Pikkuvauvan mitat... auttakaa mummoa!

• Viestiketjun aloittaja kolmas kerta mummoksi
  • Ensimmäinen viesti
kolmas kerta mummoksi
Olen kutoamassa uudelle tulokkaalle pikku vaatteet ja haluaisin tehdä aika sopivat. Kaikki mallit on aina 3-6kk. Voisiko joku mitata alle kuukauden ikäista lastaan? Olisin todella kiitollinen!!!!!!!!!!!!!!

A= jalan ulkomitta nilkkaan asti
B= jalan sisämitta VAIPAN KANSSA
C= kainalosta nivustaipeeseen
D= rinnasta haaraan Vaipan kanssa
E= vyötärön ympärys
F= rinnan ympärys kainaloiden alta
G= käsivarren ulkopituus kaulasta ranteeseen
H= käsivarren pituus kainalosta ranteeseen
I= pään ympärysmitta

äitix6
No ei ne 3kk vaatteet mitään hirveen suuria ole, monet vauvat syntyykin jo melkein sen kokoisina! Suosittelen tekemään ne, teet vaikka vähän tiukempaa käsialaa, niin tulee sit vähän naftimmat.

..
eikö kukaan... no mä mittaisin mutta poika jo 1 v. :) Mutta pään ympärys on ollut syntyessä 35.5 cm ja noin 1 kk iässä 38 cm ja 2 kk iässä 39 cm.... tosin nämähän ovat kovin yksilöllisiä !!

Rutku harmaana
meillä tuo vauva on jo 1v. joten en voi mittoja antaa, mutta tuli mieleen että josko kävisit kaupassa "katselemassa" vauvanvaatteita ja mittaisit niistä. pään ympärys on syntyessä noin 35cm

Päänympäryshän on vastasyntyneellä jotakuinkin 32cm, minä tein kypärämyssyn alle kolmikiloiselle 26 silmukalla.
Jos arvioit vauvan olevan esim 52cm pitkä, pystyiskö siitä laskemaan, meillä ainakin mummi kutoi esim villahousut, niin, että vyötärö tuli ihan kunnolla korkealle, ja lhkeet sai vedettyä koko jalan yli.
Joo, eipä varmaan auttanut :whistle:

tyy
Jos vauva sattuu olemaan isokokoinen, sille ei välttä mahdu ollenkaan 50-56cm vaatteet päälle.

Suosittelen tekemään sen 3kk koon. Pitäähän sinne allekin mahtua vähän vaatetta.

bää
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Päänympäryshän on vastasyntyneellä jotakuinkin 32cm, minä tein kypärämyssyn alle kolmikiloiselle 26 silmukalla.
Jos arvioit vauvan olevan esim 52cm pitkä, pystyiskö siitä laskemaan, meillä ainakin mummi kutoi esim villahousut, niin, että vyötärö tuli ihan kunnolla korkealle, ja lhkeet sai vedettyä koko jalan yli.
Joo, eipä varmaan auttanut :whistle:
toi päänympäryskin vaihtelee tosi paljon, meillä on ollu 36-39cm vastasyntyneillä....

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä olen tässä nyt harmaana ettei lapsen äiti tunnista mua ;)
Onko baby born nuket vauvan kokoiset?
Ovat pienempiä, vastaavat keskosta kooltaan.

Ja vauvojen koko vaihtelee todella paljon, meilläkin pituus on vaihdellut 48-54 cm, päänympäryksessäkin on ollut paljon eroa. Tee vaan niitä 3 kk vaatteita, meillä isoin käytti samoja vaatteita vastasyntyneenä, joita pienikokoisin käytti vasta 3 kk vanhana. Mahtuvatpa ainakin.

Yhteistyössä