Pilates, jooga vs aerobinen liikunta

Jooga itsessään ei laihduta vaan venyttää ja parantaa lihaskuntoa, tasapainoa, keskittymiskykyä jne. Jos sen lisäksi vaihtaa elämäntapojaan, esim. ryhtyy kasvisyöjäksi, niin kai sitä sitte laihtuukin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Hmmm...

Kun eihän niiden tarkoitus ole laihduttaa.
Kiitos! Hain täältä hieman vahvistusta aatoksilleni, kun tuttavani painiskelee raskauskilojensa kanssa (lapset siis jo 2v ja 6v) ja harrastaa laihdutusmielessä pilatesta ja joogaa. Itsekin olen pitänyt noita lajeja lähinnä kehonhaliintaan vaikuttavina.
 
vieras
No kyllä pilatesta ja joogaa voi käyttää laihdutuksen tukena. Minä laihdutan tällä hetkellä ja laihdutukseeni kuuluu ruokavalio, kävelylenkit ja pilates. Pilateksen avulla olen ainakin saanut mm vatsalihakseni parempaan kuntoon ja näin vatsaa litistettyä. En koe laihduttamista järkevänä esim pelkän ruokavalion avulla tai esim pelkään pilateksen tai muun liikunnan avulla, vaan haluan kokonaisvaltaisen muutoksen elämääni ja pilates on osa sitä :)
 
Joogi
Vanha ketju mutta vastaampa silti... :)

Joogahan on keholle hyvin monipuolista. Kehon joustavuutta parannetaan venytysliikkeiden (asanoiden) sekä hengityksen avulla. Näin kunto nousee ja kuona-aineet poistuvat kehosta. Siksi jooga toimiikin erityisesti painonhallinnan tukena. Kokemusta tästä on itsellänikin, painoni on pysynyt samana jo vuosia sen jälkeen kun aloitin aktiivisen joogaan.

Kuitenkin, esimerkiksi astangajooga on fyysisesti myös hyvin haastavaa ja lihaskuntoa nostattavaa. Power joogalla ja hyvällä ruokavaliolla on moni myös tiputtanut painoaan nopeastikin. Silti monipuolinen aerobinen liikunta joogan/pilateksen lisäksi on varmastikin se paras ratkaisu.. :)
 
vierailija
Heippa! Minulle jooga on ollut hyvä harjoitusmuoto erityisesti raskausaikana niin kuntoiluun kuin mielen rauhoittamiseen. Varsinkin coreen ja lantionpohjaan oon saanut hyviä vinkkejä just joogasta. Osallistun nyt itse Mamajooga-verkkokurssille, joka on ihana yhdistelmä erilaisia jooga-, hengitys- ja meditaatioharjoituksia. Lämmin suositus tälle kurssille, sillä kurssilta saa vinkkejä myös synnytykseen :) Kurssi löytyy joogastudion nettisivuilta www.studiolaive.fi/ilmoittaudu-mamajooga-verkkokurssille/
 

Yhteistyössä