***PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT vol2***Uudet tervetuloa mukaan!

latte mulla on nyt ehkä kymmenisen vaippaa valmiina jaa aattelin ommella
toisen mokoman + vielä niitä harsoja. Ettei sit tarvi jokapäivä pyykätä.. :snotty:
Varmaan pienempikin määrä riittäisi..

Tervetuloa uudet! :wave:
 
Tervetuloa Manzu mukaan :wave:

Mäkin harkitsin ensin,että otettaisiin äitiysavustus rahana,mutta kyllä me sittenkin pakkaus otetaan :D
Täällä muuten taas äsken vauva veti äsken sarjamonotusta masussa,tosin melko hentoisesti vielä,mutta eiköhän ne siitä pikkuhiljaa voimistu :eek: :D

bad virgin ja hippu 14+2
 
Heippa!

Tervetuloa Siksakkia ja Manzu munkin puolestani!

Äitiyspakkauksen otin minäkin, oon tykännyt että ovat hyvälaatuisia ja ihana niitä on näprätä etukäteen. Tyytyväinen pakkaukseen olen minäkin.

Mulla on joka toinen päivä täysin neutraali olo ja joka toinen päivä supistelee näin iltaisin. Hassua mut näin se on nyt mennyt jo viikon verran. Tänään on vuorossa tuo jälkimmäinen eli nyt supistelee kipeähkösti n.15 min välein. Eli ei tosiaankaan mitään meinaa nämäkään supparit, parissa tunnissa varmaan loppuvat taas. Nyt onkin jo kaksi viikkoa siitä kun lääkäri sanoi että voi syntyä "koska vaan" ;) Siinä sekin sitten taas nähtiin. Mut ei se mitään. Jotenkin on aika levollinen olo vielä, syntyy sitten kun on siihen valmis. Se voi olla että parin viikon päästä olen jo ihan toista mieltä jos sinne asti mennään... :p

Juu bad virgin minäkin luulen että ne sarjamonotukset vielä sitä voimistuu :LOL: Pian ovat jo vähän liikaakin välillä. Mutta tosiaan niinkuin taisi Iitukka kirjoittaa, ainutlaatuista aikaa nämä raskaudet elämässä ovat, joten pianhan näitäkin monotuksia taas alkaa kaivata jälkeenpäin :heart:

Mukavaa loppuviikkoa kaikille keleistä huolimatta!

Torey 37+4
 
Ihanaa, onnea poikavauvan syntymän johdosta maminalle ja koko teidän perheelle! :heart: Tulehan ilmottautumaan kotiuduttuanne!

Onnea AM tyttöuutisista! :heart: eikös tää teidän "Allu" ollut poika? Kiva että saatte nyt lapset molempaa laatua ;).

Kestovaipoista: minustakin tuntuu että voisin noista kestoista innostua jos vaan joku olisi joka "innostaisi" :). Eräs ystäväni käyttää kyllä kestoja malliin harsot ja villahousut, mutta se näyttää niin monimutkaiselle että en taida sellaisseen ryhtyä. Mutta tollaiset valmiit kuoret näyttävät kyllä ihan kivoille.

Onnea tyypin äippä poikasi "ensisanasta" :)! Turhaan murehdit puheen viivästymistä, pienet kehittyvät niin omaan tahtiin varsinkin tässä puhumisasiassa. Ainakin minä olen ymmärtänyt että on vielä ihan normaalia vaikkei reilu 2v puhuisi juuri lainkaan.

Tervetuloa joukkoon Siksakkia, Justme2 ja Manzu! :wave:

Kesis: kerhon perustaminen on huippuidea! Sinne olis kiva laittaa kuvia esikoisista, meidän massuista ja sitten niistä pikku kakkosistakin. :) Laitanpa siis sulle yv:tä tulemaan :D.

Omissa kuulumisissa ei mitään ihmeempää ole, jotenkin melkein meinaan välillä unohtaa että olen raskaana :LOL:. Nyt nuo kamalat liitoskivutkin ovat pysyneet poissa jo parin viikon ajan *kop kop kop*, joten kaipa tämä on nyt sitten sitä ihaninta aikaa raskaudessa :).




 
Moi! Mitäs masukkaille kuuluu? :D

Meillä arki luistaa hyvin. Vauva ihan superkiltti ja helppo :heart: Luulin että esikoinen olisi ollut mutta näköjään vielä enemmän voi helpompi lapsi löytyä =)

Esikoinen ei osaa olla mustis ollenkaan, luojan kiitos! Nätisti käy vauvaa silittelemässä ja ompa oppinut pusunkin antamaan :heart:

Vauva nukkuu yöt hyvin, syö sen pari kertaa ja jää aina nukkumaan. Iltaisin tankkaa vähän enemmän ja useammin. Aamulla herätään esikoisen tahtiin, nykyään vasta 8.30 - 9 :eek: Kelpaa kyllä mulle =) Siinä ennätän tehdä aamupuurot yleensä ja itsekin syödä ennen kuin vauva heräilee. Vähän aikaa jaksaa valvoa kunnes pitää päästä taas nukkumaan =)

Tuplarattaat on todettu tosi hyviksi, en oikein muuten pääsisi lenkillä käymään! Eli todellakin kannatti ne ostaa :D

Tässä olen ristiäisvalmisteluita tehnyt, olisivat tulevana sunnuntaina. 13 henkeä tulee yhteensä meidät mukaanlukien. Kaksi kummia tyttö saa, ei oikein ole enempää sopivia ehdokkaita. Ja se kyllä riittää ihan, parempi että on 2 hyvää kuin monta "huonoa"!

Luminka ja tytöt, 1,5v ja tasan 7vko
 
Heippa!

Onpas täällä hiljaista! Onko kaikki siellä kerhossa jo mukana vai missä väki? Miten sitä yv:tä laitetaan, kyselee täällä yksi höntti....?

Ihana kuulla Luminka että teillä sujuu noin hyvin! Ja tuo esikoisen aamuherätysaika on jotain ihan käsittämätöntä mulle kun meillä herätään nykyään aika usein klo.6.00... :eek:
No kohta sitä pääsee itsekin kokemaan tuota arkea, vaikka kyllä alkaa nämä viimoset päivät jo olla pitkiä...

Neuvola oli taas eilen. Vauvan pää on nyt kiinnittynyt ja niin alhaalla tosiaan että oli kuulemma vaikea sitä enää sieltä löytää. Eli siis edelleen koska tahansa tuo lähtö... Nyt vaan niitä suppareita sitten... Ärsyttää kun on housut märät ihan koko ajan tuosta limavuodosta (ällöä, sori) mut verta siinä ei ole vielä ollut mukana. Esikoisen synnytys kun käynnistyi oli ensimmäinen merkki nuo veriviirut liman mukana.

muuten ihan normiarvot;
rr 128/78
pissa puhdas
hb ei mitattu
sf 33
sykkeet 155
painoa koko raskaudessa tullut nyt 10 kg eli ihan ok

Kävin jo aamust tytön kanssa "hikilenkillä" ulkona jos sais jotain tapahtuvaksi. Mutta tietty onhan tässä vielä pari viikkoa aikaakin... Tylsää alkaa kuitenkin jo olla tämä odottelu. Tulkaa nyt edes mun seuraksi tänne juttelemaan, olen ihan pudonnut noista joulukuisistakin pois kun en ole sinne kirjoitellut aikoihin :ashamed:

Torey + Tirppana 38+0
 
Tervehdys.

Mulla kakkosen odotus on alkanut hurjana.

Oksennus lentää, verenpaine+sokerit matalalla. Eilen kävin neuvolalääkärissä kun on ollut vuotoja.

Vauvan syke oli 140 ja vuotoa ei ole eilisen jälkeen tullut. Saikkaria 4päivää ja seksi kielto. :/

Rakenneultra vasta 29.12 toivottavasti kaikki hyvin myös silloin.

Esikoinen on siinä raskaimmassa vaiheessa ni ei toi saikkari paljoa auta.

Niisku-rouva&neiti 9½kk+ pikkupapu 17+2

ps. en tunne vieläkään kunnollisia liikkeitä tai siis en hahmota niitä.

Ja hei mitä tarkoittaa kun sf-mitan kohdalla lukee N-2???
 
Kiva lukea Luminkan kuulumisia! Teidän arki kuulostaa
ihan uskomattoman helpolta ja ihanalta! :saint:
Nauti nyt ihanista lapsosista.

Torey kyllä minä vielä täällä keikun vaikka kerhoonkin
jo ilmottauduin. :wave:
Sulla alkaakin jo olla viimenen loppusuora käsillä, tsemppiä
odotteluun. Ja toi yv:n laitto, tossa kirjottajan nikin alla
on tommonen kirjekuori, klikkaat siitä ja pääset postia
laittamaan.

Niisku-rouva voi kun hurjaa.. toivotaan että kaikki kummiskin hyvin!
Jos sulla onkin istukka siellä kohdunsuun päällä ja se vuotaa.
Mua ainekin moisesta "varoiteltiin".
Ja noi liikkeet, mä tunsin niitä vasta siellä 20rv tienoilla
vaikka esikoisesta tuntu jo 16.vkolla. Niin ja tässä raskaudessa
istukka on etuseinässä, ekassa oli takaseinässä.

iitukka ja helmi 28+6
 
kyllä täällä ollaan myökin :wave: harvakseltaan tulee kyllä kirjoitettua :ashamed:

juu toi luminkan arki kuulosti niin hyvältä ettei kyllä meidän perheessä ikinä toteudu, huokaus :whistle:

pistänpä tännekkin masukuvaa kun nyt sellaisen sain otettua. rv 24+0. kyllä aika kiitää niiin nopeaa. :eek:

 
Heippa tällekin puolelle!

Söpö kaukalo, Emppu78 =)

Tervetuloa Manzu ja Justme2 :wave:

Ihanaa bad virgin kun vaavi jo siellä monottelee =)

Äitiyspakkaus ollaan ajateltu ottaa rahana, mutta nyt kun moni täällä puhuu niiden vaatteiden hypistelystä niin alkaa tekemään mieli sitä pakkausta :kieh: :D

Kiva kuulla Luminkan kuulumisia =) :hug: Teidän yöt kuulostaa ihan unelmilta :eek:
Mukavia ristiäisiä teille :wave: Oliko muuten helppo keksiä ja päättää nimi?

Niisku-Rouva huh, toivottavasti loppuraskautta kohden helpottaa :hug:

Hani- Söpö massu :heart: On kyllä niin tyttömasu että :D

Muistutan vielä, että multa saa siis pikkukakkosten kerhoon sitä salasanaa yksärillä :wave:
Mutta täällä keikun silti minäkin vaikka se kerhokin on perustettuna. :)

Kesis ja Nuppunen 22+1
 
Kääk, 30. viikko alullaan :eek: mihin tää aika on oikein mennyt..?
Viimeyö ainakin meni vessassa päivystämiseen, mulla on
aina niin ihana mahatauti :x mikään ei pysy sisällä ja molemmista
päistä pukkaa ulos :x :x eikä yhtään auta että helmi tökkää
sisältäpäin vauhtia. Sori ällötykset heti aamutuimaan.

iitukka ja helmi 29+0
 
Kesis Meillä tosiaan kilahti äitiysavustus rahana tilille ja aika lailla on harmittanu, ku oon nyt lukenu näitä hypistelyjuttuja täällä. :D Mut uskon vakaasti, et oon tyytyväinen päätökseemme siinä vaiheessa, kun vauvanvaatteista pitäis alkaa hankkiutua eroon myöhemmin. Kun meilläkään ei tosiaan mitään tarvetta pienille vaatteille ole. Paitsi hypistelytarvetta!! :LOL:

Hani Söpö maha tosiaan. Aika tosiaan kiitää, vastahan me kiroiltiin epäonneamme kuumeilupuolella. :D

Niisku-Rouva Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin hurjasta alusta huolimatta. :hug: Mullakin liikkeet tuntui kunnolla vasta 20+ viikoilla.


Pilkkis 28+6
 
Piti taas käydä vakoilemassa pikku kakkosta odottelevia ja olihan mammukka75 saanut tytön 8.11,onnittelut hänelle :flower:
Ja enkulikin saa varmaan lähipäivinä nyytin kainaloon :flower:

Onnittelut myös caffee81 tytöstä,taitaa olla melko tyttövoittoinen lista meillä :D

bad virgin ja naapero 14+6
 
mä olen tota jo pidemmän aikaa tutkaillu, että jos on toinen lapsi kyseessä niin aika suurella todennäköisyydellä se on ollu tyttö.

kesis joo ihan on tyttö maha nyt. on ihan erilainen ku pojasta oli. olin sillo niin siro ja nyt olen ympäripyöreä ja takamuskin on levinny ihan hirveästi :eek: :eek: :LOL: :LOL:
 
Siis on todellakin yllättävää miten kivottomasti tää eka 1,5kk mennyt :D Tekee paljon se että vauvalla ei ole ollut masukipuja, eli mä saan syödä ruisleipää (en ihan tuoretta kuitenkaan) enkä muutenkaan hirveesti kierrä ruokia. Paitsi kaalit jätän suosiolla pois :whistle:

Minähän kuvittelin että tulee olemaan rankat alkukuukaudet, mutta paaaljon rennommin osaa kaikkeen suhtautua, vauvanhoito menee helpommin kuin esikoisen aikoinaan. Kyllä se kokemus tuo varmuutta =) Muutenkin löytyy aikaa kotihommille ym. enemmän kuin viimeksi vaikka nyt jo 2 lasta! Tosin vauva nukkuu suurimman osan päivästä niin hyvä silloin kaikkee tehdä =) Isompi on mukana siivouksissa, tänään viimeks pyyhki omalla pikku rätillään jokapaikkaa :heart:

Kesis: Nimi oli helppo päättää. Parina iltana koneelta kattelin eri nimiä ja ehdottelin miehelle mikä ois hyvä. Nopeasti päästiin yhteisymmärrykseen sopivasta ja siihen enää toinen nimi ja thats it :D Nimiä en tosin nettiin paljasta, jos sattuu tuttuja olemaan..

Mut nyt täytyy lähtee tyhjentää tiskikonetta.. Ois vielä vaikka mitä tekemistä huomista varten, pakko vaan välillä pitää taukoa että jaksaa taas :wave:
 
Tervehdys.

Nyt on ollut ihan siedettävä olla. Vuotoa ei ole näkynyt lääkärin jälkeen. Ja mietein sitäkin et kun limakalvot raskaudesta turpoavat ni jos se on pikkasen valuttanu tai joku pieni suoni. Ei voi tietää.

Niin mua kiukuttaa se et jokapuolella toitotetaan et ennen synnyttäneet tuntevat liikkeet aikasemmin kuin esikoista odottavat ja kilinpapanat sanon minä. Kyllä mun muistaakseni paljon ennen rakenneultraa tunsin esikoisen liikkeet. Ja tästä mulla on rakenne ultra 29.12 eli muutaman viikon päästä.

Tai sit tää vauveli on sillanen ku kerää rauhassa voimia ja loppuraskauden riehuu niin et kylkiluut menee poikki. :LOL: :LOL: :LOL:

 
Ai niin piti sellasta kysellä et kun kaikki varmaan tiedätte mikä on kohdun suu.... Ja se on eripitunen kaikilla. No jokatapauksessa mulla sattuu se. Se vetää ihan sikana en osaa tarkemmin selittää mut sattuu aina valillä ihan pimeesti. :/
 
AAM
:wave: tännekin heissuliveitä tuntuu että on jäänyt nyt taas tää pino vähemmälle :ashamed: mutta suurin osa teistä pyörii samoissa pinoissa muutenkin.. :whistle:

huomenna neuvola iltapäivästä ja vitä ennen käyn aamusella kympin aikaan semmoi hiuspohjan hemmotteluhoidossa :D lue hierontaa päänahalle ja joku tehopesu.. :p :xmas: sinne siis ennen neukkulaa.. oi että ! hyvään käyttöön meni puolison lahjakortti viimejoululta.. :LOL: sopivasti käytän siis ennen tätä joulua.. :whistle: ;)

:wave: nyt kotihommia sii juu leitörs..

AM & hippunen 21+6
 

Yhteistyössä