Pilaanko salaatista terveellisyyden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pullero

Vieras
Mä en muuten yleensä oo hirveesti välittäny salaatista mutta nyt raskaana ollessani oon ajatellu vähän ruveta syömään aenemmän salaattia kun on tullu niin hirveesti kiloja ja korvata sillä sen muun napostelun. Nyt tein salaattia jossa on jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, punasipulia, ja fetajuustoa. Sitten laitoin myös päälle sellasta jotain kreikkalaista salaatinkastiketta...

Onko kauheen epäterveellistä siis noi fetajuustot ja salaatinkastike? Ilman en hirveesti tykkää salaatista...
Ja siis jos jätän melkeen kaikki muut herkut pois (oon syöny herkkuja melkeenpä päivittäin) niin onko järkevä ratkasu ?

Feta on liian suolaista, mutta sitä kannattaa liottaa kylmässä vedessä vartti, ja sitten huuhtoa vielä juoksevan veden alla siivilässä. Salaatinkastikkeita on monenlaisia. Öljypohjaisista saa hyvää rasvaa, mutta niissäkin voi olla suolaa ja sokeria yllättävän paljon. Tykkäätkö raaoista kasviksista, nyt saa vasta nostettuja tuoreita porkkanoita, maukasta kukkakaalia, naurista, yms =)

no ei sitä fetaa niin paljon tule syötyä että siitä mitään suolamyrkytystä saa. En mä ainakaan ala pilaamaan hyvää juustoa liottamalla sitä vedessä.

mä kyllä käytän useimmiten sitä pirkan öljymarinoitua "fetaa", siitä saa vähän kastiketta samalla siitä öljystä.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Feta on liian suolaista, mutta sitä kannattaa liottaa kylmässä vedessä vartti, ja sitten huuhtoa vielä juoksevan veden alla siivilässä. Salaatinkastikkeita on monenlaisia. Öljypohjaisista saa hyvää rasvaa, mutta niissäkin voi olla suolaa ja sokeria yllättävän paljon. Tykkäätkö raaoista kasviksista, nyt saa vasta nostettuja tuoreita porkkanoita, maukasta kukkakaalia, naurista, yms =)

HAAA!!!! Ei nyt kyllä missään nimessä aleta liotteleen :D

oho kylläp tuli vastauksia :D
no joo siis, fetaa saa kyllä syyä, tarkistinpa äsken oikein vielä että se on pastöroidusta maidosta tehty.
Enpäs ajatellutkaan sitä suolaa...
Ainakaan verenpaineen kanssa mulla ei oo ongelmia joten siihen sen suolan ei pitäs vaikuttaa haittaavasti (112/64 just tänään mitattu, yleensäkin just tota luokkkaa) Mutta voiko siitä olla jotain muuta haittaa ? Turvotustahan se tietenkin voi lisätä eli vissiin kannattaa seurailla että jos alkaa turvottaa niin jättää sit ainaki fetaa vähemmälle...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oho kylläp tuli vastauksia :D
no joo siis, fetaa saa kyllä syyä, tarkistinpa äsken oikein vielä että se on pastöroidusta maidosta tehty.
Enpäs ajatellutkaan sitä suolaa...
Ainakaan verenpaineen kanssa mulla ei oo ongelmia joten siihen sen suolan ei pitäs vaikuttaa haittaavasti (112/64 just tänään mitattu, yleensäkin just tota luokkkaa) Mutta voiko siitä olla jotain muuta haittaa ? Turvotustahan se tietenkin voi lisätä eli vissiin kannattaa seurailla että jos alkaa turvottaa niin jättää sit ainaki fetaa vähemmälle...

Ihminen tarvii myös suolaa ja varsinkin kuumalla kun vettä tulee juotua triplasti enemmän (jos siis janojuomana vettä). Että annan mennä vain ihan hyvällä omatunnolla :)

ja tähän vielä sitten että nyt on rv 24 ja kiloja lähtöpainoon on tullut 10 ja alunperinkin bmi just normaalin ylärajalla...

Eli on kyllä tosiaankin siis syytä katsoa mitä syön :D

Mä lisäsin kans raskausaikana salaattien syöntiä ja hyvällä omallatunnolla laitoin niihin kastiketta. Olihan se terveellinen salaatti siinä! ja vähensi muun ruoan osuutta.

juu siis mä oon nyt muutenki ajatellu ruveta syömään salaattia jos esim tekee mieli jotain hyvää :) eli muutenkin kuin ruuan kanssa pelkästään. Nyt oon vetänyt jo 2 lautasellista. Tosin en ole vielä tänään kerennytkään tehdä kunnon ruokaa. Ehkäpä sitä sitten tulee syötyä vähän vähemmän kun on maha täynnä salaattia :)

Ja janojuomaksi päätin nyt vaihtaa mehun ja limsan tilalle veden ja kivennäisveden :)

Alkuperäinen kirjoittaja vv:

Enemmänhän noissa suolapähkinöissä ja suolakekseissä on suolaa.Ja suolakurkut.Huuhteletko tuollaiset? :)

Alkuperäinen kirjoittaja hups:
Kuule, eihän sitä FETAA saa syödä, kun on raskaana. On sitä laatua juustoa, ettei todellakaan sovi raskaana olevalle...

höpö höpö, kyllä saa syödä. ei kuulu kiellettyihin juustoihin. mä en ekaa odottaessa paljo muuta syönytkään. oli hirvee fetahimo :p

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hups:
Kuule, eihän sitä FETAA saa syödä, kun on raskaana. On sitä laatua juustoa, ettei todellakaan sovi raskaana olevalle...

no saahan. ainoastaan pastöroimattomat tuorejuustot ovat ei-suositeltavia.

Niin, jos puhe oli KREIKKALAISTYYLISESTÄ JUUSTOSTA eikä fetajuustosta. Kun on paaaaaaljon sellaisia fetajuustoja, joita ei ole pastöroitu. Katsos, kun joku raskaana oleva saattaa nyt tämän perusteella luulla, että esim kreikassa voi syödä huoletta fetajuustoa.

Yhteistyössä