Pillereiden sivuoireet

• Viestiketjun aloittaja Jannica
  • Ensimmäinen viesti
Jannica
Hei,
olen 28 vuotias, aloitin Yasmin pillereiden syönnin uudestaan vuoden tauon jälkeen kun kondomilla pelaaminen alkoi ärsyttää avomieheni kanssa. Olen nyt syönyt pilereitä kaksi viikoa ja naamani kukkii kuin ruusupensas. En kestä tätä! Kuinka voin saada helpotusta ongelmaani? Ja kuinka kauan tätä on odotettavissa? Olen erittäin tarkka ollut aina ulkonäöstäni ja panostan siihen. Nyt en voi sietää näppyjä naamassani...Mitä muita sivuoireita minulla on odotettavissa?Aikaisemmin en muista ongelmia olleen...
Neuvoja, please...

Voi ei
Älä hyvä tyttö käytä pillereitä!Elimistö on niin herkkä ettei sinne tarvii kaikkia hormoneja tunkea.Onko oma mukavuus tärkeämpi kuin terveys.Kokeile eri kondomimerkkejä ja kokoja,sopiva varmasti löytyy.Kyllä kondomeihin tottuu.Lue läpi kondomi ehkäisykeinona-keskustelu ja mieti asiaa uudelleen.Olen mä myös pillereitä käyttänyt,sopi loistavasti.Lopetin koska säälin elimistöäni.Rasittaa pillerit maksaakin.Ennemmin epäsäännöllinen kierto ja runsaammat menkat kuin hormonit.

...
Syö nyt ainakin menossa oleva laatta loppuun. Yleensä kropalta menee ainakin 3 kk sopeutua hormoneihin. Eihän se ole kivaa kulkea pizzanaamana kaupungilla, mutta anna kehollesi aikaa sopeutua. Jos vaihdat merkkiä heti, voi kroppasi mennä entistä enemmän sekaisin.

minulla näin
VAihdoin yasmineista Harmonettiin sivuoireiden takia. Siis lähinnä haluttomuutta, limakalvojen kuivumista jne.

Nyt vaihdon jälkeen naama kukkii toispuoleisesti. Eli kasvojeni vasemmalle puolelle tulee finnejä. Leuan ja posken seudulle. Todella ärsyttävää. Tänäkin aamuna meni aikaa kun yritin peittää oikein herkullisen punaisen paukaman. Nämä finnit ovat lähinnä sellaisia syvällä olevia kipeitä punaisia mollukoita.

Harmonet
Tekee pahaa vastailla positiiviseen sävyyn näihin kaikkiin kurjempia juttuja kokeneita luettuani..

Aloitin itse Harmonetien syömisen jonkin aikaa sitte,nyt toinen kuukaus menossa.Itse en ole kokenut mitään ihonmuutoksia,joskaan ei ole koskaan elämässä ollut mitään finni/näppyongelmia,mitä nyt vähän silloin teininä.(nyt 24)

Aloitin pillerit koska pms-oireet olivat sietämättömät ja ""tuhosivat elämäni"" viikoiksi ennen menkkoja,eli saadakseni tasaisen hormoonitoiminnan ja menkat ajallaan.Tämäkin ongelma on toistaiseksi siis ratkaistu:)

Itse olin ajatellut kysyä onko joku muu kokenut niinkin hyvän sivuvaikutuksen kuin ruokahalun VÄHENTYMISEN pillerit aloitettuaan??? Mä olen aina ollut aika perso ruualle ja laihikset on kans tyssänny siihen et on ollu kolmen viikon ruokaputki pms-aikoina eli tää ""putki"" on sit toistunu noin joka toinen kuukaus (kun on ollu epänormaali kierto). Nyt tuntuu siltä ettei ees menkkojen väliakoina tee hirveesti mieli mitään mässyjä,itse asiassa keho on erittäin ""nuuka"" siitä mitä se haluaa sille syötettävän...

Olenkin miettinyt onko ruokahaluni ollutkin vain hormooniepätasapainosta johtuvaa..?Kuinka vaan,tyytyväisenä Harmonetteihin päätin vähän tulla paistattelemaan:)

Alkuperäiselle;Kai se merkin vaihtaminen on paras ratkaisu.Ymmärään ettei edes sen yhden laatan loppuun syöminen kiinnosta jos oireet ovat tuollaiset.Kannattaa varmaan kuitenkin keskustella lääkärin kanssa että miten se voi sekoittaa kroppaa jos vaihtaa kesken kaiken,ottaen huomioon sun oma menkka""historia"", mahdolliset ongelmat jne.Harmiks on tullu kuitenki huomattua et noi lääkärit ei välttämättä osaa neuvoa mitenkään varmasti tai ees lähelle,kun nää on niin yksilöllisiä juttuja.

Tsemppiä!

Yhteistyössä