pillereiden jälkeen

• Viestiketjun aloittaja VIIKSET!!!
  • Ensimmäinen viesti
VIIKSET!!!
Lopetin e-pillereiden syönnin n. vuosi sitten. Pari viikkoa sitten huomasin, että suupieliini on ilmestynyt tummia ihokarvoja eli tietystä kulmasta tietyssä valossa näyttää kuin minulle olisi kasvamassa ns. amisviikset :(

Olen vaalea eikä minulla ennen ole ihokarvat kasvoissa näin näkyneet. Pillereiden jälkeen on muitakin muutoksia tullut, mutta tämä on kyllä vihonviimeinen laatuaan!!!

Joudunko aloittamaan e-pilleri-helvetin uudestaan vain sen vuoksi, etten ala näyttämään itäsaksalaiselta urheilijaprinsessalta vai löytyykö tähän muitakin lääkkeitä?

Tilanne ei ole vielä täysi katastrofi, joten tässä ehtisi vielä tehdä jotain. Nyppiä/vahata en halua, sillä ne vaan kasvaa takaisin tummempina ja paksumpina... Näin olen kokeneemmilta kuullut.

Onko ketään muuta viiksivallua linjoilla ja miten olette hoitaneet asian?! APUA!

sirja
Mitä pillerimerkkiä söit? Ainakin Diane Nova hillitsee karvankasvua.

En ole lääkäri tai aiheen ekspertti, mutten keksi muuta kuin, että kyseessä on jonkinlainen hormonihäiriö tai sitten ihan perinnöllinen juttu. Kannattaisi varmaan kääntyä ihan varmuuden vuoksi lääkärin puoleen, mutta uskon, että lääkärikin antaisi vaihtoehdoksi pillerit tai sitten tyytymisen vahailuun jne.

Ainiin, vielä se juttu, että nyppiminen ja vahailu ei aiheuta tummempia/paksumpia karvoja! Se on vain vanha uskomus.

nebi
Tuohon karvan poistoon vielä totean, että karvojen juuriltaan nyppiminen ei lisää tai tuuheuta karvoja. Vanha luulo, joka tuntuu istuvan sitkeästi. Johtuu luultavasti siitä, että kun kaikki karvat kasvavat samaan aikaan takaisin, tuntuvat ne paksummilta. Tosiasiassa ahkera nyppiminen saattaa jopa heikentää karvankasvua. Itse olen nyppinyt kulmia reilu kymmenen vuotta, eikä karvat enää juuri kasva takaisin nypityistä kohdista. Sama juttu säärissä.
Tsemppiä karvataisteluun!

tepa
PCO-taudissa yhtenä oireena on tuo lisääntynyt karvankasvu. PCO eli polykystiset ovaariot eli munasarjojen monirakkulatauti. Vieläkään ei ehkä tiedetä, mistä ko. tauti johtuu. Netistä löytyy tietoa. Onko lievä karvoituksen lisääntyminen ko. taudista johtuvaa? Muitakin syitä voi ehkä olla.

ap
Kiitos vastauksista... Lisääkin saa vastailla :)

Söin Femoden-pillereitä ja niistä tuli niin paljon kaikenlaisia sivuvaikutuksia, että lopetin pillerit kokonaan. Kaverini söi puolestaan Diane Novaa ja hänellä tuli tosi kova masennus niistä ja joutui lopulta ne vaihtamaan joihinkin muihin. Itselläni oli myös tuota pillerimasennusta, joten en välttämättä haluaisi enää kokea niitä itkukohtauksia ja pahaa oloa... :(

Suvussani on kyllä tuota PCO:ta mut ei ole käynyt mielessä, että mulla voisi olla se. Miten se todetaan eli millaisilla testeillä? Pitäisi varmasti jutella gynen kanssa testeistä ja mahdollisista pillereistä, mut tosi korkee kynnys mulla on aloittaa taas pillereiden syönti... Edelliset kokemukset olivat niin rankkoja.

Ja kulmakarvoissa itselläni huomaa sen, et kyllä mulla ainakin on nypityt kulmakarvat paksuuntuneet ja tummentuneet takaisinkasvaessaan. Mut voisiko johtua siitä, että mulla on myös vaaleat kulmakarvat..? Eli alun perin kun aloin nyppimään niitä yli 10 v sitten, niin nypityn alueen kulmakarvat olivat lähes valkoisia ja nyt ne ovat tumman ruskeita...

Pörrö
Mulla on todettu monirakkulainen munasarjatauti.suosittelen käyntiä lääkärillä että saat lähetteen gynelle! Voihan toki olla että viiksesi on perinnölliset.ymmärtääkseni pcossa karvoitus on yleensä navan alla,rinnoissa,reisissä,leuassa..Kuin miehillä ja ja aivan kuin minulla..ARVATKAAPA KUINKA HÄVETTÄ.diane nova hillitsee ja aiheuttaa masennusta..Nyt olen menossa gynelle jos aloittaisin jonkun lääkityksen.

Yhteistyössä