***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

täällä ainakin vielä toistaseks.. kovasti polttelee alavatsaa ja välillä selänkin puolella, mut vatsa ei kovetu ton polttavan tunteen kanssa samaa aikaa..--miksei? tunne on tosiaan ihan supistuksen kaltainen, sellasia "ekoja" suppareita, ei vielä kauheen kivuliaita, mutta et ei tollanen polte normaali tunne-tilakaan ole.. Välillä sit kovettuu mahakin, mut tosiaan ei joka kerta kun polttelee.. Ota näistä nyt sit selvää :LOL: oon varmaan viel parin viikon päästäki täällä poltteineni ihmettelemässä:D
 
Lis69. Ikävän puhelun sait.. vaikka täti sanoi ettei tarviis vielä panikoida, mut ymmärrän täysin hyvin et sitä käy kuitenkin miettimään ja pelkäämään! Onneksi saitte jo toisen ajan missä tilanne voidaan tarkistaa.
Mietin vaan et onko toi hälyytys-raja sama joka sairaalassa? Miten mie muistelisin et mein sairaalassa se raja ois ollu yli yhden? siis esim 1,5 tms? Vai onko se jokapaikassa sen 1??
Kovasti toivon että kyseessä on väärä hälyytys, turha varmaan sanoa mut koita siekin jaksaa suht levollisena odottaa sitä tarkistuskäyntiä :hug: :hug: Jaksuja!!
 
katotaas mamina, kumpi lähtee eka... ;)
Täällä alaselkä tulessa, eikä unesta tietoakaan. Vatsa ei kyllä samanaikasesti kovetu sillai kipeesti, vaikka välillä supisteleekin. Jos vaikka hyvällä tuurilla tänä viikonloppuna... tai viimistään 10.12 käynnistämällä... *huokaus*
 
enkuli, vähä samat fiilikset täälläkin, kuten varmaan kk-pinosta luit, niin kotona olen edelleen..
suppareita satelee sillon tällön, mutta lähes kivuttomia ovat. Positiivista sentää on, että niitä on tullu jollain tahilla sielt eilisestä illasta asti:D
 
Kiitos mamina :heart: , mäkin olen kuullut joistain raja-arvoista että on erilaisia eri paikkakunnilla, kummallista?

Täytyy vaan nyt jaksaa odotella ja kyselllä maanantaina neuvolassa tarkemmin, onneksi mulla on ihana kohta eläkkelle jäävä täti jolla on jalat maassa asioita selvittäessä.

Mukavaa viikonlppua kaikesta huolimatta kaikille mammoille ja tsemppiä niille joilla kohta tosikoitos edessä.Vauvakuulumisia odotellen :flower:

Lis69 20+1
 
jokohan mamina ja enkuli hommissa.. jännää..

Tänään sain työvoiton tytöstä; se nukkui päikkärit!
Ekan kerran koko viikkoon, jospa se tästä. Tosin sisälle ei suostu
edelleenkään nukkumaan vaan rattaisiin mutta pääasiassa
että nukkui! On ollut niiin raivostuttavia päiviä kun se käy
ihan kierroksilla ja riehuu eikä tottele ollenkaan.
Ja tutti on historiaa B)

Viikonloppuja vaan kaikille, huomista lumimyrskyä odotellessa.

iitukka ja helmi 27+0
 
Iltoja täältäkin!

Ikäviä uutisia sait puhelimitse Lis69. Jokatapauksessa tuollaiset uutiset on pelottavia mutta kun vielä yllättäen puhelimessa kerrotaan niin ei varmaan osaa itse tilanteessa kysyä kaikkea vaan asiat tulee sit mieleen jälkikäteen. Voimia sulle viikonlopun yli :hug:

Kovasti täältä suppareita lähettelen maminalle ja enkulille :whistle:

Mulla on joku flunssa iskemässä, kurkku on tosi kipeä. Toivotaan että on pikaflunssa ettei tarvi sit synnytyspuuhissa enää sairastella. Kivuttomia suppareita tulee täälläkin, varsinkin iltaisin. Ovat toisinaan jopa säännöllisiä, n.10 min. välein. En kuitenkaan oikein jaksa uskoa että vielä tästä kivuliaiksi muuttuisivat. Rinnat on tosi kipeät, ihan kosketusarat ja välillä tuntuu herumiskihelmöintiä. Maitoa ei ole kuitenkaan vielä tullut vaikka pariin otteeseen olen ollut varma että tulee.

Lumentäyteistä huomista päivää kaikille! On se hyvä että on tota pakkasta ettei tule vetenä kaikki.

Torey 36+1
 
Iltaa ystäväiset täältä lumimyräkän keskeltä! :wave:

melluli Voi miten ikäviä uutisia, suuret pahoitteluni teille :hug: :'( Kovasti voimia ja jaksamista :heart:

Tervetuloa mukaan Suvi85 :wave:

Sydämellinen kiitos kaikille ultraonnitteluista
:heart: Tämä viikko onkin mennyt ihan pilvissä leijaillessa niiden hyvien uutisten jälkeen.
Pieni Nuppunen sulatti kyllä täysin meidän sydämet ja aika suuri osa raskauden aikaisista peloistani taisi jäädä myös sinne ultraushuoneeseen :) :heart: Jännä oli tosiaan kuulla myös se veikkaus siitä sukupuolesta, pelkkä veikkaushan se vielä oli, tarkentunee sitten myöhemmin. :D

rimata joo jotenkin mullakin toi koko rakenneultrassakäynti konkretisoi tosi kivasti tätä raskautta, kun tuo pieni esikoinen muutoin pitää täälläkin huolen siitä, ettei tässä kovin raskaana ehdi päivisin olla. :D

Pilkkis Voin hyvin kuvitella, että se veljesi perheen suru kummittelee mielessä just kun oma lapsi lähestyy samaa ikää :hug: Hyvä, että pian on se pojun neuvolakäynti, niin voi tosiaan siellä puhella jos se mietityttää. Usein musta tuntuu myös, että pelot ja huolet helpottavat, kun niistä vaan puhuu ääneen (esim. kun oon jutellu km:ihini liittyvistä jutuista neuvolassa). Mutta osuvasti kirjoitit että aina tuntuu keksivän syitä huoleen, kaipa se on osa tätä äitiyspakettia, että ollaan erityisen herkistyneitä kaikille lastemme hyvinvointia koskeville asioille :heart: :hug: :)
Niin ja toivottavasti teillä oli mukava ilta eilen! :heart:

Luminka Ai siellä kaipaillaan jo vaavimasua :D Eikä muuta kuin Pikkukolmosta toivovat-pinoa perustamaan :D ;) :heart:

Latte mäkin oon vähän potenut huonoa omatuntoa niistä alkuraskauden pahoinvoinneista, kun musta ei oikein ollut esikoisen leikkikaveriksi, vaikka eihän ololleen mitään voi :whistle: Mutta nyt onneksi olo on hyvä, ja ehtii vielä hyvin huomioimaan esikoista yllin kyllin, kun pikkukakkonen on masun sisällä =)

Onnittelut hienoista ultrakuulumisista iitukka ja pietu-! :flower: :heart:

Lis69 uskon, että huoli on kova siellä :hug: Mutta toivottavasti kaikki on hyvin siellä, ja varmasti onkin, kätilö halusi vaan varmistaa vielä asian. :heart:

Tuplarattaista on täällä ollut juttua, mäkin oon katsellut että kovin käteviltä näyttävät Phil & Tedsit. Mutta sitten oon miettinyt, että meneekö kumpikaan niistä selkänojista ihan alas jos pikkukakkonen ottaa nokoset? Ja sitten toiseksi, näkeekö taaempana istuva kunnolla mihinkään sieltä? :whistle: Onko kellään kokemusta? Varmaan sitten keväällä ostetaan jonkinlaiset tuplat käytettynä, huuto.netistä tms. :)

Kuinkas mamina jakselee? :wave:
Kovasti supistuksia kaikille niitä toivoville :D
Ja pikaista paranemista flunssan kourissa painiville :hug:

).) Täällä on tosiaan nautittu nyt olosta rakenneultran jälkeen, liikkeetkin ovat tuntuneet päivittäin tällä viikolla. :heart: Päivän himotus on Marianne-karkit, tuli ihan puskista, en ole niitä nimittäin miesmuistiin syönyt, kunnes tänään sain ahaa-elämyksen ja oli "pakko" käydä ostamassa niitä. :xmas:

Kesis ja Nuppu 20+2
 
Phil&Tedseistä isompi istuu ensin yläpuolella ja hänen istuin säätyy hiukan vetskareita avaamalla, nii, että pystyy nukkumaan kyllä reissun päällä. Vauva on alhaalla "varsinaisessa" vaunussa ja sen osan saa ihan vaakatasoon. Sitten kun on kaksi taaperoa, nii nuorempi jää alle istumaan sisaistuimeen, joka aikaisemmin oli päällä ja vanhempi= painavampi ylös kiinteään osaan rattaista, missä vauva aikaisemmin nukkui. Olipas sekavaa :LOL: mutta käy tutustuun liikkeessä niin saat kunnon tuntuman. Ite aion tilata nuo, ainut mikä mietityttää on, että kuinka jalka osuu alaaisaan/ osaan kävellessä tai siis, että osuuko se sinne? enkuli laitappa kommenttia ko. rattaista, tänk juu :D
 
Huomenta!

Mitas sinne myrakan keskelle kuuluu? Meniko kellaan sahkot? Taalla sataa vetta, kuten aina vaikka oisin onkin nollassa...

:hug: Lis69- toivottavasti kaikki on hyvin! Kylla tuollainen mietityttaa ja vaikea sita on olla huolestumatta.

Huh Mamina ja Enkuli... Jannaa!!!!!

Taytyy vahan kurkkia tuonne edellisellekin sivulle!
 
Täällä päässä ei mitään ihmeellistä :) Täälläkin on lunta vaikka muille jakaa :D Neiti tykkäs lauantaina kovin kun vedettiin sitä pulkassa pitkin
pihaa :) Viime yönä näin kivan unen...Unessa mies ja minä makoiltiin
sängyllä...Mulle tuotiin sitten vastasyntynyt poika syliin mitä aloin heti
imettämään :) Neiti samalla juoksi pitkin huonetta...Pojalla oli yllään
valkoinen body ja vaaleansiniset potkarit :) Unen lopussa kurkkasin housujen sisään että on varmasti poika :D Mihinköän se synnytys
jäi? :eek: :D

Emppu788 & Veikka 23+2
 
Reissulta on kotiuduttu, oli aivan ihana ilta miehen kanssa. Oltiin siis Juha Tapion keikalla Sibelius-talolla, oli ihan mahtava konsertti. Sain tavata kaikki bändin pojatkin, kun mies tuntee ne. :heart: Ennen keikkaa käytiin syömässä. Täydellinen ja ikimuistoinen ilta kyllä. :heart:

Täällä ei mennyt sähköt eilen. Pahin myräkkä oli iltapäivästä iltaan, aika vähällä selvittiin. Ennen puolta yötä tehtiin lumityöt ja yöllä ei sitten ollutkaan enää pahemmin sadellut lunta. Tänään aamupäivällä vähän ripotteli, mutta nyt on kaunis, aurinkoinen talvikeli. Kunpa vaan nyt pysyisi lumet maassa.

Kesis Oot kyllä ihan oikeessa (taas kerran!!), kyllä se huoli heti helpottaa, kun siitä ääneen uskaltaa puhua tai kun saa sen kirjoitettua. Ihanaa, että säkin oot saanu puhuttua km-asioita neuvolassa ja kaikkein parasta on, että tällä kertaa kaikki on teilläkin mennyt hienosti. :heart: :heart:

mamina ja enkuli Jännät paikat.. Jokohan, jokohan.. :D :saint:

Nyt evästä poskeen! Kyllä ne pahimmat olot on tainnu täällä jo vihdoin helpottaa, ihanaa.. :heart:


Pilkkis 27+1
 
Täällä painaa lunta edelleen, sitä tullut eilisestä asti..
Noh, parempi lunta kun vettä. Jotenkin se tuiskuttaa
suoraan meidän pihaan kaikki kinokset. Tyttöä vaan suututtaa kun se pihalla
uppoo vyötäröä myöten hankeen. Kun eihän sitä voi polulla kulkea
tietenkään. Ukkeli oli tossa 24h ajossa ja nyt muutaman tunnin lepo
ennen seuraavaa sessiota.
Ja vielä pelaa sähkötkin.

Pilkkis kiva että oli kiva keikka ja että pahoinvoinnit helpottaneet!

Eipä kummempaa, täytyypi mennä likkaa herättelemään,
kun sain sen nukkumaan tonne ulos rattaisiin.. no ei sentään,
ihan verannalla kuitenkin nukkustaa.

iitukka ja helmi 27+2
 
No niin, jos nyt hiukan helpottais tuo huoli...
Kävin aamulla neuvolassa ja terkka sanoi seuraavat faktat:
-jos olis jotain isoa hämminkiä niin kätilö olisi varmaan heti kutsunut lääkärin katsomaan hänen saamiaan mittoja.
-jos jotain todella vialla niin ei ne ois mulle antaneet uutta ultra aikaa 4 viikon päähän!

Kaikki tämä totta ja noinhan se varmaan meneekin :| mutta ei sitä ihminen ossaa olla huolehtimatta.

Neuvolassa muuten kaikki hyvin.

Painoa tullut n.3,6 kg
RR 129/82
B-Hb 138
Sf-mitta 21 cm
ja syke oli 147-154
ei ollenkaan ollut yhteistyökykyinen poitsu vaan myllerti niin etäällä kun mahdollista siitä dopplerista, melkoinen kakara :)

Nyt sitt kun toi mies lähti taas töihin niin eikös viime yönä poika tullut kuumeeseen, veikkaan että kulmahammas on puhkeamassa kun ei suostu syömään.Lounaaksi söi ihan 2 pientä palasta nakkia ja 2 cm:n palan tuorekurkkua, jipii!

Mitä särkylääkettä /miten te annatte noille vajaa 2v ihmisille?
Mulle sanottiin apteekissa että suppo ei tehoa niin nopeasti kuin suun kautta annettu tämän ikäiselle???
Mä en ainakaan saa yöllä annettua mitään suunkautta kun itkee ja sitt oksentaa.
Annoin sitt viime yönä Panadol supon ja huuto oli hirmuinen ihankuin olisi pyllyyn koskenut????
Sama päivällä hirmu huuto kun vaihdoin vaippaa...voisko johtua kuumeesta ett on jotenkin kosketusarka.Ja jännä kun pakarat ihan kylmät vaikka muuten hirmu kuuma pikku ukkeli.

Nyt kahvinjuontiin ja Geisha namien kimppuun kun poitsu nukkuu.

Jospa tää mun mieli tästä nyt hiukka virkistyis ja jaksais ajatella että kaikki on ok.

Lis69 20+3
 
iitukka Jaksamista sinne taas lumimiehen leskenä.. Tuntuu kyllä, et viime talvesta ja kuumeilusta ois vasta NIIN lyhyt aika. :D Toivottavasti siellä on jo lumisade helpottanu.

Lis69 Kurja tilanne teillä siellä päällä, kun joudutte nyt odottamaan ja ihmettelemään. Neuvolan täti on kyllä luultavasti oikeessa pointteineen. Mä kans mietin noita rajoja, et ihanku olisin kuullut korkeammasta rajasta jossain. Kumma juttu. Tsemppiä nyt sinne odotteluun ja uskotaan+toivotaan, että kaikki on hyvin! :heart: Mä oon antanu meiän pojalle, joka on siis nyt 1v5kk, sitä panadolin nestemäistä särkylääkettä. Suppoa koitin joskus aikanaan muutaman kerran, mutten kyllä onnistunu siinä rojektissa alkuunkaan :LOL: Sieltä se aina pullahti takasin ulos. Eli en osaa kyllä auttaa pulmassasi. Toivottavasti kipu hellittää pian teiän esikolla.

Nyt voileipägrilli lämpenemään ja pikkuiltapalaa puksailemaan.. :p


Pilkkis
 
Lis69, meillä annetaa Panadolin oraali-liuosta, sen pullon ku ostaa niin saa mukaan sellasen "ruutan" mis on mittataulukko ja siit on helppo se antaakin.
Ihanan rauhoittava tuo neuvolatätisi kommentti :hug: toivottavasti sai sinulle levollisemman mielen:)

kyllä alkaa tosiaan viimosia vedellä miulla tää raskaus! Ei sen puoleen, nyt tosiaa kaipaa jo sitä ikiomaa kroppaa, pikkuisine mahoineen!! Kivat arvet oon saanut, maha kiiltää ku juutalaisen kullit, ku on niin pinkeenä koko nahka!! :eek: Ihan tosissaa sitä toivos jo ton pikkusen ulos.. enään ei jaksa. miun tuurilla mennää yli nii paljo ku mahollista... :/

kirjottelenpa myöhemmi lisää, alkaa taas tältä kerralta nettikiintiö täyttyä, kun koko päivän oon yrittäny tulla kirjottelee omaan- sekä tähän pinoon, niin on tuol omassa pinossa tytöt kirjotellu niin paljon, ettei kerkee yhelt istumalta ku lukee heidän tekstit, ja päivitellä vauvauutisia listoille... :whistle: no iteppähän hommani valitsin :D

Jaksuja teille kaikille!!

Mamina 39+3
 
Emppu, mein esikoinen ei suostu tota pamolia syömään, vaikka liuottaisin nesteeseen! hän irvistelee ja sylkee sen pois, ei pidä mausta, mutta sitä panadolin liuosta vetää ku kuvittelis sen olevan karkkia:D
 
mamina Meillä ihan sama juttu, panadol on meiän pojan herkkuannos. :D Ja Pamol ei kelpaa. Hitto, aattelin, et sulle oli tullu lähtö ku kattelin tuolta etusivulta, et oot puolen yön jälkeen kirjotellu. Ei sentään. Nimim."Hätähousu" :D

Pilkkis 27+2
 
Moi kaikki :wave:

kiire töissä jatkuu tämän viikon, ja varmaan vielä ensi viikonkin.

Maminalle hyvää synnytystä jossei ennen jutella
Iitukalle pitkää pinnaa "lumimiehen" työaikojen kanssa
Lis69 tsemppiä!!! :hug:

(.) tänään neuvolassa käyty, sydänäänet ok, verenpaine itsellä vielä ok. Olivat löytäneet mun edellisen raskauden paprut jostain Helsingin arkiston syövereistä ja koska olin riskiraskaus silloin joudun taas tarkkaan seurantaan. Mikä on musta hassua, koska tää on selkeästi erilainen raskaus eikä mulla ole mitään raskausmyrkytyksen oireita tällä kertaa. Masu kasvanut vähän, vielä sen saa piiloon jakun kanssa. Kevyitä liikkeitä olen jo tuntenut! Väsymys vähentynyt selkeästi, ruoka maistuu vähän paremmin. Olen päässyt takaisin lähtöpainoon.

Hauskaa talvipäivää kaikille!!!

(+4-5 pv np-ultran mukaan)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rimata:
Phil&Tedseistä ainut mikä mietityttää on, että kuinka jalka osuu alaaisaan/ osaan kävellessä tai siis, että osuuko se sinne? enkuli laitappa kommenttia ko. rattaista, tänk juu :D
Ei osu ei. Ei ainaskaan mun jalka.
Mutta onhan nuo aikalailla semmoset city-rattaat... eikä mitkään sadekelien ihanuudet. Mutta muuten tosi näppärät, joten ehkä kuitenki enemmän hyviä kuin huonoja puolia meiän tarpeisiin. Ihanan kevyet! Ne jaksaa nostaa ilmaan näin viimeisillään raskaana ollessaankin.

Viimeyönä nukuttu yhteensä huimat 4,5 tuntia. Olo on jokseenkin kypsä...

enkuli ja pikkukakkonen 40 + - 0
 
Tännekään ei mitään ihmeellistä kuulu,dopplerin myin jo pois :p
Kohtahan ne liikkeetkin alkavat tuntua ja np-ultrassahan kaikki oli huývin,niin en enää kokenut sitä tarpeelliseksi itselleni ja ei se lisäraha näin joulun alla ole pahitteeksi =)

Ens maanantaina olisi neuvola,sitten pääsee kuuntelemaan vaavin sydänääniä :heart:
Rakenneultraan on vielä aikaa 7vk :eek: Odottavan aika ON pitkä :snotty: :D

bad virgin ja hippu 13+2
 
Meillä on ollut jo pidemmän aikaa toi Panadolin oraaliliuos mutta tän kokoselle ja ikäselle joutuu antaa kerta-annoksen melkein sen ruutan täyteen ja sehän tulee oksennuksena pois.

Nyt tuli vieraita....

Lis69 20+4
 

Yhteistyössä