***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Terve!

Neuvolalääkäri takana ja tässä faktaa:

Kohdunkaulaa ei juuri enää jäljellä ja kohdunsuu auki 1cm :eek: Vauvan pää ei ole kuitenkaan kiinnittynyt eli jos lapsivesi menee (niin kun esikoisestakin synnytys käynnistyi), pitäisi lähteä sitten heti kun ei ole varmuutta tuosta kiinnittymisestä. Kuulemma voi syntyä koska vaan. Aika hurjaa kun viikkoja nyt kuitenkin vasta 35+4... Esikoinen syntyi laskettuna päivänä. Silloinkin oli kaula jo lyhentynyt rv37 mutta kohdunsuu oli vielä kiinni. Rupesi jo jännittämään. Eipä se tietty enää näillä viikoilla mikään hätä ole jos jo syntyy. Pitänee pakata sairaalakassi varmuuden vuoksi jo. Sit kun niin teen niin tod. näk. syntyy yliaikaisena :LOL:

Muita tietoja:
Hb 116
pissa puhdas
rr 130/76
Painoa +827!!!!!!(kahdessa viikossa :p )
sf mitta 31
sykkeet 155
raivotarjonta

Sori tää omanapaisuus tällä kertaa, oon nyt niin täpinöissäni että taitaa jäädä päikkäritkin väliin ja se on jo paljon se! :LOL:

Torey+ Tirppana 35+4
 
Luminka Kiitos, olis kiva jos viitsit pinon perustaa! :heart:

Täällä kanss nukkuu kaikki joten enköhän minäkin painu petin pohjalle. Ellei tuo meidän neiti toisin päätä, syöntivälit ollu nyt ari päivää 30min, max 2h. Voikos tiheän imun kausi olla jo kolmiviikkoisella?? Esikoisella vaan meinaa välillä hermo pettää kun sisko asuu tissillä.

Torey hurjaa, että sulla on jo paikat valmistautumassa synnytykseen! Varmaan tosiaan alkaa jo jännittää! Tsemppiä loppumetreille!

 
Luminka, kiva jos viitsisit!! :heart:

VOI ELÄMÄ TOREY, et kai ota varaslähtöä.. ja pääse hommiin ennen miuta:D |O |O :LOL: no ei-- kivahan se vaan on jos ei tarvitse odottaa laskettuunaikaan asti. Kunhan vauveli oisi sit vaan tarpeeksi kypsä ettei tarviis kauaksi aikaa jättää tarkkailuun :xmas:
Miulla meni taas niinpäin et esikoisesta oli sormelle auki jo rv36+jotain, mutta nyt ku kävin 37+jotain lääkärissä niin ei ollu auennu viel ollenkaa. Tosin kohdunkaula oli pehmeä ja lyhentyny 2senttiin. Meinkin esikoisen synnytys käynnisty vesien menolla, 40+5. Saas nähdä kuin miun nyt käy.
 
Tervetuloa mukaan kypärämyssy :wave: ja onnittelut plussasta, paljon tarrasukkia pikkuselle!

Maarunen, kiva kuulla että muutto meni hyvin, hitsit se on rankkaa puuhaa.. mut lopussa kiitos seisoo, niinku monesti muutenkin. On se ihana fiilis kun kaikki alkaa olla paikallaan ja voi vaan istuu alas ja rentoutua =) Tosin myö ollaa asuttu nyt vissii jotain 3kk ja alkaa vasta nyt tuntua kodilta.

Kiva oli lueskella jo-vauvaantuneiden kuulumisia:) Jospa sitä itsekin pääsis pian siihen kööriin mukaan :saint: :saint:
 
Terppa!

Torey Olipa sulla jänniä uutisia, saa nähä tosiaan, pääsetkö pian jo tositoimiin vai istutko eteisessä sairaalakassis kanssa vielä ens vuonnakin.. :LOL: Toivotaan et kaikki menee joka tapauksessa hienosti! :heart: Kumpaan oot muuten menossa synnyttään?

Kiva tosiaan lueskella vauvaantuneiden uutisia, aika menee tosiaan ihan mahdottoman nopeaan.. :) Ja Luminkalle kiitokset pinosta! :)

Tervetuloa uusille! :wave:

Lis Melkonen shokki varmaan tuo lapsesi porrasepisodi, mutta onneksi selvisitte säikähdyksellä. Kummasti sitä lapsena itekin kesti kolhuja.. :whistle: Ja silti toivoisi aina, että oma lapsi saisi kasvaa pumpulin keskellä.. :D :saint:

Mulla on menossa tällä viikolla taas sokerien kotiseuranta. Kaikki arvot on ollu rajojen sisällä tähän saakka. Täytyisi nyt loppuviikot yrittää ihan tosissaan skarpata herkkujen suhteen, näillä vaiheilla kun tuo pieni alkaa tosissaan niitä sokereita imeä ravinnosta. Mun paino on pysyny etomisen takia kyllä ihan hyvin kurissa, mut onhan niitä herkkuja tullu hetkittäin napsittua kun edes ne on maistunu. Nyt on muuten pari päivää ollu vähän helpompi olo, oon saanu jo kolmena aamuna syötyä jotain pientä! Aikasemminhan oon syöny aamupalaa vasta iltapäivisin, mut nyt oon tsempannu ton sokeriseurannan takia heti aamusta. Semmonen voimaton olo jyrää edelleen, mut nyt se etominen on ehkä vähän helpottanut, huh heijaa! :D

Oon tässä pari päivää miettiny tota meiän esikon nukkumista, et onkohan se varmasti ihan normaalia.. Nukkuu päivisin 3-4h ja öisin aina yli 12h, viime yönä 14h.. Toki tää on varsinkin odottavalle äidille helppoa ja varsin ihanaakin, kun saa itekin levätä ylenmäärin.. Joku mörkö silti istuu olkapäällä pelottelemassa.. Viime päivinä on nukkunu yli kymmeneen joka aamu, vaikka menee nukkumaan siinä kasin aikaan illalla. Nyt on meillä työn alla se, et herätellään vähän aiemmin päikkäreiltä, et sais pojan jo seiskan jälkeen iltaunille. Saa nähdä miten vauva vaikuttaa aikanaan meiän uneliaan prinssin elämään. :heart:

Nyt hetken lepo ja sitte sämpylätaikinan tekoon.

Pilkkis 26+2
 
AAM
Pilkkis kuis vanha teitin pikkurinssi olikaan ? meillä on tuo Allu 1v 10kk apaut ja vetää semmoi rutiinia että tarhassa noksuttaa sen 1½ h ja sitten menee tosiaan iltaunille 21 viimeistänä ja nousee kärppänä ylös 6.30. pikkupäikkärit jäi pois kun olli tarhassa ollut sen 4-5kk.. eli kesää ennen.. eli ukko oli silloi 1v3kk. Ressu oli mun työtilanteesta johtuen sit siis alle yks vuotiaana jo tarhassa :( mut hyvin on kuitenkin mennyt että äiti on ainoa joka siitä kärsi(i) :'(
mut jos tuota lähtis torkuttamaan minitorkuilla tarhan jälkeen niin sit menis iltaunet kyllä ihan ketuiksi ettei sänkyyn sais mitenkään ennen kybää.. :eek:
toisaalta kotihoidossa oleva tuttu muksu (samanikäinen ku Albert) vetää edelleen kahdet päikät ja nousee aamulla 7 ja nukkuu iltakasilta.. :whistle: niin ja siis siinä välissä pari päikät vetää. Hyvät on unenlahjat :D ei vaan meillä kävis päinsä.
 
Allusmamma Meiän poika on nyt 1v5kk. Toiset päikkärit jäi pois vähän ennen yhtä ikävuotta. Meillä kun on ollu niin onnekas tilanne, et ollaan oltu tässä kotosalla, ni poitsu on saanu nukkua aika omantahtisesti koko pienen ikänsä. Teillä Allu selviää vähemmällä unella, kai se on niin henkilökohtasta tuo unentarvekin. Meiänkin poitsu kyllä jaksaa ihan hyvin tunnin päikkäreilläkin, jos on jotain erikoista ohjelmassa, ettei ehdi kauempaa nukkua.

Pilkkis
 
Emppu78 kiitos selvennyksestä :D Juu en mäkään laittais pakkausta sinne alustaan, eiköhän se mene siellä aikas huonoksi :whistle:

tutsa mulla on sinänsä ollut eroja raskauden ajan fiiliksissä, että esikoisen aikaan en osannut oikein pelätä mitään, tässä raskaudessa puolestaan vähän kaikkea. :snotty: Vaikka on mukavaa olla raskaana, niin tavallaan vaan toivon että kaikki menee hyvin loppuun asti ja saadaan se pikkukakkonen syliin. :heart:

Kiva kuulla vauvautuneiden kuulumisia! :wave: Jotenkin jännä miten nopeasti aika kuluu, juurihan Poni06 synnytteli ja nyt tyttönen siellä jo kääntyilee :heart:

Onnea uuteen kotiin, maarunen! :flower: :)

Tervetuloa messiin kypärämyssy :wave:

Torey Hui miten jännää =) Ehkä hyvä kompromissi olis pakata se sairaalakassi puolivalmiiksi, niin Murphyn laki ei toteudu? :D Mä kuulin esikoisen raskaudessa neuvolantädin suusta ne kuuluisat sanat "lähtö voi tulla milloin vain" rv 36, ja niin sitä lähtöä odoteltiin sitten seuraavat 6 viikkoa :D Mutta sulla onkin ihan eri tilanne, mulla oli nimittäin paikat ihan kiinni vielä pitkään, ja tuo oli vaan neuvolantädin arvio, kun pää oli jo ihan alhaalla. :) Sun tilanne taas kuulostaa erittäin lupaavalta d :) b :heart: Saadaan siis alkaa jännäillä, kumpi ehtii ensin, sinä vai mamina :D

Tsemppiä sokrujen seurantaan, Pilkkis! Mietin muuten, että onko teidän poju oppinut jotain uutta, mikä saattais sitten väsyttää pientä miestä? Toinen teoriani on tämä pimeän aika, meilläkin tuntuu etenkin yöunet pidentyneen nyt aamujen ollessa niin pimeitä, pikku mies nukkuu aika lailla kellon ympäri. Itsekin huomaan, että jopa yhdeksän tunnin yöunien jälkeen oon vieläkin aika unessa, vaikka valosampaan aikaan vähempikin riittäisi mainiosti. :) Kolmas teoriani on se, että olette erittäin onnekkaita, kun teillä on hyvät unenlahjat omaava pieni mies siellä kotona :D Mutta kysy ihmeessä neuvolasta, jos kovasti askarruttaa mieltä. :heart:

).) Huomenna on meidän big day, kun tie vie taas ultraan :snotty: Nyt ei onneksi tarvitse jännittää, että onko asukas elossa, kun hän ilmoittelee silloin tällöin liikkeillään olemassaolostaan ja sydänäänet kuuluivat taas tänään hienosti neuvolassa. :heart: Mutta ne rakenteet mua kyllä jännittää, voi kun kaikki olis kunnossa pienellä. :heart:

Kesis ja pikkuinen 19+4
 
Pilkkis ikävää toi sun pahoinvointisi! Luulisi nyt jo alkavan hellittää. Kysy ihmeessä pojan nukkumisesta jos mietityttää, todennäköisesti ootte kuitenkin saaneet vaan erittäin hyväunisen tapauksen! Kysyit synnytyspaikkaa, TAYS:siin menossa, en uskalla Vammalaan lähteä kun ei ole sitä tehohoitoa siellä. Paikkana olisi varmaan viihtyisämpi mut esikonkin kohdalla oli sit kuitenkin hyvä että Tayssissa oltiin kun tulehdusarvot kohos ym.

Vähän tää tilanne on alkanut nyt jännittämäänkin, ainahan se parempi olisi et menis yli sen 37 viikon ennen kun syntyy, olisi sitten "valmiimpi" tähän maailmaan. Juttelin hyvän ystäväni kanssa joka on töissä vastasyntyneiden tehossa ja hän sanoi että jos kaikki on ok niin ei näillä viikoilla enää tarkkailuun joudu. Tietty infektioriski on suurempi mut keuhkotkin on jo yleensä kypsyneet. Täytyy ottaa iisisti vielä pari viikkoa ja sitten saa jo tulla.

Kesis miellyttävää ultraa sulle huomiseksi! Eiköhän ne rakenteet siellä olla möllötä oikeilla kohdillaan =)
 
Huomenta!

Tervetuloa mukaan Kyparamyssy ja paljon onnea plussasta! :flower:

Jannaa Torey!!! :D Toivottavasti ei nyt sit ainakaan yli mene! :D Makin aion pakata talla kertaa sen sairaalakassin valmiiksi, ettei tarvi sitten supistuksia karvistellessa pakata niinkuin viimeksi! :LOL:

No kylla on vauva imemassa usein Jonskis! Eikohan se jotain kasvuspurttia siella tee! =)

Voi etta Pilkkis, kun sulla on tuota huonoa oloa! :hug: Hyva, etta pystyt jotain edes syomaan! Eikohan tuo nukkuminen ole ihan normaalia esikoisella, mun mielesta aina saa lukea, etta lapset ei nuku tarpeeksi.

Ihanaa ultraa sulle huomiselle Kesis! Kaikki sormet ja varpaat pidetaan pystyssa teille!

Mua vasyttaa tanaan, enka ole varma jaksanko lahtea uimaan (mennaan yleensa joka viikkoa)... Saa nahda, laiskottaa!

Joko kaikilla on lunta maassa??!

Latte 22+ vkoa :wave:
 
Onnea Kesikselle ultraan, ja kyllähän siel on kaikki kunnossa :flower:

Laittelen täs uudet masukuvat tältä aamulta, voi mahanahkaparkaa, suurinosa arvista tullu tässä parin viikon sisällä! :eek:


mamina 38+5

*M* Latte, joo nyt tuli viimeyön aikana meillekin lunta, saa nähdä miten kauan kestävät maassa, kun nytkin tuol on lämpöasteita.
 
Paljon tullut taas asiaa, että mitähän muistan.. meillä oli poika ekka kertaa mummulassa yökylässä viime yön, enkä ees hulluna joutanut häntä kaipaamaan ku itelle tää flunssa vaan pahenee. Jouduin yöllä heräämään miljoona kertaa ku tuntu, ettei henki kulje taitaa taas kurkunpäätulehdus kolkutella ovella. Että se siitä kokonaan nukutusta yöstä :LOL: . Toisaalta hyvä, että sattu tähän saumaan, nii saa kunnola levätä. Nii ja neuvola oli eilen, kaiki ok, painoa tullut jo? vajaa 9 kg :headwall: . Suunnilleen samoissa mennään ku pojaltakin mutta kuitenkin..

kypärämyssy tervetuloa joukkoon!

maminalla ainakin alkaa olemaan loppumetrit ihan käsillä vai pitäskö sanoa, että reisillä :D . Kohta on taas vauveli kainolassa.

torey älä pakkaa sitä kassia muuta kuin mielessä, nii syntyy nopeemmin :whistle: mutta silti tiiät mitä ota mukaan ja missä kaikki tarvittava on.

Pilkkis meilläkin poika saattaa nukkua ysiin ihan tuosta vaan, toki kymmenhän on tunnin pitempään mutta pojan saman ikäinen serkkutyttö vetelee monesti kymppiin =). Nauti vaan kunnon lepohetkistä!
 
Huomentapäivää kaikki ihanat kanssaodottajat!


Kiitos kovasti ultra-tsempityksistä
Mulla on suuri ilo iloittaa, että meidän pikkukakkosella näytti kaikki olevan oikein hienosti!! Rakenteita syynättiin tarkkaan, kaikki päästiin tutkimaan mitä pitikin, pikkuinen oli oikein esittelytuulella
toisin kuin np-ultrassa, jolloin hän yritti vain kääntää selkää "kameralle" :D Voi veljet miten huojentunut ja kevyt olo voikaan ihmisellä olla!
Pari viime päivää meni aika kovassa jännityksessä, ja viime yönä heräilin vähän väliä, kun mielessä pyöri vain tämä ultra... ja nyt on niin täydellisen onnellinen olo
Meillä oli tosi mukava ultraajakin, itseasiassa sama joka oli np-ultrassa :heart:

Sukupuolestakin saatiin arvaus
Yhdessä vaiheessa kun ultrattiin strategisesta kuvakulmasta, niin olin katsovinani, että jalkojen välissä ei näkynyt kulkusia :xmas: Lopuksi vielä muina miehinä kyselin, että jäikö ultraajalle mielikuvaa, kumpaa plaatua siellä olis tulossa
niin hän sanoi, ettei kovin tarkkaan kiinnittänyt huomiota siihen, mutta ei kuulemma nähnyt siellä jalkojen välissä mitään poikaan viittaavaa, eli olisko tyttö tulossa :heart: Hän sanoi, että yleensä pojat auliisti esittelevät paikkojaan
Sinänsä jännä juttu, kun mulla on ollut niin tyttöolokin tästä raskaudesta, että jos se tosiaan pitää paikkansa :) Vaikka ei olla erityisesti eikä salaa toivottu kumpaakaan, vaan molempi parempi :D Huisia! =)

Palaan taas pian paremmalla ajalla takaisin, nyt ei oikein osaa ajatella mitään muuta :D

Kesis ja Nuppu 19+5 (työnimikin vaihtui ultran kunniaksi :) )
 
Ihania ultrakuulumisia Kesis, kyllä se vaan kovasti huojentaa mieltä, kun saa kuulla, että kaikki on hyvin! Nautihan oikein nyt olostas ja tarjoo itelles kuppi kuuma jotain ja kunnon kyytipojaksi vai pistäskö sanoa tytöksi nii pulla B). Mäki siinä lopussa sitte just muina miehinä kysyin, että näkykö mitään viitteitä kumpaa laatua ois meille tarjolla :D . Esikoisesta ei kysytty ollenkaan, nii nyt oli jotenkin ihana saada vähä jonkunlaista mielikuvaa tulevasta beibestä :heart: , kun en mä ainakaan oo joutanut olemaan raskaana samalla tavalla ku esikoisesta.
 
Tervetuloa mukaan Suvi85 =)
Mäpäs nyt tässä joutessani päivittelen listan.

Kesis kiva kuulla et tyttö olisi tulossa :heart:
Mä itse toivon salaa poikaa,toki tyttökin on tervetullut :heart:

Täällä ei ole oikein mitään mainittavaa ,päivät menee melko samaa rataa.
Seuraava neuvola olisi 1.12,sitä odotellessa :heart:

bad virgin ja hippu 12+3
 
Kiitos uniteorioista! Tiiän et on hölmöä ees murehtia tämmöstä, mut jotenkin se vaan pyörii hetkittäin mielessä. Kaipa se veljenpojan kuolema kummittelee, kun meiän poika alkaa lähestyä sitä samaa ikää. Vaikka siihen kuolemaan löytyikin syy, niin kai sitä sitten pelkää että omakin lapsonen vois sairastua. Tai jotain. Kyllähän näitä syitä huoleen tuntuu aina keksivän. :whistle: Kolmen viikon päästä on pojan 1,5v neuvola, jos sillon vielä huolettaa ni juttelen siitä sitten.

Kesis Toivottavasti ultrassa on kaikki hyvin! :heart: Sulla oli ihanat teoriat, kiitos! :) Luulen että täällä vois olla kyse teorioiden 2 ja 3 yhdistelmästä. Siis muutenkin hyväuninen tapaus, jonka unia pimeys vähän pidentää. :whistle:

Sokeriseuranta on menny muuten hyvin, mut tänä aamuna oli eka poikkeus. Kultaseni nimittäin tarjoili mulle iltapalaksi vahingossa semmosta ananasta, joka ui iljettävässä sokerisiirapissa. :eek: :D Tiesin ostaneeni omassa mehussaan olevaa ananasta ja ihmettelin vaan itekseni, et kylläpä sekin maistuu makeammalta kuin muistin. Jälkikäteen huomasin, et mies olikin löytäny kaapista vanhan purkin ja noudatti kiltisti fifoa.. :LOL: Reppana oli tosi pahoillaan, kun ei ollut ajatellut sen tarkemmin mitä mulle tarjoilee. Ihana, kun kuitenkin hyvän hyvyyttään mulle toi iltapalaa telkun ääreen. :heart: Eipä tuo yks heitto sokeriarvoissa onneks johda jatkotoimenpiteisiin.

Torey Mä kans valitsin esikon kanssa Tays:in samoista syistä, halusin et vauvalla on parhaat mahdollisuudet selviytyä, jos joku onkin pielessä. Paljon oon kuullu hyvää Vammalasta, mut vaa'assa paino paljon enemmän sairaalan "varustetaso". Nythän meillä ei muuta vaihtoehtoa ookaan kun Tays, ja hyvä näin.

Latte Tännekin tuli viime yönä semmonen lumipeitteeksi nipin napin laskettava valkoinen asia maahan. Kivasti piristää kuitenkin pimeää marraskuuta ja kun tänään vielä aurinkokin näyttäytyy niin ulkona näyttää tosi ihanalta. :) Tuleeko sinne päin lunta jossain vaiheessa vuotta vai onko jo?

mamina Komialta kyllä näyttää masusi. :heart: Voi selkä-parkaa..

Tätä viestiä tuli sitte kasailtua vaatimattomat 3 tuntia, nyt sain valmiiks kun poika meni unille.


Pilkkis 26+3

*muoks* Johan tänne oli ennättäny tulla tekstiä taas vaikka kuinka! :)

Kesis Ihania uutisia!! :hug: :heart:

Mullakin on aika vahva tyttöolo tästä raskaudesta, mut mietin kyllä yks päivä, et oishan se tosi ihanaa, jos tulis toinen poikakin! :heart: Eli molempi parempi täälläkin.. :)
 
Käykäähän jo vauvaantuneet ilmoittautumassa pikkukakkosiin vauvapuolelle ettei mun tarviis ihan yksin siellä olla ;)

Kesis: Onnittelut tytöstä =) Nyt pääset sitten hyvällä omalla tunnolla shoppailemaan uusia vaateita ;)

Maminalla ihana masukuva :D

On se kumma juttu et miten sitä alkaakin kaipaamaan vauvaa masun sisällä pyörimässä :snotty: ja muutenkin, tuhat kertaa kivemman näköinen on raskausmasu kuin mitä sen jälkeen... Eli hyvin ovat lopun vaivat meikäläisellä unohtuneet :whistle:
 
Hmm,mulla on nyt pieni päivitysongelma...olisin päivittänyt Kesiksen kohdalle et olisi tyttö tulossa,mut ei sellaista nikkiä vastaan tullut listalla :whistle:
Et ootkos Kesis vaihtanut nikkiä tässä viime aikoina?

bad virgin ja hippu 12+3
 
Ihania uutisia Kesis :heart: Onnea tytöstä ja hyvä kun kaikki oli hyvin!

Hui hurja Mamina sun mahaa. Sulla on tuollainen samanmuotoinen maha kun mullakin, niinkuin olis potkupallo piilotettuna mut takaapäin ei näe yhtään et on raskaana!

Niin missäs äiti88 luuraa? vai hommissa?

Tervetuloa Suvi85 mukaan.

Täällä ei ihmeempiä, kiva päivoli kun satoi iltapäivästä kunnolla lunta ja oltiin juuri tytön kanssa ulkona silloin. Oli ihan tohkeissaan :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Torey ja Tirppana 35+5
 
Huomenia!

Ihana massu Mamina! :heart:

Ihania ultrakuulumisia Kesis! :heart: Onnea tytosta! :flower: Hieno juttu, etta kaikki on hyvin!

Tervetuloa Suvi ja onnea plussasta! :flower: Toivottavasti paaset pian eroon vasymyksestakin... tuo narastys on kylla ainakin mulla jaanyt paalle...

Ihana mies sulla tosiaan Pilkkis, kun tuo sulle iltapalaa! =) Tuollaiset pienet huomioinnit on tosi tarkeita!

Juu, ei tosiaan tassa raskaudessa ehdi 'olla raskaana' samalla tavalla kuin esikoisesta. Mulla on yha huono omatunto niista ekoista kuukausista kun vaan makailin koomassa. Nyt yritan jatkaa entiseen malliin, ettei esikoisen elama hirveesti muuttuis. Nyt sitten karsii mies, kun oon heti alkuillasta niin vasynyt, ettei silmat pysy auki... :ashamed:

Ihanaa, kun teilla on jo lunta! Taalla ei juurikaan lunta tule, koko vuonna saattaa tulla parina paivana hiukan... yleensa pysyy maassa max pari tuntia :| No, voi sillakin hiukan leikkia =) Mut kylma taalla on, kosteeta ja viima tunkee luihin ja ytimiin! Onneksi mulla on nyt tata rasvapeitetta suojaamassa! :D

Latte aamiaiselle!!! :wave:
 

Yhteistyössä