***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Iltoja! :wave:

Mites teidän pojun yökyläily meni, Lis69? :)

äiti88 jaksamisia viime metrien kanssa! :flower:

Tervetuloa tutsa tähänkin pinoon! :wave: Mä oon kovasti pesiytynyt ja mieltynyt tähän pikkukakkosta odottavien pinoon :heart: Täällä pysyy helpommin perässä muiden kuulumisissakin :saint:

Latte tuosta painonnoususta, luin muistaakseni vau-kirjasta, että painonnousu on yleensä nopeinta n. rv 18-24 (?), kun sikiökin kasvaa hurjaa vauhtia. :) Mä oon oma-aloitteisesti tulkinnut sen niin, että nyt saa syödä reippaasti (mutta tietty terveellisesti... :saint: ), jotta vauva jaksaa kasvaa :D

iitukka voi sentäs, varmasti säikähdytti :'( :hug: Hieno juttu, että pääsit ultraan ja että kaikki ok :heart: Mä kaaduin esikoisen raskausaikana kans mutta paljon aikaisemmin, rv 16, enkä ollenkaan noin pahasti, vaan polvilleni ja käsilleni, mutta sekin jo säikähdytti. Seuraavaksi pistikin vihaksi, kaaduin nimittäin erään lastentarvike-liikkeen edessä (ei kuitenkaan Lastentarvike, toim. huom :) ), kun sisäänkäynnin edessä oli peilikirkasta, paksua jäätä eikä lainkaan hiekotettu, argh :headwall:

Pilkkis Jospa sä oot "kuuhullu" B) Eikö nyt ole täydenkuun aika? Toivottavasti ensi yönä saat nauttia sikeistä unista :hug: Huh, kävipä mulla muuten säkä, yleensä mulla alkaa tehdä mieli kaikkea ruokaa mistä tällä palstalla puhutaan, niin just satuin ostamaan pussin pakastekarjalanpiirakoita tänään. Ajattelin huomenna aamulla laittaa mutta oikeastaan alkoi jo tehdä mieli niitä nyt heti :D

Kesis ja pikkuinen 19+1
 
No niin, kirjoitin juuri raamatun mittaisen viestin joka sitten otti ja katosi bittiavaruuteen.... :kieh:

Enää ei jaksa yhtä pitkästi eli tässä kooste:
Iitukka mullahan oli myös tuo istukka kohdunsuulla ja nousi vasta viikolla 29 muistaakseni. Oon kuullut että voi nousta vielä ihan loppumetreilläkin, toivotaan kovasti että se sullakin vielä äkkäisi siirtyä! Mutta oikeassa oot, pääasia että tulee terve lapsi tavalla tai toisella. Onneksi selvisit säikähdyksellä kaatumisestasi!

Onnea tytöstä Latte!

Äiti88 jaksamisia viimemetreille!

Tutsa tervetuloa!

Itsellä tällainen yleinen epämukavuuden tila (eikös ollut hienosti muotoiltu ;) ) Vatsanahka tuntuu repeävän, vauva ollut tosi vilkas viime päivinä. Punkee päätään lantioon niin että vihloo vedet silmissä. Pikkuhousuja kuluu limaisen vuodon vuoksi 2/pv, pitäisi kai ostaa suojia. En tiedä onko vaan hiivasta johtuvaa, mitään limatulppaa en esikostakaan bongannut ja muistan limaa tulleen paljon loppuviikkoina. Pukamat vuotaa verta kun vähänkään istuu liian kauan, öisin hikoilee lakanat märiksi jne jne...Vali vali, kyllä nyt on taas positiivisuuden ääni kellossa :LOL: Neuvolalääkäri on taas tiistaina, saa nähdä mikä kohdunsuun tilanne nyt.

Mikäs on Maminalla vointi nyt?

Torey+ Tirppana 35+1
 
Kesis :D Karjalanpiirakoita siis sielläkin.. Hyviä olivat. :p Tultiin kyllä siihen tulokseen, et ite tehdyt on NIIN paljon parempia. Jouluksi täytyy sitte askarrella. En tiiä onko tää kuu- vai ihan silkkaa hulluutta, mut täällä sitä on taas valvottu kolmeasta eteenpäin. :/ :headwall: Täytyy varmaan vielä hiipiä sänkyyn kokeilemaan josko se uni tulis, onhan tässä vielä muutama tunti aikaa lepäillä. Ja mies kyllä onneks antaa mun nukkua viikonloppuaamusin pitkään. :heart:

Torey Antaa tulla vaan, täällä saa valittaa. Tsemppiä kovasti tuskaseen (tai epämukavaan) oloon, yritä jaksaa! :hug: :heart:


Väsyny Pilkkis ja *pauk* 26+0
 
Huh, Iitukka, varmasti säikäytti!! Mutta onneks kaikki on hyvin! :hug: Tosiaan, mitä sillä synnytystavalla on väliä, kunhan vauva vaan saadaan terveenä ulos:)

Kiitos kysymästä Torey, ei tänne mitään uutta. Toissapäivänä siivoilin ihan hullunlailla, ja voin nyt sanoo ihan ettei miule ässät ainakaan tehoa pätkääkään. Nukuin nimittäin paremmin ku pitkään aikaan! Tuli pestyy sauna ja kylppäri ihan kuuraus-harjalla.. Sit imuroin ja pesin lattiat jne.. Eikä mitään, joten olin vähän pettyny.. :/
Eilen sit kun olin vaan, niin sekään ei auttanut, paitsi että viimeyönä särki selkää taas ihan tolkuttomasti.. (tota selkäsärkyäkään ei ollut siivousrehkinnän jälkeen! :eek: )
Nyt päätin luovuttaa ja unohtaa koko synnytyksen, olin niin viikonlopun aikaan lähössä synnyttämään, mut ei niin ei. Seuraava päivä mihin "luotan", on 3.12. (40+5) koska 5pv yli syntyi toi esikoinenkin. Äitini synnytti meit molemmat lapsensa 9pv yli. Jotenkin on nyt enempi sellanen olo että kyl noi kaikki lapset tuppaa tulee varmasti aika samoilla viikoilla.
Vielä Toreylle kommentoin tohon vatsanahkan repeilyyn, et täällä oli juurikin pari-kolme viikkoa sit samaa tunnetta, ja nyt on varmaan 10 uutta arpea ilmestyny mahaan! Ekasta odotuksesta tuli vaan 1 arpi..
Ja toi lantion tunne.. Miula taitaa olla vauva sen verta iso, (viime viikolla painoarvio 3200g) koska painaa molempiin lonkkaluihin kokoajan.. No ei voi mitään, tää on kestettävä myös loppuun asti...
'Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön' :D:D

Pilkkis, wautsi, jaksat tehä piirakat alusta loppuun itse:) ai kun miekin.. joskus meinasin kokeilla, mut sit aattelin etten kyl viiti käyä suhraamaan, ei onnistuis kuitenkaan ja pettymys ois kova sitten..:)

Mamina 38+2
 
Taa sivusto on taas niiin hidas!! |O

Joo Kesis- niin makin tulkitsin viime raskaudessa- etta vauva tarvii ruokaa... ja soin -kunnon ruokaa- jatkuvasti kun oli kerran nalka. Tuloksena minulle +20kg ja lapsi oli sen normaalit 3kg... Niita kiloja sitten vuosikausia ollaankin yritetty tiputtaa... Huolettaa siis, etta itselleni taas niita kiloja keraan, jos ei se vauva niita nytkaan kayta. :ashamed:

No, ainakin oon ilmeisesti nyt ihan 'aikataulussa', jos muutkin on sen 4- 5 kg lihonnut nailla viikoilla. =)

Kauheeta, kun sakin kaaduit raskaana ollessa! Mulla oli eilen piitkasta aikaa korot jalassa ja sain kylla alamaessa taapertaa aika tarkkaan, etten kellahtanut- ihan ilman jaatakin.

Kauheeta, kun sakin kaaduit raskaana ollessa! Mulla oli eilen piitkasta aikaa korot jalassa ja sain kylla alamaessa taapertaa aika tarkkaan, etten kellahtanut- ihan ilman jaatakin.

Taalla saa Torey valittaa! =) Ja kyllahan nuo pukamat ja vihlomiset on inhottavia... :hug:

Noita pakastepiirakoita makin vaan syon... kai ne pitais opetella itsekkin tekemaan, kun Karjalasta on kuitenkin juuria. Ne vaan vaikuttaa niin vaikeatekoisilta. :ashamed:

Taalla on sormet ja varpaat pystyssa sulle Mamina, etta paaset hommiin pian! On se onni, etta naa krempat ja vaivat unohtuu heti kun se vauva on sylissa! :D Muuten olis mulla ainakin jaanyt seuraavat lapset vaan unelmaksi!


Latte :wave:
 
Kiitos kysymästä pojan yökyläily mummolassa meni aivan loistavasti =)
Lähtö kotoa oli vaan järkyttävä kun oli päikkäreiltä herännyt ja lähdettiin normaalisti menee alakertaan niin eikös kaveri just mun nenän edestä ottanut ja pudonnut raput alas :'(
Pyöri kyljellään 5 rappua ja rämähti selälleen tasanteelle.
Herra jee kun mä säikähdin!!!!!!!!!!!!!
Onneksi ei lähtenyt taju vaan heti poika pomppas ylös ja huuti mauu, eli kissaansa joka oli pudonnut ylärapulle.
Siinä sitten varovasti tunnustelin joka kohdasta kun toinen itki hysteerisenä että onko mikään paikka mennyt sijoiltaan tms.
Onneksi selvittiin säikähdyksellä.
Illalla piti sitten vielä soittaa äidille ja pyytää tarkkailemaan ettei vain ole pahoinvoiva tai muuten flegmaattinen ->aivotärähdys.

Luojan kiitos ei mitään tullut.Poika oli syönyt hyvin, nukkunut koko yön nätisti ja kun menin lauantaina hakemaan pois niin alkoi itkemään kun laitettiin matkasänkyä kokoon.
Että hyvillä mielin voi viedä toisenkin kerran hoitoon jos tarvetta.
Mummo kehui miten kiltti poika ja helppo hoidettava =)

Mulla on muuten selkä ihan paskana kun olen kahtena päivänä seisonut aika pitkiä aikoja...hyvä kun yöllä sain kylkeä käännettyä.
Vielä 5 pvää rakenneultraan...

Nyt ihana pakkaspäivä ja aurinko paistaa joten ULOS. :|

Päivänjatkoja!

Lis69 19+3
 
Huomenta kaikille!

:hug: Aiti88. Kylla sa kohta paaset!

Kauhee Lis69- onneksi pikkuinen on kunnossa! :hug: Noi on tosi pelottavia! :| Onneksi yokylaily meni hyvin, sit ei tosiaan tarvi hatailla, jos taytyy/ haluaa toistekin vieda.

Meilla on ollut ihana aamu- esikko on hyvalla tuulella (onkin kiukutellut koko viikonlopun- ajattelin jo, etta ehka on tulossa kipeeksi...) ja kuopus (masussa :D ) riehuu innoissaan =)

Latte 22 vkoa :wave:
 
Neuvolassa kaikki ok! Tosin meni varmaan 15min ennen kun saatiin :heart:äänet kuulumaan :D Näytti Veikka olevan tänään
tosi liikkuvaista sorttia :D Huomenna saan viedä kelan paperit
kelaan ja odotella pakkausta =) Mies vaan on taas ihan kauhuissaan että missä sitä ISOA pakettia oikein taas säilötään :D :D Sano laittavansa
sen alustaan :eek: Mut eikö ne mene siellä huonoksi? Mä koitan raivata
tilaa kaapin päälle niin saatais se vanhan pakkauksen viereen :)
 
Lis69: Pakko tulla kommentoimaan.. Kuullosti vähän samanlaiselta kuin meidän lauantainen esikoisen hoitoon vienti! Otin tytön syliin ja rupesin sitten ottamaan autosta penkin viereen tippunutta käsinettä. Kops, ja tytön silmän alunen kolahti auton terävään oven kulmaan :headwall: Siinä vähän itelle iski hätä, onneks verta ei tullut paljoa vaikka aika syvältä näyttikin jälki. Kauhukuvat silmissäni vilisi, entä jos ois osunut vähän ylemmäksi :snotty: Mut tytöllä ei ollut mitään hätää...
Neiti oli siis ekaa kertaa mummolassa yökylässä. Ei oo aiemmin missään ollutkaan ilman minua ja tosi hyvin oli mennyt =) Viedään joulun aikaan uudelleenkin kun mun äidillä vapaata.. Kiva oli kotona kun oli kerrankin hiljaista :LOL: Vauva nukkui ja välillä vaan sen verran kävi hereillä että söi.

Onko muuten joku tekemässä vauvapuolelle jatkoja?


Oon välillä käynyt lukemassa teidän kuulumisia mutta en ole koskaan saanut aikaiseksi mitään kirjoittaa..

Terkuin Luminka ja tytöt 1v5kk ja 1kk 4pv
 
Oi mikä ihana valoilmiö tuolla taivaalla B) Tuntuu, että toi aurinko tekee niin hyvää sateisten ja harmaiden päivien jälkeen...

Torey oi tuota loppuraskauden autuutta :D Noh, pian se helpottaa, vauvan syntymän muodossa viimeistään. :saint: :hug:

Latte Hih, kiitos varoituksen sanasta tuon syömisen suhteen :D Mulle ei ole vielä onneksi ehtinyt kostautumaan syöpöttely, viime viikolla huomasin että olin alun pudotuksen jälkeen päässyt takaisin lähtöpainoon =)

Voi hurja tuota rappu-stuntia, Lis69, siinä varmaan ehti äidin sydän nyrjähtää :hug: Mutta onneksi tosiaan selvisitte säikähdyksellä ja yökyläily meni muutenkin hyvin.

Emppu788 hmm mitä alustaa sä tarkoitit? Missä se pakkaus menisi huonoksi?

Luminka :wave: :heart:

Kesis ja pikkuinen 19+3, jonka rakenteet pääsevät tällä viikolla syyniin, ja joka muksautteli masussa eilen niin, että se näkyi ulospäin masun tärähtelynä :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kesis:
Emppu788 hmm mitä alustaa sä tarkoitit? Missä se pakkaus menisi huonoksi?
[
Nii eli alustassa :D Tuolla meidän talon alla :D Eli kivijalan sisällä :)
Äh ku en tie miten selittäisin?Siellä talvisin on kummiskin kylmä ja
välillä kosteaa...


Tässä kuvaa netistä löydetystä kuvasta :)

 
heippa, ja kiitokset tervetulo toivotuksista. =)
Onneksi ei sattunut Lis69 pahemmin, meilläkin (onneksi) äiti on se joka säikähää aina eniten.muistan aina ensimmäisen kerran kun vein pojan puistoon ja se kaatui niin että suusta tuli verta.poika oli jo lopettanut itkemisen, mutta mun teki mieli vielä jatkaa parkumista koko ilta.
[ :ashamed:

b]Rimata[/b] en ole syyskuisissa 07 kerhoillut.(tosin enä tiennyt että sellainenkin löytyy, täytyy piipahtaa, kun kerkiää) =)

onko muilla ollut raskauksissa eroja mielen olotiloissa?itse en meinaan viihtynyt esikoista odottaessa yhtään raskaana ja ajattelin ettei enää koskaan tähän olotilaan. Nyt kuitenkin tunnen itseni (ainakin tähän asti raskautta) ihan hyvin voivaksi ja sinuiksi olotilan kanssa. =)
 
Heippa!

Sama juttu täällä kuin [/b]Luminkalla, että käyn kyllä lukemassa mutta kirjoitettua tulee harvemmin. Mäki kyselin onko meille pikkukakkosen sneille avattuna jo ketjua mut ei taida olla. Ite en taida osata, vapaaehtosia??

Täällä arki sujuu ihan kivasti, välillä on vähä riittämätön olo jos molempien lasten tarpeet täytyis täyttää samaan aikaan. Toisaalta on kiva et nukkuvat päivälläkin samaan aikaan, saa itekin huilia mt sit ku heräilevätkin yhtaikaa ni molemmilla on tietty nälkä.

Yöt menee aika risaisesti vielä mut eipä kolmiviikkoiselt nyt voi vielä paljon muuta odottaakaan B)

Illanjatkoja, piipahtelen täällä taas!

Jonskis ja "Iitu", melkein 3vkoa jo! :heart:
 
Minä palailen muuttotauolta. =) Olette sillä aikaa saaneet uuden pinonkin aikaiseksi.
Luin kyllä kaikkien kuulumiset, mutta en enään muista mitä piti kommentoida..
Iitukalle Onneksi kaikki oli hyvin. Ja vielä tosta istukasta. Mun ystävälle kanssa sanottiin, että varmaan joutuu leikkaukseen (rv 26), mutta sitten uudessa ultrassa viikolla 32 istukka olikin noussut ja nyt odotellaan ihan normaali alatie synnytystä. Eli on vielä mahdollista, että istukka nouseekin. Tosin onhan se hyvä varautua leikkaukseenkin.

Sitten omaa napaa: Nyt on siis muutettu ja ehditty vähän jo kotiutumaankin uuteen paikkaan. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä ja poikakin on tykännyt kun on paljon enemmän tilaa liikkua. Me siis muutettiin kaksitasoisesta rivari kolmiosta yksitasoiseen paritalo neliöön. :) Viime viikot on ollut siis kiireisiä ja aika rankkojakin. Ihmeen hyvin olen kyllä jaksanut touhuta aamusta iltaan, vain selkä on oikutellut. Mutta kun on malttanut hieman levähtää niin sitten on taas selkäkin palautunut.

Minäkin olen päässyt jo kolmenkympin kerhoon. Nyt on viikkoja 30+1, viikot kyllä menevät vauhdilla. Vieläkin tuntuu ihmeelliseltä, että kohta meillä on pieni vauva. Vili on villi masuasukas ja ilmoittelee itsestään pitkin päivää potkuttelemalla ja möngertämällä. Pari viikkoa sitten olin polilla diabetes seurannassa ja kaikki oli hyvin. Vili kasvaa keskikäyrällä ja silloin paino arvio oli 1100 grammaa (rv 28+4). Mulle painoa on tullut noin kolme kiloa, on diabetes dietti siis hyvin pitänyt painon nousun kurissa.
 
Eipä täällä tule itsekään tällä hetkellä paljon päivällä kirjoiteltua,kun tuo likka pitää siitä huolen =) Sanokaa jos joku asia on jäänyt päivittämättä :attn: Jotenkin olen niin hajamielinen et aina jotain saattaa jäädä välistä :snotty:

bad virgin ja hippu 12+1 vielä hetken
 
Hei pitkästä aikaa. Täällä minäkin käyn aina lueskelemassa välillä. Voishan sitä tuolla vauvapuolella jatkaa. Mä en oikein osaa aloittaa...

Meille kuuluu hyvää. Vauva on jo 3kk1vk. Kasvaa hurjaa kyytiä..3kk neuvolassa pituus 62 cm (50cm) ja paino 7480g (3520g). Tuossa suluissa syntymämitat. Taitaa tulla mun tisuista kermaa :) . Tyttö kääntyy jo masulleen ja välillä siitä selällekin. Masullaan pyörii paikallaan ja nousee käsien varassa korkealle. Öisin nukkuu 7-8 h putkeen, joten aika luksusta. Esikoinen heräilee edellee joka yö jossain vaiheessa ainakin kerran ,joten hän huolehtii ettei yöt liian helpoksi mene :) .

Jaskuja kaikille odotukseen ja varokaa luikkaita!
-Poni, taapero 2v3kk ja vauva 3kk1vk

 
Huomenta!

Ihanaa kuulla teidan arjesta Luminka, Jonskis ja Poni! Vastahan te kerroitte syntymista ja nyt on pienet jo noin isoja! :heart:

Juu, oon samaa mielta- vaikken asiasta mitaan tiedakaan Emppu- etta alustassa menisi huonoksi!

Ma en Tutsa erityisesti tykkaa olla raskaana- varsinkin alussa voin aina niin huonosti... :/ Mutta se ihana lapsi korvaa kylla nama 9+ kuukauden olot...

:wave: Blondie ja Bad Virgin!

Kuulostaa kivalta talolta Maarunen! Onnea uuteen kotiin! :flower:

Voi kun jannaa Kesis, ultra sulla kohta! :heart: Se on kylla niin ihanaa nahda pieni!

Nyt mina menen varhaiselle aamiaiselle!


:wave: Latte 22+ vkoa
 

Yhteistyössä