Pillerien lopetuksen jälkeiset oireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JenPen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JenPen

Vieras
Mitä oireita teillä, jotka pitkän pillereiden syömisen jälkeen lopetitte ne?

Luin jostakin, että munasarjoja saattaa särkeä tms. koska elimistö alkaa itse tuottaa keltarauhashormonia. Ja jos munasarjoja särkee, tuntuuko kipu vatsassa? Itsellä kaikenlaiset kuukautiskivut tuntuvat aina vain alaselässä, ja siellä ollut kipua jo viimeiset pari viikkoa nyt pillereiden lopetuksen jälkeen.

Pillereiden kanssa mulla ei ollut juuri mitään menkkaoireita. Lopetuksen jälkeen keskellä kiertoa alkoi mieletön rintojen aristus ja alavatsassa ja munasarjojen tuntumilla nipistelyä ja kaikenlaista kipua kuukautisiin asti. Ehdinkin jo luulla, että heti olen tullut raskaaksi. Oireet olivat pahimmillaan kolmannessa kierrossa pillereiden lopetuksen jälkeen. Neljäs kierto oli paljon laimeampi ja nyt viidennessä on taas ollut aivan kamalat vatsakivut, vihlaisut ja selkäsäryt n. viikko ennen kuukautisten oletettua alkamista. Rintasärkyily alkoi myöhemmin kuin aiemmissa kierroissa. Kierto on pysynyt 26-29 päivän tietämillä. Eli kipuja ja särkyjä ja omituisia oireita on ollut niin paljon, että mietin, pitäisikö (taas) mennä gynelle. Kävinkin tuossa kolmannen kierron aikana kaksi kertaa tutkittavana, mutta kaikki oli kunnossa. Luulin, että olen saanut jonkun megatulehduksen, kun kivut olivat niin voimakkaita. Omituinen tämä naisen vartalo :)

--------

Niin lisäoireina myös seuraavat: itkin koko ensimmäisen kuukauden, näin enemmän painajaisia ja hiukset rasvottuvat nyt ihan eri lailla kuin aiemmin!

mä peesaan tohon hiusjuttuun. ei oo koskaan ollu mitenkää erityisemmin rasvainen iho/tukka, eikä pillerien aikana, mut sit ku lopetin ni joha alko löytyy..

ekoissa kahdessa luomukierrossa oli paljonki erilaisia kolotuksia yms nippailuja, ja ympäri kierron.. tissejä alko myös särkee kp 30 tietämillä -> 2vko eteenpäin. kolmannessa luomussa nippailuja oli vain kp 15-16, ja luulinki et mul oli ovis sillon, mut kierto veny 43 mittaseks. eli ei tainnu ollakaan ovista. :ashamed: nyt tässä neljännessä luomussa tissisärky alkanu n kp 5-7 jos nyt tapahtuis jotain =)

Lopetin myös pillerit noin parisen viikkoa sitten ja viimeisen viikon ajan on todellakin "juilinut" alavatsaa molemmilta puolilta ja myös alaselkää...! Niin siitähän se varmaankin johtuu! :) Olin nimittäin myös jo varaamassa aikaa gynelle, että nyt on varmasti sitten joku tulehdus iskenyt, mutta taidanpa malttaa mieleni... hehh :laugh: Jos jotain posiitivista, niin en ole ehkä niin herkkis kaiken suhteen kuin ennen.. hihih B)

Yhteistyössä