Pilasin hiukseni!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuontalo pilalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuontalo pilalla

Vieras
Olen pitkään ollut blondi, mutta rupes tökkii toi jatkuva juuri kasvu! Oma väri on nykyään aika tumma, se kuuluisa maantien "väri, joten juuri kasvu näkyy jo parissa viikossa vaalentamisesta. Kampaajalla yleensä käyn,mutta nyt eilen hetken mielijohteesta ostin mokanruskean värin ja tempaisin päähän. Ja voi viddu minkä näköinen!!! Oma silmä ei kyllä totu millään :(
Ja vaikka väri oli mokanruskea, niin tietyssä valossa väri heijastuu hieman punaisena..yöks :(
Miten nyt pitäisi toimia, kun haluan takaisin sen blondin tukan...Nyyh...
Kampaajalle ei ole varaa, kun olen nyt työttömänä. Ei olekkaan ihan helppo vaalentaa, jos nykyinen väri sisältää punaista väripigmenttiä.
Mitäs jos laittais paljon vaaleita raitoja??!!!Vai vetääköhän ne hunajaisen oranssiksi??

Blondattu/vaalea tukka muuttuu värjäyksessä vihertäväksi jos siinä ei olisi punaista pigmenttiä joukossa, joten jos olisit valinnut väriksi ruskean voisit olla nyt vihertävä hiuksinen.

Värin poisto ja uudelleen värjäys vaalealla, kuluttaa kyllä hiusta...

Ei kannata lähteä omin päin tekemään värinpoistoa tummasta tukasta! Täälläkin saa jatkuvasti lukea niistä oransseista ja keltaisista päistä, kun on yritetty kotikonstein vaalentaa... Se vaan ei onnistu! Kärsit nyt niitten hiusten kanssa niin kauan että on varaa kampaajaan :wave: Koska jos nyt yrität itse poistaa ja sitten saat oranssin tukan, niin kampaajalle joutuisit joka tapauksessa menemään, mutta yhden käsittelyn huonommilla hiuksilla!

Ajattelin et jos tekis värinpoiston, ja sit joku vaalennus perään. Mut kun en kyl haluais enää koko blondausta..Vaan paljon vaaleita raitoja. Värinpoisto jättää varmaan tukan hieman oranssiksi..ja sit jos laitan vaaleita raitoja, niin tukka on oranssi-vaalea raidallinen..Heh. eli kai se pitää kokonaan blondaa...

Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Ei kannata lähteä omin päin tekemään värinpoistoa tummasta tukasta! Täälläkin saa jatkuvasti lukea niistä oransseista ja keltaisista päistä, kun on yritetty kotikonstein vaalentaa... Se vaan ei onnistu! Kärsit nyt niitten hiusten kanssa niin kauan että on varaa kampaajaan :wave: Koska jos nyt yrität itse poistaa ja sitten saat oranssin tukan, niin kampaajalle joutuisit joka tapauksessa menemään, mutta yhden käsittelyn huonommilla hiuksilla!

Totta!

ite olen vaalentanut monen monta kertaa tummasta takaisin vaaleaan ja ei se tapahdu yhdessä illassa,riippuen hiusten kunnosta ja värin tummuudesta on se aina vaatinut 5-10 vaalennusta, ja aikaa melkein puoli vuotta. yhdellä vaalennuksella ei saa kun pahan mielen ja monella taas huonokuntoiset hiukset jotka saat leikata kuitenkin...mieti,ehkä totut ruskeaan tai sit alat hiljalleen poistaa väriä kerran kuukaudessa...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ite olen vaalentanut monen monta kertaa tummasta takaisin vaaleaan ja ei se tapahdu yhdessä illassa,riippuen hiusten kunnosta ja värin tummuudesta on se aina vaatinut 5-10 vaalennusta, ja aikaa melkein puoli vuotta. yhdellä vaalennuksella ei saa kun pahan mielen ja monella taas huonokuntoiset hiukset jotka saat leikata kuitenkin...mieti,ehkä totut ruskeaan tai sit alat hiljalleen poistaa väriä kerran kuukaudessa...

Niin, mulla on ollut kohta puolivuotta tukan kasvatus käynnissä. aivan lyhyestä aloin kasvattamaan, ja nyt jo sivuista pari senttiä alle korvan. Joten, vituiks meni tää kasvatus..Helpommalla kai pääsis, kun leikkais ihan lyhyeksi takas, ja pitäis hetken tätä väriä. sit sieltä oliskin jo tullut omaa juuri kasvua sen verran, että uudelleen värjäys on helpompi. Ette muuten usko että ketuttaa :(

Mulla kävi joskus ihan samallalailla, laitoin Garnierin raidat päähän (hupputekniikka) ja tein todella runsaasti raitoja. Pesin vielä hopeashampoolla, joka taittoi punaisuuden pois. Hyvä tuli, vaikka itsekin epäilin:)

Mä ainakin uskon, että ottaa päähän. Ihan sama homma, maantienvärinen tukka, jota on raidoitettu vuosien ajan, ja kyllästyttää, että juurikasvu tulee niin äkkiä esille. Itse asiassa jo kampaajalta tullessa näyttää olevan juurissa vaalentamatonta puoli senttiä- jopa sentti, kun eivät laita vaalennusainetta aivan juureen. Itsekin inhoan kaikkea vähänkin punertavaa (omassa tukassa), mutta tosi helposti menee punertavaksi, jos vähän jotain väriä laittaa. Itse kävin laittamassa omaa väriä hieman tummemman sävyn kampaajalla, ja nyt olen antanut 5 kk tukan ihan vaan kasvaa, leikkaamatta ja värjäämättä. Nyt ulottuu olkapäille, ja vois käydä kampaajalla, kun vaan tietäis, mitä tehdä. Vaaleus houkuttaa, mutta en jaksa tuota jatkuvaa juurikasvun kanssa kamppailua. Luultavasti laitetaan jokin tummempi sävy. Itse asiassa nyt voisin laittaa jotain punertavaakin kun olen ollut vähän aikaa tummempitukkainen.

Mulle tapahtu ihan sama. Mulla oli nätin värinen, vaalea jossa oli vielä vaaleampia raitoja. No sit just ennen lapsen ristiäisiä vedin keskiruskeella, ja ei muuten oo keskiruskee, vaan tumma, josta paistaa kans punanen. Tosta on ny 3 viikkoo aikaa, ja ootan kun nousevaa kuuta että tää väri lähtis haaleneen. Mietin kans sitä raitojen ottamista.. Mä en tajuu miks mun piti tehdä tällai, koska mulle ei sovi yhtään tumma tukka.

Pyydä ystävä avuksi ja tee raitahupun kanssa raitoja! Tulee kaunis ja vaikka "mokan" väri haalistuukin aikaa myöten, lopputulos ei ole raitojen kanssa paha. Vaihetelu virkistää, joten ei kannata heti mennä uudelleen vaalentamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ny:
Mulle tapahtu ihan sama. Mulla oli nätin värinen, vaalea jossa oli vielä vaaleampia raitoja. No sit just ennen lapsen ristiäisiä vedin keskiruskeella, ja ei muuten oo keskiruskee, vaan tumma, josta paistaa kans punanen. Tosta on ny 3 viikkoo aikaa, ja ootan kun nousevaa kuuta että tää väri lähtis haaleneen. Mietin kans sitä raitojen ottamista.. Mä en tajuu miks mun piti tehdä tällai, koska mulle ei sovi yhtään tumma tukka.

Just sama tarina :)

Yhteistyössä