***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Täs aamulla mietiskelin, et viime joulun ruat meni ohi ison mahan ja närästyksen takia, nyt taitaa mennä pahoinvoinnin. Oksentaa ei ole onneks tarvinnu mut olo on :x kyl eilen sai ahkerasti |O hengitellä, kun anoppi toi sylttyä ja se haisi ihan :x :x :x
 
Tervetuloa joukkoon sukkapari!

Ja tsemppiä Torey viimeisiin odotuspäiviin :hug:.

Nyt on meillä vaunuhankinta tehty. Huutonetistä huusin vm -06 Brion Double Wave tuplat. Mielestäni sain halvalla kun maksoivat 280e. Huomenna taitavat tulla postissa :).

Jouluvalmisteluja täälläkin tehty hitaasti mutta varmasti, olen ottanut sen linjan että joka paikan ei tarvitse olla tiptop, tule se joulu siitä huolimatta vaikka kaikki kaapit eivät olisikaan ojennuksessa...

Talvitie 25+0
 
Terve!
Täälläkin on siivous melkein tehty ja kuusikin haetaan metsästä viikonloppuna,pääsee sitten sitä koristelemaan :p
Jolupukinkin sain tilattua tänään,kun tuo likka tunnistaa herkästi lähimmät miehet,niin päätettiin ottaa joulupukiksi ulkopuolinen ihminen =)

bad virgin ja naapero 16+3
 
AAM
Hyvänen aika Findgirlille multakin onskut :heart: :ashamed: :hug:

Sukkis welcome ja salut, toivotaan että latoitukset tajuaa pysyä kaukana ja säilyy huono tila vain siinä tetomispisteessä kuten mullakin pysyi :whistle: x:)x

Jouluista: täällä ihmiset vain siivoilee ja kuusia kantaa pian.. :eek: kuusi tulee meillä ensi viikon alussa tai vkonloppuna ja sitä ennen pitää siivota ja paketoida ja tehdä ostokset joulu ja ruoka ! ai miten niin myöhässä :D :LOL: mä oon aina !

Bad sun täytyy tarkkailla likan asennetta pukkia vasten ko miettiin korvat sauhuten kuka puolituttu miäs sinne ny sit piiloutuu.. :whistle:

Toreylle tsempityksiä myös täältä.. :wave:
vielä ehtisit laitokselle ja takas ;) mut ei taida olla liputtamatkustaja samaa mieltä, mammassa on niin kiva ja lämmin olla ? :heart:

valitus-ON: poskiontelontulehdus itselläni, tilasin tth:lle ajan huomiseks jotta kurkkaa ultralla ontelot että löytyy syy jumalattomaan särkyyn suun yläosassa ko pää laittaa alespäin tuntuu että hajoaa palasiks ja painaa tonnin, ainakin ! AU ja isoakin ISOMPI AU !!

Talvitiellä hyvä säkä wagoneitten kanssa b:)d

AM & hippunen 23+2 :heart:
 
Iltapaivaa!

Tervetuloa Sukkapari! JA onnea plussasta! :flower:

Kuulostaa ihanilta vaunuilta Talvitie- me ajateltiin odottaa aleja... :D Teilla kavi kylla tosi hyva tuuri!

Toivottavasti tosiaan saat laakkeet Allusmamma! Nuo ei mee ohi muuten- ainakaan mulla! :hug:

ON- tytto varmasti tulossa ja kuva oli tosi tarkka! Naytti minusta esikoiselta- vaikka kai ne vauvat nayttaa aina vahan samalta... Esikko luuli, etta tarkoitan hanen nayttavan tytolta! :LOL: Olipa ihana ultrakaynti kylla! :heart:


Latte :wave:
 
Voiku tämä on vielä niin alussa tämä oma odotus :| mut päivä kerrallaan eteenpäin! Mul ei vielä ole oikeestaan edes menkat myöhässä, ku tein testin kp28 ja kaks edellistä kiertoa on olli 50pv ja sitä edellisetki pitkiä. Tiiä sitte mitkä tässä on viikot, mut joku laskuri anto
5+4.
Huomenna olis tarkotus lähteä hakkeen lisää remppatarvikkeita, sekä esikolle isojen tyttöjen istuinta. Kyl se tuohon vauvaistumeen viel hyvin mahtuu, mut ku on käyntiä ni käydään samalla kattelemassa! Onko täällä muita kellä "pieni" ikä ero tulossa.. meil pirpana on 1v5kk kun tämän pitäs syntyä.. tai jos ottaa iso siskostaan mallia, ni siskoki kerkee täyttää 1v6kk.
alusmamma: oletko kokeillu tuohon poskiontelo vaivaan apteekista saatavaa kannua/kärsää? Helpottaa ainakin huomattavasti oireita..
 
Tänään oli sitten neuvolapäivä :)

Paiino 47,5kg
Verenpaine 91/65
Hemoglobiii 120
sf-mitta 28
Tarjonta rt
Sydämensyke +150
Liikkeet +



Eli kaikki oli onneksi hyvin :) Tammikuussa on sitte lääkäri aika jne...


Emppu788 & Veikka 26+6
 
Allusmamma: voi ei, poskiontelontulehdus on HIRVEÄÄ! myötätuntohalit täältä sulle! :hug:

Findgirl: Vauvantuoksuiset onnittelut!

Emppu: kiva että neuvolassa kaikki hyvin! :heart: Mulla muuten samaa luokkaa nuo paineet, viimeksi mitatessa oli huimat 96/52 :whistle:

Omaa napaa ja vaunutuuletusta:
Eilen hain tuplahyökkärit postista, ja nyt ollaan niitä esikoisen kanssa kilpaa ihasteltu :). Vaunut on ihan uudenveroisessa kunnossa, vaikka pari vuotta vanhat ovatkin. Ja kaikkia kivoja lisävarusteita löytyy, kuten kurkistusluukut, tuuletusluukku, heittoaisa, aisan korkeuden säätö... Voooooi kun en millään malttaisi odottaa kevääseen että näillä pääsisi kurvailemaan! :p Pitäiskö ne mua ihan hulluna jos työntelisin esikoista noissa tuplissa...? :saint: Täytynee v
viedä vaunut äkkiä varastoon ennenkuin oikeesti lähen niillä ulos ajelemaan :D. Tässä vielä kuva:



Talvitie 25 + 2
 
No niin! Täällä on tänään THE DAY! Kauheat paineet tälle päivälle kun esikko syntyi laskettuna päivänä :LOL:

Neuvolassa oltiin:

rv40+0
rr 130/72
painoa koko raskaudessa tullut 11 kg
sykkeet 145
sf 32 (eli pienentymään päin jo)

Samanlailla se siellä köllöttää viikosta toiseen. Viikolla 41+ tulee sitten kutsu yliaikaiskontrolliin TAYSsiin jos ei siihen mennessä mitään tapahdu. Teki sinne jo lähetteen.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Torey+ Tirppana 40+0
 
AAM
sukkis joo ei oo apteekin kärsää, omaa "kärsää" olen töristellyt aina suihkussa (vetässyt neään vettä ja pöräyttänyt ulos, onneks toimii mulla hyvin) :snotty: :D :LOL: kunnon äänet kuin joku isompi röörisempikin ois suihkussa mutta kaippa mun klyyvari on tilava :D ja hyvin virtaava..
Ikäero jäänee meillä 2v2kk on sankari ko beeben pitäis syntyä noh iso ja iso kaikki on niin suhteellista, mamman vauvaa :D :heart:

Ontelot: Joo siis siellä ttl ultras ja antibiotikat naamarissa tällä hetkellä.. 10 päivää napsitaan ja 2 tabua päivässä. Ei niin pahasti särje kuin ehkä aamulla enään ja onneksi tuo asento missä särkee niin aikas harvoin tapahtuu... siis pää alaspäin.. ei tuu harrastettu joogaa niin paljoa tai heiteltyä kärrynpyöriä :D :LOL: :LOL:
ja lääkekin maksoi huikeat 4,5 euroa :eek: ettei konkurssikaan iskenyt ;)

Latte onnarit pienestä neitistä.. :hug: :heart:

Talvitie kärdät o vähän siistit :p tahtoo kans samanlaiset samalla hinnalla :kieh: :D

Tooooreeeeyyy where are juu... :xmas: :xmas: jossain lusmuamassa ? :LOL: tsoukki* mahtaneeko emäntä olla tosihommissa.. :whistle: no vointeja kun näet viestin :wave:

Empuulla kans hemohyvät paineet ja kaikki kondiksiessa.. b:)d

ON : mulla kans neuvolalääkäri seuraavan kerran 14.01.09 silloi kurkistelevat kaulan tilannetta, soittelin jo neuvolaan ko noista suppareita kysyin että pitääkö huolestua ko niitä tulee ja menee, ärhäkämpi ja ei niin ärhäköitä mutta sanoi että pysyä pikkareissa siihen asti, tammikuu tulee niin NIIN NIIN kovin nopsaa kuitekki et älä eukko housuus kuse toisin sanoen.. vulgaaristi :D

Palataan astialle... kirjoitelkaan jotai hölinöitä :wave: leitörs

AM & hippunen 23+4

ja vielä ihan jotai muuta.. BAITHÖVEI tuli ostettua Hippusellekin joululahja Reiman töppöset cittarista 5 eur semmoi öklönpinkkivaaleanpunaisen vaaleanpunaiset :LOL: puoliso sanoi että noihan on ihan sen peptobismolin väriset mikä on jenkeissä se vatsalääke :D LOL repesin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvitie:
Emppu: kiva että neuvolassa kaikki hyvin! :heart: Mulla muuten samaa luokkaa nuo paineet, viimeksi mitatessa oli huimat 96/52 :whistle:

Mulla oli esikoistakin odottaessa alhaset verenpaineet..Mutta kun toi
hemoglobiini on kuulemma niin hyvä niin ei tarvitse syödä rautaa...
Jos katson alaspäin tain välillä kun nousen ylös niin huippaa...
Muuten ei vaivaa mitenkään :) Mäkin olen noita emmaljungia
ihaillut huutiksessa :heart: Mutta kun on niin mahtavia hintoja
että on jäänyt huudot väliin...

 
AAM
Torey nyt äkkiä osteopaatille selänpaineluun jos et yakontrolliin halua :D
mulla tepsi =) vaavaa syntyi 3 päivän päästä. Ja mtn LA:na, oikeasti mtn siihen viittaavia suppareita ei sitä ennen ollut kun siis esikkoa odotin. Nuori heppu sanoi että tehnyt sitä jo monen vuoden ajan ja varmasti lähes jokainen nainen jonka pisteitä on painellut niin on synnyttänyt sitten 3-5 pvän sisällä.. :whistle: jos siis et käynnistykseen halua ja kikkaskonsteja jo mietit.. jos esim SSS ei tehoa niin tuo on kokeilemisen arvoinen keino. Huuhaata tai ei niin mulla toimi. maksoi tosin 50 eur painelukerta mutta teki tehtävänsä ja kaverini kuvailemat järkyttävät käynnistyskertomukset jäi multa väliin.. TOSIN se menee hyvin suurella osalla synnyttäjiä. Mun omaa panoikointia ja ahdistusta vaan.. :whistle:
lisäys: mutta ruukaan suositella kaikille jotka ahdistuu sanasta käynnistys :D * like me :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emppu788:
Mulla oli esikoistakin odottaessa alhaset verenpaineet..Mutta kun toi
hemoglobiini on kuulemma niin hyvä niin ei tarvitse syödä rautaa...
Jos katson alaspäin tain välillä kun nousen ylös niin huippaa...
Muuten ei vaivaa mitenkään :) Mäkin olen noita emmaljungia
ihaillut huutiksessa :heart: Mutta kun on niin mahtavia hintoja
että on jäänyt huudot väliin...
Sama täällä, esikoisesta oli minullakin aina paineet tosi alhaalla. Neuvolatäti siteä ihmeteli, ja sanoi että on määrännyt saikkua jollekin toiselle samanlaisista paineista kun ei oo mamma meinannut pystyssä pysyä. Mulla huimaa ylkeensä vaan esim. saunan jälkeen, ja suihkussa istuskelenkin sitten penkillä. Niin ja aamulla täytyy nousta varovaisesti ylös ettei löydä itseään lattialta :D.

Noista vaunuista vielä (sorry paatos, mutta olen niin innoissani ja tyytyvväinen hyvästä hankinnasta että pakko hehkuttaa! :D): Mä olen huutiksesta hakenut ja katsonut parin kuukauden ajan kaikki uudemmat heittoaisalliset Brion Double wave -vaunut, ja nämä olivat tähän mennessä halvimmat. Yleensä noilla hinta on pyörinyt reilusti yli 300e:n, monesti siellä 400e hujakoilla ja jopa ylikin. Siinä mielessä täytyy kyllä olla tosi tyytyväinen ostokseen, ainakin ulkoisesti kun nuo näyttävät ihan uudenveroisilta. Jostain muuten luin että Emmaljunga -tuplat ovat käytössä aika ahtaat korkeutensa puolesta ainakin, joten kannattaa Emppu tarkastaa ne mitat ja käydä vaikka vaunuliikkeessä esikoista niissä rattaissa istuttamassa.

Ja vielä Toreylle hyvää laskettua päivää :wave:. Jospa se pieni pian kekkaisi poistumistien masusta ;)!
 
mistä te aina bongaatte noita vauvauutisia, kun mä en etsimälläkään tahdo löytää??

mulla oli neuvola nyt viikolla 25+jotain ja painoa oli tullu 10 kiloa!! :eek: :eek: uskaltaakohan sitä enää mitään syödä kun jo noin paljo tullu. harmi vaan ku just kaikki jouluherkut tulossa. aion kyllä ihan tuhdisti vetää niin voin niitä sitte tammikuussa itkeä.

torey toivottavasti pääset pian hommiin! =)

pilkkis iiik! miten sullakin jo kasassa 30 ja risat :LOL: no perästä tullaan. tänään muuten tasan 26
 
Iltaa!

Kurkku kipeana ja aani miltei poissa... jee! |O Menis nyt jo taa tauti!

Tosi kivat vaunut musta Talvitie! Hyvannakoiset sakin loysit! Minusta aika monella on tuplavaunut, jos molemmat lapset viela pienia!

Mika olo Torey!? Viela pari tuntia aikaa, jos talle paivalle yrittaa! :D

Hani, Ei kai se mitaan haittaa, eihan tuo niin paljon viela ole? Mullakin tuli ekassa raskaudessa 20 kg yhteensa, mutta nyt mulla painoa ei ole juurikaan tullut; 4- 5 kg, mutta vauvan maha ultrassa todettu suureksi. Onko kellaan tasta kokemuksia tai tietoa? Sokerirasitukseen joudun ainakin ja uusintaultraan parin viikon kuluttua... :(

 
AAM
Latte ? täh ne pystyy nyt jo sanomaan että iso ? :/ jaa-aa millähän röntgenkatseella se sen päätteli vai... bmit on normaalit ja ne panee sut sokruihin ?
kato ettei sulla bai thö vei tule tää saakelin poskiontelopaskatauti jälkitautina tolle äänenlähtölunssalle :headwall: :attn:

Hani- viikot poksuu vaan :hug: jahas soot sit kymppikerhoa :whistle: no me muut tullaan perästä.. mulla on 17 ekstraa viime raskaudessa, i cant see me making no exeptions in this one eighter :D :LOL: samaan malliin vetelin tuossa suklaalaku jätskiä :p ( . )

Huomenna vikat vaavauinnit esikoisen kanssa.. :| veljen vaimo tulee mukaan katselemaan jos haluavat sit viedä poikaa esim uimaan leitörs niin kuvioita ja hallikäytöstä sen kanssa..
sit ois vjoulusiivousta vähän ja kuusen talutus kaupasta kotio.. =) illemmalla, ajattelin että jos se joulumieli lähtis paremmin sillä liikkelle.. tuntuu että on kateissa :xmas: :(

AM & hippunen 23+4 :heart:
 
Huomenia!

Täällä supistellut aamukuudesta alkaen mutta vain n.10 min välin ja kohtuu kipeästi. Ei näiden takia vielä mihinkään lähdetä mutta ehkä se tästä pikkuhiljaa...? Esikosta kaikki oli niin selkeää että lähtö on käsillä kun vedet meni ja supistukset alkoi heti 5 min välein kipeinä. Tää on nyt sit ihan toista. Sen verran kipeitä on kuitenkin et oli sillon kuudelta noustava vaikka tyttö onkin yökylässä mummilla. Kerrankin olis saanut nukkua niin... Näistä suppareista on nyt sit syytä seurata jotain!! :kieh:

Palaan asiaan jos ja kun näkee miten tässä käy...

Torey 40+1
 
moikka!
liityn joukkoon kun oon tätä ketjua seuraillut ja teiän jutut on niin mielenkiintosia =) pikku-kakkosen la on 19.05.09,ja sukupuolta ei vielä tiedetä.hmm pitikös tohon nyt jotain muuta vielä kertoa..?
 
Huomenta!

Supistuksia, supistuksia Torey!!!!!!!! =) Ei se mitaan vaikka paivalla myohastyikin! Ota torkut myohemmin, jos pystyt!

Joo, siina 4D ultrassa tarkistivat rakennetta ja mittailivat vauvaa- suuri vatsan ymparys vauvalla kuulemma tarkoittaa usein suurikokoista vauvaa... ja yksi mahdollinen syy sille on raskausajan diabetes, siksi laittavat mut rasitukseen, vaikka normaali BMI ja alussa normaalit verensokerit. Mulla oli myos vahan sokeria virtsassa viime nauvolakaynnilla, tosin se nayte annettiin suoraan monen hillomunkin syomisen jalkeen... :ashamed: nyt arvioivat vauvan painoksi melkein kilon... ja viela on 3 kk aikaa kasvaa...

Ma nyt jo niistelen kuin viimista paivaa Allusmamma... vaikka eihan se mitaan esta... :x Onko sulla jo parempi olo, niiden antibioottien jaljilta?

 

Yhteistyössä