***PIKKUKAKKOSET***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luminka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipat täältäkin!
Olimme aamun kerhossa ja esikko jää sen jälkeen aina mummolla ja papalle hoitoon. Vauva on nyt päiväunilla. Mies saa halutessaan viedä vauvan illalla myös mummolle ja papalle ,kun mulla töitä. Näin mieskin pääsee joskus harrastamaan jotain.

Meillä on vauva alkanut ehkäpä viimein nukkumaan kunnon päiväunet. Nyt on koko viikon nukkunut noin 3h päikyt. Ennen otti vaan pikku tirsoja pitkin päivää. Tosi mukava ,kun nukkuvat vielä yhtä aikaa niin olen saannut hyvin aloittettua joulun valmistelut. Tunnissa ilman lapsia kerkeää tekemään vaikka mitä :) .

Meillä on Habby Babyn tuplat. Ilman niitä emme mihinkään pääsisi. Noissa on kivaa ,kun vauva voi olla työtäjään päin ja taapero kasvot menosuuntaa. Löysin noi vielä käytettynä kohtuu hintaan.

Kummasti sitä vaan alkaa miettimään perheen kokoa ,kun vauva syntyi. Kiva huomata etten ole ainut ,joka potee jo vauvakuumetta. Meillä mies oli raskausaikana ja vauvan synnyttyä vakaasti sitä mieltä ,että meidän perhe on nyt tässä. Mutta nyt ollaan jo kovasti juteltu kolmosesta. Mitään ehkäisyä emme ole edes miettineet eikä käytetty, joten kaikki on mahdollista. En kyllä viimeksikään tullut raskaaksi ennen kuin 1v3kk synnytyksestä, kun imetys suojasi.

Mitä jos jättäisi siivoukset tältä päivältä ja ottaisi itsekin päikyt. Esikko taas heräli viime yönä niin monesti..vauva nukkui tapansa mukaan :)
-Poni, taapero 2v3kk ja vauva pian 4kk

Joskos minäkin saisin jotakin rustailtua :wave:

Meillä oli viime sunnuntaina ristiäiset ja oikein hienosti meni juhlat. Pidettiin juhlat tällä kertaa seurakunnan pappilassa ja oli kyllä tosi paljon helpompaa. Neitonen oli hienosti, alkuun ei vaan rauhottunut kummisedän syliin, mutta kasteen jälkeen katseli tyytyväisenä. Nimeä en viitti paljastaa...

Tuplista - Meillä on brion twinette rattaat ja on kyllä ihan passelit! Tosin niistä meni muutama päivä sitten rengas puhki :kieh: Jouduin sitten hakee varastosta yhdistelmät ja seisomalaudan, jotta päästiin koiran kaa lenkille. Hyvin se meni niinkin, tosin esikoiselle kurjaa kun sataa ja ei pääse sadesuojan alle piiloon... Tarpeen ovat vedenpitävät talvikamppeet |O Muutenkin masentaa niin vietävästi kun on niin pimeetä ja aina sataa!!

Vauvahaaveista... Kolmas on haaveissa joskus, mutta ei vielä. Ehkä sitten kun esikoinen menee kouluun. Haluan ihan ehdottomasti mennä töihin ennen kolmatta lasta. Nyt jo tuntuu että olen työkuvioista aivan pihalla... Ei sillä kotona on kyllä myös ihana olla, mutta pidän kyllä työstänikin todella paljon.

Meillä ei paljoa enää lapset nuku päivällä... Esikoinen ei tosiaan päikkäreitä nuku, mutta yöllä nukkuu 12h! Vauva nukkuu päivällä yhden noin 2,5h pätkän ja muuten sitten torkahtelee milloin missäkin... Yöllä herää yleensä kolmen maissa syömään ja sitten joskus 7 aikaan otan viereen ja nukutaan ysiin saakka. Vauva on nukkunut alusta asti omassa huoneessa ja olen kyllä tähän ratkaisuun ennemmän kuin tyytyväinen! Esikoinen kömpii lähes joka yö meidän väliin nukkumaan joten aamulla ollaan siellä kaikki...

Nyt pitää mennä kyllä jo nukkumaan, että jaksaa taasen :wave:

Emppu & tytöt

Mut vois kans lisätä listaan...
Meille syntyi vauva viikko sitten. Suloinen pieni tyttö. Esikoinen (poika) syntyi tän vuoden tammikuussa, joten nyt opetellaan arkea kahen vauvan kanssa.
Tänäaamuna 6.30 esikoinen konttasi huoneestaan makkariimme. Olin just pienemmän saanu imetettyä ja uudelleen unille, kun poika avokämmenellä suoraan tytön päähän ja avot... siihen jäi se haave rauhallisesta aamusta, jolloin voin hoitaa esikoisen aamutouhut ennen vauvan seuraavaa heräämistä... Mies kääntää kylkeä ja tuumaa, että hänen on nukuttava, koska tiedossa rankka koulupäivä kuntotesteineen. Totean, että rankka päivä varmasti täälläkin tulee... jolloin kuulen saavani nukkua päiväunet! Pyysin miestä kertomaan sen varman konstin, jolla nuo kaksi varmasti saisi yhtäaikaa päiväunille. Hiljaista tuli... Olihan ne säännölliset päiväunet mahdollisia vielä reilu viikko sitten, mutta nyt kun näitä oikeasti on kaksi pientä.. Vinkkejä arjesta selviytymiseen toki vastaanotetaan!

enkuli ja isovauva 11kk ja pieni vauva 1vko.

enkuli: Siis teillä on molemmat samalle vuodelle! Ihanaa =)
Niin ja onneksi olkoon tytöstä :flower:
Höh, ei ne miehet aina tajua ettei kaikki ole niin yksinkertaista :kieh:
Meillä yllättävän hyvin menee välillä unet samaan aikaan. Ei toki ihan joka päivä, mutta kuitenkin! Teillä esikoinen nukkuu varmaan vielä kahdet päikkärit?

Meillä ollut helppoa elämä näiden kahden kanssa, tosin kun isompi kävelee, syö ja leikkii välillä itse... Hmm.. Ehkä en nyt osaa antaa vinkkejä. Otat rennosti, älä stressaa ja vauvan hoito taitaa mennä vähän jo rutiinilla kun on jo ensimmäisellä harjoiteltu ;)

Jep, eka on tammikuun alkuun ja tää toka osu joulukuun alkupuolelle... :) ihanaa, tai mitä vaan... ainakin se hyvä puoli, ettei esikoinen osaa juurikaan mustasukkainen olla. Hyvä jos ylipäätään tajuaa koko vauvan olemassaoloa. Vahtia täytyy, ettei taputtele tuota vastasyntynyttä ihan miten sattuu.

Pää-asiassa yhet pitkät päikkärit tuo esikoinen nukkuu ja kummallisen helpostihan nuo samaan aikaan saa unille, kun kattoo että pienempi nukahtaa eka, jolloin isompi on jo niin väsynyt, ettei nukahtamiseen itsessään montaa hetkeä mene.
Kyllä tämä arki tässä alkaa ihan sujuakin.

Miten muilla onnistunut tutista luopuminen esikoisella (siis jos on syönyt)?
Me ajateltiin ottaa miehen kanssa urakka tammikuussa kun ei oo vähään aikaan töitä.
Meillä siis tyttö saa tutin vaan nukkumaan mennessä, muulloin ei edes ota suuhun vaikka sattuisi löytymään. Eli tutin syönti on täällä nukkumisrituaali. Sekä yöllä rauhoittuu jos itkee niin tutin kanssa.
Kuinhan onnistuu sit kun vauva kuitenkin tutia syö? Ollaankohan ihan pulassa sit :whistle: Mut parempi hampaiden kannalta nyt jättää pois...

Meillä ollaan kaikki vähän räkäisiä, minä ja mies onneks kaikista eniten.
Nyt tuntuu vauva kaipaavan äippää, täytyykin mennä :wave:

hei naiset!
onpas jäänyt taas tää pino vähemmälle..
enkuli tervetuloa mukaan!!

voi luminka kun voisin vastata...meillä esikoinen luopu ite tutista tossa reilu 1,5v. no nyt kun muutettiin ja pikkuveli synty niin hää muistikin et tutti on saatava takas!Nyt siis 2,5v huutelee tuttia aamuöisin (herää siis edelleen aamuyöllä 4-5 aikaan, mutta joskus nukahtaa vielä takas)ja päikkäreille mennessä.

pitäs kans ottaa vaan ittee niskasta kiinni ja olla antamatta sitä mutta kun vauva herää 2h välein yölläkin ja toinen ei sillon aamuyöllä nuku takas ilman sitä tuttia niin joskus se kyllä tulee sit annettua et sais ees vähän vielä nukkua.
Nyt päätettiin et kun tuo tutti alkaa meneen rikki niin se laitetaan sit roskiin ja uutta ei tule.

meillä muuten isoveikka aluks laitto vauvankin tuttia suuhun mutta oppi kyllä aika nopeesti että ei saa.

Meillä arki sujuu suht hyvin, pikkuveli on jo 3kk ja 2vko ja alkaa löytyä jo hyvä päivärytmi.Vielä kun ymmärtäs et yöllä voi tosiaan nukkuakin eikä 2h välein syödä!
Suurempaa mustasukkasuutta ei oo tullut, kauhee uhma vaan iskenyt tuohon isompaan.Oikee kiukkupussi eikä mikää oo hyvin!välillä kyllä niin ärsyttää...

uutena vuonna aijon mennä ekaa kertaa 19kk jälkeen viihteelle, saa nähä kuin mun käy :D
järkkyä että ylihuomenna on jo aatto!onneks ei olla kotona nii ei tarvii ruokia aatella :D

nyt pitäis valmistautua lääkäriin, mä meen koepalan ottoon, onneks pappa lupautu mukaan niin ei tarvii poikia ottaa sinne vastaanotto-huoneeseen.

mukavaa joulunodotusta kaikille!

Rauhallista ja tunnelmallista joulua kaikille!!!

Luminka: Meillä esikoinen luopui tässä syksyllä tutistaan, ikää oli ~1v9kk. Käytti sitä vaan nukahtaessaan, ja toinen tutti piti olla hipelöitävänä sormissa. Ensiksi luovuttiin siitä hipelöimistutista, annettiin se tytön leikkivauvalle. Sitten parin pvän kuluttua annettiin tämä varsinainen tutti myöskin tytön vauvalle. Tärkeenä selitin, miten vauvat syö tuttia eikä isot tytöt jne ja toinen kuunteli tarkasti. Ekat yöt oli ehkä vähän rikkonaisia, tyttö ihmetteli kun oma suu oli tyhjä ja tutti olikin vauvalla. Mutta tosi nopeesti tottui tuohon tutittomuuteen, nyt on ehkä enemmän pehmoleluja sängyssä ja niitä sitten halii ja pusii. Meilläkin vauva syö tuttia ja sen takia ei uskallettu aiemmin kokeilla tutin poisottoa tytöltä, mutta yllättävän kivuttomasti se sit kävikin. Ja vauva saa rauhassa syödä tuttiaan, ei oo käynyt tyttö sitä omaan suuhunsa napsimassa.

Sumppis ja tyttö 1v11kk ja poju 5kk

Kiitos tuttijutuista! Meillä oli jossain vaiheessa vain yksi tuti käytössä, nykyään taas kaksi että saadaan paremmin nukkumaan.. Hölmöä kun annettiin tuossa periks, mut vauvan tulon jälkeen piti käyttää kaikki kikat jotka helpottivat elämää =)

Ihanaa, viime yönä vauva otti ennätysunet =) No normaaliin tapaan vasta puolen yön aikaan asettui nukkumaan.. Eka unipätkä oli 5h, söi ja nukkui vielä 5,5h =)

Meillä on kinkku parhaillaan uunissa, kuusi koristellaan kunhan isompi herää päikkäreiltä! Oli ihan ihmeissään kun käytiin kylppärissä kattomassa kuusta. Mitähän sit tykkää kun siinä kaikki koristeet ym :whistle: Kunhan antais olla rauhassa..
Vauveli nukkuu vielä ulkona. Käytiin yhdessä eka pikku lenkillä (ei ollut tiet aukaistu joten pikaisesti takas kotiin kun en jaksanut tunkea rattaita eteenpäin ), sit isompi kävi vielä laskee pari pyllymäkeä äipän tekemästä liukumäestä =)

Iloista joulua toivottelee Luminka ja tyttöset!

ILOISTA JOULUNAIKAA KAIKILLE!!

Kirjoittelu vähän jäänyt kun tuntuu että on koko ajan jotain hommaa. Eikä lapset ikein tahdo nukkua samaan aikaan päivisin, meilläkin tuo vauva ottaa vaan pikku tirsoja päivän aikaan Täytynee koittaa jättää ulkoilun jälkeen se vaunuihin josko siellä uni maistuis pidempään.

Miten teillä sujuu esikoisten nukkumaanmenot?? Mulla on tässä arjessa ainoana ongelmana se, etten tahdo saada tuota esikoista päivä- saatika sitte yöunille. Vieressä pitäisi maata niin kauan että nukahtaa ja aina havahtuu kun yrittää siitä lähteä.. Rumbaan menee helposti parikin tuntia ja se aika on mahdttomuus jos ei vauva juuri silloin nuku ja harvoin nukkuu. Vauvalla on iltaisin kitnä jakso juuri esikon nukkumaanmenoaikaan jten jos otan vauvan mukaan esikkoa nukuttaan ni esikoinen piristyy vaan seurailemaan imetystä ja vauvan ääntelyä.

Vinkkejä?? Miten muut teette?

Levähdys tauko koneella :)
Mies lähti esikon kanssa tallille ruokkiin hevosia ja pulkkaileen. Vauva nukkuu ekoja päikkyjä tälle päivälle. No rattaissa nukkui puolisen tuntia päivällä ,kun kävin esikon nukuttamassa.

Koristeltiin juuri kuusi. Esikko asetteli innoissaan koristeita oksille ja vauva katteli meidän touhuja. Mies kuvasi videokameralle :) . Alkaakin olemaan kaikki valmista. Yksi kakku pitäisi vielä leipoa. Ihanaa ,kun ei ole ollut kiire missään vaiheessa. Kinkunkin saa kohta pois uunista.

Jonskis Kuulostaa tutulle. Kiva kuulla ,että muillakin samanlaista. Meilläkin nuo nukuttamiset kestää ihan yli kauan. Esikko on ollut aina niin huono nukahtamaan. Päikyille nyt kyllä taas nukahtaa rattaissa hyvin. Yö unille aletaan valmistella kasin jälkeen. Kympin maissa otan syliin nukahtamaan ja pahimmassa tapauksessa kello on 23.30 ennen kuin on unessa. Syli on ainut paikka johon rauhottuu. Koska tämä usein kestää noin kauan niin vauva tarvii tisua. Mies joutuu vauvaa kantamaan ympäriinsä ,että jaksaa odottaa. Sitten ,kun saan vauva viimein syliin niin häntä tissitän tunnin verran. Vinkkejä kaipaisin siis minäkin. Meillä on käytössä unilelu ja tiukat unirutiinit. Eilen kokeilin unimusiikkia ja tyttö nukahti melko hyvin. Ei saannut yhtään kiukku kohtausta.

Jaa nyt vauva heräsi, joten leipomiset saa odottaa..
Ihanaa Joulua kaikille!!!
-Poni ,esikko 2v4kk ja vauva 4kk

:wave:

Tuohon nukuttamis asiaan on pakko kirjoitella... Meinaa vaikeeta se on meilläkin... Esikoinen ei ole nyt reiluun kuukauteen nukkunut päiväunia. Ei vaan nukahda vaikka mitä tekis. Silti illallakin on vaikeaa. Yleensä nukkuttajaksi kelpaa vain äiti, isi silloin jos saa tehdä jotain kivaa esim kattoa sängyssä isin kännykästä kuvia... No vauva taas ei tyydy olemaan sitä aikaa ilman äitiä kun esikoista nukutetaan... Eli käytännössä meillä menee niin, että esikoinen makaa omassa sängyssä, minä istun sängyn vieressä imettäen vauvaa ja pitäen esikoista kädestä.. Ja kunnes esikoinen nukahtaa aikaa on kulunut 30-45min.. Ja pikkasen on äidillä paikat jumissa... Vauva onneksi yleensä nukahtaa samalla sitten. Vaikeeta on juu...

Meillä ei kumpikaan tytöistä ole huolinut tuttia joten siihen en voi sanoa mitään...

Mutta nyt lähdetään miehen kanssa joulusaunaan!! Huomenna vietetään joulua kotona ja molempien vanhemmat tulee tänne meille syömään.

Oikein ihanaa joulua kaikille :heart:

Emppu & tytöt

Nostellaan meitä vähän ylemmäksi =)

Meillä arki rullaa hyvin, tosin mies kotona ollut niin ei oo itelle kaikki jäänyt =)

Vauva on ihana hymyilijä =)
Imetyksellä mennään, iltaisin tosin tulee vähän annettua lisää. Meillä venyy nukkumaanmeno aina jonnekin kahteentoista saakka :( Ei vaan asetu "lopullisesti" nukkumaan, pikku pätkiä ottaa ja sit ähinä taas käy. Jospa aikanaan helpottuisi, ei onneksi itke illalla joten helppoa siinä mielessä. Miehen kanssa katellaan elokuvia, nykyään ollan ihan koukussa kylmä rinki-sarjaan. Pari jaksoa illassaan tulee katottua kovalevyltä.

Aika menee ihan hurjaa vauhtia! Vauva on kohta jo 3kk vanha... Byääh, kohta sekin jo kävelee :snotty: Mä kun haluisin pitää pienen vauvan aina :heart:

Nyt ei ennätäkään pidempään, jospa tänne joku muukin eksyisi kuulumisiaan laittamaan =)

Luminka ja tytöt 1v7kk ja vajaa 3kk.

Hyvää alkanutta vuotta!

Luminka meillä on sama juttu et vauva ei asetu yöunille useinkaan ennen puoltayötä vaikka nukahteleekin niin aina herää sit vielä kattelemaan jne.

Mua ahdistaa välillä tää rytmittömyys kun siitä seuraa se, et niitä omia hetkiä ei aina oo päivässä/illassa ollenkaan. On hankala löytää ajat siivoukselle ja ruuanlaitolle, esikolla kun on niin selkee rytmi ollu jo pitkään ni olin niin tottunu siihen. Harvoin ne edes nukkuu päivällä samaan aikaan... Toisaalta ei toivo ajan kuluvan nopeaan kun vauva-aika on niin lyhyt ja ainutkertainen mut toisaalta taas toivois et lapsilla olis sama rytmi ja sais illasta sit vaan olla kun saa pienokaiset nukkumaan...

Mäkin imetän pääosin, neidille ei oikein ollu tullu painoa 2kk neuvolassa niin oon nyt antanu lisämaitoa päivisin imetyksen jälkeen mut ei sitä paljoa huoli, vahvasti uskon et rintamaito riittää, kahden viikon päähän saatiin punnitusaika, toivotaan et oli vaan joku tollanen ohimenevä notkahdus painon tulossa.

Nyt on ollu täällä etelässäkin paukkupakkaset, vauvaa en o vieny ulos pariin päivään ollenkaan. Iltapäivisin sit ulkoiltu jompi kumpi mies tai minä esikon kanssa ku mies tullu töistä.

Illat menee hyvin jos ollaan molemmat kotona. Esikoinen itkeskelee, helpoimmalla pääsee jos siinä on vieressä niin kauan et nukahtaa mut yksin ollessa se onki sit toinen juttu. Kauhulla odotan ku mies menee risteilylle ens maanantaina että miten mulla yksin ilta ja yö sujuu...

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia! Päivittäin täsä koneella käyn ni täytyy useammin jotain raapustella, vertaistukea tarvii aina!

Jonskis ja Pikku herra 1v6kk ja Pikku neiti 2kk (vastahan se oli masussa, nyyh...)

Heippa kaikki! Mitäs tänne kuuluu?? Hyvää alkanutta vuotta!!

Niin sitä ollaan itsekin nyt nyytti kainalossa, poikahan sieltä tuli, niinkun ultrassa sanottiinkin :heart: 'Onnin' synnytys kesti 3h ja 20min suunnilleensa.. joten aika reippaalla vauhdilla kaikki sit tapahtuikin! Yhtä sumua ja totuttelua nää ekat viikot on ollut, nyt ikää poitsulla siis 6vk ja näillä näppäimillä +1pv :D
Miula synnytys käynnisty supistuksilla, jotka herättivät miut yöllä.. menin sitten vessaan istumaan pöntön kannelle, ja supistukset lakkasi. Siinä sit aikani ihmettelin, ja kun koitin nousta ylös, niin tulikin kunnon kestokrampit jotka loppui kun kävin takas istumaan :o sairaalaan soitin ja käskivät mennä sänkyyn pitkäkseen, ja jos muuttuu säännöllisiksi, niin sairaalaan näytille. No kun pääsin raahautuen sänkyyn, niin siinä kivut katosi, ja ajattelin et jatkan uniani, kunnes tulikin niiin kova supistus etten enää epäröinyt soittaa äitiäni esikoista vahtimaan. Siitä sitten sairaalaan epäsäännöllisten supistusten kanssa.. matkaa oli n.3km ja sairaalassa supparit alkokin tulla 2min välein ja teki todella kipeetä. Pistivät miut käyrälle ekana, mut supistukset ei piirtynyt siihen, eivätkä vissii ottaneet miuta tosissaan, vaik sanoin et KOSKEE! Ei ole hajuakaan kauan käyrällä olin, mut sen jälkee tekivät sit vasta sisätutkimuksen, ja olinkin jo 7-8cm auki, ja kiireellä saliin. Sinne jäi haaveet epiduraalista, ja iski karu totuus; "et saa muuta kun ilokaasua, tää syntyy ihan just."
Pieni paniikki iski, mut ei auttanut kuin selviytyä- pakokeinoja ei ollu :laugh:
Ja selviydyinhän mie. Ja voin sanoa että olen suorituksestani tosi ylpee, vaikka tiukkaa se teki.

En nyt hirveesti kerennyt selata pinoa läpi, lueskelen tarkemmin seuraavalla kerralla. Pikkusen on ongelmia ollut parisuhteessa, joten en oo kauheesti käynyt lukemassa tai kirjottelemassa mitään, mut jospa tämä tästä.. :)

mamina ja ''onni'' 6vk

Hei naiset!
mukavaa uutta vuotta kaikille!!

täälläkin on ollut jos jonkin näköstä häslää niin on jäänyt kirjottelu vähemmälle...koulukin tietty vie aikanasa.Ja nyt sit uusimpana mun tutkimuksissa juokseminen kun löytyi solumuutoksia...no, niistä en murehdi ennen kun tulokset varmistuu.

nyt oli muuten vauva lehdessä juttua sisaruksista, oli ihan kiva juttu, kannattaa katsoa.

meillä esikoinen nukahtaa kyllä illalla tosi hyvin sänkyynsä mutta päikkäreille nukuttaminen on ihan helvettiä nykyään...poika on nukkunu koko ikänsä päikkärit ulkona ja nyt kun ei mahu enää parveke rattaisiin makaan niin siirryttiin sisä-päikkäreihin.ja eihän se oo kun hyörimistä ja pyörimistä.luen kaks kirjaa ja sen jälkee poika käskee mut pois huoneesta.siellä se sit höpisee ja hyörii ja miljoona kertaa saa sanoa että alas jo nukkumaan.yleensä sit tunnin päästä nukahtaa..

meillä arki on sujunut ihan kivasti, pikkuveljelläkin on jo ihan kiva rytmi.tosin se on aina hieman mennyt sekasin rokotusten ja muutaman viikon nuhan aikana.
elikäs herää 8 maissa, valvoo muutaman tunnin ja ottaa 30min torkut, valvoo taas 2-3h ja nukkuu n.2h parvekkeella. sit ottaa vielä 19 aikaan 30min torkut ja yöunille menee 22.30.

ittee kyl ärsyttää kun ei pääse aiemmin nukkumaan, esikoinen herää edelleen 5-6.30. lauantaina heräs 4!!argh...

mamina sulla olikin ollut nopee synnytys! mullakin kävi tolleen et laittovat käyrille, makasin siinä reilu 20min ennen kun tekivä sisätutkimuksen ja olin kans 7-8cm auki.sit tulikin kiire saada antibiootit meneen ennen syntymää...

täälläkin mennään täysimetyksellä, korviketta poika saa kun oon koulussa.aika huonosti kuulemma vaan sujuu se pullosta syöminen...no, ens kuussa alotellaan jo kiinteet, huhtikuun lopulla mulla on työssäoppiminen ja tarvis saada poika syömään vähän muutakin ennen sitä.

jaha, nyt sieltä herättiin...

d. ja pojat, 2,5v ja 4kk

No minäpäs koitan vähän jotain kirjoittaa :D

Meillä siis nuorimmalla neidillä ikää JO 3,5kk!! Ihan hurjan nopeesti aika vierähtänyt :snotty: Tosi haikeelta tuntuu kun toinen kasvaa ja kasvaa ja kohta tämäkin juoksee :| Mut niin se aika täytyykin eteenpäin mennä, ei voi mitään..

Vauva itse on ihanan iloinen =) Kovasti hymyä tulee ja juttelukin on opittu :heart:
Imetyksellä mennään, paitsi iltaisin olen antanut korviketta lisäksi. Näin saan varmuuden että on massu täynnä -> jää myös helpommin nukkumaan. Soseita en ole vielä ajatellut aloittaa, jos kasvaa hyvin niin ehkä lähempänä 5kk..

Meillä nukutaan aamuisin yhdeksän molemmin puolin. Vauva tosin saattaa joskus vetäistä 10.30 saakka. Eli meillä ei siis aamuisin pidetä mitään kiirettä =) Huomenna oltais menossa perhekerhoon joka alkaa jo 9.30. Eli täytynee mun herätyskelloa viritellä ja herättää tytöt ajoissa aamutoimiin.

Aiemmin vauva on asettunut yöunille 23-00! Silloin nukkui sellaiset 4-6h ja sit vielä parisen tuntia syönnin päälle.
Nyt tosin on alkanut jäämään jopa ysin jälkeen! Olisiko ehkä 4. iltana. Ihanaa kun saa vähän omaa aikaa =) Esikoinen menee siinä 20.30 tienoilla nukkumaan.

Päiväunia vauva nukkuu vähän miten sattuu.. Joskus ottaa 2x1h ja sit vielä n.3h. Mutta tänään nukkui 2x3h! Riippuu tosi paljon päivästä ja siitä mihin aikaan aamulla heräilee =) Ulkona olen kokonaan nukuttanut, tosi hyvin jää. Yleensä ei tarvii edes vaunuja heilutella, tökkää vaan takapihalle ni sinne nukahtaa viimeistään =)

Tutia en sitten saanut jätettyä esikoiselta :ashamed: Mies aloitti taas työt ja sillä en sitten viittinyt jättää pois että saan helpommin itsekseni tytön nukkumaan.. Kun 2v alkaa tosissaan lähenemään, on kyllä hampaidenkin takia jätettävä. Ainostaan saa päikkäreille ja yöunille mentäessä tutit. Ei muulloin laita suuhun vaikka löytäisikin :D :saint:

Tällasta meille!
Luminka ja tytöt 1v8kk ja 3,5kk

dd: meillä kans teki tiukkaa esikoisella sisälle siirtyminen päiväunissa! Oli tosin vasta 1v. mutta melkoista pyörimistä oli pitkän aikaa.... Jaksamista sinne, jospa se joskus onnistuu nopeammin =)

mamina: Huh, pelkällä ilokaasulla :o Mä sain epiduraalin ja silti koski perhanasti! Paikat aukes niin vauhdilla ja vauvan pää laskeutui alas niin sillä tuli kivut puudutuksenkin "läpi"! Mä valitin et ei tää toimi ja sai vielä lisäannoksen :whistle: Muistaakseeni kesti 3cm:stä 10cm:n noin 2h et vauhtia kuitenkin riitti.. :kieh:

luminka ei helpota ei...tänäänkin meni 2h ennen kun nukahti.sit nukahtaa nopeesti jos mä olen vieressä mutta ei se oikein aina onnistu kun tarvii pikkuveljeekin hoitaa.
mäpäs vedin pohjat kun synnytin pelkän 500mg panadolin voimin..oli kans nii nopee synnytys etten ehtinyt saamaan mitään.

päivittelin juur kans että aika menee niin nopeeta, eetikin on jo pian 5kk!ruusunmarjaa ja porkkanaa ollaan kahtena päivänä maistettu, porkkana ei uppoo mut ruusunmarja kyllä!

kuparikierukka laitettiin alkuviikosta, nyt siis hetkeks jää vauvapuuhat.

eeti heräilee edelleen 1-2h välein öisin mutta eka unipätkä satunnaisesti 3-5h!mahtavaa että alkaa jo helppaan.

mites muut palaa työelämään?mulla on huhtikuussa 5 viikon työssäoppiminen, kauhistuttaa kun ei eeti oo sillon ees 8kk...mut onneks pojat menee vaan papalle niin ei oo niin paha.

nyt täytyy kyllä painua nukkumaan, viikonlopuks pääsee taas anoppilaan niin ehkä sais nukkuakin pitkään..esikoinen herää edelleen 4-5.30...

d.ja eeti 4kk 3vko

Kiva ,kun mamina nostelit tätä pinoa!!

Meillä pikkukakkonen tulee jo reilun viikon päästä 6kk :heart: . Imetyksen lisäksi ollaan pottua ja porkkanaa kerran päivässä maisteltu. Onkin hyvä ,kun olen ti-pe illat töissä 4h niin tuo riittää silloin sapuskaksi niin ei tarvi Nannia antaa. Vauva hotkii pullosta niin vaihdilla ,että pulauttelee sitten tosi paljon. Vaikka on Aventin "tiukkis" pullo :) . Meillä on edelleen ihana pallura vauveli..painoa jo yli 9kg. Esikko painoi 1 vuotiaana saman verran :) . Tämä vauva osaa myös nukkumisen jalon taidon. Nukkuu lähes aina 23-7.30, sitten syö ja nukkuu vielä tunnin. No päikyt on vähän niin ja näin. Hyvänä päivänä voi nukkua 2h päivällä ja muutamat 10 min tirsat. Joskus nukkuu vain kolmisen kertaa 10-15 min. Esikoisen nukuttamisessa ollaan otettu aimo harppaus eteenpäin. Nytkin on mennyt vain 20-30 min entisen jopa 2h sijaan. Jee! Mun viekussa hän edelleen nukkuu ja aamuyöstä heräilee useamman kerran, mutta sylittelyllä ja silittelyllä rauhoittuu pian takaisin uneen.

Meiltä on alkanut haaveiluttamaan jo kolmonen..Mitään ehkäisyä emme käytä, mutta imetys suojasi viimeksikin vähän turhankin tehokkaasti. Esikko oli 1v3kk ennen kuin kakkonen tärppäs. On se kumma ,että näin taas ajatellaan ,vaikka molemmat raskaudet ovat olleet niin hankalia.
Nyt nukkumaan..hyvää yötä!!
Kirjoitelkaa!! On niin kiva lukea muiden samassa tilanteessa olevien juttuja.
-Poni ,tytöt 2v6kk ja pian 6kk

Poni: teilläpä vauva hyvin kasvaa... =) Meillä esikoinen oli 1,5v neuvolassa 9,9kg ja 81cm :D Ei tuo tyttö mikään kitukasvuinen ole, sellanen himpula =)

Me tultiin äsken perhekerhosta kotiin, vauva nukkui koko sen ajan vaunuissa ulkona! Oli aika helppo reissu siis... Vieläkin jatkaa tuossa takapihallla unosiaan :heart:

Minäki haluaisin joskus sen kolmannen, mutta tuo mies on aika jyrkästi sitä vastaan! Höh... Hirveetä ajatella että tässäkö mun raskaudet sitten olivat :snotty: Ihanaa aikaa se oli kun maha pullotti ja pikkujalat potkivat... Katotaan saanko sit koskaan tuon päätä käännettyä!

Nyt pitää alkaa laittamaan isommalle jotain evästä. Ei varmaan tosin maistu kun kerhossa oli leipää, keksiä ja mehua :)

Hei täältäkin :wave: !

Meillä "pikku"kakkonen on 6,5kk ja tuntuu jo niiiin isolta pojulta. Ryömii kovaa vauhtia, kontata yrittää ja syö ihan ison miehen annoksia melkein :whistle: . Imetys loppui yhteisymmärryksessä tässä ihan taannoin. Haikeetahan se jotenkin on, mutta eipä poju enää viihtynyt rinnalla ja nyt saa pullosta sen mitä tarvii. Muistaakseni 6kk mitat oli n. 9000g ja 71cm.

Täälläkin on mietitty jo sitä seuraavaa :whistle:, tosin hyvinhyvin alustavasti vielä, mulla kierukka ja töihinkin ois syytä joskus keritä :laugh: . Pari vuotta ois tarkotus pitää paussia ainakin ja katsella sitten tilannetta. Vähän isompi ikäero ois kiva, mutta ei liian iso kuitenkaan. Eipä näitä asioita tosin kannata liian tarkkaan suunnitella, aika näyttää.

Työelämään mä palaan alkuvuodesta 2010, lapset on sit 3vee ja 1,5vee kun hoitoon menevät. Tarkoitus ois tässä ä-loman loputtua tehdä keikkahommia, aika hyvin pystyy sumplimaan vuoroja kun molemmat mummilat ja innokkaat lapsenvahdit on tässä muutaman kilometrin säteellä.

Perhekerhossa mekin käydään, ja aina ihan uskomaton härdelli sen jälkeen. Kun noilla molemmilla menee rytmit ihan sekaisin, kukkuvat täällä eikä tietoakaan päiväunista...mutta on siellä ihan kiva käydä kerran-pari viikossa niin saa muksut ja mamma juttuseuraa :D .

Nyt laitan tän ketjun kyllä kirjanmerkkeihin, että muistan tulla lueskelemaan/kirjoittelemaan useammin! =)

Sumppis ja poju 6,5kk ja typy 2v

Yhteistyössä