinen kuin mikä ;). Itse raskauduin heti kun pillerit lopetin, yksiäkään luomumenkkoja ei kerennyt tulla. Onnea yritykseen :)

Yhteistyössä