Pilasin hiukseni, onko mitään toivoa jäljellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lähettäjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lähettäjä"

Vieras
Eli käsittelin "vähän" liikaa, vaalensin ja värjäsin, hiuksia ja viimeisin värjäys sitten oli aivan totaalinen katastrofi! Tarkoitus oli alun alkaen vähän vaalentaa hiusväriä ja kuten kaikki tietää, niin se vaalentaminen jättää aika kamalaksi hiukset (keltaisiksi ja oranssinksi). No siihen koitin sitten vaalean ruskeaa väriä laittaa päälle, mutta väristä tuli TODELLA epätasainen. No sitten vielä hain kaupasta vähän tummempaa ruskeaa ja lopputulos on sellainen, että minulla on tuolta päältä punertavan-violetin-ruskea-tukka ja latvasta aivan vaaleanruskea. Vittu.

Nyt suunnitelmana on se, mitä olisi alun alkaenkin pitänyt tehdä, eli mennä kampaajalle. Leikkaan varmaan jonkin polkkamallin (nyt hiukset tuonne lapaluihin) että saa eniten kärsineet hiukset pois. Mutta ongelman ydin on edelleen tämä kamala väri, kertokaa mulle joku, että saako se edes kampaaja tähän mitään tolkkua? Aivan sama vaikka se vetäis siniseksi koko pään, mutta kunhan se olisi tasainen väri, mutta entä jos tähän ei enää tartu mikään väri?

Sinänsä tämä kuullostaa todella turhalta jutulta, mutta en oikeasti ennen käsittänyt, että kuinka tärkeät hiukset minulle ovat ennen kuin pilasin ne. Olen nyt itkenyt kolme päivää, OIKEASTI, en enää ihmettele niitä jotka itkevät joskus kampaajalta lähtiessä. :(

Väri ei tartu vaalennettuun, vain sävyte tarttuu ja hiukset pitäisi pigmentoida sävytteellä ennen värjäystä. Sävytteellä siis saisit itsekin väriä tasaisemmaksi, koska se sävyte tarttuu vain hiuksen pintaan. Mulla ei ole osattu kampaajallakaan värjätä vaalennettua tasaiseksi ja pahemmaksi vaan sielläkin mennyt. Itse opettelin pigmentoimaan ja sain hyviä tuloksia aikaiseksi. Kampaaja ottaa sulta satasen ja tukka voi mennä vielä huonommaksi ja se vaan valittaa "no sori, ei tähän nyt väri tarttunut" jos on huono kampaaja.

En ole kampaaja, mutta olen nähnyt miten alunperin mustaksi värjätyistä hiuksista, josta aiottiin saada villin ja viileän vaalea tuli ensin se tunkkainen orannssi ja kun sitä yritetiin ruskealla taittaa, oli lopputulos kuin erilaisten mehujään sävyjen sekoitus, oli mustikkavadelmamehun sävyä, colamehujään jne. Eikä mitenkään nätisti raidottuneina.
Käynti kampaajalla, värinpoistoa, sakset ja tummanruskeaksi värjääminen pelastivat pään. Ja lopputulos oli kaunis.

Suoraväri voisi auttaa. Siinähän on lähinnä vain väripigmenttiä, et voi ainakaan tehdä enempää hallaa tukallesi. Nuo suoravärit ovat mielestäni laadukkaampia kuin kaupan sävytteet. Toki hiuksia joutuu sitten värjäämään aika usein, kun se ei ole mikään kestoväri. Itse käytän ainoastaan suoravärejä vaalennetun tukan värjäämiseen. Osaava kampaaja voi tietysti saada tukasta tasaisemman kestoväreilläkin. Pitäisi vaan olla varma kampaajan ammattitaidosta ennen kuin antaa jo entuudesta kärsineen tukan käsittelyyn.

Kiitos vastauksista! Toivon pilkahdus heräsi, että ehkä tässä ei ole koko peliä vielä menetetty. :)

Katsotaan, koitan saada kampaajalle ajan ja selitän tilanteen puhelimessa. Tuota suoraväriä itsekin ymmärsin, että kannattaa käyttää, mutta ihan normikaupasta sitä ei tunnu saavan. Tai siis minä en ole löytänyt.

Yhteistyössä