pillerien lopetus+AKNE???????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva kukka?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva kukka?

Vieras
Lopetin pillerit 3 viikkoa sitten 6v käytön jälkeen. Olen lukenut kauhutarinoita että monelle puhkeaa akne, mutta kukaan ei kerro että MITEN PIAN sitä on odotettavissa ja koska se tulee jos on tullakseen??? Itselläni ei VIELÄ mitään muutosta ole naamatauluun tullut....Toivon ettei nyt ihan räjähtäisi...

Lopetin pillerit 3 viikkoa sitten 6v käytön jälkeen. Olen lukenut kauhutarinoita että monelle puhkeaa akne, mutta kukaan ei kerro että MITEN PIAN sitä on odotettavissa ja koska se tulee jos on tullakseen??? Itselläni ei VIELÄ mitään muutosta ole naamatauluun tullut....Toivon ettei nyt ihan räjähtäisi...

No ei se sitä automaattisesti tarkoita, että akne iskee kun pillerit lopettaa. Se on varmasti ihan ihmisestä kiinni. Itselläni pillerien syönti tai syömättömyys eivät ole koskaan vaikuttaneet ihoon mitenkään.

Viimeksi muokattu:
Itse lopetin e-pillerit yli kaksi vuotta sitten. Kuukauden, kahden sisään alkoi naama kukkia hyvinkin lahjakkaasti. Finnejä ilmestyi lähinnä suun ympärille, sinnehän hormonivaihtelut yleensä ensimmäisenä vaikuttaa. Tein kaikkeni: join paljon vettä, pesin kasvoni aamuin illoin puhdistusaineella, käytin alkoholitonta kasvovettä pesun jälkeen, söin terveellisesti, kävin kasvohoidoissa... Mikään ei auttanut. Kosmetologi totesi, että hormonitasapainon pitäisi tasaantua noin puolen vuoden sisään pillereiden lopettamisesta. Myös otsani ja nenäni olivat huonossa kunnossa. Finnit olivat osaksi suuria ja kipeitä, mutta myös sellaista pientä näppylää. Sen lisäksi arpia jäi paikka paikoin. Vielä muutama kuukausi itkin teinimäistä ulkonäköäni, koska finnit eivät vain ottaneet parantuakseen. Nyt iho alkaa olla suht hyvässä kunnossa, kun löysin hyvän puhdistusaineen, joka parantaa myös jääneitä punottavia arpia. Se on toki tarkoitettu teini-iän akneen, mutta se auttaa myös minulle.

Järkyttävää pillereiden jälkeinen akne minulle oli, koska itselläni on aina ollut hyvä iho. Edes teini-ikäisenä minulla ei ollut kasvoilla yhtä tai kahta finniä enempää kerrallaan. En edes tiennyt, että se voi olla niin iso asia naiselle. Näin vain oli.

Eihän finnejä kaikille ilmesty. Joillainhan pilleri nimenomaan aiheuttaa finnit, joten valmiiksi tuota ei kannata pelätä. Silloin täytyy vain kokeilla erilaisia puhdistuskeinoja. Lykkyä!

Mä söin Dianenovia yli 10-vuotta. Sitä ennen ei ollut pahempaa aknea, muutama näppy siellä täällä joskus. Kun lopetin pillerit, alkoi iho ensin selvästi rasvoittua ja sitten parin-kolman kuukauden kuluttua ilmestyivät finnit. Puolen vuoden päästä oli kasvot, leuka, kaula ja rintojen väli täynnä näppyjä! Poskissa pienempää "röhelöä", mutta muualla oikein isoja, tulehtuneita paiseita!

Minä myös kokeilin kaikenlaisia puhdistusaineita, kasvohoitoja ym. Kävin myös ihotauteihin erikoistuneella lääkärillä. Hän neuvoi käyttämään ainoastaan sebamedia ja aqualania hoitoon. Lisäksi sain kortisonia pahimpiin paiseisiin. Tätä tein sitten jotain 3-4kk ajan. Olin myös kaukomatkalla ja toivoin, että aurinko olisi edes vähän auttanut. Mutta mikään edellä mainituista tempuista ei naamaan tehonnut.

Koska itselleni otti niin koville olla kasvot ruvella yli 30-vuotiaana, aloitin pillerit uudelleen ja nyt, noin 2,5kk sen jälkeen, kasvot alkavat olla taas siedettävän näköiset! Tylsää, koska en haluaisi syödä pillereitä...

Söin myös aikanaan Diane Novaa ja niiden käytön lopettamisen jälkeen ihoni suorastaan räjähti. Olen pienen ikäni kärsinyt finneistä, mutta pillereitä käyttäessäni tilanne aina rauhoittui. Kun lopetin Diane Novat, erityisesti leukapieliin tuli isoja, punaisia, kovia ja kipeitä patteja, jotka eivät meinanneet parantua millään.
Puhuin asiasta jälkeenpäin eräälle gynekologille ja hän totesi, että on kuullut vastaavista tapauksista nimenomaan Diane Novan kohdalla aiemminkin. Tuota merkkiä on ainakin joskus määrätty ikään kuin lääkkeeksi finneille. Se parantaa ihon, mutta sitten kun kyseiset pillerit lopettaa, tilanne räjähtää käsiin. Tämä gynekologi ei kyseisestä syystä johtuen suositellut Diane Novaa.
Vaihdoin jossakin vaiheessa merkkiä ja kun lopetin ne, pelkäsin samaa tilannetta, mutta näin ei käynytkään, eli gynen puheissa varmasti oli perää.
Nyt pillerit (onneksi!!) ovat taakse jäänyttä elämää.

Mä lopetin reilu 2 kk sitten ja ainakaan vielä ei ole finnejä (eikä senpuoleen menkkojakaan) näkynyt, vaikka kasvojen iho kyllä rasvoittuu selkeästi enemmän mitä aikaisemmin. Saa nähdä mitä kauheuksia vielä jatkossa tapahtuu...

Yhteistyössä