***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Ei merkkiäkään mistään.. mutta kaks viikkoa ja sit viimeistään!
On semmoset rimakauhua ja rakkautta- tunnelmat. :whistle:

rimatalle mukavaa reissua!

BV ei saa tommottisii houkutuksii laittaa.. menee viel
rahatkin kun järki on jo mennyt.. Mä oon siis himonettishoppaaja
ainaskin miehen mukaan. :p

Pilkkis se on ilmottauduttava täällä joka päivä, ei saa
pitää meitä jännityksessä :LOL: -minä paraskin puhuja- :whistle:

Nyt sapuskaa laittaan perheelle. :wave:

iitukka ja helmi 40+0 :heart:
 
Heippati... tänään näytti POKSuvan 28. Söin tossa jäätelöä, sain pikkumiehen nukkumaan ensin ja mittailin verensokerit, kun neuvolasta täti halus et seuraan arvoja... eihän ne mitään ihmeellistä näytä... alkaa potuttaa tämmönen turhaan tökkiminen. kaks yötä menny ihan käteen esikon takia, liekö viimisiä poskihampaita tekee ja viimeyönä en sit itse saanu unta kunnolla, pyöri ja kieri vaan... ajattelin tästä mennä seuraavaksi nukkumaan, kun NYT väsyttää. Oon tässä miettiny, et voikohan kohdun kannattimet tulehtua??? mulla on tosi ärtsyn kipee toi vasen nivunen koko ajan ja kävely tuottaa tuskaa. Onneksi ei tarvi esikkoa kauheesti kanniskella ja viihtyy sylissä istuskelemassa ja halimassa. Sillä on aika kenkku olo ollu tässä ja sitten vielä oma tahto hämmentää tosi pahasti... pienet kädet ei osaa tehä kaikkea mitä tahtoisi ja sitten menee hermo... kamala kattoa vierestä, kun ei voi oikein auttaa, pitää vaan kannustaa yrittämään uudestaan ja sitte halia paha mieli pois... kyllä pienen elämä on niin julmaa=(
keskiviikkona ois nla+lääkäri, ans kattoa missä kunnossa paikat on... musta tuntuu et hukun valkovuotoon kohta... jäätävää...

mut nyt päiväunille.... on vielä piiiiiitkä ehtoo edessä tuon tahto-otuksen kanssa, kun isäntäki huitelee edustusreissulla h-linnassa jääkiekkoa kattomassa. Tulee joskus yöllä takasin.

Vointeja kaikille!!

Maariana + pikkuveli(?) 28+0
 
Heippa!

Ja mukavaa viikonloppua kaikille!

Teillä on kyllä söpöjä masuja. Eikä kellään yhtään raskausarpia :eek: :eek: :eek: Mun maha ei oo ollenkaan noin pinkee, ja raskausarpia masu täynnä. Tosin ne on kaikki ekasta raskaudesta, joten nyt ne on aika vaaleita, mutta silti rumia. :$

marza ja minimuru 35+6
 
Tervetuloa uudet meikäläisenkin puolesta! :heart:

Halfcafnonfatlatte: En tiä tuosta kiinnittymisestä, jotta meneekö se niin, et uudelleensynnyttäjillä ei kiinnittys. Miula tää ainaki on jo painunu nyt ilmeisesti tuonne lähtökuoppia kohti. Saa nähä onko sit näin, kunhan seuraavaan ultraan meen.

Emppu788: Miule tukivöistä ei mitään apua. Pahensivat vain kolotuksia ja nuo äitiysvyöt on ihan yhtä tyhjän kans. Joilleki on ollu apua - varsinki, jos on si-nivelen vaivoista kyse.

Talvitie: Täytyy kyllä sanoa, et oon hemmetin tyytyväinen, et menin sinne polille. Tietää nyt paljon enemmän ja ovat sielläki tietosia, et mitkä on toiveet, jos ei oo miusta sanojaks.

Selkä- ym. kivuista: Juu-u. Mie sit kepeillä könkkäsin jonku aikaa ja sit yhtäkkiä lonkka oliki ku ei mitään.. Nyt taas on paskana paikat. Eilen oli ihan PAKKO lähteä kävelylle, ku isäntä iltavuorossa ja poika ois muuten sisällä joutunu koko päivän olemaan.. Kävelin n. 20m ja heti alko suppailemaan. Lonkkakaan ei tykänny. Kävelin siitä nähen kirkonkylälle ja takas.. Tosin takaspäin tullessa oli otettava puhelu johonki suuntaan, et jos vaikka tipahan polvilleni tms. Nuo supparit pääsi kyllä yllättämään, ku junttas siihen malliin :/ Mitä tästä opimme? Ei tarvi vissiin tän mamman hirveemmin tepastella kotipihaa pitemmälle :( Ja sekös ärsyttää.

Esikoisesta: Ja kyllä tuo jätkä tekee elämästä sit pirun helppoa, ku pientä uhmaa ilmassa.. Sitä purraan, läpsitään ja potkitaan, ku joku ei mee mieleen. Jäähypenkki on nyt otettu käyttöön, et jos vähä alkas toeta. Mikä parasta, ku sit tää on keksiny alkaa SYLKEMÄÄN! :O On ku joku Vintiöt -sketsien hahmo, ku kävelee ja limppii rinnuksilleen.. oo siinä sit pokkana. Tuttivierotus on siinä vaiheessa, et enää unitutti ni liekö sit sekin, ku ottaa herraa kupoliin.. :D
Vauvan tuloon ollaan koitettu vähä valmistaa poikaa. Toin kotopuolesta miun vanhan vauvanuken ja sitä tuo on sit hellitelly ja tänään mm. ite alko riisumaan vauvaa. Huomas heti, jotta vauvallaki on "gigu" (= pippeli) ja maha. Sit hellimisen jälkeen piti vähä koittaa kaivaa silmiä.. Tietää mihin varautua kunhan on oikee vauva talossa. On se vaan.. miun vauva on jo iso poika. Puoltoistavuotias jätkä ja kohta toinen vauva talossa.. niisk!

Odotuksenjälkeinen aika: Täällä on paljo mietityttäny se, et kunhan ei enää oo ootannillaan ni mitenkä sitä palautuu jne. Oikeesti ootan ihan hemmetin isolla vimmalla, et pääsen liikekannalle.. Tosin joutuu kesän vetämään rauhallisesti ennen ku alkaa reenaamaan. Hirveet on suunnitelmat ja isännälleki jo jeenustanu, et nyt sit täytyy löytyä mammalleki harrastusaikaa - kodinki ulkopuolelta! Tuun meinaan hulluks, ku en pääse liikkumaan tai en uskalla liikkua..

rimata: Hauska kuulla, että jollain on kans tuntunu supparit vaan selässä esikoisesta.. Miula oli niin. Nyt on sit tän aikaan tuntunu mahan puolella - heti ku rasittaa niijen harjotussuppareiden ohessa.

Sairaalakassista: Mie en ota ku hammasharjan ja tahnan, hiusharjan ja sit shampoon + hoitoaineen sekä saippuan hygieniajutuista mukaan. Tuon lisäks sit kotiinlähtövaatteet itelle + jonku ristikkolehden, jos sattuu, et aika käy pitkäks. Puhelimenlaturi tietty kans ja kamera. Muuten en varaa mitään muuta... Tai joo, täytyy muistaa ottaa vihko messiin, johon sit kirjotan mitä haluun muistaa. Esikoisestaki oli :D ..ja äh, ne liivinsuojat vielä.

Tuplavaunuista: Meillä on Carenan Double Swingit kantokopalla. Hyvät, kevyet ja näppärät pyöritellä :)

kesäihme: Voimia sinne!! :(

Oma napa ja neuvolakuulumiset:

rv 33+2 (suluissa edelliset 2 vkon takaa)

paino +50g/vko (kokonaisnousu tasan 6kg)
RR 108/60 (120/72 --- tästä ilmeisesti nyt sit johtuu huimaus)
Hb - (131)
pissa puhdas
sf 31cm (28cm) --- 2cm pienempi ku esikoisesta samoilla viikoilla
Raivotarjonta
Sykkeet + (ja huiteli miten sattuu ku liikku paljon)
Liikkeet ++

Seuraava nla 10.3. ja ä-poli 2.3.

Ens vkolla käytävä verikokeissa, joissa sit pieni verenkuva sekä kilpparit. Pissanäyte kans.

Kaikki siis näin ollen ok =)

Masukuvaa profiilissa rv 33+ ja jos kuva on punapaitanen niin paina F5 -nappulaa niin päivittyy tuoreempaan :) Alla sama kuva minikoossa. Kuva tältä viikolta.



pietu- ja oikku 33+4
 
VOI PÖH |O
en päässy ultraan enkä mihinkään muuhunkaan. äippä polilla ne tyrmäs kaikki jutut mitä mulle oli neuvolasta sanottu :eek:
sano vaan et sit ku synnytät ni saat tulla :LOL: tää oli tätä ihanaa TYKSIN toimintaa. mut pointti onkin etten todellakaan halua mennä synnyttämään tyksiin, sen huonon tilanteen takia, enkä siellä juuri tykänny olla. Saloon olis tarkoitus mennä. vaavin vaan pitäis vielä hetken pysytellä masussa et vois sinne mennä sitte.
no ei mulla nyt niin kauhea olo oo et just nyt syntyiskään ja kuulemma kaikki tällainen on ihan normia uudestisynnyttäjälle ja voi olla viikkoja supistukisa ja paikat vaikka 3cm auki.
 
Iltaa!

Juu, se on pakko kayda taalla kirjottelemassa paivittain Pilkkis! Taalla odotellaan vauvoja melkein yhta innoissaan, kun kaikkien kotonakin! :D Kylla se varmaan oot sina tai Iitukka seuraavaksi! =)

Siella on sitten vuokrasopimus sanottu irti Iitukka! =)

Hauskaa ja tuloksellista matkaa Rimata! =)

Toivottavasti saatte nukuttua tana yona Maariana! Voi pienta... :hug:

Marza- kylla mullakin taitaa pienia arpia olla... siihen malliin kutisee toi tankki... Tosin navasta alaspain en oo nahnyt mitaan enaa kuukausiin...

Ihana mahakuva Pietu! =) Nuo uhmat on kylla mielenkiintoista aikaa... tuntuu, etta aina on joku uhma paalla tai tulossa... sellasta se ilmeisesti on tama lapsuus... Meille aikuisille annetaan sitten ilmeisesti niita ikakriiseja... =) Mulla oli 'supistukset' kanssa pelkkaa *$%$$£ selkakipua... :x Tsemppia noiden supistusten ja liikuntaongelmien kanssa...

Hani- En paase minakaan mihinkaan synnytystapa- tai kokoarvioon... Neuvolassa ollaan sita mielta, etta oli vauva kuinka iso tahansa, se tulee ulos ilman ongelmia, kun on toinen lapsi kyseessa... Miksen mina ole yhta optimistinen... :headwall:

Minulla on ollut hyva paiva, mita nyt tuo nuha kiusaa... :/ Noh nukkumaan vaan, ehka lepo parantaa!


Latte 36! :wave:
 
millipilli
Nooooh, jokos tästä pinosta joku kohta synnyttäis kun noi mun tutut ei näytä synnyttävän sitten millään :D Iitukalla ja Pilkkiksellä ainakin on h-hetki jo lähellä :)

Oon tosiaan tässä kahden tutun vauvauutisia odotellut, mutta kun ei... toisella on nyt jo 42 mennyt yli ja eilen vielä oli kirjautuneena facebookiin ja toisella on huomenna tasan 41.

maariana, mulla on pitkään ollut jo oikeanpuoleinen nivunen tosi kipeä. Mä oon vähän miettinyt olisko sillä jotain tekemistä sen kanssa kun vauva on jo pitkään ollut vallan tossa oikealla puolella.

arvet, toistaiseksi on pysyneet poissa.. esikoisesta tuli pari arpea rintoihin siinä vaiheessa kun maito nousi sairaalassa ja tässä raskaudessa tuli pari lisää rintoihin, mutta masu on säästynyt ainakin vielä.

Synnytystapa-arviota täällä ei oo muuta kuin se vika neuvolalääkäri... paitsi sitten erityistapauksissa pääsee TAYSaan arvioon. Jos tää vauveli ei lähde laskeutumaan niin sitten mut todennäköisesti laitetaan synnytystapa-arvioon sairaalaan koska esikoinen syntyi imukupilla ja laskeutui vasta ponnistusvaiheessa.

Perjantaina sain sen valkovuotonäytteen vastauksen ja sekin oli onneksi puhdas.

Ihanaa kun viime yön sain nukuttua oikein kunnolla... kun vaan olis osannut mennä ajoissa nukkumaan niin kuin piti. Mies oli synttäreitään juhlimassa kiekkoporukan saunaillassa ja on aamuyöstä onnistunut tulemaan kotiin jopa niin hiljaa että mä en oo kuullut mitään. Poitsukin nukkui puoli ysiin saakka joten nyt on levännyt olo :D pissalle mä en vieläkään herää keskellä yötä.

millipilli & Frank 34+0 *POOOKS*
 
Huomenta!

Kylläpäs täällä tunnelma tiivistyy muutaman odottajan kohdalla! muistakaahan Pilkkis ja iitukka (ja muutkin joilla h-hetki jo hollilla;))käydä säännöllisesti ilmottautumassa, muuten meillä muilla alkaa mielikuvitus villsiti laukkaamaan! :D

Pietu: mulla ihan sama innostus päällä tuon raskauden jälkeisen liikunnan ja "kondikseen pääsemisen" suhteen! Minäkin olen muistanut miehelle esittää varaukset että syksyllä on sitten päästävä jumppaan ja ratsastustunneille pari kertaa viikossa :). Ihan kiva ajatella että kesän voi eka rauhassa palautua synnytyksestä ja raskaudesta vaunuttelulenkkien ja kotiaskareiden merkeissä ja sitten syksyllä voisi alkaa harrastamaan liikuntaa tehokkaammin.

Kylläpäs pietu nuo teidän poikasen uhmakohtaukset kuulostaa mielenkiintoisilta :saint: . Meidän neitokainen ei vielä varsinaisesti uhmaa, säheltää vaan hirveällä vauhdilla paikasta toiseen ja kuhmuja tulee...

Tällä kertaa en jaksa enempää kommentoida, ihme vätysolo näin laskiaissunnutain kunniaksi |O

Talvitie 34+4
 
Onnea lapsia saaneille :wave: :flower: :heart:


[/b]Mulla eilen 36+0


Eilen illalla oli taas kauhee kipukohtaus mahassa :headwall: Mieskin sitten kysyi että joko lähdetään? :D Mut onneksi se siitä illan mittaan laantus :)
Mä toivon
nyt kahta asiaa :wave: Joko lähdetään synnyttämään
tai sitten että noi kipukohtaukset loppuisivat
kiitos!!!



Emppu788 & Veikka 36+1
 
Mäkin täällä vaan ilmottaudun.. :D Ei sen kummempia merkkejä edelleenkään. Uskoisin, että huomenna tai ti pullahtaa, kun meillä tuli ongelmia "lastenvahtijärjestelmän" kanssa.. :LOL: Ja tänään pakkasin sairaalakassiin viimosia kamoja. :D

Kiva, kun elätte hengessä mukana! :heart: Mä en oikeen jaksa tosielämässä niitä jokojoko-viestejä ja puheluita hermostumatta :ashamed: mut täällä se touhotus ei niinkään kiristä, kun voi käydä lukemassa sillon ku huvittaa ja kertoa kaikille yhdellä kertaa, et ei vielä.. :) Eipä kyllä tällä kertaa taida puhelin piristäkään niin paljon, taisin jo viimeks kiukutella tarpeeks kaikille läheisille.. :ashamed:

Latte Toivottavasti se pahoinvointi ja närästys nyt pysyis poissa! Harmi, kun niistä rannekkeista ei oo sulla ollu niin täysvaltasta apua.. :hug: Pikaista paranemista myös nuhan kanssa!

Meillä ei taida olla yhtään masukuvaa tästäkään raskaudesta. Viimekskin napattiin eka vast rv40+0, pitäsköhän tänään sitten taas kuvata. :)

Laskiaissunnuntai, mun ois niin tehny mieli laskiaispullia, mut mies eväs ne multa eilen kaupassa! :D Oli sitä mieltä et leivotaan ite, mut enhän mä jaksanu alkaa väsäämään. Kostoks :D tein taas eilen mokkapaloja ilman mokkaa. :p On muuten hyviä!
Mies nousi aamulla pojan kanssa, mä sain köllötellä niin pitkään ku huvitti. :heart: Uni ei tiettykään enää tullu, mut oli ihanaa lepäillä rauhassa sillä aikaa kun pojat hoiti aamutoimet, ne kun yleensä on mun vastuulla joka aamu. Hyvällä tuulella siis ollaan heti aamusta, muutenkin on ollu kyllä ihana viikonloppu. Miehen kanssa ollaan panostettu yhteisiin hetkiin vähän normaalia enämpi. :heart:


Pilkkis 40+0
 
Laiskiais- vai olikos se laskiais- sunnuntaita täällä leppoisasti
vietellään. Pullien kera :p

Jokojoko- puheiluita ei ole tullut kuin yksi ja sekin jo tiistaina..
tosin aina jos ite johki soittaa ni ekaks kysytään et nytkö.

Ja minäkin jo innolla ootan että pääsis kunnolla liikkumaan.
Oon kevään ja kesän ajaks jo varannut mieheltä
lenkkivuorot siis et pääsis sauvakävelemään tm. ja
sitten jos syksyllä alottas taas jumpat.

Eka masukuva otettiin meilläkin vasta eilen.
Esikoisestakaan ei otettu kun vasta laskettuna päivänä
ja kylläpä mulla on nyt siihen verrattuna ISO maha.

Mukavaa sunnuntakia vaan kaikille!

iitukka ja helmi 40+1
 
Onnittelut täysiaikaisille iitukalle ja Pilkkikselle!! :D Täällä vahditaan teidän tilanteita silmät tarkkana. B)



Tsempit ja myötätunto :hug: kaikille kipuilijoille!

Täällä kans odotellaan jo innolla sitä synnytyksen jälkeistä liikuntaa :saint: Kovat on puheet ja aikeet (mulla siis) nyt ennen synnytystä mutta saas nähdä sohvaperunoituuko ja mökkiytöökö sitä sitten kokonaan kuitenkin :kieh: No ei vaan, intoa tosiaan ainakin tässä vaiheessa riittää, kesän ajattelin minäkin ottaa rauhakseen ja sitten antaa ruholle kyytiä syksyllä. =)

Laiskiais-Kesis ja Nuppu 33+2
 
Taustaillut olen tätä ketjua suht ahkeraan ja ensiksi onnittelut vauvoista ja jännäyksessä mukana olen jännillä viikoilla olevien seurana.

Ekassa neuvolassa kävin torstaina ja eipä siellä mitään ihmeempää ollut...pari lappusta downin syndrooma seulasta, dvd ja Vau-kirjanen, sekä tietysti se äitiyskortti :D

Paino oli pudonnut kilolla, mutta jahka tämä vähäinenkin etominen kaikkea lämmintä ruokaa kohtaan laantuu, niin eiköhän se ala nousemaan. Tällähetkellä ruokavalio on varmaan suht sama kuin meidän kanituksella, kasviksia ja ruisleipää :LOL:

Huimaus on alkanut ja dementtiaa pukkaa, mies saa ainakin hyvät naurut, kun puhun ihan läpiä päähäni :D

Eilen poksui viikot ja jännityksellä oottelen ensiviikkoa, jolloin pitäisi tulla sen nt-ultran aika postissa.
Toivoisin että saataisiin se rv10+?, mutta tiettävästi koskaan ei saa mitä tahtoo, tai mitä tulee vauvoihin, ne saa kyllä ihmisen nöyräksi :D

Tänään olikin sitten hurjan hauskaa pulkkamäessä, poika meinasi tikahtua nauruun, niin hauskaa oli.

Ensi lauantaina poika täyttääkin sitten 1v ja isot pippalot tulossa ja tämän mamman siivoustressi alkakoon :p

Nyt löhöilemään soffalle!

paapelo+poju+Tiuhti 8+1
 
:hug: Iitukka ja Pilkkis! Mihin tää aika on mennyt, vastahan me tuolla toisella puolella kuumeiltiin... Onnea vauvanhakureissulle ja tulkaahan kertomaan tarinat kun ootte taas kotosalla! :flower:

( . ) edelleen flunssassa. Mutta töissä. Vielä 28 työpäivää! Tympii.

Blondie rv 29
 
Mies aamulla herätessä kysy että mix mä jatkuvasti pompin?Sanoin
sitten että juoksen vähän väliä vessassa :D Sit se kysy taas et joko
lähetään synnyttämään?Mut ei vielä :) Sitä se kyselee vähän väliä
kun on kotosalla *heh*



Esikoisesta mulla oli perjantai rv.36+5 synnytystapaarvio
ja syntysikin jo rv.37+2 :) Nyt mulla on perjantaina
rv.36+6 synnytystapaarvio ja saas kattoa syntyykö
jo 37+2?? :D Vai ehditäänkö tapaarvioon? :)




Emppu788 & Veikka 36+2
 
Huomenta!

Taalla sita on makailtu koko viikonloppu ja tama nuha on yha paalla... :| No, ehka oon sitten terve synnytyksessa! =)

Onko kellaan muulla ruokahalu mennyt? Mua ei enaa nalata ja paino on tippunut :eek: Eilen kavin vaa'alla ja paino mennyt alas 5 kg! (Ei se mussa kylla nay, mutta outoa!) Vauva on yha vilkas, joten en siita sen kummemmin kanna huolta, mutta ihmetyttaa kylla!

Hyva, etta saitte nukuttua ja kaikki testeissa hyvin Millipilli! =)

Uusille viikoille BV ja tsemppia huomiseen sokerirasitukseen! Se litku on kylla kuvottavaa! :$ No, vaikka toita olisikin, et sa siella kauaa viihdy! :D Pari kuukautta maksimissaan!

Talvitie- ma oon nahnyt unia juoksemisesta! En siis todellakaan ole mikaan intohimoinen juoksija, mutta olis kiva voida juosta jos haluais ilmeisesti! :LOL:

Onnea Glow'lle! :flower:

Emppu- onko sun kivut paremmat? Mulla kanssa nuo vessakaynnit joka kolmas tunti suurinpiirtein- paivin ja oin... Vauva on just kivasti siina rakon paalla ja tuntuu valilla, etta tulee housuun, kun han siina pomppii... :LOL:

:wave: Pilkkis ja Iitukka! Ma en kanssa oo juuri kertonut laskettua aikaa tarkkaan kenellekkaan, kun en sit jaksa niita uteluita, varsinkin jos yli menee... =)

:hug: Paapelo! Toivottavasti sun huimaus ja pahoinvointi menee pian! Kasvikset ja ruisleipa kuulostaa aika terveelliselta, vaikkakin yksinpuoliselta, mut jos kanille maistuu pitais maistua muillekin! :LOL:

Pian ne paivat menee Blondie! Miten sun selka jaksaa?


Latte 36+ :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Emppu- onko sun kivut paremmat?


Eilen tuntus hetken mahassa kun neiti kiukutteli ulkovaatteita
laittaessa...Mutta muuten on ollut ihan hyvä olo eilen ja tänään :)
Perjantaina piti se sairaalakassi pakata niin ei tarvi kun heittää
olalle ja menoksi kun lähtö tulee :)



Emppu788 & Veikka 36+2
 

Yhteistyössä