pillereistä ärtyneet limakalvot

• Viestiketjun aloittaja ouna
  • Ensimmäinen viesti
ouna
Pitipä lopettaa diane nova-pillerit, kun menivät limakalvot niin huonoon kuntoon. Yhdyntä sattui ja verta tuli. Gynekologin tutkimuskin tuntui aika lailla, ja tihkui verta. Antoi minulle nyt yasminet (jotka pitäisivät myös auttaa ihoon jonkin verran..?) Onko teillä ollut samanlaisia vaivoja ja ovatko limakalvot parantuneet pilleri-merkin vaihtuessa vai onko täytynyt luopua kokonaan pillereistä..?

nuvaring
Mä käytin nuvaringia, tuloksena juuri sama ja jatkuvat pissatulehdukset. Kokonaan lopetin, oli niin hirveä olo, etten uskaltanut riskeerata, jos pillereihin vaihto ei olisikaan auttanut. Diane Novassa on eniten estrogeeniä pillerimerkeistä, ja limakalvojen kuivuus ja ärtyminen johtui ainakin minulla estrogeenin puutteesta, joten saattaa olla, että matalahormonisempaan vaihto vain pahentaa tilannetta. Ovestin-estrogeenivoidetta kannattaa kokeilla, on mulla nopeuttanut parantumista. Vaikka onkin tarkoitettu ensisijaisesti vaihdevuosi-ikäisille, nuoremmillakin se auttaa jos vaivat johtuu estrogeenin puutteesta. Paha sanoa miten sinulla, kun nämä on niin yksilöllisiä nämä jutut.

iine
Todellakin, jokaiselle pillerit vaikuttaa yksilöllisesti. Jouduin itse lopettamaan Diane Novat ja niiden jälkeen Yasminit juuri kuivuneiden limakalvojen ja jatkuvien virtsatietulehdusten takia. Ainut plussa pillereissä oli se, että ne pitivät ihon hyvässä kunnossa.

sherpa
Sama täällä. Itselläni on tällä hetkellä käytössä Femodenit, jotka auttavat minulla myös akneen. Eikä siis kuivuusongelmia näiden kanssa, vaikkakin kuukautiset on tosi niukat.

Yhteistyössä