***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Olipas hurja loppukiri Toreylla :eek: :D
Lopputulos mitä mahtavin :heart:

Mullakin oli tänään neuvola muutama kilo tullut kuukaudessa :eek:
Mutta laitettiin ne terkan kanssa joulun piikkiin :xmas:
Verenpaine ja hemppa ok,vauvan sykkeet huiteli 130-135 tietämissä,poika? :heart:

Rakenneultra olisi 16.1, pitäkää peukkuja että selviää kumpi on tulossa :D
Tahtoo tietää :snotty: :heart:

Liikkeet täällä tuntuu jo päivittäin,monta kertaa päivässä naapero monottaa äitin massua:heart:

bad virgin ja naapero 18+2
 
Bad Virgin Esikoista odottaessa sykkeet oli melkein aina 130-135, vain pari kertaa taisi olla 140. Terkkari sanoi että selvät poikasykkeet, tytöillä kuulema korkeammat. Ja poikahan meille tulikin että piti tuo huippuluotettava syke-ennuste paikkansa :heart: :D

Tässä raskaudessa on sydänääniä kuunneltu vain kerran ja syke oli 150. Sukupuoli ei kuitenkaan selvinnyt rakenneultrassa, koska napanuora meni niin sopivasti jalkovälistä. Lääkäri sanoi että se on siinä niin monella kiepillä ettei pysty erottamaan onko jossain seassa pippeli ja ja kivekset vai ei.

Täällä myös liikkeet tuntuu päivittäin, vähän ennen puolta väliä alkoi tuntua joka päivä ja kyllä se vauveli jaksaakin äitiä muksia todella reippaasti :heart:


Siksakkia rv 21+4
 
Kiva Torey kun jaksoit kertomusta laitella, ihan vedet silmissä
luin.. välillä naurun (sori ) ja lopussa liikutuksen kyyneliä.
Ihanaa kun kaikki lopulta meni hyvin ja terve prinsessa sieltä
tupsahti. :heart:
Se on vähän kun mun esikoisen synnytys tuo loppu.
Mulle jo sanottiin että varaudu siihen että imukuppia saatetaan
joutua käyttämään kun synnytys kestänyt kauan ja vauvan
käyrissäkin oli jotain sanomista.. mutta, mutta
Kätilöt siinä just vaihto vuoroa ja kun uusi tuli saliin tilannetta
tarkastamaan niin ohhoh tämähän on täällä jo tulossa
.. 10min ja muutama ponnistus niin tyttö ulkona.
Kyllähän mä tunsin että jotain sieltä tulee mutta ponnistamisen tarvetta
ei ollut ja enhän mä voinu tietää että se on just syntymässä.
Ja tämänkin varmaan jo kertonut täällä tuhanteen kertaan :whistle:

Bad Virgin kyllä tommosilla sykkeillä tytönkin voi saada..
Toivotaan että vehkeensä teille sitten esittelee!

Omaan napaan ei kummempaa, kunhan odotellaan.
NO okei onhan sitä kaikkee pientä riesaa mutta ei me
niistä välitetä.. ;) Maha kasvaa eikä kengännauhoja
taho enää saada mitenkään kiinni. :LOL:
Niin ja ihan mahdoton kaappien järjestelyvimma on nyt alkanut
ja joululahjarahoja kiitettävästi tuhlattu kaikenlaisiin
vaippatarvikkeisiin sekä ostinpa kantopussinkin.
Päähän ei mahdu kertakaikkiaan enää mitään muuta kun
kestovaipat ja ylipäätään vauvantarvikkeet..
Jeps, jeps, se on siis oireiden mukaan selkeesti loppusuora
alkanut. :D

Voikaahan hyvin :wave:

iitukka ja helmi 32+3
 
Moro!

Tän päivän neuvolakuulumiset (kopion suoraan omasta pinosta)
rv30+1
RR 150/70
Pissa puhdas
Hb 130
Sf 30cm
Tarjonta pt
Syke n.150
Liikkeet ++

Seuraava käynti onkin sitten 15.1 ja lääkärineuvola.

Tilasin lauantaina hobbyhallista tuplat ja niitä tässä odottelen. Taitaa kuitenki mennä perjantaihin ellei jopa maanantaihin ennenku saan ne..
 
Keskiraskauden ultra takana. Lääkäri antoi kuin antoikin lupauksen tyttövauvasta, joten mimmivalta näyttäisi entisestään vahvistuvan perheessämme :heart:. Kaikki oli massussa oikein mainiosti, vauva vastasi kokonsa puolesta (950g) täsmälleen viikkoja ja kaikki rakenteet ym. oli niin ok kuin vain voi :heart:. Myös kohdunkaula katsottiin ja sekin oli visusti kiinni ja pitkä kuin nälkävuosi :D. Eli minulle voi siis päivittää listaan tuon tyttöuutisen :).

Kiva Torey kun laitoit synnytyskertomusta :). Uskomatonta että tilanne jämähti noin tuohon 3cm:n! :eek: Varmasti paras mahdollinen päätös tuo epiduraali tuossa tapauksessa. Onnea vielä ihanasta nyytistä! :heart:

Hassua miten nuo synnytykset voi olla niiiiin erilaisia. Minä olin jo sairaalaan tullessa 6cm auki ja siitä 1.5h niin katsottiin uudestaan ja todettiin että jaahas, rouva voi alkaa ponnistaa jos vaan siltä tuntuu. Ja siitä meni 15min niin tyttö oli maailmassa. Nyt vaan lähinnä pelkään että kuinka ehdin sairaalaan saakka jos tämä toinen aikoo olla vielä nopeampi tapaus, meiltä kun synnärille on matkaa 120km :/ .


 
Alkuperäinen kirjoittaja iitukka:
Päähän ei mahdu kertakaikkiaan enää mitään muuta kun
kestovaipat ja ylipäätään vauvantarvikkeet..
Voi ei, pakko kommentoida :D. Vähän mä täällä taas blondeilen... Luin iitukka tuota sun kirjoittamaa kohtaa ja ihmettelin otsa kurtussa että miten se pää muka raskauden aikana kasvaa, ettei mitään mahdu päähän (vrt. vaatteet ei mahdu päälle). Sitten jo visioin sitä että joku pitää kestovaippoja hattuna kun muuta ei päähän mahdu :LOL: :LOL: :LOL:. Hetken kesti tajuta mitä todella kirjoitit :D :D . No joo, mulla tosiaan taitaa loputkin järjen rippeet olla kadonneet tän raskauden ja kotiäitiyden myötä... :ashamed: :xmas: :xmas:
 
AAM
synnytyskert pikauusinta multakin..

ma iltana meni limatulppa, tiistai kotona kärvistelyä supistuksia oli ja meni välillä 7 min väliä ja välillä 45 min :/ ota nyt sit selvää tuosta.. tii aamuyöllä 01.30 apaut aikaa soitin jorviin ko oli siinä vaiheessa ollut "säännöllisiä" 7 min välein jo 6 tuntia ja ne sieltä että tiedäthän ensisynnyttäjänä että kun ne välit ei ole "TUON" isompi niin voi mennä useakin päivä vielä.. joo joo sanoin mutta nyt on sen verta kivuliaita jo vaikka EI NIIN tiuhaan tulekaan kun ne jorvissa haluaisi :kieh: kele !! no tule tänne niin katsotaan.. (toisin sanoen emäntä tahtoi kuulostaa siltä että tule tänne paikan päälle kuulemaan se turha reissusi, hän sut kuite kotiin panee ).
No ukko tul kotio töistä vartissa ja jorviin meiltä 20 min matka onneks.. joten siinä puol neljä oltiin hussissa ja minä remmeihin, vielä siinä ennen sisätutkimusta emäntä oli että ei näänytkovin sännöllisiä ole ! |O <--- ton näköinen naamakin.. -- > minä :ashamed: "anteeksi että vaivaan" vitsi että ne sai tuntemaan ittensä pieneksi siinä.. mutta sit samassa hengenvetoon tokas että sähän olet jo hyvänen aika 5 cm aika että tänäaamuna tämä syntyy ja siitä 5 tuntia jäppi oli sylissä :heart:
Luomuna yritin minäkin mutta turha oli kipuja vastustella kun taju meinas lähteä niin tropit kehiin ja äkkiä kiekasin.. :) siinähän se. terve 4050gr ja 52 cm pungerrettiin 3 työnnöllä ulos 9 minuutissa 9.23
*korjaus 23 min ponnistusvaihe, tasan yhdeksältä sain luvan ponnamaan, kuten muillakin epiduraalin saaneille ponnistustarpeen tunteminen jäi aika vähäiseksi, lähinnä oli semmoinen ai nytkö, no sano sit meininki*:ashamed:
 
Tuleva synnytys kyllä hiukan jännittää! Kestoksi mulla merkattu reilu 15 h ja siitä n 9h sairaalasssa. Aktiivinen ponnistaminen kesti 41 min ja reilu tunti aikasemmin olin jo auki sen 10 cm. Mulle ei oikeestaan tullut älytöntä ponnistamisen tarvetta ollenkaan= ei tuntunut miltään, hiukan tunsin painetta alapäässä. Nyt toivon vaan hiukan lyhyempää ponnistusvaihetta, jos jotain toiveita saa esittää :LOL:
 
Mulla on tänään kolmesti ihottavasti muljahdellut mahassa :/ Muuten ollut ihan hyvä olo :) Kaupassa tuli jo käytyä ja tänään ollaan vaan perheen
kesken kotona :) Ostin muuten cittarista neidille 2 paitaa hintaan 3e kpl :)


Emppu788 & Veikka 28+4
 
Hyvää uutta vuotta kaikille! :wave:
Nyt on sitten jo meidän Vilin syntymäkuukausi, hui! :heart:

Kiva oli lukea synnytyskertomuksia. Mulla synnytys pyörii jo jatkuvasti mielessä ja uniakin olen nähnyt siitä monta kertaa. Hieman tosiaan hirvittää, että miten ehdin sairaalaan kun esikoisen synnytys kesti sen 1 t 23 min. Olin sairaalassa valmiiksi kun käynnistettiin cytotec pillereillä. Synytys alkoi vesien menolla ja samantien tulivat jatkuvat ja todella kipeät supistukset. Mitään kipulääkkeitä en ehtinyt saamaan kun en ollut synnytysosastolla. Sitten kun kätilö minua uskoi ja katsoi tilanteen (kun minua jo ponnistutti) niin tulikin kiire synnytysosastolle. Ponnistin ensimmäisiä kertoja jo hississä ja kun pääsin synnytyssaliin, niin poika oli jo 13 min päästä maailmassa. Eli oli tosi nopeaa toimintaa ja kivut olivat kyllä niin kovat, että taju meinasi lähteä. Nyt toivon, että synnytys käynnistyisi rauhallisemmin ja ehtisin saada jotain kipulääkettä. Sairaalaan ehtiminen pelottaa kyllä kaikista eniten, kun esikoinenkin pitää saada johonkin hoitoon..
 
Oikein hyvää uutta kaikille pikku kakkosen odottajille ja jo nyytin saaneille :heart:

15 päivää rakenneultraan,sitä odotellessa :heart:

Uuden vuoden vietto meni hyvin,eikä toi 2v likka pelännyt raketteja pätkääkään :eek:
Ihme likka:D Nukkumaankin kävi vähän ennen puolta yötä, eikä välittänyt pätkääkään vaikka taivas salamoi ulkona =)

Tulevalle vauvalle ei ole tullut vielä ihmeempiä hankittua,jos tyttö tulee niin vaatetta riittää.
Olen kyllä unisex vaatteita ostellut jonkin verran.
Vaunuja ei tarvitse ostaa, turvakaukalo kylläkin. Suosituksia minkälainen kannattaa ostaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emppu788:
Mulla on tänään kolmesti ihottavasti muljahdellut mahassa :/ Muuten ollut ihan hyvä olo :) Kaupassa tuli jo käytyä ja tänään ollaan vaan perheen
kesken kotona :) Ostin muuten cittarista neidille 2 paitaa hintaan 3e kpl :)


Emppu788 & Veikka 28+4
Mä ostin myös cittarista tolle meidän neidille farkut ja pikku kakkoselle söötin raitaunihaalarin =) Melko hyvät alennukset sai =)
 
Mukavaa tätä vuotta kaikille mammoille!

uusi vuosi meni mukavasti.Poika oli mummolla ja ukilla yötä ja me juhlittiin hillitysti siskon ja sen miehen kanssa.
Nyt pitäs heittää noi nakit hemmettiin :( ja alkaa orientoitumaan siihen sokerirasitukseen joka ois maanantaina :headwall:
Katotaan nyt miten käy, mitään rasitteita mulla ei ole mutt mutt we`ll see :p

Nyt siis niihin kiellettyihin nakkeihin yms.

Lis 69 25+6
 
Meillä oli koko porukka nukkumassa klo 22 eikä herätty ees rakettien paukkeeseen! B) :LOL:

Tänään töissä, hiljaista on. Jumboonkaan ei viitsi mennä haahuilemaan kun se on täynnä ryss...matkailijoita.

Blondie 21+
 
Heipsan täältä!
Tänne ei mitään uutta kuulu,siivoilla pitäisi vähän.
Blondie täällä niitä "matkailijoita" riittää kyllä ympäri vuoden,kun rajaseudulla asutaan
:snotty:

Kohta se olisi täällä puoliväli saavutettu :D

bad virgin ja naapero 18+5
 
Huomenta ja hyvaa uutta vuotta kaikille!

Olipas siina pitkat ja tiukassa alkusentit Torey!!! Aika sissi olet, mutta ihana palkinto! :heart: Miten on paiva tanaan alkanut, kun mies toissa?

Onnea kivasta ultrasta Blondie! Jannitys tosiaan sailyy! Vaikea kylla loytaa niita neutraaleja vareja vauvalle... taalla kaikki melkein tuppaa olemaan sita pinkkia tai sinista... tai sit valkoista, mita ainakaan mina en halua ostaa... jos tama vauva on samanlainen pulauttelija, kuin esikoinen on ne valkoiset heti laikullisia... :ashamed:

Onnea myos Niisku- Rouvalle pojasta! :heart: Ja Talvitielle tytosta! Ma oon aina luullut, etta oon vahan paitsiossa, kun aina haluan tietaa, jos mahdollista, mita merkkia odotellaan... kiva, etta in muitakin yhta karsimattomia... ;)

Todella nopeaa toimintaa tosiaan Siksakkia!!! :eek: Oliskohan niilla jaanyt se teidan juttu unholaan joksikin aikaa...


Maarusella ja Iitukalla
alkaa jo olla loppusuoralla... pian saadaan taas vauvoja pinoon! Tulisipa mullekin tuo siivousvimma... tuntuu, ettei nyt millaan viitsi... ja niita lahjojakin lojuu viela joka paikassa... :ashamed:

Aleissa en ole juuri jaksanut kayda... taa nuha ja joulu tuntuu vieneen kaikki voimat... Esikolla katoin pari juttua, mita tarvittiin ja vauvalle yritin jotain kattoa... mutta kaikki on sita pinkkia... no, kai se on pakko ostaa sitten sita, ettei tartte raukan alasti olla... :LOL:

Sokerirasituksessa olin ja jostain syysta mun verensokerit romahti taysin! :eek: Olo oli tosi huono ja nyt sit odotellaan mita tapahtuu seuraavaksi... saatan joutua sokeriseurantaan. Tama selittaa ainakin sen, miksi heraan joka yo ja aamu kehnoon oloon ja joudun syomaan ... :| Hiukan nyt kylla huolettaa se, kun ne sokerit menee niin alas. Taitaa mies joutua jattamaan matkat valiin, en halua olla yksin oita. :( Paremmalla nuotilla, vauvan kasvu on tasaantunut, joten ehka kyseessa oli vaan kasvuspurtti! =) Mahankasvatusspurtti! :D

Nyt vahan siivoilen~!

Latte
:wave:

 
Hei BV laitatko mulle LA:n 20.5.09. Kiitokset! :flower:

Latte tsemppiä sokrujen kanssa.
Mä en meinaa ostaa mitään uutta vaatetta vauvalle ennen sen syntymää; sinistä on kaapin täydeltä ja jos semmonen ihme sattuu että tyttö tulee niin sitten vaan ostolupa mummoille ja täteille, jotka on kanssa vielä ostokiellossa; pinkkiä on kaapin täydeltä n. päivän päästä sukupuolen selviämisestä jos tyttö! :LOL:
 
Meillä kun kaikki istuimet ovat Britaxia niin en uskaltanut mennä
vaihtamaan merkkiä :D Lisäksi mä kuolasin [/b]JUST tota kuosia :D


Meillä neiti päikkäreillä ja mä mussutan sipsejä :p Salsa ja valkosipuli
dipiä :p


Emppu788 & Veikka 28+6
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Emppu788:
Meillä neiti päikkäreillä ja mä mussutan sipsejä :p Salsa ja valkosipuli
dipiä :p

Emppu788 & Veikka 28+6
übersöötti kuosi teitin istuimessa,meillä tylsä harmaa :/ :heart:

ilkeä emppu :D taidanpa tässä samalla hakea kans kartanon sipsejä ja dipperiä minäkin :p sotkea näppiksen :LOL:
 

Yhteistyössä