Pillereistä tyhmä kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenna

Vieras
Tietääkö kukaan kun syön pillereitä ja olen nyt ollut 3kk niistä tauolla eli syön muuten niitä aina ja joka päivä niin kauan kun syön.Yleensä taukoa on kerran kaksi vuodessa vain.Ja nyt olen 3kk ollut syömättä kun kokeiltiin vauvan tekoa.No kuitenkin nyt olisi reissu edessä 2vkon päästä ja menkat ehkä alkaisi juuri matkan alussa ja mietin tyhmänä että jos nyt alan popsimaan niitä niin tuleeko silti menkat tuolloin vai ehtiikö vaikuttaa ettei alkaisikaan.Ovis aika on tässä kohta ehkä ellei ole jo ollut.

Voihan se ehtiä vaikuttaa, jos nyt alat syödä niitä. Yleensä pillereiden vaikutuksen alkamiseen menee viikko, jos ei aloita kuukautisten ensimmäisenä päivänä, joten luulis myös sen siirtovaikutuksen alkavan.

Kuulostat muuten aika nuorelta ("kokeiltiin vauvan tekoa"), minkä ikäinen olet?

No huonosti kirjoitettu,meillä vaikeuksia saada lasta ja taas kokeiltiin että jos olisi ehtinyt vaikuttaa pillereiden syönti että raskaus voiskin alkaa normaalisti.Mutta ei se alkanut tietenkään.Olemme yrittäneet lasta 4v tuloksetta joten siksi tuollainen sana muoto kun se on nykyään jo sellaista että kun syö pillereitä tauotta niin eihän silloin ainakaan voi raskautua mutta sitten kun ne jätetään pois niin toivoa on että kokeilu auttaisi.Pitää kokeilla jos ehtii vaikuttaa tai että ainakin siirtäisi muutaman päivän kun koneessa ei ole kivaa istua 12h menkkojen alkaessa.

Vähän sekanaista tekstiä. Olette siis 4 vuotta yrittäneet vauvaa, mutta välillä olet syönyt pillereitä ja nytkin ollut 3kk tauko, mutta olet kuitenkin sitä ennen syönyt pillereitä. Saattaa jo elimistökin olla ihan sekaisin moisesta, jos neljän vuoden ajan olet ihmeellistä pillerin syöntiä jatkanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Pajukko:
Vähän sekanaista tekstiä. Olette siis 4 vuotta yrittäneet vauvaa, mutta välillä olet syönyt pillereitä ja nytkin ollut 3kk tauko, mutta olet kuitenkin sitä ennen syönyt pillereitä. Saattaa jo elimistökin olla ihan sekaisin moisesta, jos neljän vuoden ajan olet ihmeellistä pillerin syöntiä jatkanut.

Mulla on sellainen juttu mikä vaikeuttaa pahasti raskaaksi tuloa ja siihen syön pillereitä tauotta niin että mulla on ehkä 1-2 kertaa vuodessa menkat vain ja toiveissa on että pillerit surkastuttaa sitä juttua minun elimistössä ja voisin tulla helpommin raskaaksi ja siksi pidän välillä taukoja syönnissä kun kokeillaan että luonnistuuko raskaaksi tulo vai ei.Minun kohdalla todennäköisyys on aika huono tulla raskaaksi muutenkin. Olemme 4v jo kokeilleet saada lasta ja en tietenkään silloin ole syönyt pillereitä,mutta en myöskään tiennyt kun vasta 2v sitten tyyliin että minulla on tälläinen juttu mikä aiheuttaa ehkä sen etten lasta saa edes. Nyt aloitin reilu vuosi sitten lääkärin toiveesta syömään jatkuvasti pillereitä ilman katkoksia,koska se on hoitomuotona tälle minun sairaudelle.Ja tänä aikana en voi tietenkään tulla raskaaksi jos syön jatkuvasti pillereitä ja nyt olen siis 3kk ollut syömättä ja ehkä aloitan ne nyt taas.

Ymmärrän, että sairaus on ikävä, ja että pakkohan sille on jotain tehdä. Kuitenkin olen ollut siinä uskossa, että pillereiden lopettamisen jälkeen voi mennä puolikin vuotta ennenkuin kierto alkaa toimia kunnolla ja raskaus olla mahdollinen, joten siten ei kolmessa kuukaudessa mitenkään "ehdi" tulla raskaaksi. En halua tilannettasi vähätellä ja tottakai teet lääkärisi ohjeiden mukaan, mutta tuli nyt vain mieleen.

ASia ei liity tähän mun alkuperäiseen kysymykseeni mitenkään mutta vastaan kuitenkin.Eli minulle on lääkäri sanonut että raskaaksi voi tulla jo heti seuraavasta kierrosta kun lopettaa pillerit eli tavallaan se on huuhaata että vie aikansa ennen kun tulee oikeaan rytmiin kierto.Mutta tottakai on tapauksia niin kuin meitä ihmisiäkin että toisilla menee se 6kk ennen kun mitään edes tulee ja toisilla se on se 1kk vain.Ja tiedän siskostani esim jolla ei siis ole ongelmai tulla raskaaksi niin hän jätti pillerit pois ja seuraavasta kierrosta tuli jo raskaaksi.

Yhteistyössä