Heippa kaikki pitkästä aikaa!! :heart:
Niin ne viikot vaan vierii, enkä oikein ole palstaillut tässä raskaudessa ollenkaan. Outoa, kun vertaa siihen, mitä esikoisesta oli
Mutta kaipa tässä on päivisin niin paljon muutakin tekemistä, että ei muka ehdi. No joo, nyt sitten yritän tässä vähän päivitellä kuulumisia.
Mulla kun oli viimeksi neuvola pari viikkoa sitten, niin terkkari sanoi, että vauva on ihan lähtökuopissaan jo
Kyseli vain, että eikö ole tukala olo... Sanoin, että on ollut (sitä ennen) se vajaa pari viikkoa, niin terkkari arveli, että siinä vaiheessa on pieni sitten saanut päänsä hilattua tuonne syvälle lantioon. Hyvä tilanne sinänsä, että on oikeinpäin eli väärinpäin tuolla mahassa
Vasta tämän kuukauden päivät olen nyt sitten "ollut raskaana", kun sitä ennen ei vatsa paljon menoa haitannut
Nyt sitten sitäkin enemmän - ja siksi meinaakin paniikki iskeä, kun mitään ei oikeastaan ole kauheasti valmiina, kun ei aiemmin ole saanut aikaiseksi, kun tuntui, että synnytykseen on niin kauhean pitkä aika...
Tänään mulla on sitten lääkärineuvola ja ultrataan taas. Se on kivaa
Saa vähän kokoarviota varmaankin. Mulle on tullut painoa nyt jo enemmän kuin mitä esikoisesta yhteensä, vaikka liikun nyt paljon enemmän. Sen takia tuntuu, että tulisi tyttö (tekee mieli makeaa), mutta silti mulla on koko ajan sellanen ajatus syvällä, että poikahan tämäkin on. Mutta syy on varmaan sama kuin
Nöhvi1llä, eli kun esikoinen on poika, niin ei osaa ajatella itseään tytön äitinä
Mutta ihan sama kumpi sieltä tulee. Kokoarvio antoi kyllä viimeksikin viitteitä, että on yhtä iso tai hieman isompi kuin esikoinen, niin voihan se sen puoleen poikakin olla
Luulisin, että tyttö olisi enemmän mun kokoa (mies on syntynyt 4vkoa etukäteen "keskosena" melkein 3kg, itse täysiaikaisena 3300g ja poika meni 1,5vkoa yli 3900g). Mua vain naurattaa tuo miehen "keskosuus" - miten kukaan voi olla keskonen kolmikiloisena
Mutta niin tämä vain laskettiin, kun keuhkot olivat kypsymättömät eivätkä toimineet omin avuin alusta.
Mitä valmisteluja ootte tehneet jo vauvaa varten? Meillä on kehto haettu, mutta petivaatteet varaamatta. Vauvanvaatteet siirretty lipastoon, mutta pesemättä. Kestovaipat kaivettu, mutta laatikossa vielä. Muuta ei
Pitäisi kaivella tässä vielä turvakaukalo, pestä vaunut (kurakelien jälkeen kivassa kunnossa esikoisen jäljiltä - hän saa käyttöönsä vanhemmat vastaavanlaiset rattaat), kaivella sitteri ja koppa. Ja sitten ostella varalle kaikenlaista - pulloihin tutteja, huvitutteja, harsoja lisää jne. Kun edes muistaisi, mitä piti. Ei muka muista, vaikka esikoinen tulee vasta 1v 6kk tässä kuussa
Tälläistä tänne tällä erää. Oli ihanaa lueskella teidänkin kuulumisia - mä en kirjottele edes missään kuukausipinossa, joten ihanaa että "vanhat tutut" varsinkin jaksaa tähänkin pinoon päivittää kuulumisiaan (ainakin viime aikoina
Hjannah,
Nöhvi1 ja
amante) :heart: Toivottavasti itekin jaksaisi sitten siirtyä
taiska87n tekemään pinoon!
Tsemppiä loppuraskauteen
Hjannah ja
amante ja tule sitten
Nöhvi1 kertomaan, kun olette ultrassa käyneet! Mua harmittaa, ettei mies pääse taaskaan ultraan mukaan, joten ei voi lastakaan ottaa. Onneksi mummu tulee hoitamaan siksi aikaa. Yksin on vaan niin ikävää mennä
Mutta ihanaa nähä pikkuinen :heart: Meinasin sen jälkeen mennä kattelemaan vielä yhtä hyllykköä ja laatikkoa vauvan tavaroille, jos kaikki vaan on hyvin
Salliina ja sissi rv 36+1 (mihin nää viikot menee???
)