Pikkupirulainen hoidossa

Meidän 2-vuotias tyttö aloitti perhepäivähoidossa 2 kk sitten. Kotona hän on kyllä ennen sitäkin raapinut ja läpsinyt äitiä, isää ja mummia (toki se kielletään jyrkästi), mutta ei muita lapsia. Nyt kuitenkin hoidossa on ottanut silmätikukseen itseään vanhemman pojan, jota ärsyttää, raapii jne. Myös pari vuotta vanhemmat tytöt joutuvat välillä kaltoinkohdelluksi meidän tytön toimesta.
Hoitotäti on tosi kokenut ja sanoo sen olevan ihan normaalia paikan hakua näin alkuvaiheessa. Tietysti komentaa tyttöä ja kuulemma laittaa arestipenkkiin, mutta eipä ole auttanut.
Itseä kuitenkin häiritsee ja mietityttää moinen käytös. Ja hävettääkin, kun hoitokaverit on naamat naarmuilla.
Hoidossa tyttö vaikuttaa viihtyvän hyvinkin ja puhuu hoitokavereista ja hoitotädistä paljon.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Meillä on tällähetkellä samantyylistä, neiti oli viimeviikon varahoidossa. Eli se näkyy nyt myös kotona käytöksessä, eli kroukkuu kohti ja ottaa ihan kiinnikin. Toivottavasti loppuu siihen kun menee omaan hoitoon takaisin vuoden vaihteen jälkeen eli on enää 2pv varahoitoa.

Hoitaja on varmasti oikeassa ja loppuu kun lapsi on päässyt kunnolla sisään hoitopaikkaansa.

Kunhan sanavarasto kasvaa, "pirulainen" oppii pitämään puolensa sanallisesti ja nykyinen ongelma jää historiaan. Pojan kaverilla oli aikoinaan sama ongelma, eikä siinä auttanut muu kuin kytätä vieressä, etteivät 2v:t telo toisiaan. Minulla tosin oli aikaa, sillä poika oli hoidassa vain 4t/2 viikkoa ja laitoin silloin einesruokaa.

Älä ole moksiskaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.12.2006 klo 16:12 vieras kirjoitti:
Kauheeta tommonen. Olisi kyllä jollain tavalla saatava kuriin, mieti miltä tuntuu niistä lapsista ja heidän vanhemmistaan joita pahoinpitelee! :/ :/
Niin enkös mä sitä just mietikin, vai miksi ajattelit mun tänne kirjoittelevan?
Joulumieltä!

Yhteistyössä