***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

Huomenta!

Johan on alkanut mulla tulemaan vierotusoireita, kun en oo paassyt yhtaan koneelle moneen paivaan! :D Oma olo jatkuu edelleen hyvana, vaikka mahassa mouruaakin oisin... Toivottavasti taa ei tarkoita sita, etta lapsi synnyttyaankin valvoo kaikki yot! :LOL:
Olen alkanut oksentelemaan jalleen... voih! Kerran paivassa, yleensa iltaisin...

Tervetuloa Manzu! Miten meni ultra?!

Iitukka- kylla se varmaan se parikymmenta kannattaa munkin hankkia... en makaan halua aina olla pyykkaamassa... muutenkin sita pyykkia tuntuu riittavan aina! Saiko ne pesta muun pyykin mukana? Paranemisia mahatautiin, se on kylla hirvea tauti...

:hug: Niisku- Rouva. Voikun sun olo nyt jo paranis... Ehka se istukka on tosiaan siina edessa, kun ne liikkeetkin tuntuu myohemmin. :hug:

Ihana maha Hani! =)

Nyt meen kattomaan vahan taas ruokaa itselleni! See you later! :wave:


Latte, varmaan siina viikoilla 25 tai jotain!

 
Terve!

Ajattelin tulla kertomaan että täällä tapahtuu jotakin...! Ensin supisteli kipeästi n.klo.19.30-20.30 n.8 min. välein. Sitten loppuivat. Klo.21 alkoivat uudelleen ja väliä edelleen se n.8 min. Eipä tämä tietty vielä tarkoita että lähtö tulisi (yrittää täällä toppuutella itseään... ) mutta ainakin jotain muutosta tilanteeseen. Jännää! Tulen kertomaan ennemmin tai myöhemmin oliko näistä suppareista mihinkään.

Torey 38+3
 
Huomenta!

Makeasti nukuin kuin pikku possu eli se siitä...

Allusmamma Limaa on vuodellut jo pari viikkoa, n sitten tiedä mitä se on. Lekurissa oli viimeksi jo kaula melkein kadonnut ja suu sentin auki. Että sen puolesta kyllä jotain voisi tapahtuakin, mutta tätähän tämä on...

Torey
 
AAM
Torey eiks se limatulppa yleensä lähde suht selkeinä "jötköinä" ? ettei valumalla pikkasen kerralla viikkojen ajan :xmas: emmä tiiä mutta meni kahdessa limpissa.. :ashamed:
Ettei limat ois valkkarivuotoja vai onks selkeesti eri mömmöjä :D ? tosi valaisevaa kuvailua :LOL: *yök*
 
Minun limatulppakokemukseni esikoisesta oli sellainen että sitä tuli ehkä kolmessa osassa parin vuorokauden aikana. Sitten välillä tuli aina sellaista ohuempaa, kirkasta limaa. Maanantai-aamuna lähti limatulppaosa nro1, ja tyttö syntyi sitten puolilta öin ke-to yönä.

Hani, sulla kyllä ihan selkeä tyttömassu, ihanan pyöreä ja nätti!

Tsemppiä vaan Torey, vaikuttaisi kyllä ihan siltä että pian pääset tositoimiin :).

Talvitie 23+6
 
latte vaipat pestään 60 asteessa, ei saa käyttää huuhteluainetta
ja pesuainekkin täytyy olla sopivaa, siis jos nyt oikein muistan niin alle5%
saippuaa ja zeoliitteja tai jotain.. Ecover delicate, rainbow sensitive, LV
ja huuhteluaineen sijaan oon käyttänyt sillon tällön etikkaa tai tippa teepuuöljyä.
Vaipat voi toki pestä muun pyykin seassa mutta kyllä mä oon ne aina erikseen
pessyt. Ja tuolla kestovaippainfo.fi sivustolla on ihan pesuohjeita ja
pesuainetietokantakin löytyy.

Torey JÄNNÄÄ!! :D
Mä en kyllä bongannut mitään limatulppaa..

Vointeja :wave:

iitukka ja helmi 29+3
 
No iltoja!

Tännekin päivitystä että toistaiseksi ei tapahdu mitään.

Limatulpasta en tiedä, on vissiin aika erilaisia kokemuksia. Edelliskerrallakin vuosin paksua limaa pari viikkoa ennen synnytystä, mitään "klimppiä" en oo koskaan bongannut minäkään. Voiskohan se limatulppa tulla nenän kautta ulos? Sieltä kyllä tulee klimppejä :LOL:
 
AAM
Torey :LOL: hilarious !! LOL
mä kuulun kans sit noihin jakoihin... :snotty: :snotty: *tyrsk* *niiiiiiisk* voisi lähteä ylitöihin sinne Vattenfallille.. :D Biiiig Taim..
Infoileppa tilannetta jos kehkeytyy vallan vallattomaks alapään status :D

Mitä meille pikkukakkosille on tapahtunut, mielenkiinto lerpahtanut vai viekö ykköset kaiken ajan :LOL: ?

Am & hippunen 22+1 :heart:
 
moi kaikki ja kiiitos tosi paljon onnitteluistanne! Mein synnytys meni.. noooh--hyvin :) ja kestohan oli vaan 3h 15min:D et ei siinä paljoa keretty sairaalassakaan olla.. ehkä n. puoltoista tuntia jos sitäkään! oisin lähtenyt kotoa aiemmin, mutta miun supistukset ei tosiaa ollu säännöllisiä!!:eek: ne tuntui pääasiassa vain ollessani liikkeellä, ja sellasina kestokramppeina!

Poikahan sieltä tosiaa putkahti, niinku rakenneultra jo kertoikin (tosin myöhän pidettii se salaisuutena:) ) Paino oli 4120g ja pituus 51cm. Ihana terve palleroinen :heart:
Tässä kuva:


Mie palailen kertomaan tarkemmin synnytyksestä paremmalla ajalla, pitää vielä ehtiä iltapalalle ennen ku täytyy painuu pehkuihin.. Ainiin, sain kohtutulehduksenkin, ja korkeen kuumeen! Ensiavun kautta käytii synnärillä 5pv synnytyksestä, kun kivut oli viedä jo tajun! Sain antibiootit ja cytoteciä poistamaan istukan rippeet kohdusta.. olipahan touhua. onneksi vauva voi hyvin.

ps.tosta limatulpasta viel, et miula tuli 3-4pv enne synnytystä sitä aika runsaasti, eli limavuotona. Sitten lauantaina tuli sellanen ihmeellinen vahamainen vuoto, ja siitä sitten runsaammin limaa.. La-su välisenä yönä sit tuli kaikki loputkin tulpasta ja se oli sellasta et oli verta mukana. Sillon oli siis jo "supparit" alkanut ja synnytys käynnissä. Että tsemppiä vain Toreyllekin, ei ole enää pitkä aika siula synnytykseen, vaikkei ennen laskettua tuliskaan!
 
AAM
kiva lukea maminan kuulumisia.. :hug: suloinen jässikkä on pikkuherra ja nin levollisen näköinen ko ois just ruokaa saannut :D :heart:

Kohtutulehdus :hug: voi pylly :( onneks meni sit suht nopsaan pois ko tabut sait ? ei onneks rintatulehusta, toivotaan ettei... ja imetykset sujuu kans hyvin eiks jeh? :)

) .) väliaikanapa. Meikäläinen aloittaa tän tutun iltakukkumisen näköjään jo nytten.. äippärillä viimeksi meni AINA vähintään kahteen ennenkö pääsi sänkyyn.. :whistle:

am 22+1 ja hippunen
 
Ihana kuulla, etta kaikki on hyvin Mamina! On sullakin ollut tapahtumaa, tuon kohtutulehduksen kanssa! :hug: Ja sullakin nopea synnytys!!! Ihana poika! :heart: Niin suloinen!

Allusmamma- mina voin vaihtaa tuon sun yovalvomisen ikuiseen vasymykseen ja piitkiin uniin... n 12h menee yossa... tosin katkonaista unta, kun vessassa pitaa kayda kahdesti ja syodakin pitaa... :| Kaupan paalle laitan myos taman oksentelun! Tuleeko kauppoja? :kieh:

Tuossapa tuo oma napa tulikin... oon siis todella positiivisella tuulella... :ashamed: Tuntuu vaan, etta just paasin vasta tuosta oksentelusta eroon ja odotin sen tulevan takaisin joskus viimeisilla viikoilla, en viela nyt.

Kiitti kestoinfosta Iitukka! :flower: Taytyy ruveta tarkemmin katselemaan noita pesuaineita, ihan kun hebreaa puhuisit! :LOL: Ma en tiennytkaan, etta se on noin tarkkaa! Tosin en niista asioista mitaan tiennytkaan!

Mulla myos toi limatulppa oli viimeksi iso klimppi ekaks ja sit vahaisempaa... ja parin paivan paasta oli esikoinen ulkona! Yha jannaan koska paaset lahtemaan Torey!


Latte :wave:

 
AAM
Latte :hug: voi kurjuuksien kurjuus.. mistähän noi keskiraskauden pahoinvoinnit mahtaa johtua ? onko se kohdun painaminen sisäelimiä vai ruoansulatuksen hidastuminen tai.. ihan pyllystä ne on eniweis.. :(
ja sun hemppas (väsymys?) oli tai alhaiset paineet ? voiko ne vaikuttaa tuohon pahoinvointiin..
 
Onnea vielä Maminalle pojasta! Ihana nyytti :heart:
Mulla myös oli kohtutulehdus ekan synnytyksen jälkeen :( Lääkkeet kyllä auttoivat nopeasti, mutta pelottavaahan se on. Toipumista sulle! :heart:

Lattelle jaksamisia pahoinvoinnin kanssa! Kurjaa!

Täällä ei vieläkään mitään uutta. Täysin kadonneet kaikki supparit sun muut. Ihana mies lähti tytön kanssa juuri kävelylle kun on vapaapäivällä ja minä saan levätä. :heart: Voi kunpian pääsisi jo tositoimiin!

Torey+Tirppana 38+5
 
PikkasenPyöree
Saanko liittyä seuraanne :wave:
Tänään oli ensimmäinen neuvola, rv 8+2, laskettuaika 20.7-09.
Esikoinen on 1v3kk ja hän on oikein reipas neitokainen =)

Lisäystä: Esikoinen siis syntynyt 09/07.
Tätä yllätys pikkukakkosta odottelen yksinäni. Jännittää ja hiukan pelottaakin, että kuinka sitä pystyy raskausajan pärjäämään ilman toisen ihmisen tukea ja turvaa.
 
AAM
Pikkasen pyöree :) :wave: hertzlichen willkommen :hug: ja Grattis vaan lussasta :D

Lisää porukkaa tiputtelee sitä mukaan hauskasti messiin kun edelliset siirtyvät vauvaantuneisiin.. :heart: ihanaa.. :)
kertoilkaas fiilareista ja ensitunnelmista ja alkuajan jännityksestä, kun tuntuu että se välillä unohtuu itseltäkin.. :p

Torey voi odottavan aika on pitkä, :kieh: sulla tuntuu vielä tuplasti hitaammin menevän aika varmasti.. :hug:
toivomme pikaista kehitystä synnytyksen etenemisen suhteen. :attn:

 
AAM
Gallup: Kuinka moni on kipuherkkä ?

- eli kauanko kestitte kipuja ennen esim epiduraalia/muuta lievitystä niin että "oli pakko" laittaa muuten "kuolee" kipuun ? esim cm auki tai kulunutta kesto sairaalaan tulosta tai käynnistystabujen annosta tai muuten..

- avaavia supistuksia tai supistuksia yleensä kestätte ?

vs om: kestin kipuja kunnes kohdunsuu oli auki sen 7-8 cm sitten meinasi taju läheteä kun kysyin missä mies on ja seisoi vieressä =) totesi että vaimo tarvii myrkkyjä tai taju lähtee ! *narkki oli paikalla 2 min :D *
 
Ihanaa, onnea mamina ihanasta poikavauvasta! Ja terevetuloa PikkasenPyöree :wave:!

Hei bad virgin, korjaisitko mun laskettua aikaa myös tuonne listaan, oikea la on 1.4.2009 :heart:

Nyt on sitten paperit viety Kelaan. Päädyin sitten ottamaan äitiysavustuksen rahana kun tuota vaatetta ja tavaraa on esikoisesta kertynyt ihan liiaksi asti. Ja minä shoppailijahöperö oon jo uuttakin jotain ostanut pikkukakkoselle. Vaikka tosiaan olisi kyllä ollut ihana päästä hiplailemaan sitä äitiyspakkaustakin... :whistle:

Täällä myös flunssan kourissa kärvistellään esikoisen kanssa. Molemmat kilpaa niistetään nenää ja aivastellaan :snotty: . Kuinka herkästi teillä on muuten tapana antaa esikoiselle särkylääkettä? Minä annoin nyt ennen lounasta ja nukkumaanmenoa kun tyttö oli itkuinen (varmaan vaikea olla kun röörit tukossa ja kurkku kipeä, lämpöä ehkä vain nimeksi). Nyt sitten pohdin että annoinko turhaan ja että ajattelinko vaan liikaa itseäni ja syömis- ja nukuttamispuuhien helpottumista... :ashamed:
 
Vastailempa vielä tuohon AM:n kipuherkkyysgalluppiin:

Esikoisesta olin jo 6cm auki ennen kuin ehdin sairaalaan, ja varmaan tyttö olis syntynyt kotiin ellei mies olisi patistellut että eiköhän nyt oo aika lähteä :D . Eli ilmeisesti en kovin kipuherkimmästä päästä ole :). Epiduraalia en ehtinyt saamaan ja spinaalin juuri ja juuri, mutta en tiedä ehtikö se vaikuttaa lainkaan kun heti spinaalin laiton jälkeen paikat olikin jo täysin auki ja parilla ponnistuksella tyttö syntyi. Näin jälkikäteen muistellen ei ollut kovin kipeää puuhaa. Eli siis aika ruusuntuoksuinen kuva mulla esikoisen synnytyksestä! :saint:
 
En tiia mika on syyna tahan typeraan pahoinvointiin... ei kuitenkaan ole niin paha kun alkuraskaudessa lahinna iltaisin, oisin ja aikaisin aamulla... Ei mulla ole ollut mitaan tosi alhaista hemoglobiinia eika verenpainettakaan...

Tervetuloa Pikkasenpyoree ja onnea plussasta! :flower: Varmasti on raskasta odottaa yksin, toivottavasti sulla on perhetta ja ystavia ymparilla... ja tannehan voi myos purkaa... :hug:

Allusmamma- Ma oon erittain kipuherkka, mulle kun sanottiin ohjeeksi, etta sairaalaan sitten kun ei kotona enaa kipuja kesta, niin ma menin sit melkein heti... :LOL: Taisin olla pari senttia auki ja kotiinhan ne mut sit lahetti! :D Sit uudestaan tunteja myohemmin ja sillon jain sisalle... kaikki kipulaakkeet tarjolla otin kiitollisena vastaan!

 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja PikkasenPyöree:
Lisäystä: Esikoinen siis syntynyt 09/07.
Tätä yllätys pikkukakkosta odottelen yksinäni. Jännittää ja hiukan pelottaakin, että kuinka sitä pystyy raskausajan pärjäämään ilman toisen ihmisen tukea ja turvaa.
Voi että =/ no ainakin me ollaan täällä :) tosin käsin kosketeltavaa konkreettista tukea ei ole tarjota mutta :hug: *pehmeää vertaistukea verbaalisessa muodossa*
 
Hei laitanpa vielä saman kyssärin tännekin, minkä juuri laitoin tuonne oman kuun pinoon. Eli mä oon ollut siinä luulossa että kotihoidontuki ja -lisä lakkaa kun äitiysloma ja äitiysraha alkaa, oonko ihan väärässä? Tietääkö siis kukaan saako hoitorahaa tai hoitolisää (tai kenties molempia) äitiyslomalla?

Tänään just vein papruja Kelaan, ja äitiysrahan ja -avustuksen lisäksi hain kotihoidontukea äitiysloman alkuun saakka (aiemmin olin hakenut vain tän vuoden loppuun). Nyt sitten joku tuolla toisessa pinossa väläytteli, että kotihoidontukea (tai ainakin sitä lisää) saisi myös äitiyslomalla. Eli miten on, tietääkö kukaan?
 

Yhteistyössä