**PikkuKakkosta toivovat VOL 21**

Mie täällä vielä valvon, kun odotan miestä töistä kotiin..

Eli kuukautiset alkoi viimeksi 14.5 , joten onhan tässä näitä päiviä jo kertynyt. Silloin kesäkuun ensimmäinen viikko tuli pari päivää pienen pientä tuhrua ja sitten taas 15.6 illan verran tuhrua. Nyt ei mitään muuta, kuin tosi pahoja aaltomaisia kipuja alamahassa...

Mulla synnytys oli hyvin helppo. Ennen viimeistä viikkoa ei ollut mitään tuntemuksia. Kävin yhden yön ja yhden käynnistyspillerin verran pyörähtämässä sairaalassa, kun Iidan sydänäänet hetkeksi kaikkosi tarkistuskäynnillä. Sen jälkeen alkoikin epämääräiset, kivuliaat supistukset. Ne kesti viikon, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Sitten perjantaina ne olikin koko ajan ja oli tosi kipeitä. Noin 19 mies pääsi töistä ja mentiin sairaalalle. Olin jo melkein 5 cm auki ja samalla tuli lapsivedet, kun kätilö tutki tilannetta. Siitä salille ja sain epiduraalin. Ponnistusvaihe kesti kylläkin melkein 45 minuuttia, kun en oikein meinannut tajuta alkuun koko hommaa.. Väliliha leikattiin ja se oli ainut asia jonka muistan sattuneen.. :eek:

Briannan puolesta jännittää tosi paljon. Toivotaan parasta :heart:

Niiskuneidillä
ollut kyllä kovat kokemukset. Syystäkin pelottaa tuleva...
 
Kyl te ootte ihania! Kauheesti tsemppausta ja onnitteluja. :heart:

Aamusti testasin (taas) ja samanlainen viiva sieltä tulee, musta sen olis jo pitänyt vahvistua, mutta varmaan käyn huomenna ostamassa kunnon testin niin ei tarvi miettiä. Noi liuskat tuntuu antavan mitä milloinkin... Iltapissastakin piti testata niin sinä ei näy mitään, aamusti taas haalea viiva.
Noo... tässä nyt pidetään hullua jännityksessä.
Oireitakin oon kerännyt jo ison kasan. Pahoinvointia, ruoka ei maistu, menkkakipuja. Mutta nää kaikki voi johtua jännityksestä ja mielikuvituksesta.

Kiva kun porukka palaa jussin vietosta niin palsta ei mee yksin/kaksin puheluksi. =)
 
Brianna, onhan tuossa kuvassa selvästi viiva näkyvissä. Toivotaan että vahvistuu, kun maltat pari päivää odotella. Hienoa kun tulee plussia lisää!

Tervetuloa Kuukai joukkoon jännittämään ja toivomaan plussaa.

Synnytyksestä, lyhyesti kerrottuna tää eka oli perätilasynnytys vk 41+0. Meinasi mennä jännäksi, kun ei aikasemmin se synnytys käynnistyny, ja sen takia piti varata jo sektioaika, joka olis ollut kaksi päivää myöhemmin. Mutta onneksi poika sitten halusikin tulla ulos jo ennen sitä. Ihan hyvin se meni, veden tihkumisella alkoi ja supistuksen alusta saakka 4-5 min välein, voimistuivat vähitellen. Sairaalassa oltiiin varmaan 12 tuntia ennen kuin poika syntyi 40 min ponnistelujen jälkeen. Kivunlievityksenä lihakseen pistettäviä kipulääkkeitä. Eka vuorokausi vauvalla meni teholla, koska keuhoissa oli vettä ja limaa. Maito ei mullakaan noussut kuin vasta neljäntenä päivänä synnytyksen jälkeen, ja siihen asti sitten oltiin osastolla.

Nyt grillaamaan!
 
Brianna kannattaa ehkä odottaa muutama päivä ja tehdä sillanen digitesti niin ei noita viivoja tarvitse puntaroida.. (helpommin sanottu kun tehty tuo "odota muutama päivä"). Mullakaan ei ollut kun haamun tynkää testissä alkuun enkä vielläkään uskoisi ellen olisi 2x digitestiä tehnyt kun maksoivat yht 14? +++++ :whistle: :whistle:
 
Mulla on ollut ehkä karsein jussi ikinä. Piti illalla lähteä käymään miehen kanssa liikenteessä mutta iltapäivällä mulle alkoi tulemaan huono olo. Siihenhän se sitten meni että tavaraa tuli molemmista päistä. Mitä tekee mies? Lähtee sitten yksin, ja kiittää kun olen pilannut hänen iltansa :headwall: Tuli aamuyöstä kotiin ja makaa tuolla krapuloissaan edelleen, minä täällä koitan likan hoitaa sitä mukaa kun kykenen. En vaan yhtään tiedä mikä tuo oli, nestehukkaa epäilen, sillä ruoka pysyi sisällä monta tuntia ja välillä oli ihan ok olo. Niin ja kaiken kukkuraksi täti löysi tiensä tänne :headwall: Se mun tuntemus siitä että noi testit antaa viivanpaikan aina osoittautui sitten oikeaksi... Mutta ei auta itku markkinoilla, kp1 ja yk6 kierähti sitten käyntiin...
 
Novelle poika siis syntyi perätilassa? Ja lihakseen pistettävilä kipulääkkeil pärjäsit? Toiset on rautaaa... Mä en. :LOL:

dindei juu ei täs malta mitään odotella! Onneks noi testit oli niin halpoja kun mieli tekis joka pissasta niitä tehdä. Tollasta digitestiä en varmaan malta ostaa, se on niin arvokas! Ja tuskin tää kovin pitkällä on jos edes on kun viivakin on vielä noin heikko.

snowball Voi paska tota tätii! Ja tota miestäkin, mikä niitä aina välillä vaivaa? Meilläkin säännöllisesti tapellaan siitä että vois joskus ajatella muutakin kuin omaa napaa. Toivotaan et sun vointi paranee pian ja että tästä kierrosta tärppää!
 
Heipsan kaikki ja toivottavasti en nyt ihan väärään paikkaan änge täällä..?? Pakko oli tulla panikoimaan jonnekkin, kun näyttää samoja asioita tosi miettivän täälläkin! =)
Kiva tietää etten iiiiihan kahjo nyt taida kuitenkaan olla! :ashamed:
Tein tuossa pari päivää ennen kuukautisten varsinaista alkamis päivää testin ja se oli positiivinen kait nyt pelottaa jos näinkin ihan väärin tai huijas mua toi testi! :'(
 
Cuci Kyllä mä tuossa plussan näen. Parin päivän jälkeen on varmaan kunnon tumma plussa. =)

Brianna Mikä kp sulla on menossa? Toivottavasti viiva vahvistuu, tai paremmilla testeillä tulee kunnon plussa.

snowball Kyllä nuo miehet osaa olla välillä ajattelemattomia. Pitäis kyllä tajuta jäädä kotiin, jos toisella on mahatauti. :hug:

dindei Kun sä olet kokeillut noita digitestejä, ja varsinki sitä viikkonäytöllistä, niin kuinka "kauas" se näyttää ne viikot. Siinä Clearbluen mainoksessa vilahtaa sellainen kuin 3+, niin onko se tavallaan enimmät viikot, mitkä se näyttää?

Novelle Mullakin oli varsinaisena kivunlievityksen lihakseen pistävä kipulääke. Alapäätä tietenkin puudutettiin erikseen, kun tehtiin eppari, mutta supistuksiin ei ollu muuta lääkettä.
 
Meep ohjeessa sanottiin että 3+ on enin mitä testi näyttää jolloin siis viikkoja on 5->
Oikeesti aika hyviä testejä. Kun erittäin herkät liuskatestit viellä haamutti digitesti näytti raskaana. Multa sai kyllä täyden 10 tuo testi ja sama kävi ystävälläni joka testasi ennen oletettujen menkkojen alkamispäivää selkeä vastaus raskaana.

Cuci täysin selkeä plussa. Onnea :flower: Tein varmistukseski esikoisesta rv 5+ samanlaisen testin enkä silloinkaan saanut noin selkeetä plussaa tuolla samaisella testillä.

ON: Mä sitten en millään osaa kokonaan siirtyä tuonne odotuspuolelle kun toivon että täältä lähtisi moni tuonne maaliskuisiin :flower:
 
onnea plussanneille hirmusen kovasti :flower:

iiks, juttua limoista. varoitus heikommille!!:



täällä tuli toissapäivänä ja eilen jotain omituista höttöä satunnaisesti pyyhittäessä, ei voi sanoa edes vereksi

http://www.onnenpuu.com/kauppa/components/com_virtuemart/shop_image/product/Vinoneli_kortti__49fb268555042.jpg <-- ton kuvan väristä suurinpiirtein.

se oli oikei vetistä tavaraa ja eilen illalla ja tänään jatkunut outo alavatsan/kohdun seudulla semmonen "juilinta" ja eilen oli menkkakipua siis semmosta TOSI lievää samoin oli torstaina niin pientä että sitä tuskin ees tunnisti. Sama homma tänään. eikä enään tuu mitään vuotoa. rinnat tuntuu pinkeiltä ja poskia kuumottaa. Musta tuntuu että täti on kurvaamassa kylään jälleen upeasti myöhässä niinku aina!!
:kieh: :$ :ashamed:

kun täti on tullut ja kadonnut niin uudesta kierrosta alkaa totinen oviksen bongaus!!
 
dindei Ok, kiitos tiedosta. Pitää varmaan sitten tuollaiseen investoida, kunhan sen aika koittaa. Esikoisesta testasin apteekin omalla samana päivä, kun menkkojen piti alkaa. Olin kyllä tyytyväinen siihenkin testiin, mutta kyllähän tuo viikkonäytöllinen kiinnostaa. :)
 
Brianna: Joo, nykyään kaikki on pojalla ihan ok :) Kai ne epäili keuhkoissa jotain, kun ne happisaturaatiot oli niin matalat ja tulehdusarvotkin oli koholla. Kamalat päivät oli tosiaan siellä synnärillä, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin!

Snowball
:hug: Että se täti sitten tuli :( Ja oli kyllä törkeää käytöstä sun mieheltä, eihän se nyt sun vika ole jos sairastut.

Waaka, onpa omituista vuotoa. Mitä luulet, voisiko olla kiinnittymisvuotoa?

Täällä ei kummempia, odotellaan tätin poistumista ja sitten vaan innolla petipuuhiin :D Greippimehua on lipitetty päivittäin ja ovistestit on varmaan matkalla postin mukana.
 
************* Sunnuntai 27.6. **************

MUKANA:




Lulun......................tyttö 08/08...................kp 59/27-31* yk 1
waaka...................esikoinen 09/08...............kp 51/72 *yk 4
Dakota Paws.........esikoinen 08.....................kp 51/31-40* yk 3
Onkovaikeeta.........poika 04/03.....................kp 45/27 *yk 2
MT79...................esikoinen 10/08................kp 35/28-39* yk 8
Manna K................poika 07/09....................kp 33/29-31*yk 2
Jopatu.................esikoinen 12/09................kp 30/28-32* yk 2
dada....................tyttö 09/09....................kp 28/32-40* yk 3
Koiramamma..........poika 09/08....................kp 22/29 *yk 1
mimia85................poika 02/09....................kp 20/25-28*yk 2
Novelle78..............poika 10/08....................kp 19/27-29 *yk 6
sirpaleina..............tyttö 07/09.................... kp 18/33-57* yk 4
juuri.....................tyttö 04/08....................kp 18/28-32 *yk ?
Pössi.....................esikoinen 12/08.................kp 18/25-31 *yk1
Kamomilla -81........tyttö 12/08.....................kp 16/42 *yk 9
empompii...............poika 07/08....................kp 15/28 *yk 3
kukkaiskeiju............tyttö 07/09....................kp 15/? *yk1
sofku....................tyttö 04/08...................kp 15/31 *yk 2
Meep....................esikoinen 02/09............... kp 14/24-26* yk1
Minsku82...............poika 09/04....................kp 11/29 *yk 31
Kuukai....................esikoinen....................... kp 6/28 ja * yk1
Niiskunenä-78........poika 01/09.....................kp 5/28 *yk2
snowball................tyttö 05/09....................kp 1/34-35* yk 6
mensku.................esikoinen 02/10...............kp
Brianna.................tyttö 06/09....................kp
Heathy..................esikoinen 12/08..............kp
Memmu86..............tyttö 03/08....................kp
maria-08................esikoinen 12/08...............kp
ina21.....................poika 6/07.....................kp
2Ruusis...................esikoinen 12/05.............kp
yllätysvauva...........esikoinen ??/07...............kp
Hyzenthlay..............tyttö 06/09....................kp
spica.........................................................kp


TAUSTAILEMASSA:

Kuu-mami
riina82
miimuli24
Kristen
nereida

HAAMUILIJAT




Brianna 26.6.


PLUSSANNEET :



2010

Kesäkuu: Mymmy, Lumikuningatar (yk27), Anlini (yk1), Sanuliini, Peppioliina (yk9), dindei (yk 2)
Toukokuu: Toive81 (yk7), Jeccika (yk4)
Huhtikuu: Teargas (yk 2), Neito84 (yk 1), manna-(yk?)mimma86(yk2),Coreline (yk?)
Maaliskuu: jiinas (yk 8), RiikkaVaan (yk ?), Suklaanappi (yk 9), PäivikkiV (yk 2), Annsku (yk 2),
Helmikuu: Cleopatra (yk 1), Aisla (yk 1), Menhit (yk 1), manna-(yk 1), Haikara (yk 2), Tipsutin (yk 3), t 77 (yk 20), Magia82 (yk 7), Ninnu-87 (yk 3), Pirtsi (yk 1), Pirtsi (yk 5), toive81 (yk 6)
Tammikuu: tyyty85 (yk ?), Mousse (yk 5), Tähdenlento1 (yk ?), Gwenhwyfar (yk 3), Magia82.( yk 6), cora85 (yk 1), Äiskä80 (yk 10), Sutinaa ( yk 9), heikku (yk 3), mama-L(yk2), Emmabella (yk2), Himputti (yk 31)





 
Täällä onkin monella kierto aika lopuillaan, onpas jännää!! Ketkäs kaikki aikoo testata ensi viikon aikana? :attn:

Tuossa muuten taas päivitys. Jos on virheitä, niin huikatkaa. Tai tietty saa sitä itsekin päivittää tuota listaa :)
 
Heissan! Olipa tullut paljon tekstiä juhannuksen aikana!

Briannalle ja Cucille onnittelut plussista!

Kiitos niiskunenälle päivityksestä!

Täällä ei vieläkään tätiä kuulu (kp 35). Testasin negan kp 31, mutta huomenna testaan uudelleen, ellei menkat ala.

Synnytys mulla käynnistettiin rv 36+5, koska sikiö oli kasvanut suureksi (painoarvio 3,5 kg siinä vaiheessa). Kolmantena päivänä vihdoin käynnistyi ja kohdunsuu lähti reippaasti avautumaan. Sain myös epiduraalin. Sitten alkoi tulla sikiölle sykkeenlaskuja supistusten aikana ja mulle laitettiin varmuudeksi tippa käteen. Olin jo täysin auki ja kalvot puhkaistiin, niin siinä vaiheessa huomattiin, että napanuora on luiskahtanut pään ja synnytyskanavan väliin. Lääkäriä yritettiin saada paikalle, mutta kiireisen yön takia ei ehtinyt heti, ja mun piti olla kontillani pää alhaalla ettei lapsi tulisi liian nopeasti synnytyskanavaan. Ehdittyään paikalle lääkäri määräsi välittömästi hätäsektion nukutuksessa. Lapsi syntyi kuitenkin ihan hyvävointisena (apgar 9/9), joten loppu hyvin kaikki hyvin. Seuraavana päivänä vasta pääsin lasta katsomaan, kun olin herännyt nukutuksesta ja mut kärrättiin kipupumpun kanssa teholle, missä lapsi oli tarkkailussa. Vatsassa roisi pystyarpi muistona tapahtumasta.
 
Onnea paljon kaikille plussanneille :flower: :flower:

Kyselisin sellaista että kuinka kovaa kipua voi kiinnittymiskivut olla?? ku alkuviikosta oli ovulaatio ja nyt vihloo mahaa aika kovasti sellaista menkkamaista kipua eikä siis menkkojen pitäis vielä alkaa..ihmeellistä..Ei mulla ekan raskauden alussa mitään kipuja muistaakseni ollu :/
 
Voi onnea brianna! Onhan tuo sun viiva jo aika selkeä! Toivottavasti vielä vahvistuu :D

Ja onnea myös Cuci!

Mä oon nyt öitä töissä, niin nää päivät menee vähän usvassa, mutta tällai illalla taas pirteänä ehtii tännekin kommentoimaan :) Meillä neiti on kipeänä :( Reppana. Mun piti vielä jotain kirjottaa, mutta enhän mä muista mitä... Musta tuntuu, että ovis on ihan näinä päivinä, jotenkin jänskättää että tunnistanko mä sen vai en. No, sen näkee sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niiskunenä-78:
Täällä onkin monella kierto aika lopuillaan, onpas jännää!! Ketkäs kaikki aikoo testata ensi viikon aikana? :attn:

Tuossa muuten taas päivitys. Jos on virheitä, niin huikatkaa. Tai tietty saa sitä itsekin päivittää tuota listaa :)
en tiedä oikein millon minun pitäisi testa kerta en ovista oo bongannu tässä kuussa olleskaan.. :D ja kuukautisia ei taaskaan oo tässä kuussa tullut joten vähän "nuppi sekaisin".
 
niin en tiedä mitä on mutta ihmeellisesti on etenki tuonne oikealle puolen juilinut. Se on semmosta jännää..sitä ei osaa selittää,tavallaan "kipua" muttei se sillain satu. nääh.. vaikeaa!!

ja tosiaan harmittaa kun en tiiä että millon testaan. osaisko joku neuvoa,oisko tän kuun viimone päivä aikasta vai joskus 2 vkn päästä sopiva? :eek: :heart:
 
Meep kiertopäivistä ei oo mitään tietoo, synnytyksen jälkeen ei oo vielä menkkoja ollut.

Niin pelottaa et toi testi onki susi ja mä petyn NIIN kun täälläkin jo onnitellaan. Miksi ei voi luottaa tuohon kuvaan itsekkin. Viiva tuli testiajan sisällä ja siinä se.
Mut mä vaan katon näitä vanhoja kuivuneita testejä, mut eikös sitä sanota, ettei niitä saa katsoa sen määräajan jälkeen?

MT79 mitäs teillä nyt käytetään? Meillä vauva-aikana olis sisävaipat ja nyt pelkät taskut. Sisävaippa-paketista tulee niin paksu vaikka se kyllä harvemmin falskaa.

Plussatuulia kaikille curille onnea plussasta!
 
Brianna, meillä oli maitokakkavaiheessa sisävaipat/prefoldit + kuorivaippa, ja siitä eteenpäin on menty hyvällä menestyksellä taskuvaipoilla. Öisin pidetään sisätäyttövaippaa + villahousuja, kun pul-taskut tai kertakäyttövaipatkaan ei pidä petiä kuivana. Kuivaksiopetteluhousujakin jo hankin muutamat, mutta se prosessi on vielä vaiheessa. Usein jo tekeekin jotain pottaan, mutta ei vielä tunnista hätää (ainakaan ajoissa).
 
MT79 Teillä siis todellakin kestoillaan :)
Mä en oo jaksanut tota yökestoilua, tosin en oo koskaan ees kokeillut, et miten villikset pitäis, tasku ei ainakaan pitäis. Joskus tosin tuo kertavaippakin falskaa yöllä, harvemmin onneks kun ipana nukkuu vielä vieressä.
Minkä firman taskut sulla on? Ite tykkäsin eniten myllymuksujen taskusta, se istu kuin toinen iho, nyt tosissaan käytössä omatekemät neppivaipat. Tuo kuivaksi opettelu/potta on meillä vielä kaukana edessä...

 
Brianna: Jep, hurahdettu on :saint: Meillä oli M-koossa Lillamamma-merkkiset taskut ja nyt on L-koossa itse tehtyjä taskuja ja lisäksi on muutama Knickernappies-merkkisinen yhdenkoon vaippa (mahdollista pikkukakkosta silmällä pitäen ;) ).

Mä en aluks tajunnut, mitä ihmiset kohkas tuolla kestovaippapalstoilla niistä villahousuista, mutta kun kertakäyttövaipat alkoi öisin falskata, löysin hahtuvahousuista ratkaisun. Vinkki vitonen: toimii muuten myös kertakäyttövaipan päällä lisävarmistuksena :wave:
 

Yhteistyössä