***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Allusmammalle paranemisia :/ koettasit levätä niin jospa se tauti lähtis nopeemmin vekka.
mä kävin tänään neuvolalääkärillä ja kaikki oli ok.Jännä oli kun kysyi että haluaisinko yrittää synnyttää alakautta jos vauva pysyy raivotarjonnassa?Mä olin ett siis mitä....
no kun mulla on toi eka sektiolla niin kai hän ajatteli että haluan tän toisen ehdottomasti.
Kyll mä olen ajatellut että helpompi olis varmaan olla kotona lasten kanssa jos olis normi synnytys vaikka kyll mä tosta sektiostakin äkkiä paranin...mutt silloin ei ollut kun vauva hoidettavana....outoa että voisinko muka vaikuttaa jos sanoisin että haluan sektion :eek:

No tota selkää valittelin ja lekuri ehdotti josko uimaan menisin...joo periaatteessa kyllä mutta tota noin, eiks sinne tartte uimapuvun? :LOL:
Mistäköhän tota sellasen tempaisis?

Hemppa oli 134 ja paineet kohillaan.Paino on noussut lähtötilanteesta 8,6kg ja lääkäri sanoi ett jos en pysty liikkumaan selän takia niin syömistä on rajoitettava...taas!
Minä punkeroitten punkero, vissiin.

noh,nyt mä taidan ottaa nokoset kun viime yönä esikoinen vatsavaivojaan valitteli ja unet jäi vähille.
Kuulemisiin!

Lis69 27+4
 
Voi ei Allusmamma! :hug: Tosi sitkeeta laatua taa virus!!

Lis69- ma oon tunkenut itseni sellaseen uimapukuun, minka ostin alesta, normaalia kokoa isompi... =) Oon kylla aika naky, mutta toimii yha! Mulla ainakin viime raslaudessa auttoi toi uinti selkakipuun! Uidessa ei sattunut myoskaan yhtaan!

 
Toivottavasti alkaa oleen voiton puolella sairastelut Allusmammalla. Saapa nähä onko meille vasta tulossa, vaikka just joulun alla olin sairaana ja siitä kuukausi nii oltiin molemmat.. tosi ärsyttävää!
 
Hei pitkästä aikaa!

Tässä onkin taas tovi vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta. On ollut aika kiireistä tämä vuodenvaihde.

Siitä karmeasta pahoinvoinnista pääsin eroon silloin marras-joulukuun vaihteessa ja pari viikkoa menikin ihan kivasti, kunnes alkoi supistelu kiusata. Aluksi se oli kivutonta, mutta tiheää. Vuoden vaihteen jälkeen sitten alkoi yhtenä päivänä tulemaan tosi kivuliaita supistuksia, jotka ei millään rauhoittuneet. Kävin sairaalassa näytillä ja sain jotain supistuksia hillitsevää lääkettä. No, se ei juurikaan tehonnut, sivuoireet sen sijaan oli aika kauheat ja jouduin muutaman tunnin pötköttelemään seurannassa. Kohdunkaulalla ei kuitenkaan ollut muutoksia, mutta sairaslomaa tuli pari viikkoa. Nyt sitten tässä kotona lepäillessä supistukset on rauhoittuneet, vaikka edelleen tulee niitä kipeitä supistuksia kaiken fyysisen jälkeen.
Neuvolan terkkari oli vähän sitä mieltä, että tässä vaiheessa ei vielä voi supistella kipeästi ja sairasloma on turha, mutta jo synnyttäneenä tiedän kyllä, mikä on kipeä supistus. Lääkärikin oli sitä mieltä, että on syytä levätä, vaikka paikat oli ihan ok.
No, ensi viikolla aion palata töihin ja katsoa, miten sujuu. Pelottaa vaan vähän, kun on sen verran fyysinen työ. Täytyy sitten vaan käydä säännöllisesti tarkastuttamassa alaosaston tilannetta.

Rakenneultrassa oltiin joulun jälkeen ja pikkuisella kaikki hyvin. Jalkoväliään ei suostunut vilauttamaan, joten ylläriksi jää sukupuoli.


Joie ja Sippu rv 23+1
 
AAM
Kiva kuulla Joieenkin kuulumisia.. jaksuja supsujen kanssa ne on niin rassaavia ko ovat tiukkoja :hug:

Oma ääni on aikalailla menee vointi ylösalas kestää ei kestä, juua saa kokoajan ja korjata ääntä, siis kröhöm tai korahdella ettei pihinä ole ainoa vastaus asiakkaalle :D töissä siis olen sinnikkänä eukkona. Mies jäi saikulle eilen ja pojan kanssa kotona, poika voi siis paremmin jo.. :D onneks ! musta ja ukosta niin väliä :whistle:
jos tää tästä pahenee niin kipitän työterkalle korisemaan saikkua mut we`ll see..

Toivotaan että tää virus on sit joku ohimenevä tai ei sit sitä poskaria/keuhkista toisi j.tautina x:)x

Neuvolassa kaikki ok !
pissa puhdas, paineen oli jees, pienellä myös 148 syke, liikkeet ++ , sf mitta 25 (5,5 cm tullut kk lisää ) .. :xmas: hemppa 126, oma painoa 72kg, kuukuadessa siis +568gr vaan :) huh* , seuraava käynti 4.2. neuvolaan.

AM & hippunen 27+2 :heart:
 
Huomenta!

Joie- Onnea hyvin menneesta ultrasta ja toivottavasti nuo supistukset loppuu! :hug: Se on kylla vaikeaa ottaa toissa rennosti ja lepailla valilla, jos tyo on fyysista. Onko sulla ymmartavaiset tyotoverit? Onneksi kohdunsuulla kaikki kuitenkin hyvin!

Allusmamma- etko sina ole kohta jo sairastellut taman talven kiintion tayteen??! Noi on kylla nuo ahtaat sinuksen sellanen paikka, mihin aina jaa joku popo loisimaan ja se sitten pitkittaa kaikki taudit. :hug:

Onnea paljon Ziilizeijalle ja perheelle vauvasta! :flower:

Oliko sulla huomenna se ultra BV vai vasta ensi viikolla? Meinaatteko udella sukupuolta, jos saavat nakyviin?

Tanne ei kuulu sen kummempaa- oisin on vaikea nukkua, kun vessaan ja syomaan pitaa herata... Taidan ottaa tanaan nokoset paivalla. Kohta tarvii ilmeisesti menna kauppoihin katselemaan vaunuja ja muuta... :eek: Apua, mulla on kohta kaksi lasta! :heart:

Latte aamiaiselle menossa :wave:

 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Allusmamma- etko sina ole kohta jo sairastellut taman talven kiintion tayteen??! Noi on kylla nuo ahtaat sinuksen sellanen paikka, mihin aina jaa joku popo loisimaan ja se sitten pitkittaa kaikki taudit. :hug:
Joo mä sairastan teidän kaikkien puolesta..
onneks tää ei vielä ole mennyt ihan kauheeksi räkätaudiksi mutta siihen suuntaan menossa kuitenkin.. yöki meni ihmeunia katsellessa ja heräillessä milloin liitoskipuihin, milloi beiben pyörimisiin ja milloi mihinkin niiskutukseen.
puolisolla oli eilen kunnon varpusparvi päivä mutta onneks ripuli ei mulle tarttunut ainakaan vielä. Poika on melkein normikunnossa jo :)

puolikuntoinen Am & hippunen 27+3 :heart:
 
Huomenna on se rakenneultra klo 11.15,jännittää!!

Mä niin kovasti haluaisin tietää sukupuolen,mutta jos vauva ei suostukaan paljastamaan kumpi on :/
Toki tärkeintä on,että kaikki on ok :heart:

bad virgin ja naapero 20+4
 
Joo, makin halusin tietaa tosi paljon jo etukateen... me oltiin menossa myos 4d- hen, joten siella oltais myos kysytty, jos vauva olisi kainostellut rakenneultrassa. Mulle se vaan tekee kaikesta todenpaa, kun voi ajatella vauvaa jo poikana tai tyttona. Paljon onnea ultraan!
 
Tänään oli lääkärineuvola...Nyt pelottaa :( Neuvolalääkärin tarkastuksessa vauva tuntuu jo alhaalla lantiossa kohdunsuu tuntuu hyvin lyhentyneeltä ehkä korkeintaan 1 cm,kiinni on.En mä vielä halua synnyttää kun viikkojakin kasassa vasta 30+5 :( Mies tulee 13 aikoihin töistä ja ollaan
menossa tarkistus ultraan...Että näin meillä tänään :(
 
Heippa!

Emppu: Siitä ei ainakaan välttämättä kannata huolestua että vauva majailee alhaalla lantiossa. Minulla oli esikoinen alhaalla lantion uumenissa laskeutuneena ja silti syntyi vasta 41+4. Eilen neuvolassa neukkatäti sanoi tästä toisesta samaa, että alhaalla on jo nyt. Ilmeisesti siis tilava lantio minulla. Mites sinulla oli esikoisen kanssa, laskeutuiko hän myös ajoissa?

Oikein paljon onnea Ziilizeija tytöstä! :heart: Tulehan kertoilemaan synnytyksestä jahka ehdit ja jaksat!

Mulla siis neuvolakäynti takana, ja vähän huolia sen myötä: Toinen pissan proteiiniarvoista oli plussalla, ja mulla saattaa olla hiivasienitulehduksen poikasta :(. Koskaan aiemmin mulla ei ole ollut hiivaa, eikä nää virtsakokeen arvot hälytelleet. Nyt joudun viemään lisänäytteet labraan ja siellä katsotaan että mistä oikein on kyse. Nyt kaipaisinkin kokemuksia teiltä muilta mammoilta tuosta hiivasta: kannattaisko mun hakea jo nyt käsikauppalääkkeitä? Eikös ruokavaliolla voi korjata noita oireita?

Tässäpä vielä dataa tuolta neukkakäynniltä:

rv 29+0
paino +450g/vko, yht painonnousua 5.2kg
paineet 106/48
pissa +-/-
sf 27cm (tismalleen keskikäyrällä ;))
tarjonta RT
sykkeet 130-140
liikkeet ++







 
Ziilizeija Paljon onnea tytöstä! :heart: :flower:

Emppu788 Toivottavasti teillä kaikki hyvin ja vauva malttaa vielä pysyä hyvässä tallessa!

Talvitie Ikävä tuo hiiva! :hug: Mulla ei oo myöskään siitä aiempaa kokemusta, eli en osaa auttaa.

Latte Tsemppiä öihin! Päiväunet on parhaita, torku ihmeessä jos siihen löytyy hetki!
:hug: Mä oon nyt pitkästä aikaa saanu kolmena yönä nukuttua tosi hyvin, mut kyllä sitä vaan tälleen iltapäivän hiljasina tunteina sitä lepohetkeä kaipailee.. Jaksaakohan sitä sitten hereillä kahden kanssa..? :whistle:


Pilkkis 34+4
 
AAM
Emppu täältä kans :hug: ei se välttis mtn kerro vaikka pieni majaa pitää alhaalla kunhan paikat on kiinni kuten blondiekin sanoi :)
lantiossas on vaan tilaa parempi siellä.. mullekin kysyin kun oli tuo lekuri että tuntuuko painetta alhaalla niin sanoin että joo niin tokas että sulla taita olla tilaa hyvin siellä ko tuntui käsikopelolla lilluvan siellä alavatsalla :)
mut kiinnittyneisyyden tunnetta ei tosiaan vielä ole :D kovin siellä punkee kyllä.. :xmas: AU !

Talvitie jaa.. ei sul mtn antibioottikuuria päällä ollut mistä ois voinu hiiva tulla ? käy vaan hakemassa jos siltä tuntuu.. ei oo kiva jos pääsee liikaa jylläämään siellä...

AM & hippunen 27+3 :heart:
 
Allusmamma: ei ole ollut mitään kuureja, korkeintaan karkinsyöntikuuri ja kuulemma nuo sokeriset herkut voi saada hiivan aikaiseksi :ashamed: . Pitänee vähän vältellä noita herkkuja jatkossa...

Kiitti infosta Blondie, mietin vaan sitä että jostain netistä luin että ei sais noin vaan käydä lääkettä hakemassa kun on ensikertalainen - pitäisi käydä lääkärissä eka. Mutta eikö tuo neuvolakäynti voitais laskea lääkärikäynniksi?! ;)
 

Yhteistyössä