***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Jospa minäkin saisin taas pitkästä aikaa vähän kirjoitettua kuulumisia. Päivät kuluvat niin nopeasti, ettei tännekään meinaa ehtiä. Torstaina olin täällä uudella paikkakunnalla ensimmäistä kertaa neuvolassa. Tässä mittoja:
rv 31+4
paino: 68,2 kg (lähtöpaino 66 kg)
turvotus: -
rr: 94/70 (mitattiin vielä kahteen kertaan)
U-Prot: -
U-Gluk: -
sf: 24 (nyt mentiin jo alakäyrän alle)
tarjonta: rt
syke: 152
liikkeet: ++
Kaikki on siis ihan hyvin, mitä nyt alhainen verenpaine ihmetytti, kun sellaista mulla ei ole ikinä ollut. No vielä ei ole ainakaan sitten myrkytysepäilyjä. :) Ensi viikolla mulla onkin poli käynti jossa Vili mitataan taas ultralla. Vili onkin kunnostaunut masussa melskaamisessa ja tuntuu, että kokoajan masu heiluu puolelta toiselle. Ahdastakin alkaa varmaan olemaan kun punkemiset eivät enään tunnu niin kivalle.. Kävely on mulla muuttunut köpöttelyksi kun selkää vihloo ja masu kovettuu. Eli nyt nämä loppuraskauden vaivat on siis jo alkaneet. Mieli on kuitenkin ihan virkeä, sillä joulua odotan innolla. Hieman olen jo jotain koristeitakin laittanut ja nyt viikonloppuna pitäisi leipoa pipareita. :heart:

Nuo lehtien suru-uutiset on kyllä kamalia. Jotenkin nykyään reagoin niihin niin voimakkaasti että yritän melkeimpä olla niitä lukematta. :(

Meilläkin on vauvalle melkein kaikki tavarat esikoisen jäljiltä. Mutta tuplat saamme miehen siskolta ja sitten täytyy hankkia ainakin toppahaalari. Ehkä alennusmyynneissä tulee kuitenkin käytyä ja ostettua Vilille jotain ihan omaakin. =)

maarunen ja Vili Vilperi rv 31+6
 
Hei siis pitkästä aikaa! :wave:

Jotenkin ihania nuo vauvauutiset, ja vielä kun ollaan monen kanssa samoihin aikoihin kuumeiltu vauvakuume-puolella, niin jotenkin niin herkistää nuo jakaantumisuutiset :) :heart: Innolla odotan täällä maminan synnytyskertomusta :xmas:

Ihanaa Allusmamma, onnittelut hyvin menneestä r-ultrasta!! :heart: :flower:
Ja hauska kuulla, että teille on tyttö tulossa :)

Kiitti rimata ja enkuli Phil&Teds-kommenteista, täytyykin mennä tutustumaan niihin tarkemmin jossain liikkeessä. :)

Kiva kuulla Pilkkis että teidän viikontakainen romanssireissu oli ihana :heart:
Voi miten surullinen oli se auto-onnettomuusuutinen. :'( Täälläkin on monen muun lailla huomattu, että etenkin nyt raskaana ollessa kaikki surulliset uutiset on jotenkin tosi kovia paloja ja ahdistaa normaalia enemmän. :'(

Tsemppiä Lis69 ultran odotteluun :hug:

Mukavaa neuvolakäyntiä bad virginille huomenna! :heart:

Oih ihanaa kuulla Blondie, että sunnuntailapsi on plussannut!! =) =) Tervetuloa kovasti tänne puolelle rupattelemaan sunnuntailapsi :D :flower:

Hyvä pointti kun puhuitte siitä säädettävästä työntöaisasta tuplarattaissa, meille se tulis varmaan tarpeeseen kun miehellä ja mulla on pituuseroa yli 25 cm. :snotty:

Aminohappo muakin kiinnostais kokeilla edes paria kestovaippaa tulevalla vaavilla :) Ootko jo päätynyt tietynlaisiin kestoihin? Mulle ne pitäis varmaan olla mahdollisimman helpot :snotty: Olikos täällä kestoilijoita joukossa? :wave: Minkälaisia kestovaippoja suosittelisitte?

).) Tänne ei omaan napaan mitään uutta, kaikki hyvin :heart: Liikkeet ovat tuntuneet nyt pari viikkoa päivittäin, ja tällä viikolla jopa pariin otteeseen per päivä, huippua! Joskus aamuyöllä jos herään ja huomaan, että Nuppunen möyrii masussa, niin ei meinaa tulla uni heti uudelleen silmään. :)

Oon miettinyt nyt, että josko ottaisin ja perustaisin sen kerhon meille pikkukakkosta odottaville? :) Ellei joku muu tunne suurta intoa perustaa sellaista? :D

Kesis ja Nuppunen 21+2
 
Heippa piiiitkästä aikaa!!! :wave:

Onnea maminalle pojasta!! :heart:

Tänne ei erikoista!Maha on jo jätti ja olo välillä sen mukainen! :LOL:
Viime viikolla oli neuvola,siellä kaikki hyvin.Samoin tän viikkoses lääkäris!
Supistellu on ain sillo tällö,toivottavasti pikkunen viihtyy viel pitkään yksiössään!!

Pakko hehkuttaa...Poika sano tänään eka kerran ihan selkeesti koira!! :heart:
Ollaan vähän oltu huolissamme kun hän o jo 1v8kk eikä oikeastaan sano yhtään sanaa!Kai se siit sit!
Hänel on kyl aikamoinen uhma..kyllä jännittää että miten hän suhtautuu vaaviin!! :whistle:

Mut nyt viimeistelemään poitsun joulukalenteria!Tuli sit sellanenkin tosa väännettyä!! :whistle:

Tyypin äippä ja mahan läpi yrittävä Einari 29+6
 
Moi kaikille :wave:

Liittyisin uutena mukaan pikkukakkosta odottavien joukkoon :) Olen 23-vuotias 07/07 syntyneen pojan naimisissa oleva äiti. Kakkosen laskettu aika on 8.5.2009.

Np-ultrassa kaikki näytti olevan pikkuisella hyvin ja rakenneultra on vielä ennen joulua. Ei mitään tuntemuksia onko masussa tyttö vai poika, mutta jos rakenneultrassa se näkyy ja ultraaja suostuu kertomaan, niin varmaankin se halutaan tietää.

Kaksi kertaa olen käynyt neuvolassa, muuten kaikki ok mutta nyt tämän viikon käynnillä hb oli laskenut ja oli enää 115. Meillä on 110 rajana että joutuu aloittamaan raudan. Vähän uusi tilanne, kun esikoista odottaessa ja aina muutenkin mulla on ollut tosi hyvä hb. Yks terkkari sanoi että kun ei näissä raskauksissa ole paljon väliä niin rautavarastot ei ole ehtineet kasvaa ja varmaan sen takia on laskenut nyt jo alkuraskaudessa, vaikka ekalla käynnillä oli vielä 135.

Raskaus on sujunut muuten hyvin, mutta olen kärsinyt rankasta pahoinvoinnista, joka vieläkin vähän nostaa päätään. Mutta enää ei tarvii joka päivä oksentaa, muutamia kertoja viikossa vaan. Paino onkin tippunut jo n. 7kg, mutta eiköhän se siitä lähde nousuun pikkuhiljaa. Sama oli esikoista odottaessa, paino tippui ensin melkein 10kg ja lähtöpainoon tuli lisää vain vähän yli 5kg. Toinen juttu, mikä mua vaivaa on huimaus ja oon kerran pyörtynyt, plus että monta kertaa ollut lähellä :whistle:

Yritän pikkuhiljaa lukea sivuja taakse päin, että mitä teille muille kuuluu =) :wave:


Siksakkia & Toivo 17+2
 
Hyvää alkanutta joulukuuta kaikille!!

Oi, kovasti onnea pienestä pojanpallerosta maminan koko perheelle!! :heart: :heart: Toivottavasti kaikki meni hyvin!

Mitenkäs Torey jakselee?

Ja onko enkulista tietoa? Vai onkohan mulla menny vaan ohi silmien?

tyypin äippä Ihanaa, onnea ekasta selkeestä sanasta!! :heart: Tuskin on syytä huoleen, vaikkei poitsu vielä juttelekaan sen enempiä. Onkos hän semmonen tapaus, että liikkumisen kehitys on ollu nopsaa? Sillon ainakin kuulemma usein puhe viipyy vähän pidempään. Meillä poika on kohta 1,5v ja kovasti täälläkin odotellaan ekoja selkeitä sanoja. Kaikki ajallaan.. :) :heart:

Siksakkia Tervetuloa mukaan joukkoon! :wave: Ja voimia pahoinvointiin!! Täällä se alkaa jo pikkuhiljaa hellittää.. :D

Kesis Perusta ihmeessä, jos jaksat, mä tuun ainakin sun kanssa kerhoilemaan! :D Eikö vaan ookin ihanaa tuo pienen möyriminen. Mä kanssa nautiskelen joka liikkeestä koko rahan eestä, on se vaan niin mahtava tunne. :heart: :heart: Mä en oikeen esikoista odottaessa osannu rakastua pikkuseen vielä masuaikana, mut nyt sen kai tajuaa voimakkaammin, miten ihana pieni ihminen sieltä on tulossa. :heart:

Me ajateltiin viettää ens viikonloppuna omat pikkujoulut tässä omalla porukalla. Käydään vähän haistelemassa joulutunnelmia Tampereella, tehdään hyvää ruokaa, syödään pipareita ja juodaan glögiä.. Ihanaa olla viikonloppu vaan kotosalla oman väen kesken ja nauttia lähestyvän joulun tunnelmasta. Mä oon NIIN jouluihminen. :heart: Viime joulu meillä meni ihan reisille, kun asuttiin sillon Nokialla ja siellä oli se vesihässäkkä sillon. :/ Oltiin evakossa siis joulun aika. Nyt pääsee (toivottavasti) rakentamaan joulua ihan kotosalla.

Vähän lunssanen olo, kunpa ei iskis mikään hirmutauti. Hörpin tossa jo jos jonkunmoista roppia, toivottavasti tehoavat! :snotty:

Mä taidan taas hetken keskittyä tähän jo olemassa olevaan lapseen, ettei reppana joudu leikkiä koko aamupäivää ihan itekseen.. :ashamed: Vaikka hyvinpä poika on melkein aina viihtyny itekseen puksaillen. :heart:


Pilkkis 28+1 (Kylläpä aika kiitää!)
 
Täällä käyty tänään neuvolassa
Painoa tullut IHAN liikaa :snotty:
rr oli 104/65,mulla on ollut aina alhaiset paineet
hemppa oli 118 muistaakseni,joten nyt käyn syömään rautatabuja.
Viime neuvolassa 8+5 hemppa oli 130,joten ei ihme että tässä on vähän väsyttänyt =)
vauvan syke huiteli 145-150 tienoilla,että olisko meille sitten toinen tyttö tulossa :heart:
Pitääpäs päivittää vielä maminan tiedot,mainitkaa aina jos minä lahopää en muista jotain sinne lisätä :wave:

bad virgin ja hippu 14+1
 
Maminalle suuren suuret onnittelut pojasta! Ihanaa!

Kiitos kysymästä Pilkkis, täällä ihan yhtenä kappaleena vielä. Parin päivän välein on noita hiukan kipeähköjä supistuksia mut sitten ne aina lopahtaa. Limavuotoa on paljon ja vihlonnat alapäässä järkkyjä. Mutta tuntuu kyllä siltä ettei tässä mitään kunnolla tapahdu varmaan vielä viikkoon. Ihania pikkujouluja slle Tampesterissa ;) Itse juuri myös muistelin vuoden takaisia vesikriisitunnelmia, oli sekin aikaa!

Taidan tulla paremmalla ajalla uudelleen ja ottaa nyt tirsat kun likka nukkuu!

Torey +Tirppana 37+3
 
Huomenta!

Kyllapa alkaa olla kiiretta!!! Joululahjoja on pakko jo vahan katella, ekat taytyy antaa kohta sellaisille, joita ei sitten lahempana joulua nahda... Esikolla on adventtikalenteri, mihin tontut aina yon aikana vie yllatyksen ja taytyy tontun katella jotain pienta sinnekin :LOL:

Oliko mukava neuvola siella Maarunen? Eihan nuo alhaiset verenpaineet haittaa, kunhan itella on hyva olo?

Paljon onnea Maminalle pojasta!!! :heart: Synnytyskertomusta sitten odotellaan vaan!!! =)

Perusta vaan se kerho Kesis!! Ma tuun ainakin mukaan!!! =)

Mua kiinnostaisi kanssa nuo kestot, mutta tuntuvat niin vaikeilta, kun siella on vaikka mita mallia... Hyvia ehdotuksia ja kokemuksia otetaan siis mielellaan vastaan!!!

Millasen kalenterin teit Tyypin aippa? Meilla oli myos myohasempaa se puhuminen, kaksikielinen esikko kun on, mutta en sen kummemmin jaksanut siita kantaa huolta... nyt han ei lopeta millaan sita hopotysta! :LOL: Yhdella ystavalla on myos yli kaksivuotias lapsi ja hanen puhuminen on viivastynyt, viela ei siita kuitenkaan olla huolissaan... Eikohan se puhe sitten tule omalla ajallaan. :hug: Koirahan on tosi vaikea sanakin! :flower: Sun esikoiselle! =)

:wave: Tervetuloa Siksakkia!! Ihania ultrakuulumisia! :heart: Paljon voimia noihin pahoinvointeihin ja huimaamiseen! :hug: Toivottavasti loppuvat pian!

Nyt tama tytto lahtee valmistautumaan lounastreffeille! Kivaa, kun ei valilla tarvi itse kokata!


Latte... en muista montako viikkoa... :LOL: :wave:

 
Nonni, nysse kerho on perustettu! Tehdäänpä niin, että laittakaa mulle yv:tä ken haluaa sen salasanan ja kerhoon liittyä, niin laitan sen sitten vastauspostissa tulemaan B) Ilmeisesti mun pitää vielä erikseen sitten hyväksyä kaikkien "hakemukset", joten please be patient :saint: Hakemusta tehdessä kone kysyy pari virallisen kuuloista kysymystä :xmas: muistakaa vastata huolellisesti, seula on kova :LOL: no ei kai ;)

Onnea esikon ekasta sanasta tyypin äippä! :flower: =) Eiköhän se tulva siitä ala pikkuhiljaa sanaisen arkun auettua, ainakin meillä on käynyt niin :D

Tervetuloa joukkoon Siksakkia! :wave:

Pilkkis musta tuntuu kans, että nyt toista odottaessa tajuaa tosiaan paremmin minkälainen pieni ihme siellä masussa kasvaa :heart: :heart: Ihanalta kuulostaa teidän tulevan viikonlopun suunnitelmat! Mä oon kans ihan jouluihmisiä, vaikka viime vuonnakin olin äitiyslomalla joulunalusaikaan, niin en tiedä mihin se aika katosi ja kaikki valmistelut jäivät viime tippaan, vaikka piti muka oikein tehdä kaikki ajoissa valmiiksi. Tänä vuonna näyttää vähän lupaavammalta. :xmas:

bad virgin onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista! :flower: Mulla meni usko noihin syke-ennustuksiin, esikoisesta oli samoin 145-150, kuten myös tässä raskaudessa, ja ilmeisesti nyt on tulossa eri sorttia kuin ekalla kerralla :D

Latte tuo kuulostaakin oikein hyvältä idealta joulukalenteriksi, sellainen mihin tosiaan tonttu aina yön aikana tuo yllätyksen B) Ei tarvitse "tontun" sitten hankkia kaikkia 24:ää yllärriä kerralla :) Taidan ensi vuonna tehdä samanlaisen kalenterin!

Kesis
 
Maminalle onnittelut ihanaisesta poika nyytistä! :flower: :heart:

Latte: Neuvola oli mukava paikka ja terkka kiva, vaikka nyt olikin sijainen. Innolla odotan seuraavaa käyntiä niin näen sitten sen omankin neuvolatädin. =)

Kesis Vaikka en tiedä mikä tuo kerho on niin ilmottaudun mukaan, kuullostaa kivalle. Laitan sulle siis yksäriä.

Meillä on sellainen joulukalenteri, jossa on 24 taskua ja minäkin aina yön aikana vien siihen jonkun "yllätyksen".

Tyypin äippä Joona on nyt melkein 1v ja 8 kk eikä hänkään puhu. Sanoja on äiti ja moi. Niillä selviää aika pitkälle. :D Nyt on kyllä viime päivinä kovasti harjoitellut tavuja ja hölötellyt omiaan, mutta vielä ei muita sanoja olla kuultu. Eiköhän se tästä pikkuhiljaa..

Siksakkia Tervetuloa! :wave:
 
Iltaa! :wave:

Nyt olis profiilissa tämän päivänen masukuva!

Tervetuloa siksakkia!

Pilkkis Kyl hän suht nopsasti oppi mm.kääntymään ja kävelemään. Ei vaan jaksais odottaa että sielt tulis enemmän puhetta!! =)

Latte Mä tein kolmesta pahvista kuusen mallisen joulukalenterin.Siihen tuli sit eri värisistä huopapaloista luukkutaskut.Meil kans tonttu tuo yön aikana sin jonkun pienen jutun!Nyt vaan tarttis keksiä mitä sinne laittais! :whistle: Tänään siel oli pieni magneetti.Karkkia en viitti laittaa,ku hän ei oo viel syönny karkkia.En myöskään viitti laittaa mitään kauheen isoa tai kallista.

Tyypin äippä ja Einari 30+0
 
Kiitos tervetuloa-toivotuksista :D :flower:

Emppu788 Oletko jo tutkinut äitiyspakkauksen sisällön? :) Mua kiinnostaa onko ne vaatteet yhtä kivan näköisiä kuin Kelan sivuilla olevissa kuvissa? Ja millaista kangasta ne mahtavat olla...? Me saatiin esikoiselle vuoden 2007 pakkaus ja siinä oli sellainen luonnonvalkea vetoketjullinen&terällinen yöpuku sekä tumppubody sellaisia että niistä tuli ensimmäisessä pesussa tosi leveitä ja lyhyitä, menettivät kokonaan muotonsa. Ja siitä bodysta irtosi kaikki kiinnitysnarut yhtä lukuunottamatta niin mä pidin sitä vähän jo vaarallisena :whistle:

Meillä vielä mietinnässä otetaanko pakkaus vai ei. Varmaan tuo tällä hetkellä jaossa oleva tulee vielä meille toukokuun odottajillekin.

 
Kerkeisköhän nyt jotain kommentoida ennen kun typy tulee
tuohon näpläämään.. :whistle:

Tervetuloa joukkoon siksakkia!
Mä otin ä-pakkauksen ja minusta vaatteet vaikutti ihan laadukkailta
ja oli kivan näköisiäkin, enempi mun mieleen kun 2006 pakkaus.
Pessyt niitä en vielä ole että saa nähdä kuinka käy.

kestovaipoista vakaa aikomus olisi niitä vauvalla käyttää
mutta kokemusta ei mullakaan ole ihan pienen vaipattamisesta.
Tyttö oli jo yli vuoden kun aloin sillä käyttämään.
Mutta kovasti suosittelevat pienellä harsoa+villahousuja.
Mä en ehkä noihin harsoihin kovin lämpene, kokeilla aion.
Mulla on ite ommeltuja sekä ostettuja sisävaippoja ja siihen
päälle sitten villahousuja. Äp:n vaippa ja kuori systeemikin on
kuulemma ihan toimiva. Musta itestä ainakin tuntuu että
helpoin on just noi sisävaipat jotka vaan laitetaan päälle, samoin kun
kertikset eikä mitään irtonaisia lisäosia tarvii paitsi sitten se kuoriosa.
Tytöllä oon käyttänyt pelkästään taskuvaippoja joihin siis laitetaan
imut sisälle ja sitten se onkin yhtä helppo kun kertis.
Käytön jälkeen huuhtelen ja laitan ne sitten heiluriroskikseen pesua
odottamaan. Pyykkimäärää ei kannata pelätä, ei sitä niin mahottomasti
tule, mä pesen vaipat n. joka 3.päivä.
Noh, tulihan saarna..:ashamed: mutta siis kannattaa kokeilla.
Ja se vielä että asia vaatii pienen harjoittelun ja vaipat käyttöä
että alkaavat imeä kunnolla.

Joulua täälläkin odotellaan, mä oon aina tykännyt kaikkee
laitella ja värkätä mutta nyt taitaa jäädä laittamatta.
En kertakaikkiaan jaksa. Jos sais edes vähän siivottuu ja
tytölle joku tonttu ikkunaan ja kuusi niin se on siinä.

Tajusin just että päivälleen tasan kolme vuotta sitten aamuhämärissä
ennen töihinlähtöä ilmestyi raskaustestiin kaksi vahvaa punaista
viivaa.. siinä sitten jossain pilvissä leijuttiin ja töihin keskittyminen
oli hiukka huonoa. Voih noita muistoja ihania! :D
Mutta täytyy sanoa että minäkin nautin kun helmi tuolla
masussa myllää ja nyt kaiken alkuhankaluuden, huolen ja pelon jälkeen
oon vihdoin siinä tilassa että saatan sanoa nauttivani tästä
raskaudesta ihan täysillä. Tämä on ainutlaatuista aikaa elämässä.

Että tämmöset tunnelmat tänään.. :wave:

iitukka ja helmi 28+3
 
Mä tässä kirjottelin ja painoin vahingossa ruksia :headwall: Eilen tutkailin pakkauksen sisältöä mutta en purannut sitä vielä :)Se on paljon paremman
näköinen mitä kelan kuvissa :p Vihreä body on paljon iloisempi vihreä mitä
kuvassa sekä se valko/vihreä raidallinen potkari kanssa...Nii ja se keltanen
olo asu on ihanan pirteän keltainen :p Eikä noin hailakka kun kuvassa...
Kyllä mä ainakin olen tyytyväinen pakkaukseen :)


Emppu788 & Veikka 24+3
 
Huomenta!

Ne aitiyspakkauksen jutut naytti kuvissakin minusta tosi kivoilta!

Ihana turvakaukalo Emppu!

Joulukalenterista- en makaan mitaan kallista oo laittanut, tana vuonna ekaa kertaa menee aina valilla pieni suklaa, mutta kylla ehdottomasti on helpompi keksia juttuja kalenteriin nyt, kun esikko on vanhempi. Haneon niin paljon jo kaikkea, mita 'kerailee' ja vaihtelee koulussa... Tontun jutut on ollut hyvia tana vuonna kuulemma! heh! Peri vuotta sitten loysin halvalla ison kasan dinoja ja niita oli sitten kalenterissa joka paiva!

Montako vaippaa sulla suurin piirtein on Iitukka? Ma oon miettinyt miten monta niita pitaa ostaa/ tehda...

Tervetuloa mukaan Justme2! :wave: Onnea ultraan!

Me ollaan nyt sitten paatetty menna sinne 4D: hen, taytyy yrittaa lahipaivina varata aikaa, joskos viela ehtii ennen joulua... :heart: Sitten toivottavasti nahdaan varmuudella sukupuoli ja esikko nakee vauvaa kanssa... :heart:

Nyt taytyy kiitaa!

Kesis- laitan yksaria pian siita kerhosta! Kiva, kun viitsit perustaa!


Latte :wave:
 
Jouluinen tervehdys kaikille! :xmas:

Täällä on uusi tulokas, eli mulla on toinen tulossa 24.4.09 VKS (Vaasan keskussairaala)

Mulla tämä odotusaika tähän asti on ollut yhtä vuoristorataa. Alkuraskauden voin erittäin huonosti, pyörytti ja oksetti joka päivä. Olin kalpea kuin lakana, mutta silti jaksoin väkisin puurtaa töitä, ihan senkin takia, kun esikoinen (tyttö 5/07) on sairastellut koko syksyn. Kahden viikon välein olen joutunut olemaan tytön takia pois töistä. Taas vaihteeksi tyttö kuumeessa.

Olin myös viikolla 16 sokerirasituksessa, yhden tunnin jälkeen lukema oli liian korkea, seurauksena jouduin seuraamaan verensokeriani viikon verran, mutta neuvolassa totesi vain, että ihan ok arvot, kuitenkin joudun viikolla 26 uudemman kerran testeihin.

Mulla tuota painoa ei ole tullut vielä yhtään lisää. Neuvolassa ollaan jo pikku hiljaa huolissaan tuosta. Mutta itse en ole huolissani. Olin huhti08 vatsalaukun ohitusleikkauksessa ja siitä lähtien tähän päivään multa on lähtenyt painoa yhteensä 41kg. Lääkärin mukaan loppuraskaudesta pitäisi painoa hieman nousta. Saa nyt nähdä. Vauva kuitenkin on kasvanut hyvin ja voimakkaita potkuja tunnen päivittäin. En ole siitä huolissani, etteikö vauva saisi tarpeeksi energiaa itsestäni.

Mulla on rakenneultra 8.12, en malta jaksaa odottaa...

Täytyypi lopetella, esikoinen on kränttyinen.

Ps. Mietin tässä kuumeisena kannattaako hankkia sisarrattaita/kaksosten rattaita, kun sisarusten väliä on melkein 2vuotta. Meidän tyttö vielä nukkuu ulkona päiväunet ja totesin ettei vaunujen päälle oleva sisaristuin ole kovin hyvä. Miten olette tälläisen ongelman korjanneet? Onko hyvä investointi tuo kaksostenrattaat vai turha?

Manzu 19+4
 
Tervehdys tännekin! =)

Jaahas, se on jo joulukuu. Ei olisi enää montaa kuukautta niin olisi nyytti täälläkin. =)

Tervetuloa uudet ja erittäin lämpimät onnittelut pikku nyytin saaneille! :flower: =)

Täällä ei reissaaminen lopu. Tänään pitäis ajella Rovaniemelle ja huomena aamulla klo 6.30 olis lähtö Ouluun. Muutenki oon joutunu Rovaniemellä käymään kontrollissa kerran viikossa.

Kuinka paljon teillä on ollu sf-mitta rv25? Mulla se oli 29cm! Terkka kyllä sit sano että ei tarvi huolestua ku sinä kuitenki oot käyt ultrissa monesti ja sielä pystyy tarkemmin seuraamaan vaavin kasvua.

Mutta nyt syömään ja valmistautumaan lähtöön!

emmmaa ja masukki 26+1
 
Justme2 ja Manzu tervetuloa :wave: :wave: Ja onnea ultraan! Meillä onkin Manzun kanssa samoihin aikoihin rakenneultra, tai me mennään 16.12. Mua jo kovasti jännittää, onneksi ei enää ole pitkä aika ja nää joulukuun päivät menee nopeesti kun on niin paljon tekemistä!

Kiva kuulla että pakkauksen sisältö näyttää kivalta luonnossakin... Mä olin vähän sitä mieltä että otettais raha ja käytettäis se tuplarattaisiin tai 4D-ultraan mutta mies oli sitä mieltä että se on vaan rahaa, ja sitä saa muutenkin mutta tuota pakkausta ei saa kuin nyt kun on vauva tulossa :) Eli kai me sitten se pakkaus otetaan :heart: Ja tuleehan siinä vauvalle oma peitto, kynsisakset, harja yms. kun esikoisella on oman pakkauksen peitto vielä käytössä. Vaatteiden ja lakanoiden takia ei kyllä sitä tarvittaisi, eikä toppapuvun mutta minusta on kiva että nyt siinä tulee myös vähän pienempiä vaatteita eikä pelkästään 60-70cm.
Niin ja se pahvilaatikko, vauvaa varmaan nukutetaan alkuun siinä, niin on sitten puhdas ja uusi kun esikoisen pakkauslaatikko on täynnä vauvan vaatetta ja pyörinyt mukana muutossa ja nyt varastoitu vaatteineen päivineen.

Onko muutes ne kestovaipat millaisia, mitä siinä pakkauksessa tulee? Erilaisia vai samanlaisia kuin 2007 pakkauksessa?

Mä kävin tänään joululahjaostoksilla, oli ihan mukava päästä yksin kauppoihin. Huomattavasti helpompaa kuin esikoisen kanssa, viime joulun lahjat minä hankin hänen kanssaan kahdestaan eikä meinannut kädet riittää kun oli rattaat niin en enää saanut kärryjä mukaan ja piti pikku koriin yrittää ahtaa isot lahjat :whistle:

Onneksi sain melkein kaikki jo hankittua, loput saakin varmaan näistä lähikaupoista niin ei tarvitse mihinkään kauemmas lähteä enää.

Seuraavana edessä olis joulukortti-projekti, millä alkaakin jo pikkuhiljaa olla kiire jos meinaan ehtiä ne postittaa 15.12. sillä halvemmalla merkillä :whistle:
 

Yhteistyössä