***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Joulua vaan kaikille!

Meill esikko kuumeessa mutta siitä huolimatta jaksaa touhuta vaan.
Yöt on pikku miehelle ikävää aikaa kun ei meinaa saada nukuttua.
Viime yönäkin valvottiin 4.30-6 välinen aika ja sitten nukuttiin 1+ asti mutta sou vot :xmas:

Ihme kuumetta kun ei ole mitään muuta oiretta mutta jospa menis ohi niin päästäs ulos pulkkamäkeen kun on niin ihanan valkea joulu ja vähän pakkasta.

Maanantaina neuvolaan kuulemaan terkan sijaiselta saarnat kun paino varmaan katossa :$
Ja maanantaina varaamaan aika sinne riivatun sokerirasitukseen...
Nyt jatkamaan joulupäivän iltaa...

Joulun jatkoa kaikille :xmas:

Lis69 24+6
 
Hei vaan kaikille ja ihanaa joulun aikaa!

Tulin vain ilmoittamaan että meidän perheen toinen tyttö syntyi tiistaina 23.12 klo.04.51. Pituutta tytöllä oli 53 cm ja painoa 3990 g. Että se niistä painoarvioista sitten (ei kuulemma isompi kun 3300...) Rupeama oli rankka ja kesti kauan taas kerran, mutta kaikki kuitenkin meni hyvin ja jo jouluaattona päästiin kotiin. Vauva on terve, suloinen ja syö hyvin. Tulen myöhemmin kertomaan lisää, tässä kun on tätä joulu- ja vauvahärdelliä nyt niin paljon!

Ihania joulunpyhiä kaikille toivottaa,
Torey ja tytöt; esikoinen 1v 8kk ja kuopus 3pv
 
Oi ihanaa, onnea kovasti Torey teille! Ihanan joululahjan saitte! :heart:

Kivoja jouluntoivotuksia oli sadellut pinon täydeltä, oli kiva lueskella! :)

Minulla maha pömpöttää täynnä jouluruokaa ja suklaata :p . HUono omatunto on kaikesta syömisestä, ja huono olokin kun on niin paljon tullut popsittua kaikkea rasvaista ja epäterveellistä. No eiköhän tuo sallita näin jouluna... :xmas: .

AM taisi päivitellä miten aika menee nopsaan. Sitä minäkin olen ihmetellyt, vasta oli tämä pikkukakkosen odotus ihan aluillaan ja nyt jo näin pitkällä mennään! :eek:

Talvitie 26+2
 
Torey ihana joululahja teille tuli! :heart: ONNEA!! :hug:

Meillä joulu meni rauhaisasti, pukkikin kävi eikä tyttö pelännyt
ollenkaan vaan auttoi jakamaan lahjat.
Itellä vaan tekis mieli herkkuja, siis suklaata ja leivonnaisia,
mutta kun ei pysty syömään :eek:
tulee niin ällö olo että :x No, ehkä parempi niin.

Niin se vaan minustakin tuntuu että mihin ihmeeseen
se aika juoksee, justhan se plussa vasta tuli..

iitukka ja helmi 32+0
 
Iltapaivaa!

Kylla on niin ylensyonyt olo, janottaakin kokoajan... suolaista ruokaa ilmeisesti tullut syotya! ;)
Mutta oli ihana joulu! :heart: Esikoinen sai taas ihan liikaa lahjoja, mutta viela jaksavat viihdyttaa! Aleihin en ole jaksanut raahautua, mutta eikohan kohta pitaisi, esikoinen tarvitsee taas kenkia ja muuta ja kivahan niista olisi maksaa hiukan vahemman... :D

Saman minakin tajusin viime viikolla, etta vaikka ei silta tunnu, on meillakin kohta toinen vauva! :eek: :heart: Kohta taitaa olla 30 viikkoa taynna...

Saanko Lis69 kysya, miksi sokerirasitukseen? Minulla tuo myos edessa ensi viikolla... :/ Vauvan suuren koon vuoksi joudun mina sinne... hermostuttaa kylla... :|

Latte :wave:
 
Onnea valtavasti Torey :hug:

Latte:
Saanko Lis69 kysya, miksi sokerirasitukseen? Minulla tuo myos edessa ensi viikolla... Vauvan suuren koon vuoksi joudun mina sinne... hermostuttaa kylla...

Mä joudun sinne sentakia kun mun lähtöpaino eli toi BMI oli yli 25 kun aloin odottaa.

Aika on ensi maanantaina ja kyllä muakin hermostuttaa.
Kävin aamulla neuvolassa ja Sf-mitta oli 25cm eli ihan yläkäyrillä mennään ja hirvittää että kuinkahan iso tästä kaverista vielä kasvaa.

Oletkos muuten kuullut kuinka usein se arvo täytyy mitata kun tänään kysyin terkan sijaiselta niin hän sanoi että pari krt viikossa ja mun tuttava oli tehnyt sen 5-6 krt/pvä??

Milloin menet cockislitkua juomaan?
Mulla oli paino noussut 5 viikossa 3 kg ja hirvittää että ei vain nyt pompsahda tästä kauheaan nousuun.
Ei oikein kärsi urheilla (lue kävellä) kun selkä on niin hemmetin kipeä ja noi liitoskivut karmaisevat.Musta tuntuu ett mun lantioluut on niin löystyneet että voin synnyttää vaikka koripallon B)
joten silläkään lailla ei oikein saa ehkäistyä tätä painonnousua, pitäs vaan malttaa mielensä noista herkuista....

Lis69 25+3

Lis69
 
Lis69: sulle on annettu kotia sokeriseuranta? mä mittailin esikon odotus aikana eka viikon ennen ja jälkeen arvoja ja sit mittailin vain aamusin + tarvittaessa. Mä kävin eka kerralla kokeessa (sekä sain testit kotia) heikotuskohtausten ja matalien sokereiden takia.. seurattiin et kun menee matalalle (n.3.0), niin hurauttaako sit äkkiä ylös, kun ruokailun jälkeen tuli huono-olo. Vaiva meni ohi, kun muisti syödä vähän ja tiheästi. Toisen kerran kävin kokeessa kun bmi oli sen 25. Nyt joudun sinne taas, kun en ole esikon jälkeen tätä painoa tässä juurikaan saanu alas.. :kieh:
 
Lis69 Mä olin kans kotiseurannassa sekä ekassa raskaudessa että nyt, niin 6pv piti mitata putkeen ja joka päivä kahden ruokailun yhteydessä (ennen ruokailua ja 1h jälkeen). Eli 4 pistosta päivässä. Mulla ei ton viikon aikana ollu poikkeamia arvoissa ja sen jälkeen on ohjeistus ollu, että sillon tällön voi mitata. Tiiän vaan jo ite tosi tarkkaan, mistä arvot nousee, joten en ole pahemmin mittaillut, ehkä kerran kuussa. Tsemppiä seurantaan ja itsekuriin herkkujen kanssa! Ei oo aina niin helppoa kieltäytyä, varsinkin tässä joulun jälkeen.. Meillä ainakin kaikki paikat vieläkin täynnä suklaata ym herkkuja. :/



Pilkkis 32+1
 
Hei kaikille!

Nyt vasta kerkiän ja jaksan täne koneelle, on ollut aika pyöritystä tämä viimeinen viikko. Meidän neitihän on nyt sitten tänään jo viikon ikäinen, viikko on mennyt hujauksessa. Vähän tarinaa ajattelin tulla kertomaan, koitan olla kuitenkin kirjoittamatta romaania ;)

22.12 eli su-ma välisenä yönä lorahti tosiaan lapsivedet keittiön lattialle kesken yöllistä vessareissua n.klo.3.00. Herätin miehen ja jäätiinodottelemaan jotakin muutakin tapahtuvaksi... ja odoteltiin ja odoteltiin... miään ei ollut tapahtunut aamukuuteen mennessä ja aloin jo epäillä pidätskykyn kadonneen hetkellisesti ja pissanneeni lattialle :LOL: Soitin synnärille ja käskivät tulla näytille kahdeksan aikoihin. Siellä sitten totesivat että lapsivettähän se ja olin 2 cm auki. Kun ei kuitenkaan tullut supistuksia niin lähettivät kotiin niitä odottelemaan ja sovittiin aika käynnistykseen seuraavalle aamule klo.8 jos ei mitään tapahtuisi ennen sitä. Kotona kuitenkin klo.11 aikaan alkoivat supparit n.7 min välein ja n.klo.14 tuli jo 4 min välein jolloin lähdettiin takaisin sairaalaan. Olin vasta 3 cm auki ja jäimme vastaanottoon odottelemaan edistymistä. Sitä sitten odoteltiinkin! Suppareita tuli tosi kipeinä n. 2 min välein ja aina vaan olin sen 3 cm auki! Illalla n.klo.20 päästivät sitten saliin ja sain ilokaasua hengitellä, mikä olikin tosi tehokasta tällä kerralla! Viineksi en vastaavaa tehoa muista saaneeni, mutta nyt auttoi kipuihin upeasti. Kaasulla pärjäsin pitkälle mutta, mutta... aina vaan olin 3 cm auki! :eek: Minähän en olisi halunnut epiduraalia koska viimeksi se vei supistuksilta tunnon täysin ja ponnistusvaihe pitkittyi 1,5 tuntiin ja päätyi imukuppiin. Halusin siis nyt pärjätä ilman ja otinkin siis aqua-rakkulat joista myös oli apua selkeästi. Puolenyön aikoihin katsottiin taas tilannetta ja APUA, siis edelleen 3 cm auki... Päätettiin kätilön kanssa kokeilla kohdunkaulan puudutetta, jos se rentouttaisi sen verran että avautminen etenisi. Sattui muuten ihan kohtuullisesti tuo puudutteen laitto :kieh: Siitäei ollut mitään apua. Ei mitään. Kivut jatkuivat samanlaisina ja n.klo.2.00 puhkaistiin kalvot, jotka olivat vielä ehjät (eli lapsiveden meno oli tapahtunut ylempää)ja silloin kivut kävivät sietämättömiksi. Voin kertoa etten ole eläissäni kokenut sellaista kipua, mikä silloin alkoi. En olisi osannut edes kuvitella. Esikoisesta sain epiduraalin niin varhaisessa vaiheessa etten ollut sellaista silloin kokenut. Silloin katosi kaikki periaatteet hornan tuuttiin ja epiduraali äkkiä ja heti :LOL: Lääkäri kävi tökkimässä selkääni kolme kertaa ennen kuin sai puudutteen laitettua ja voi sitä onnea kun se alkoi vaikuttaa! Niinpä sitten kävikin että aukeneminenkin edistyi pikku hiljaa ja klo.4.00 olin jopa (!) 5 cm auki :LOL: Kätilö laittoi epiduraalin lisäyksen ja lähti huoneesta. N.klo.4.30 tunsin jotain kovaa jalkojeni välissä ja soitin kelloa sillä tunsin tarvetta ponnistaa (täysin uusi tuntemus minulle!). Kätilö sanoi vähän epäuskovaan sävyyn katsovansa tilanteen ja yllätys hänellekin, olin 10 cm auki ja vauvan pää oli jalkovälissäni melkein ulkona. Siispä ponnistettiin ja 6 min, neljä ponnistusta ja lapsi oli pihalla :eek: Olin täysin puulla päähän lyöty, olin jo varautunut samaan imukuppirääkkiin kuin viimeksi, ja nyt tämä kävikin näin siististi! Meidän mustatukkainen prinsessa oli tosiaan täysin odottamatta 3990g, joten siinäkin mielessä tämä näin helppo ponnistusvaihe oli täysi ihme (esikoinen oli 3150g). Niin sitten ekaa kertaa sain vauvan heti syliin ja hän osasi heti imeäkin. Pisteet 8-9.

Kokemus oli siis hieman ristiriitainen, kipujen suhteen pahempi kuin edellinen synnytys, mutta ponnistuksen ja lopputuloksen kannalta huomattavasti helpompi. Jouluaattona tosiaan jo kotiuduttiin.

Tyttö on suloinen kun mikä. Syö hyvin ja maitoa riittää. Yö on risaisia mutta niinhän ne näin alkuun on tietenkin kun ei toisella vielä rytmiä ole. Esikoinen suhtautuu ainakin toistaiseksi vauvaan positiivisesti, suukottelee ja on kiinnostunut. Sanoo; "meidän vauva" ja silittää päätä :heart: Saa nyt nähdä kun mies alkaa taas työt perjantaista alkaen, miten mahtanee sitten suhtautua kun ei saakaan kokoajan huomiota.

No, tuli romaani kuitenkin :LOL: Kiva jos jaksoitte lukea. En ole vielä ehtinyt perehtyä mitä olette kirjoitelleet, joten tulen myöhemmin kommentoimaan. Ihanaa vuodenvaihdetta kaikille toivottaa,

Torey ja tytöt
 
Torey kiitos synnytyskertomuksesi jakamisesta kanssamme!

Mä kävin tänään toisessa ultrassa, kaikki ok. Vauva oli kaino eikä näyttänyt jalkoväliään joten jännitys säilyy loppuun asti. Töissä kerrottu tänään, kovasti tuli onnitteluja. Muutama sanoi huomanneensa jo kolme viikkoa sitten. Ja nyt taas painamaan hommia, tilikauden vaihdos kalenterivuoden vaihteessa...

Blondie rv 20+
 
Me oltiin eilen neidin kanssa lääkärissä pitkittyneen yskän takia ja keuhkoputkentulehdushan siellä oli :( Saatiin sit kahta eri lääkettä mitkä pitäs auttaa :) Neidillä iski tota yskää jo marraskuun lopulla ja joulukuun alussa kävin sit jo lääkärissä...Mutta se lääkäri lykkäs vaan kouraan yskänlääkettä ja sanoi että vähän krohisee mutta ei tarvi antibioottikuuria :headwall: Onneksi nyt oli eri lääkäri :)
Omalla kohdallani ei mitään ihmeellistä :)


Emppu788 & Veikka 28+3
 
AAM
Ooh Torey mikä sissi olet !! " ja aina vaan kolme cm auki :D " :hug: ja "periaatteet hiiteen, myrkyt kehiin :kieh: mainiota " :LOL: GO GIRL !!
Se on hyvä kun ihminen osaa tunnistaa milloin on aika antaa lääkkeille tilaa ja "lopettaa" oma "tarpeeton kärsiminen"... okei kaikki ei silloinkaan vielä välttis ymmärrä ja kaikilla ei noin epiduraalit onnsitu/toimi mutta onneks sulla meni hyvin :) :heart:
Ihana kertomus lisää näitä onnellisia loppuja vaan meille muillekin :)

olipas tytöllä kokoa (periaatteessa normi täysaikainen koon puolesta ) ja eivätkä olleet antaneet mtn painoarviota (joka ois mennty metsään :whistle: ?

Torey: tunsin jotain kovaa jalkojeni välissä ja soitin kelloa sillä tunsin tarvetta ponnistaa (täysin uusi tuntemus minulle!). Kätilö sanoi vähän epäuskovaan sävyyn katsovansa tilanteen ja yllätys hänellekin, olin 10 cm auki ja vauvan pää oli jalkovälissäni melkein ulkona.
loistava kommentti :D hyviä noi kätilöiden " no katsotaan nyt kun siinä valitat.. :xmas: " OHO täällähän on joku tulossa.. NOU SHIT ??! :LOL:

ihana kun olette nyt toipumassa ja sisaruskin hoidossa mukana kympillä ja hellyyttelee vaava :heart:

Vaavatuoksuista arkea edessä, kirjottele kuulumisia jos ehdit :wave:

:heart: lla AM
 
Oon käynyt täällä puolella todella todella heikosti, anteeksi :ashamed: Mutta nyt kun joulu kaikkine hössötyksineen on saatu juhlittua, niin eiköhän sitä taas paremmin ehdi :)

Torey: Huh, kestipäs ne ensimmäiset sentit! Onneksi kuitenkin loppu meni nopeasti ja saitte parhaan palkinnon kaiken uurastuksen päätteeksi :heart:
Tulee ihan esikoisen synnytys mieleen, kun tuntui ikuisuudelta se avautuminen 10senttiin :whistle: Maanantaista asti supisteli kipeästi ja poika syntyi lopulta vasta lauantaina. Kahtena päivänä käynnisteltiin ja kipeitä supistuksia tuli, mutta eivät ne kuitenkaan avanneet paljon mitään. Lapsivettäkin tuli lorahtelemalla pari päivää mutta kalvot ei puhjenneet kunnolla ennenkuin vasta pe-iltana myöhään. Sitten alkoikin tulla sen verran supistuksia että päästiin vihdoin saliin jossa kätilö päätti vauhdittaa synnytystä tipalla. Kolmelta yöllä mentiin saliin ja vauva syntyi kahdeksan jälkeen aamulla, että se viimeinen loppurutistus meni sitten onneksi nopeasti. Saas nähdä miten tämän kakkosen kanssa käy. Mulla on kyllä sellainen tunne että yli menee ja käynnistettävä se taas on :xmas:

Olen yrittänyt löytää netistä meille sopivia tuplarattaita, mutta oon nähnyt vasta kaksi sellaista mallia joissa olisi meillä tarvittavat ominaisuudet. Molemmilla hintaa n. 550?, mielellään tietysti halvemmalla selviäisi :saint:
Oletteko muut käyneet liikkeissä katselemassa tai tiedättekö myydäänkö nyt alkuvuodesta tupla/sisarusrattaat alehinnoilla? Esim. tämän vuoden mallit ja värit vai koskeeko ne vaunualet yleensä vaan tavallisia vaunuja ja rattaita?


On muutes huippunopeaa toimintaa tuolla Kelassa, kun esikoista odottaessa sain vähän erilaisen päätöksen äitiyspäivärahasta kuin mitä olin odottanut ja mitä mulle oli paikallisesta toimistosta sanottu. Valitin siitä päätöksestä ja asia meni sosiaaliturvan muutoksenhakulautakuntaan käsiteltäväksi. Nyt pari päivää ennen joulua siis tuli vasta vastaus siihen asiaan, ja tuo "vauva" on nyt jo melkein 1,5-vuotias! Hiukan pitkät käsittelyajat :eek:
 

Yhteistyössä