***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

piipahdin tuolla kuumeilijapuolella Pikkukakkosketjussa, ja siellähän on Sunnuntailapsi plussannut yk17! Upeaa! "Stinkkeri" lähetti terkkuja että tekee parhaansa päästäkseen tänne puolelle meitä riemastuttamaan :kieh:

 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Blondie:
piipahdin tuolla kuumeilijapuolella Pikkukakkosketjussa, ja siellähän on Sunnuntailapsi plussannut yk17! Upeaa! "Stinkkeri" lähetti terkkuja että tekee parhaansa päästäkseen tänne puolelle meitä riemastuttamaan :kieh:
kiva iloinen uutinen sattui silmään :) tänks Blondie :wave:
 
Lis69 mä laitoin tytölle sen supon aina näihin päiviin asti.
Minusta se oli kaikki helpoin ja nopein vaihtoehto meillä.
Toki tyttö ei siitä tykänny yhtään mutta tarpeeks vaan rasvaa
niin sujahti hyvin sisään, eikä se koskaan pois tullut.
Nyt oon antanu sitä Pamolia ja ihme kyllä sen suostuu ottamaan
ihan veteen liuotettuna. Ainaskin jos saa namin päälle ;)

maminalle ja enkulille pitkää pinnaa viimeisiin "piinapäiviin"!
Odottavan aika tuossa vaihessa on piiitkä, tiedän.
Esikko synty rv41+3.

Mitäs tässä sitten kummempaa, lumisade lakannut ja lumimies ollut taas
liikenteessä n.22h eikä tietoo koska pääsee nukkumaan.. :/
itteppä on ammattinsa valinnut, reppana.

iitukka ja helmi 27+3
 
Pinna venyy ja paukkuu, muttei poksu... esikoinen syntyi viikolla 41 + 6, eikä ois ilman käynnistystä oma-aloitteisesti vielä tuolloin tullut, joten en yhtään ihmettelis, jos vielä itsenäisyyspäivän ylikin ihmettelisin tätä oloa ja eloa... :whistle:
 
Ja taas kerran laiskana kopioin kirjottamani kuulumiset tuolta kk-pinosta...

NO NIIN, VETÄSIN AUTON KEVYESTI PENKKAAN TÄNÄÄ! oli niin saakelin liukasta ettei oo tosikaan! Onneks oli pari ihmistä siin vieressä, ja tulivat sit auttamaan!! Ei siis pahasti menny, ihan hiljasessa vaudissa, mut se liukkauskin teki sit sen etten omin avuin päässy siitä enää liikkeelle..... :snotty:

Äippäpolilla käyty, tulipa hyvä mieli, vaikka jouduin siel oottelee taas mukavat tovit..:)
Paikat auki 2,5cm, kaulaa jäljellä 2cm, mut on pehmeä, vauva on tosi alhaalle painunut.. :D jeee!! jos tässä ei sittekä tarviis mennä joulukuun puolelle, huolestuttaa se lapsilisän saaminen;) :D
Vaavin painoarvio oli tällähetkellä 3,6kg. Hänel on kuulema muut mitat pienempiä, mut sit vatsanympärys isompi, et vähä pullukka:D:D Kaikki kunnossa, sisätutkimuksen aikana sano et synnytys voi käynnistyä ihan millo vaan, et on paikat nii valmiit, ja sit sanoi et ton tutkimuksen jälkee voi olla et jo seuraavana yönä 'pääsee' takas tonne=)
No, ei kannata liikoja toivoa. Tulee jos tulee=) jonkin verran on supistellu sen jälkee täs päivän mittaa muttei kipeitä, vähä nipistelee vaan.
Antoi vielä ajan 41+3 ja sanoi et ei kyllä usko et tarvii tulla sit enää, mut et se ois sit käynnistys-arvio; eli tartteeko käynnistää sit vai ei... sen näkee sit.
 
Moikka!

Esikoisen sain juuri nukkumaan ja pyykit leviteltyä, joten nyt mammalle hetki omaa aikaa netissä surffaillessa! :)

Kiva kun oli tullut juttua noista tuplavaunuista. Itsekin olen miettinyt että ostaako Carenat uutena vai sitten joku ns. "paremman" merkkiset käytettynä. Hyvä pointti maarunen tuo, että Carenoissa ei saa säädettyä työntöaisaa! Me miehen kanssa olemme molemmat aikas pitkiä, ja ainakin nuo Carena matkarattaat jotka meillä on käytössä, ovat vähän liian matala-aisaiset. Ja mulla ainakin vakaana aikomuksena on, että vaunuja tulisi käytettyä ihan päivittäin, joten ehkä kannattaa ostaa laadukkaammat. Ja onhan niillä sitten jälleenmyyntiarvoakin jos osoittautuu ettei rattaita tule sitten paljon käytettyäkään.

Ihana kuulla Kesis että rakenneultrauutiset saivat pelot taka-alalle! :) Nyt vaan nauttimaan täysin siemauksin raskaanaolosta! :heart:

Kivaa tosiaan kun lunta tuli. Nyt vasta tajusin että meidän neidillä (1v3kk) ei ole vielä pulkkaa! Täytynee lähteä ostoksille tai sitten ainakin kirjoittaa joulupukille ;).

Meillä käytössä nestemäistä Pronaxen -särkylääkettä taaperolle. Neiti sai sitä reseptillä kun sairasti korvatulehduksen. Ruutalla annostellaan, ja ilmeisesti on hyvän makuista kun tyttö tykkää siitä kovasti. Määrä 1v ikäiselle oli pieni, muistaakseni 10ml. En muuten tiedä että saako tuota särkylääkettä muuten kuin reseptillä. Btw mulla oli samannimistä särkylääkettä tabletteina epparihaavasärkyyn esikoisen jälkeen, ja hyvin tehosi.

Onneksi mamina ei käynyt pahemmin penkkaan ajossa. Ja kuulostaapa lupaavilta nuo äippäpolin kommentit! :p Jospa paikkojen ronklaaminen tosiaan saa vauhtia synnytyksen käynnistymiseen ja pääset pian tositoimiin ;).

Minä olen tämän viikkoa yh-mammana, kun mies on täydennyskoulutuksessa toisella puolen Suomea. On tullut huomattua että kaippa se mieskin illalla kaikkea kodinhoitoon kuuluvia juttuja tekee, kun tuntuu että mulla on ollut kädet täynnä työtä nyt kun olen ollut yksin :). Ikävä on jo kova, vielä muutama päivä pitäis kestää. :/

Huomenna on pitkästä aikaa neuvola. Saas nähdä kuinka paljon on paino noussut, en ole uskaltanut kotona vaa'alla käydä :D.



 
Huomenta!

Hienoja uutisia Sunnuntailapsella!!! =)

Makin oon kylla niita suppoja kayttanyt esikolla alussa, lahinna siksi, etta esikko aina oksensi jos annoin jotain suun kautta... Meilla supot toimi hyvin ja nyt poika tykkaa liikaakin niista siirapeista! :D Maistuu kuulemma tosi hyvalta!

Onneksi oot kunnossa Mamina...mullekin on kaynyt noin, etta auto vaan liukuu tielta, hiljaisessakin vauhdissa... :ashamed: Tosi lupaavia noi kommentit sulle aippapolilla! :D Pian oot pikkukakkonen sylissa!

Tuota Pronaxenia esikko on kayttanyt meillakin Talvitie- samaan vaivaan eli korvatulehduksiin, kun ei kipu ja kova kuume pysynyt poissa muuten... se oli kylla tosi hyva laake minusta! =) Mutta kylla se laakkeen anto meillakin pienelle oli sellasta pakkosyottoa suun kautta... oli tietysti kurkkukin niin kipea... :|

Makaan en olis halunnut sinne vaa'alle menna, mutta pakko myontaa, etta yli 6 kg on tullut... :| Taidan siis menna samalla polulla kuin esikostakin, eli 20kg tulossa...

Nain eilen muuten kahvilassa 10 paivan ikaisen pienen pojan ja voih... han oli niin suloinen! Ne vastasyntyneen aantelyt ja muut... Kasittamatonta, etta sellainen on itsellakin pian! Ihanaa!!! =) Mutta kylla taas kerran ihmettelen tata brittilasten pukemista... pojalla oli shortsimittaiset puntit, pitkahihainen paita eika sukkia lain! No, ihan tyytyvaiselta han vaikutti! =)

Nyt aamiaiselle!!!

Latte- taidan olla kohta jo 24 vkoa!!
:wave:
 
mamina Onneks ei käyny mitään pahempaa. Tuliko autoon jälkiä? Ihan hyviä uutisia tosiaan polilta! d:)b

Mä täällä tirautin kunnon itkut, kun luin Iltalehden sivuilta siitä auto-onnettomuudesta, jossa mies kuoli autoon, mutta raskaana oleva vaimo selviytyi. :'( :'( Toi on omia pahimpia pelkoja nyt raskaana ollessa. Ei voi muuta kun toivoa voimia vaimo-paralle.. :'(

Pilkkis 27+3
 
Pilkkis, ei käyny autoonkaan onneks mitään:) tilanne oli ennemminkin huvittava, kun mie siinä ratin takan mutisin ku mikäkin, et eiii ethän sie (auto) voi nyt tällee mennä!:D

Tosi ikäviä tapahtunut sit taas! Joka vuosi jotain ikävää liikenteessä..:(:( Sääliksi käy tosiaan sitä nais-raukkaa :/
 
Mulla on ISO ongelma :D Turvakaukalo mitä olen kattellut on aivan ihanan pinkki :) Mutta kun ultrassa veikkaus poikaa...EI se 100% varmaa ole...Mutta silti se pinkki on niin :p Ei sinisessäkään mitään
vikaa ole :) Mulla on mietintä myssy päässä :) Eikä mies ollut mitään mielta asiasta :headwall:


 
mamina: Varmaan on sitten niiden Carena-tuplien työntöaisa tosiaan suurin piirtein samalla korkeudella kuin noissa meidän matkiksissakin. Minä olen 174cm ja mies ainakin 10cm minua pidempi, ja minulle aisa on jo ehkä himppusen matalalla. Jos hankkisi sellaiset rattaat jossa aisan korkeutta voi säätää niin ei sitten ole miehelläkään tekosyytä olla niitä lykkäämättä ;). Edelleen muuten kysyisisin että onko kellään muulla kokemusta/ oletko aikeissa hankkia Brion Double Way -tuplarattaita? Mä edelleen kallistuisin noiden kannalle kaikkien pähkäilyideni jälkeen. Tosin en ole livenä noita vaunuja nähnyt, mittoja ja ominaisuuksia vaan netissä vertaillut.

Voi hirveää, Pilkkis, minkä uutisen olit Iltalehden sivuilta bongannut :'(. Minä yritän kaikin keinoin vältellä noiden uutisten lukemista, tulee niin paha mieli vaan. Ja sitten kun ajattelee että omalle kohdalle voi sattua, niin ihan itkettää alkaa.

Emppu: No ei se mittään vaikka teille poika olisikin tulossa, käyttäähän ne aikuiset miehetkin vaaleanpunaisia ja pinkkejä paitoja ja solmioita ;). Eikös sitä fanittamaasi turvakaukaloa saa muissa väreissä, vai oletko ostamassa käytettynä?

Onkohan muuten enkuli jo tositoimissa kun ei ole hänestä täällä viimeaikoina kuulunut? Peukkuja! b:)d

Tässäpä vielä meidän tämänpäiväistä neuvoladataa:

rv 22+0
paino +340g/viikko, yhteensä tullut 2kg eka neuvolakäynnin punnituksesta, nyt yht. 74.3kg
paineet 96/52, eli tutun alhaiset
pissa puhdas
hemppa 127
sykkeet 125-145
liikkeet ++

Kaikki siis aivan mallillaan :). Nyt vasta tajusin että sf-mittaa ei otettu :eek:. Nooh, seuraavalla kerralla varmaan sitten. Aika mielenkiintoista muuten, että noin matalat oli sykkeet, esikoistytöstä oli yleensä aina 140-160. Oiskohan meille sittenkin poika tulossa, vaikka niin kovin tyttöolo on muuten ollut koko ajan :). Meillä siis rakenneultrassa pikkuinen ei suostunut sukupuoltaan paljastamaan, joten kiva nyt arvailla ja pohtia että kumpaa mallia hän mahtaisi olla :D.





 
Talvitie Sitä saa aika monessakin eri värissä :) Mutta tohon pinkki/ruskeaan ihastuin heti :) Mut ei se sininenkään pois ole suljettu :)
Uutta ollaan hankkimassa koska toi mikä neidillä on niin on jo niin vanha...Ollut käytössä ennen meidän neitiä niin siskon tytöllä...

 
no ompa täällä hiljaista tänään.. :whistle:

eikä mullakaan mitään erikoista, tekis vaan mieli ruveta hamstraamaan
vauvalle kaikkea ihanutta mutta eipä tuo kummempaa tarvi, siis
vaatetta ja säästyypähän ne vähätkin rahat. Jotenkin vaan se
shoppaaminen piristää kummasti.. onneks on kirpparit. B)
Vaippoja olis vielä kasa ompelematta kun vaan sais aikaseks
niitä värkätä. Ja muuten meillä esikolta jäänyt kaikki tarpeellinen
että ei tosiaan mitään suuria hankintoja tarvi. Ainut tosiaan
ne tuplarattaat mutta katotaan nyt tuleeko niitä kumminkaan
hommattua.

iitukka ja helmi 27+5
 
iitukka Tosi hiljasta tosiaan. Mä kans haluisin hamstrata jotain, mut meilläkin on nuo tuplarattaat oikeestaan ainoa asia, jota tarvitaan. Ja pikkunen lämmin haalari pitäs hankkia, kun ei kesävauvan jäljiltä semmosta löydy. Mut siinäpä ne sitten onkin.. Toisaalta tekis jo mieli alkaa kaivella niitä tavarajemmoja esiin komeron ja autotallin perukoilta, mut oon tehny pyhän lupauksen, et maltan yli joulun, ennenko alan laitella niitä valmiiks. :saint: Tällä viikolla napsahti tilille se äitiysavustus, olis varmaan järkevää hankkia sillä jotain vauvalle heti, ettei menis vallan muihin juttuihin sekin raha.

Ai niin onnea kovasti Sunnuntailapselle kovin odotetuista iloisista uutisista!! :heart: :heart: Joskohan sie jo kohta uskaltaudut tänne puolelle. =) Lämpimästi tervetuloa!

Mulla alkaa vissiin tosiaan jäädä takavasemmalle ne pahoinvoinnit, ihanaa-ihanaa!! :D Saisinkohan mä energisen viimosen kolmanneksen.. :LOL: Voimat on edelleen kadoksissa, mut josko nekin alkais löytyä, kun saan syötyä vähän monipuolisemmin.

Huomenna lähden taas pojan kanssa äidin luo viikonlopuksi. Alkaa tuntua kyl reissaaminen sen verran rankalta, et tän viikonlopun jälkeen taidan pysytellä kotosalla. Toivottavasti äiti pääsis tänne päin kyläilemään, ettei joutuis ihan yksikseen kotosalla virumaan. :/ Velipoikakin kyllä lupaili, et he voivat hakea äitiä heille käymään. Äitillä on nyt vaan tosi paljon hoitoja ynnä muuta hässäkkää ja on ite ajokiellossa, ni ei ihan parin päivän takia viittis hakea kylään. Kilometrejä tulee turhan paljon.

Selvis sitte eilen, et se kolarissa kuollut mies olikin tuttu. Ei ihan lähipiiristä, mut kyllä kummitteli kasvot viime yönä unissa. :| :'( Niin pahaa tekee vaimon ja perheen puolesta.

Ei kai tässä taas muuta.. :whistle: Poika nukkuu, vois varmaan itekin vähän lepäillä tässä.

Pilkkis 27+4
 
Iltaa!

Meilla on ollut kiireinen paiva, viela pitaisi leipoa, mutta taitaa jaada se huomiselle! Ei ole taas ollut aikaa edes muistella, etta oon raskaana! :D

Kylla munkin tekis mieli jo jotain vahan ostella vauvalle, mutta kun ei ole ihan varmaa, mita mallia on tulolla ja 4D on muutaman viikon kuluttua, odotellaan sitten sita! En halua ostella valkoista, kun ne ei oikein valkoisina pysy!! :LOL: Muuten odotellaan joulun jalkeisia aleja!
Meilla on niin iso vali esikon ja tulevan valilla, etta kaikki tavarat annettiin pois... Joten joulun jalkeen on tosiaan mentava kauppaan! :D

Pilkkis- Hyvaa viikonloppua ja jaksamista teille ja aidillesi... :hug:

Latte :wave:
 
Minkäkin taas pitkästä aikaa itsestäni ilmoittelen. Tänään olisi vuorossa viimeinen työpäivä, tosin koulu ei katso äitiyslomaa, vaan siellä pitää olla vielä joulukuun puoleen väliin..

Raskaus on sujunut hyvin, hemppa ja paino nousussa :D . Tosin tällä kertaa olen saanut hillittyä syömisiäni ja saldo on tällä hetkellä 8,4kg, kun esikon kohdalla tässä vaiheessa oli jo lähemmäs 15kg. Neuvolatäti lupaili kyllä taas tällä kertaa nelikiloista vauvaa saapuvaksi :whistle: .

Meillä esikko on ottanut tavaksi jutella vauvalle päivittäin. Käy kuuntelemassa möyrimistä, joka on niin rajua, että esikonkin pää heiluu.. Lisäksi puhuu kaikille, että hänen ikioma pikkusisko tulee tammikuussa :heart: .

Mä olen vauvalle saanut jo ostettua lähes kaikki tarvikkeet, vielä puuttuu vain vaippoja. Olen nyt saanut päätettyä, että kokeilen kestovaippoja, koska kaikki vakuuttavat, että ne on helppoja, halpoja ja hyviä käyttää. Mutta vaatteita pursuaa joka suunnalta.. Ja vauvan tavarat täyttää nurkat, vielä kun saisi itseään niskasta kiinni ja alkaisi järkätä ne oikeille paikoilleen. Mutta se saa kyllä odottaa tammikuulle...

Tietääkö joku millainen seisomalauta käy emmaljungan vaunuihin? Meillä kun tuo esikoinen on jo 4, kun vauva tulee, eikä tarvita tuplia, mutta mietin kuitenkin, että tuo olisi hyvä olla, koska tyttökin väsyy vielä helposti pitemmillä kävelylenkeillä.

Nyt leipomaan.. Huomenna joulumyyjäiset minne innostauduin menemään myymään kaikenlaisia leipomuksia.

Amino ja Kuutti 33+5
 
AAM
:wave: masusiskot..

rakenneultrat takana ja ... neitihän siellä on tulossa. Eli metsiin meni kaikki poikaoloon viittaavat merkit mitä olin itse miettinyt.. :D :LOL: kansanuskomukset saa mun puolesta työntää sinne minne aurinko ei paista =)

Siellä rellotteli ja vilkutteli ja silmiään hieroi.. oikein "nättiä" profiilikuvaa ei saanut mutta mitäkös tuon väliä kunhan saatiin ruudulla ihastella toista :heart:
Vastasi ihan viikkoja ja kaikki oli kunnossa, näytti niitä napanuoran virtauskuvia (suonista) jännää katsoa :)

). ) Täällä parantelen omaa kurkkua joka on helkkarin kipiä.. :( ei mtn kuumetta, yskää vaan kurkku on punainen ja viiruinen ja pergeleen kuiva ja nieltäessä sattuu.. mynttoneita siis laatikko tolkulla naamaan kokoajan.. ja lämmintä juomaa.

lähtisköhän päiväunille vapaapäivän kunniaksi ? |O

:wave: leitörs..

AM & hippunen 20+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Tännekkään ei mitään uutta kuulu,päivät menee melko samaa rataa,kunhan nyt alkaisi joskus niitä liikkeitä tuntemaan :heart: Maanantaina olisi neuvola =)

bad virgin ja hippu 13+5


Mulla alkoi tästä toisesta kuplinta viikolla 16 ja siitä sitten potkut :)
 

Yhteistyössä