Pillereiden läpi rantautuminen ja epätieto viikoista

• Viestiketjun aloittaja Stresssaantunut
  • Ensimmäinen viesti
Stresssaantunut
Elikkäs mulla on nyt tilanne joka aiheuttaa mulle aivan älytöntä stressiä, enkä tiedä kuinka saada mieltä rauhoittumaan.
Kyseessä ensimmäinen raskauteni.

Mulla ollut todella epäsäännölliset menkat 21-50 ja pilleritkin käytössä, sattui kuin sattuikin että raskaaksi kuitenkin tulin. Mun viimeisimmistä kuukautisista olisi viikkoja ollut 9+2 mutta ultrassa paljastui että olinkin jo viikolla 12+4. Tämän ultran jälkeen oli mun tarkoitus osallistua sikiöseulontaan ja seuraava ultra olikin jo 3pöivön päästä. Siellä sitten selvisi että raskaus olisikin ollut jo viikoilla 13+3 ja olin verikokeet siis käynyt ottamissa liian myöhään, voidakseni osallistua sikiöseulontaan. Tämän päivän ultran perusteella laskettu aika olisi siis 24.5.2022
Muutenhan mulla ei olisi merkitystä mikä arvio on oikea, koska vakituinen miesystävä ja lapsi iloinen yllätys. Asia mikä minua vain vaivaa on se että nykyiset viikot eivät millään mene yksi yhteen yhdyntöjen kanssa, joka taas saa minut epäilemään että millä viikoilla sitten olenkaan.
Olin mieheni kanssa yhdynnässä 19.8 ja sitä ennen ja seuraavan kerran vasta 17.9 ja sen jälkeen. Vietin siis lähes kuukauden toisella paikkakunnalla vanhempieni luona ja seksiä en harrastanut sinä aikana. Kuitenkin tuo uusin laskettu aika viittaisi siihen, että olen hedelmöittynyt juurikin tuona välisenä aikana joka ei yksinkertaisesti minun laskujen mukaan ole mahdollista. Olenko siis vielä edempänä raskauttani vai huomattavasti jäljessä? Ahdistus on kova, koska luulin saavani tänään ultrassa vihdoin oikeat viikot. Tuo väli kuitenkin on niin suuri ja pelko lapsen kehityksestäkin ja kaikki kauhuskenaariot pyörivät jatkuvasti mielessä.😭

vierailija
Vedäs ihan syvään henkeä ihan ensimmäiseksi :)

Meilläkin ultran antamat viikkoarviot heittelivät aika paljon. Ei se taida olla ihan eksaktia tiedettä kuitenkaan. Kannattaa soittaa vaikka heti maanantaiaamuna neuvolan neuvontaan ja kysyä ajasta, ja siitä olisiko mahdollista päästä vielä ylimääräiseen koon määrityksen ultraan. Eräs kaverini pääsi ylimääräiseen ultraan kun viikot olivat hyvin epäselvät. Kerrot sitten, että raskaaksi tulo ei ole ollut mahdollista silloin mitä ultra on antanut aiemmin tulokseksi. Kyllä siellä osataan auttaa, neuvoa ja kertoa.

Todennäköisintä on, että pikkuisella on kaikki hyvin <3

Onnea vauvasta! Nyt otat ihan rauhassa, luotat siihen että kaikki on hyvin, nautit raskausuutisesta ja maanantaina soittelet neuvolaan ja kysyt sieltä. 😊

Kannattaa tosiaan rauhoittua. Se ultran antama LA ei ole täysin luotettava ja toisinaan sikiön asento vaikuttaa tulokseen (kuinka suorassa on kuvissa). Jos arvailen, niin joku sitkeä sissi on selvinnyt viikon tuosta aiemmasta peittojen heilumisesta iskuasemissa ovulaatiota odottelemassa ja LA arvio heittää muutamia päiviä. Tässä skenaariossa tuon annetun LAn ja ovulaatiosta lasketun arvion väliin jäisi siis 5 päivää, joka ei ole mikään mahdoton heitto jos matkalainen on ihan vähän keskiarvoa suurempi. ;)

Anyhow, onnea raskaudesta ja tervetuloa toukokuisiin! :)

Yhteistyössä