***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

AAM
meillä kysyin kans joulukuussa tuota sf mittaa niin yleisesti pitävät ohjenuorana sitä että mitataan siitä rv:ltä 20 eteenpäin..
samoihan on käytäntöjä noiden hemppamittausten kanssa, mulla on otettu joka toinen kerta tai jos oon pyytänyt tai olo ollut että saattis tarttis lisärautaa niin olen pyytänyt nippasun niin sillä selvinnyt..
 
Täällä on melko odottavaiset tunnelmat,6 viikon päästä selviää lomautetaanko mies.
Omin silmin katsottuna tilanne näyttää hänen kannaltaan hyvältä,mutta saa nähdä.
Että ei muuta tällä kertaa.

bad virgin ja naapero 19+4
 
AAM
Kesis :wave: kiva kuulla sinusta.. ajattelin kans ettei mtn ikävää ollut käyny, onneks ei.
Rimata onneks lorinat hyytyneet.. :hug: :)
Lis69 meillä meni ihan jees siirtyminen omaan sänkyyn pinniksestä.. tuo kävi jo itse asiassa.. 8 kk sitten.. kun oli siinä päälle 1v2kk.. harrasti tuota poiskävelyä ja itkikin perään välillä mutta kyllä se siihen tottui sitten.. meillä aloitettiin kans niillä päikkäreillä ja sitten tassuttelua kun ilta tuli ja joskus sai istua pitkäänkin huoneessa hiljaa seurana kun toinen jolotti sängyssä ja pimeessä tuli tuolille syliä hakemaan ja sai sitten viedä takasin punkkaan ja paijata ja kävellä parin metrin päähän istumaan :)
Sekin vie oman aikansa.. tsemppiä yritykseen ja kerro ihmeessä miten etenee tilanne teillä.. :)
AINIIN vinkkinä: meillä on ne rutiinit tärkeä juttu, pieni on vesimies ;) ! : ensin eli leluille ja autoille hyvät yöt ja pusut ja sitte sänkyyn ja iltakirja, (sekä päiväunilla ja) iltaunilla... se kirja on kyllä tosi jees kannattaa ottaa joku helppolukuinen ja selkeä..

Aminohapolle tsemppejä :) :hug: viimeisiä viedään kohta.. ellei jo viety ? ;)

AM & hippunen 26+3 :heart: ja nyt syömmään
 
Huomenta!

Hyva juttu Rimata, etta tilanne rauhoittunut! :hug: Taalla on peukut pystyssa, etta kaikki pysyy mallillaan viela pitkaan!

Blondielle myos tsemppia turvotuksien ja verenpaineen kanssa!

Naa lama- ajat on kylla ahdistavia, toivottavasti miehen tyopaikka on turvattu BV :hug:

Itselle ei kuulu yhtaan mitaan kummempia, ensi viikolla on neuvola. Miten paljon teille on muuten tullut painoa? Mulle on tullut jo 10 kg... :ashamed:

 
Iltapäivää tällekin puolelle! :wave:

Pilkkis et muuten arvaa, kenen luona kävi sitten kebab-lähetti sen jälkeen, kun olit yks päivä kirjoittanut odottelevasi pizzalähettiä. :D Sanoin miehelle, että luulen että meidän pitäisi tukea paikallista pizza&kebab-putiikkia, eikä se onneks vastustellut yhtään. :saint:

Täälläkin alkaa kohta pinniksestä lastensänkyyn-projekti. Kunhan sänky kotiutuu ensi viikolla, niin voin kertoa miten hyvin tai huonosti se meillä sitten sujuu B) Kiva kyllä kuulla, että monella on kannustavia kokemuksia. =)

Talvitie ja Allusmamma voi kiitos teille, mä olin tosiaan vaan talviunilla :hug: :D Mutta nyt on taas arki palannut taloon ja täällä pyöritään useammin! =)
Hmm Talvitie voishan se olla tavallaan ihan hyvä, että olis pehmeä lasku ensin pinniksestä lastensänkyyn ja sitten seuraavassa vaiheessa omaan huoneeseen. Tai toisaalta, ehkä kokeilisin uhkarohkeasti kertarysäyksellä tehdä molemmat :D Jos se vaikka sujuisikin yllättävän hyvin :whistle: :)

Sf-mitta mitattiin mulla vasta viikko sitten neuvolalääkärissä ekan kerran (silloin 25+5). Oon melko vakuuttunut, että entinen terkka unohti vaan aiemmalla kerralla sen mitata :whistle: Vuodenvaihteessa vaihtui terkka, toivottavasti uusi on yhtä mukava kuin edellinen.

Toivottavasti lomautukset ei tule koskettamaan sun miestä Bad Virgin d :) b

Painoa on tullut tähän mennessä vähän alle 2 kg ekasta neuvolapunnituksesta. Toisin sanoen oon vähän laihtunut, mutta ei yhtään haittaa, kun ennen raskautta olisin mielelläni voinut lahjoittaa vaikka sellaiset 5 kiloa kelle tahansa vastaantulijalle, mutta vapaaehtoisia ei löytynyt :LOL:

Kesis 26+6
 
Allusmamma:vesimieshän se tää meidänkin on kun kohta (2.2.09) on ne synttärit :wave:
rutiinit on tärkeitä mutta tää sälli tykkää nukahtaa ittekseen kun vaan vieress on hiljaa, jos hälle jotain alkaa lukee niin virkistyy vaan...

Talvitie:mä mietin kanss ett jos ekaks siirtäs sen pinniksen sinne omaan huoneeseen tai sitt tosiaan sen pikkusängyn meidän huoneeseen tai jotain.... =)
NOH jotain on kohta keksittävä sillä me ei kaikki mahduta samaan huoneeseen ja esikoinen on niin hyväuninen että saattaa häiriintyä vauvasta.

Oliko täällä vai tuolla huhtikuisissa puhe seksistä, en nyt muista mutta eipä juuri tule harrastettua kun mulla selkä niin hemmetin kipeä että mies ei viitti mua juuri vaivata...enkä mäkään jaksa sitä "hoidella".Asia puhuttu ja sitt kun molemmista tuntuu kivalle niin harrastetaan eli oisko ens syksynä :LOL:

Nyt poika iltapuurolle ja itte saunaan,aah!

Lis69 26+6
 
Hei kaikille!
Teillä on ollut puhetta lasten sänkyyn ja omaan huoneeseen siirtymisestä. Meillä esikoinen siirrettiin joulukuun alussa eli 1v 8 kk:n ikäisenä lasten sänkyyn, mutta nukkui edelleen meidän huoneessa. Uuteen sänkyyn tottuminen meni helposti eikä mitään ongelmia ollut. Joskus päiväunille nukuttaessa, yritti tulla pois sängystä, mutta sekin loppui nopeasti. Sitten joulun alla siirrettiin lasten sänky lasten huoneeseen ja kaikki on mennyt todella hyvin. Poika ei lähde omasta sängystä pois kuin todella harvoin ja mitään yö heräilyjä ei ole ollut. Sitten kun herää niin alkaa huutamaan äitiä. =) Mekin siirrettiin poika sen vuoksi omaan huoneeseen, että kun vauva tulee, niin ei sitten häiriintyisi vauvasta ja yösyötöistä.

Kesis Minäkin olen vaan laihtunut raskauden aikana kun vilillä on tällä hetkellä enemmän painoa (painoarvio 2,9kg), kun mitä mulle on tullut (noin 2,5 kg). Mutta muutama ylimääräinen kilo mullakin oli ennen raskautta joten eipä tuo haittaa. En olekaan pitkään aikaan ollut näin kapea kasvoinen. =)

maarunen ja Vili rv 37+4 HUI!
 
lasten omaan huoneeseen laittamisesta: meilki on sit syksyllä ajan kohtainen.. tai mä voisin heivata ton neitin heti, mut isäntä ei raski.. meil on tarkotus siirtyä kesällä toiseen isompaan huoneeseen nukkumaan, josta pääsee pienempään "peräkamariin", ja mulla on haaveena et saisin siirrettyä ainakin esikon sinne ja sit ku vauva isompi, ni vauva kans.. olisivat ihan vieressä, mutta kuitenkin erihuoneessa!
Mietittiin viime viikolla jo et siirretäänkö esikon pinnis takasi meidän sängyn viereen, kun herräili yöllä niin tihheesti, mut nyt on taas yöt menny paremmin...et jatketaan näin! Päästiin vihdoin (ainakin melkein) tissistä erroon. Tosin tänä aamuna piti neitille pikku huikat antaa, kun oli tissit niin kippeenä.. on me sitä tässä kohta kuukauden päivät pikkuhiljaa irroteltukkin! Ensin jätin päivä syötöt pois, tissiä kerran aamulla, ja nyt menty muutama päivä pelkästään pullolla! Oma mieli+rinnat eivät vain meinaa tottua.. sais tuo maidon tulo jo loppua, ennen ku tulee joku tissitulehus. Tyytyväinen oon ku sain esikkoa näinki pitkälle imettää (10kk) ja maitoa riittänyt loistavasti!
 
Meinaakos kukaan muu nukuttaa sekä esikoista että kakkosta samassa, vanhempien makkarissa? Minä kuvittelen että onnistuisi meidän kaikkien neljän nukkuminen samassa huoneessa. Esikoinen on hyväuninen, joten toivon ettei häntä yötissittelyt haittaisi. Esikoinen söi pikkuvauvasta lähtien vain 1-2 kertaa yössä ja nukahti heti massun täytyttyä, joten kuvittelen että se sujuisi yhtä kivuttomasti tämän toisenkin kanssa... :saint:.

Suunnitelmissa olisi että siirretään sisarukset sitten yhdessä lastenhuoneeseen. Tähän ratkaisuun vaikuttaa meillä myös tilanahtaus, tää toinen makkari on nyt käytännössä varastohuoneena, kun täällä säilytetään esikoisen rattaiden lisäksi valmiiksi hommattuja tuplarattaita, ja lisäksi huone toimii työ- ja tietokonehuoneena - kaikki 10 neliötä siis tehokäytössä ;). Ja sitten olen suunnitellut että tästä tulisi myös vauvanohoitohuone sitten kun vauveli syntyy, muuallekkaan meidän kämppään kun ei hoitopöytä sovi...
 
AAM
täällä sairastetaan kuumeen kourissa pikkumies.. :( ja yskää pukkaa, heti kun vein tarhaan.. tää on just tätä.. perkules !!
muuten kaikki suht jees.. suklaakakkua tein tänään ja jätskin kanssa syötiin.. mudcakea siis :p hyi mua ja lääkärineuvola vielä ylihuomenna :whistle: :headwall: :headwall:

nyt pikku-ukko sänkyyn.. :wave: huomenna lisää.

AM & hippunen 26+6 :heart:
 
Heippa! :wave:
En oo kirjotellu tosi pitkään aikaan,mutta yhes koossa ollaan vielä,mut toivon tosiaan että parin viikon päästä kaveri olis ulkona!Sen verran on tukalaa! :whistle:

Ootte ainakin kirjotelleet pinniksestä siirtymisestä tavalliseen sänkyyn. Meil se tapahtu keskiviikkona ja hyvin on menny!Meil on kyl siinä"tavallisessa"sängyssä sellaset pienet pinnalaidat!Se on miehen vanha sänky.Vielä ei ainakaan poika ole hoksannu että kyllä sielt pääsis pois jos vähän kiipustais! :whistle:

Tääl ollaan koko perhe kipeinä,eka tuli mies nuhaan,sit poika ja nyt olen mä! :ashamed: Pojal oli pari päivää kuumetta ja nyt kova kröhä ja nuha!Voi pikkusta!Neljä yötä meni tosi levottomasti,nyt ne on vähän rauhottuneet!

Mulla oli keskiviikkona synnytystapa-arviointi viime kertasen sektion takia ja siel oli kaikki hyvin!Einari on oikein päin ja voin synnyttää normaalisti ,jos vaan kaikki menee hyvin!

Olo tosiaan on aika tukala,maha jätti! :LOL: No,pian se nyytti on tossa kainalossa ja päästään alottelemaan toisenlaista arkea!Jännittää!! ;)

Nyt syömään ja nukkumaan!

Tyypin äippä ja Einari 35+6
 
Iltaa!

Taalla ollaan myos 30- kerhossa! Hui! Olo on hyva, vaikkakin lihaksia sarkee... oltiin piitkalla kavelylla kukkuloilla ja nyt ennen tuntemattomat lihakset muistuttaa olemassaolostaan! :ashamed: Pitaisi ilmeisesti tehda jotain vahan useammin!

Pikaisia paranemisia kaikille sairasteleville! :hug:


Latte :wave:
 
Mahtuukos joukkoon iloiseen?!?
Olin tuolla pikkukakkosta kuumeilemassa ja jonkin aikaa pakollisessa "nettivierotuksessa" karmivan ällölyn takia. Olin lähes invalidisoitunut pahoinvoinnista. Eikä mikään huvttanut/pystynyt mihinkään. Sohvalla makoilin, kuola suusta valuen, YÖK. Nyt parempi - vähän ainakin.

Meillä on poika, 0707 ja nyt kakkosta odotamme syntyväksi kesäkuussa, LA 17.6 Isäntä tästä päivämäärästä "innoissaan" sillä AC/DC keikkailee juuri silloin suomessa :LOL:

Lumppari ja pallomaha 17+5
 
Huomenta kakkosmasut!

Tervetuloa ja onnea raskaudesta Lumipyry! :flower: Kiva, etta huono olo on kaikonnut!

Neuvola odottelee ja kohta sitten tavataan se iihana katilo taas... :| No, onneksi olo on hyva, niin ei tarvi sen kummempia jutella... tehdaan vaan ne pakolliset jutut!

Latte :wave:
 
AAM
Lumis hienoa olet vielä täällä !! :) luulin jo että se-mitä-ääneen ei sanota on käynyt ko muistelin että oli mutta mtn ei kuulunut.. :| huh ! onneks oot paremmassa kuosissa..:hug:

Latelle jaksuja neuvolaan :D kertoile kuulumiset ko kerkiät..

) .) oma neuvola mulla lääkärintarkistunikseen ke aamuna joten sitten tietää tuo sisästatuksenkin.

Am / hippunen 27 poks :heart:
 
AAM
edelleen täällä sairastellaan.. nyt on mulla kans menossa siihen suuntaan ja mies on jo kipiä :| :(
pojalla sahaava kuume. ap ja ip ihan ok 38 tops mut iltaa kohde up up.. :/ yskä onneks ei pahentunut. Jos mies on kotona nyt tuonne perjantaihin saakka niin pe aamuna lähte poika tarhaan jos on jo kuumeet jäänneet pois.
Itse ajattelin töihin huomenna painella jos tää olo ei pahene, on siis vain kurkussa se raspi fiilis :( koko ajan saa nieleskellä ja kröhäillä.. :kieh:

Latte hyvä että ok neukkulakäynti :) :hug: toivotaan ettei mtn übervaaveroa tule kuitekaan..

AM & hippunen 27+1 :heart:
 

Yhteistyössä