***PIKKUKAKKOSET***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luminka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Luminka

Aktiivinen jäsen
23.10.2007
2 824
0
36
Jatkoa pikkukakkosta toivovat sekä -odottavat pinoille :heart:

Tervetuloa myös uudet mammat! :)

Luminka, tytöt 05/07 sekä 10/08
Jonskis, poika 06/07 ja tyttö 10/08
Poni, tytöt 08/06 ja 08/08
RouvaSumppisuu, tyttö 01/07 ja poika 07/08
Emppu80 tytöt 08/06 ja 10/08
Jouskari-80 poika 12/04 ja tyttö 09/08
enkuli poika 01/08 ja tyttö 12/08
daydreams pojat 06/06 ja 09/08
mamina tyttö ja poika 12/08

Kukkuu!

Lisäätkö listalle Jonskis, poika 06/07 ja tyttö 10/08.

Täällä lapsoset päiväunilla, ite en saa unta koska aamulla sain suru-uutisen; mun äidin äiti oli nukkunut pois klo 06. Niin se vaan elämä heittelee, että kun uusia polvia syntyy niin vanhemmasta päästä siirrytään taivaankotiin. Haikea olo, harmittaa kun ehti kulua pitkä aika kun en mammaa käynyt katsomassa, uskon kyllä että hän ymmärsi koska loppuraskaus oli niin hankalaa aikaa ja nyt on menny aika tässä arjen uudelleen opettelussa. Toivottavasti hän tiesi että välitän.

Elämä jatkuu, mamma oli kyllä jo sairas ja iäkäs eli ei niin kovin yllätyksenä tullut mutta silti se pysäyttää.

Jospa sitä lähtis päiväunien jälkeen lasten kans vähä raittiiseen ilmaan ulkoilemaan ku miestä odotellaan töistä kotiin. Niin, kyllä, hän on isyyslomalla mutta työnarkomaani kun on niin tänään ja perjantaina lupas mennä autteleen, kyllä korpee koska työpaikan vaihdon takia ens kesänä ei oo kesälomaakaan, siks ois nyt saanu oll kyllä kotona! Mur! :kieh:

Ootteko Luminka ja kaikki muutkin vauvautuneet, vielä ristiäisiä ehtiny suunnittelemaan? Meillä on 21.12 ja nimikin on jo päätetty ettei siitä stressiä onneksi.

Jonskis ja "Iitu" tasan 3vko

Kiitos Luminka pinosta tännekin puolelle!! :flower:
Eli listalle mukaan Poni, tytöt 08/06 ja 08/08

Jonskis :hug: Osaanotto mummusi pois menon johdosta.

Täällä molemmat tytöt kerrankin samaan aikaan päikyillä. Esikko nukkuu ulkona vaunuissa ja vauva sisällä. En oikein viitsi jättää tupliin rinnakkain nukkumaan etteivät toisista häiriinny. Vauvan päikyt on ihan mitä sattuu niin esikko voisi vauvan ääniin herätä. Vauvalla ei ole vielä mitään rytmiä päiväunissa ,vaikka ikää jo yli 3kk. Mutta yöt on niin upeat ettei päivistä välitä. Nukkui viime yönäkin 23.30-9 !! Tämä oli enkka, mutta yleisetikin nukkuu eka pätkän 7-8 h. Kasvaa niin hyvin ettei senkään puolesta tarvi herätellä syömään niin kuin isosiskoaan piti herätellä. No isosisko herää edelleen 1-3 kertaa yössä |O .

Nyt äkkiä syömään rauhassa. Sit pitäsi laittaa pyykkejä ja siivota..Palataan!!
-Poni ja tytöt

Hei Luminka ja muut pikkukakkosten äipät =) . Jos mukaan mahtuu, niin mielelläni tulisin mukaan jutustelemaan, monesti lueskelin pinoanne odotuspuolella, mutta sitten meidän poju jo syntyikin :laugh: enkä koskaan kerinnyt mukaan. Täällä näkyisi olevan suht samanikäisiä lapsosia kuin meillä (tyttö syntynyt 01/07 ja poika 07/08) ja varmasti tulee tarvetta kokemusten vaihdolle niin hyvinä kuin niinä vähemmän hyvinä hetkinä. Onneks niitä on kuitenkin niin satamiljoonaa kertaa vähemmän kuin noita hyviä hetkiä :heart: . Lasten iät täällä meillä on siis 1v10kk ja 4kk, lisäksi täällä tallustelee meidän vanhempien lisäksi ylivilkas koiruli, vipinää siis riittää :whistle: :laugh: .

Sumppis

:wave:

Jonskis :hug:

Kiva Luminka kun olet meille tämmöisen pinon avannut! Lukemassa olen juttuja ahkeraan käynyt, mutta kirjoittelu on jäänyt... :ashamed:

Meille saa listalle laittaa tytöt 08/06 ja 10/08.

Tosiaan hulinaa ja vilskettä löytyy tämän katon alta! Tytöt pitävät äidin ihan täys työllistettynä. Vauva on edelleen unelma kiltti. Syö ja nukkuu ja hereillä ollessa katselee kauniilla silmillään :heart: Tänään oltiin lääkäri neuvolassa ja eipä kauniimmin voi oikein tyttö kasvaa. Eli painoa oli tänään pikkusen vajaa kuusviikkosena 4310g (2990g) ja pituutta 55cm (49 cm). Ja täysimetyksellä mennään. Tasan nollakäyrällä kasvaa. Esikoinen oli tosin tässä kohtaa kilon painavampi :whistle:

Esikoinen onkin sitten tehnyt elämästä hieman hankalampaa on meinaa päättänyt lopettaa päikkärit!! Ei oo nyt kahteen viikkoon nukkunut kertaakaan päikkäreitä joten on äidin lepohetket päivällä vähissä... Illalla sitten lähdetään koiran kanssa lenkille niin nukahtaa rattaisiiin :headwall: Uhma on semmosta kyllä että päivittäin saa miettiä että itkiskö vai nauraisko... Joka asiaan vastaa ei juu |O No pitää yrittää ottaa vaan huumorilla välillä ja toivoa, että tää joskus loppuis... Vauvaa kohtaan likka on kuitenkin todella ihana :heart:

Ristiäiset meillä on 30.11. Nimi on jo valmiina ja paperilla ja siitä päästiin sopuunkin yllättävän helpolla.

Mies on nukkuttamassa esikoista ja on tainut nukahtaa itsekin kun on jo tunnin ollu ihan hiljasta...

Nyt laskuja makselemaan

Emppu & tytöt

Laitampa teille vielä kuvan tytöistä... Tässä nukkuu meidän prinsessat rattaissa
:D

Kiitokset osanotoista. Tänään käytiin mun vanhemmilla ja oman äidin suru on kyllä raskasta katseltavaa. Onneks sanoi että käyntimme piristi, meidä lapsosten kanssa touhutessa tuli sellainen elämä jatkuu-fiilis ja pääsi hetkeksi irti niistä omista ajatuksista.

Oltiin myös Isossa Omenassa soppailemassa, ostin elämäni ensimmäisen jakkupuvun! Kun on nyt hautajaiset ja ristiäiset tulossa niin menee sitten molemmissa ja on aina juhlavaatteet valmiina jos tulee menoja joihin ei keksi päällepantavaa. Mies löysi takin ja esikoiselle ostin juhlavaatteet siskon ristiäisiin. Ja sit käytiin hyvin syömässä, teki kyllä hyvää!

Emppu ihana kuva tyttösistä!

RouvaSumppisuu tervetuloa, mukaan kyllä mahtuu!

Poni06 teidän vauva nukkuukin jo tosi hyvin! Meillä syödään parin tunnin välein, se vielä menettelee mutta sitte tulee aina yks tai kaks valvoskelu jaksoa yössä, phimmillaan pari tuntia soudetaan ja huovataan, ne väsyttää. Ja meilläkin esikoinen heräilee usein yön aikana, niitä aiemmin olleita paniikki itkuja ei onneks oo tullu mutta useaan otteeseen itkeskelee öisin, syystä ei hajuakaan...

Kiva, että meitä on löytäny jo useampi tällekin puolelle!

Nyt nukkumaan, neit kyllä just heräs että tissittelemään sänkyyn siis.

Jonskis

Täällä muuten maa valkoisena ja pikku pakkanen, ihana ilma, kumpa pysyis tällasena!

Moikka!
Löysinpäs teidät kun vielä etsiskelin tuolta odotus puolelta tajutakseni että moni teistäkin on jo synnyttänyt kakkosensa!!! :laugh:

Meillä siis poika 12/2004 ja tyttö 9/2008 :heart:

En ole välttämättä mikään kovin aktiivinen kirjoittaja mutta välillä olis kiva vaihdella kuulumisia noista lapsosista!

Nyt luen noi teidän jutut ja tuun sitten paremmalla ajalla kertomaan meidän arjesta!

Ja onnittelut kaikille teille pikkukakkosen saaneille!!!
:flower: :flower: :flower:

Tässähän voidaan oikeen kohta "juhlapäivää" viettää kun aika tasan vuosi sitten ainaki mä aloin pikkukakkosen kuumeilijoihin kirjoitella ja nyt sitten tuhisee reilu 2 kk sylissä... :D

Terkuin Jousikas& uhmis piakkoin 4v. ja pikku neiti 2kk 2vkoa

:heart:

Tervetuloa minunkin puolesta uusille :wave:

Meillä oli tytöt eilen eka kertaa yötä mummulla ja pappalla. Hienosti olivat pärjänneet. Vauvalle keräsin pakkaseen koko viikon maitoa ja sain noin 900 mll. Se oli riittänyt. Oli mukava viettää miehen kanssa aikaa pikkujoulujen merkeissä. Ihan hirvee ikävä tuli kyllä tyttöjä. Tuntuu ,että tänään ollankin vaan sylitelty molempia koko päivän. Vauva on halunnut oiken majalla tisulla. Esikko ei malttanut edes päikyille nukahtaa.

Nyt taidan mennä itsekin petiin. Eilinen juhlinta väsyttää.. Aamusta pitää lähteä viemään auto huoltoon..Hyvää yötä.
-Poni ja tytöt

hei!
Jouskari vihjas et täällä olis tämmöstäkin.. :D
mäkin juur aattelin että kauan on siitä kun aloin kuumeilijoihin kirjotella, kuumeiluakin kesti kuitenkin melkein vuosi ennen kun tärppäs!

kiva Luminka että väsäsit tännekin pinon!jäänyt nyt toi toinen puoli niin oon ihan ulkona sunkin kuulumisista :D
Lisääpäs siis listaan minutkin ja pojat 06/06 ja 09/08

Mukava kuulla muidenkin kuulumisia, varsinkin ponin jolla pikkunen jo vähän isompi.

Emppu ihana kuva!

Jonskis osanottoni!meilläkin sama tilanne varmaan pian edessä, isomummi tekee lähtöä alzheimerin kourissa.Onneks tosiaan sullakin nuo lapset niin kyllä varmasti piristää äitiäsikin.

Täällä arki on sujunut suhteellisen hyvin, esikoinen ei ole osoittanut oikeestaan mitään mustasukkasuutta, ainut muutos oli että alkoi herätä aikasimmillaan jo 4 maissa, mutta sekin on nyt vähentynyt kun siirrettiin hänenkin sänky meidän makkariin.Nytkin herää aamuyöstä mutta nukahtaa takasin vielä (ainakin useimmiten :D) taisi siis olla vaan mustis kun pikkuveli nukkuu vanhempien kanssa ja hän ei...

aika raskasta on kyllä välillä, mähän opiskelenkin tässä samalla ja Pikkuveli on samanlainen heräilijä kun esikoinenkin oli ja nukkuu siis max 2h putkeen.Pientä rytmiä on jo ja yöt menee yleensä niin että menee nukkumaan 23, herää 01, 03, 05, 06 ja esikoinen herää 7-8 jolloin sit pikkuvelikin.Aamupäivän on hereillä kunnes lähetään ulos jollon nukkuu parin tunnin päikkärit, sisällä taas herää ja menee päikkäreille samoihin aikoihin kun isoveli.Iltapäivä onkin sillisalaattia ja illalla tissittelyt alkaa 20 maissa.

Nyt pitäskin nauttia kun pikkuveli nukkuu vielä, jos vaikka kuulkaa kävis vessassa ihan rauhassa :D

D. ja Eeti (isoveli on Eemu, sen oon tainnu joskus aiemmin kertookin...)2kk ja 2vko+

dd: mahtavat simmut sun pojillasi :D
Pitää hattua kyllä nostaa kun jaksat kaiken keskellä vielä opiskella :o =)

Esikoinen isin kanssa neuvolassa rokotusta saamassa, mä tässä koitan toisella kädellä kirjoittaa kun vauva samalla aamupalalla =)

Meillä kokeillaan jättää lisämaitoa pois ja nostattaa omaa maidontuotantoa. Pakko oli alusta asti antaa pullosta lisäks kun ei tää kirppu (syntymämitat 2870g ja 48cm) jaksanut imeä tarpeeks. Ja sit kun oli keltaisuutta niin ei voinut väsyttää toista rinnan imemisellä pitkään...
Mut nyt sujuu paremmin,on kasvanut jo sellaisen kilon, 5vk iässä siis 3785g ja 52,5cm :heart:

Lumista maanantaita! Jospas nyt ehtisin kirjoitella pikkuisen meidän kuulumisia, niin pääsis pikkuhiljaa mukaan poppooseen =). Mullakin tosin vauva tässä sylissä välipalalla, ei ole yksikätisenä aina niin helppoa...mutta siihenkin tottuu yllättävän hyvin, kun on pakko :D .

Eli meillä on vauva-aika sujunut leppoisasti, poju siis syntyi heinäkuussa ja on varsin rauhallinen ja kaikinpuolin ihana rakkauspakkaus :heart: . Syntyessään mitat oli 3710g ja 51cm, nyt viimeisimmät 4kk:n mitat oli muistaakseni vajaat 8kg ja 66cm. Rintamaidolla mennään, nyt muutamana päivänä maisteltu pottua, porkkanaa ja päärynää. Öisin imetän yleensä pari kertaa, välillä kyllä sattuu niitä levottomampiakin öitä väliin ja silloin on mammalla kyllä vähän väsy seuraavana päivänä kun pitäis esikoisen kanssa jaksaa touhuta.

Esikoinen on kyllä suhtautunut vauvaan hyvin, alussa tietty vähän ihmetteli, että mikäs tuo nyt on ja mistä se tulla tupsahti :whistle: :laugh: . Ikäeroa on sen verran vähän, ettei mitään mustasukkaisuutta ole ollut. Kaikenkaikkiaan ihan kivasti sujunut. Pitää vaan muistaa että kärsivällisyys on hyve eikä maailma kaadu, jos joku asia ei aina tapahdu sekunnissa :laugh:.

Ihania kuvia olitte laittaneet :heart: . Mun profiilia kurkkaamalla löytyy pojusta kuva, oiskohan ikää siinä +1kk. Palailen myöhemmin lisää kommentoimaan, kiva kun löytyi tällainen pino =) .

Sumppis ja poju 4,5kk

DD kivat nimet teiän pojilla, ja ihana kuva!

Poni kiva kun teillä oli parisuhteen laatuaikaa, tekee ihan hyvää välillä.

RouvaSumppisuu toi on tässä kaksilapsisen poppoon arjessa musta raskainta, että jos vauva valvotaa öisin ni päivisin ei pysty ottaan univelkoja takasin kun esikoisen kanssa on jaksettava. Välillä meinaa silmät väkisin lumpsahtaa kiinni kun on rauhallisempi hetki, siks pakko ulkoilla ja touhuta ettei ehdi liikaa pysähtyä.

Miten muilla, onko teidän miehet jo olleet yksin lasten kanssa? Me saatiin tänään riita aikaseks kun olisin vieny housut anopille lyhennytettäviks viiden aikaan, sanoin että käväsen, niin mies heti kysyi että kumman muksun otan mukaan. Totesin etten kumpaakaan kun vauva just syöny, nukkui tyytyväisenä. Siitä se tappelu sitten lähtikin kun mies alkoi inttämään että miks en ota toista mukaan. Minä sitten ihmettelemään, että kun hän on menossa kalareissulle ja nyrkkeilymatsiin jne jne niin eihän hänkään ota toista lasta mukaan vaan ihan yksin mun on oltava ja mun reissu olis kestäny puolisen tuntia jos sitäkään. Sama tilanne on ollu jo pari kertaa ku olisin kävässy lenkillä tai kaupassa, mies on aina "vaatinu" et meen esikon päikkäreiden aikaan vasta tai illalla kun esikoinen unilla. Niinä kertoina ei oo riitaa tullu mut nyt mua alko ihan tosissaan huolestuttaan, että aikooko se ikinä olla lasten kanssa yksin, pääsenkö mä koskaan enää esim kampaajalle tms. Sanomattakin on selvää etten mä nyt imetyksen aikaan pitkille reissuille oo menossa mut jotenki iski hirveä ahdistus ja kiukku kun hän kuitenkin menee menojaan eikä mulla ole sitä mitään vastaan ainoostaan se, että täytyy munkin vastavuoroisesti joskus johonkin päästä. Yrtitin kysyä mikä yksin jäämisessä ahdistaa tai arveluttaa, mut sitte ku molemmat oli jo suutahtaneet niin mitään fiksua keskustelua ei aiheesta saatu vaan nyt mökötetään molemmat. Mites siis muilla??

Nyt täydelliset naiset ja joka iltainen tissittely maraton alkakoon.

:heart: Jonskis ja "Iitu" melkein 4vkoa!

Mies hoitaa kyllä lapsia ihan yksinkin. Näin teki esikoisen aikaan ja myös tän toisen synnyttyä! Kun mies saa käydä yksin vaikka kaupassa, on sit minunkin päästävä jonnekin yksin! Yleensä teen niin että lähden heti vauvan syötettyä, jää joko valvomaan tai nukkumaan. Ja pullosta antaa jos sattuu vielä nälkä tulemaan ennen kuin palaan kotiin. Hoiti tässä lauantaina yön ja sunnuntai aamun kun kävin ystavani kanssa tuulettumassa =)

Jonskis: Jos sun miestä jännittää vaan jäädä kahden kanssa keskenään? Pääsitko käymään ennen vauvan syntymää? Pitäiskö sun vaan olla sit niin törkeä että sanot miehelles että jos sä et pääse niin ei pääse sekään :whistle: :p

Meillä on miehen pakko olla tyttöjen kanssa ,kun yrittäjänä olen töissä ti-pe illat ja su päivän aina noin 3-4h kerrallaan. Kaksi viikkoa olin synnytyksen jälkeen kotona molemmilta. Onneksi molemmat ovat pullosta maitoa suostuneet ottamaan.

Hitsi ,kun nämä meidän illat aina venyy. Esikko nukahti 23.20 ja vauva 00.15. Sitten en itse pysty alkaa heti nukkumaan vaan pitää vielä hetki nuokkua tässä koneella ,kun rauhassa saa olla. Onneksi vauva posottelee niin loisto öitä edelleen. Esikkokin ollut taas vähän rauhallisempi. Heräillyt kyllä ,mutta ei niin itkeskellyt.

Nyt pehkuihin..öitä!!
-Poni ja tytöt

luminka kiitos :) onnea maidonnostatukseen, muistahan juoda paljon!mulla ainakin heti huomaa jos on juonut vähemmän niin rinnat tuntuu tyhjemmiltä.

JonskisKiitos sullekin!
jännääkö sitä ukkoos jotenki se yksin jääminen?Aika ihme touhua meinaan että sä et sais sitten hetkeekään olla yksin!jotenki ihan tyhmää että pikasen käynnin takia tarvis alkaa lasta/lapsia pukeen!
Meillä ukon on pakko olla poikien kans joka keskiviikko se 4h mitä mulla on lähiopetusta ja on kyllä ollut sillonki kun oon ollu kampaajalla ja hammaslääkärissä.Muuten oon kyllä vauvan ottanu mukaan semmosiin paikkoihin mihin ei molempia viitti ottaa (esim. shoppaileen useempaan kauppaan)kun onhan se mun helpompi sitä syöttää kun ukon keitellä pulloja.Yksin meen kyllä tosi harvoin mihinkään, nyt aijon mennä joulukuussa kaverille vähän maisteleen sidukkaa kun se valmistuu ja se onkin sit eka kerta kun pidemmäks aikaa pääsee jonnekin yksin.Saa nähä kuin käy kun viime alkoholiannoksesta on kohta 2v...

plää, pitäskö sitä siirtyä sit kotitöiden pariin, illalla aattelin kaivella vähän joulukoristeitakin!

Kiitos vastauksista. Mies on esikon kanssa ollu tosi hyvin alusta asti yksin ja nytki sano että ihan sama kumman kanssa on eli ei "vieroksu" kummankaan hoitamista mut sit molemmat yhtaikaa on joku ihme klikki nyt. En sit eilen jatkanu aiheesta koska molempien hermot oli jo kireellä, täytynee ottaa asia puheeks taas jonkun ajan päästä. Uskomatonta on just siks kun esikon kans aina jäi kun vapaalla oli just mun kampaajan jne ajaks ja joskus kävin kavereiden kanssa muutamalla niin hoiti illan, yön ja seuraavan aamunkin ilman mitään ongelmia, nauttii siis lasten kanssa olemisesta mut nyt on joku umpisolmu jossain joka täytynee pikkuhiljaa yrittää avata.. Aion kyllä siinä olla topakkana että jos hänellä omia menoja taas tän isyysloman jälkeen alkaa olemaan, mitkä toki hänelle suon, ni jos mä joudun jo muutenkin omat menoni sumplimaan miehen vapaiden puitteisiin, mikä tietenkin on ihan ok koska hän käy töissä, niin en kyllä ala laskelmoimaan että aina on esikon nukkuma.aika, saa luvan alkaa pärjäämään tai sit on kyllä yhtä riitelyä tää oleminen...

Ärsyttää sekin, kun kahden mun kaverin kanssa ollaan sovittu, että ystävänpäivänä käydään jossain, esim syömässä jos ei vielä raaskita pidemmäks aikaa lähteä kotoa niin miehelle oon tän sanonu jo viime syksynä ja nyt sillä onkin jo dj keikka just sille illalle. Kun musta se ei oo hoitoon viemistä et lapset on isänsä kans kotona mut sit jos mummilaan alan niitä roudaan ni tuntuu kyllä aika aikaselta kun pikkusisko on vasta kolmisen kuukautta, en halua vielä sillon yökylään kuitenkaan jättää kun tissittelee öisin niin ahkeraan ja muutenkin. Kavereiden kans oltiin tosiaan samaan aikaan raskaana ja tässä syksyllä saatiin kaikki vauvamme niin siks sovittiin sillon tuo 14.12 vähä vitsilläkin ettei unohdeta hoitaa sitä ystävyyttä kaiken tän vauva-ajan kiireiden keskellä.

Tulipas valitettua, pahoittelen :ashamed:

Molemmat lapsoset uinuu, mulla on vaihtoehtoina pyykin pesu tai omat päikkärit, arvatkaahan kumman valitsen |O

Nostan kyllä hattua teille, ketkä opiskelette tai töitä painatte tässä elämänvaiheessa, okeita supermammoja kyllä ootte! :heart:

Luminkalle tosiaan tsemppiä maidonnostatukseen! Mulla on välillä rinnat ku rusinat ja tuntuu ettei sieltä voi tulla mitään mut kyllä sit kuitenkin tyttö nielee ja maitoa on aina suupielissä kun lopettaa että pikkuhiljaa oon alkanu uskoa et kyllä sieltä silti jotain tulee. Tuon juomisen tärkeyden oon kanssa huomannu, yölläkin janottaa tosi paljon kun tiheästi imettää, mulla onkin vesipullo yöpöydällä ja aamulla se on hörpitty tyhjäks.

Meil on muuten tytöllä peppu tosi punakka, nyt on vaippamerkkikokeilu menossa ja sinkki voidetta oon laittanu ihoa rauhoittamaan kun tuntu ettei bepanthen auta... Onko muiden pikkuisille tullu ihottumia jostain vaipoista tms? Ja millä ootte saanu kuriin?

Lumista päivän jatkoa!

Vauva nukahti vasta nyt päikyille. On valvonut aamu kymmenestä asti. No vaunulenkillä nukkuin puolisen tuntia. Esikko katsoo piirrettyjä. Hän on ihan armoton Sasu-possu fani, joten Vekarat pyörii meillä monesti päivässä. Toisaalta tuollaiset suosikki sarjat on usein pelastus silloin ,kun tahtoo rauhassa imettää vauvaa niin ettei esikko hajoita taloa tai itseään sillä välin :) .

Vauvan kanssa mennee edelleen ihanasti, mutta esikon uhma välillä koetteelee. Hän on ollut aina huono nukkumaan ja nukahtamaan. Nyt taas on yöunille rauhoittuminen ottanut tosi lujille. Eilen sitten sovittiin miehen kanssa ,että aletaan pitään vielä tarkemmin kiinni rutiineista ja katotaan onko siitä apua. Esikon nukuttaminen kestää tällä hetkellä taas noin 1-2h ja unessa on usein vasta 23.30. Välillä sain hänet unille 30-45 minuuutissa ja alkoi nukkumaan jo ennen 23. Esikko pystyy rauhoittumaan uneen vain minun sylissä ja jos nukuttamien kestää niin vauva tahtoo jo tisulle. Siinä vaiheesssa isä ,joka viihdyttää vauvaa jo tosi lujilla. Miehen pitää kaiken lisäksi kuudelta aamulla ylhäällä ,jotta ehtii töihin. No katotaan onko tiukkis rutiineista apua :) .

Jonskis Meillä esikolla oli herkkä iho ja sinkki voide oli parasta punaiselle pepulle. Meillä on molemmilla ollut vauvana Pamperssin vaipat, joten merkeistä en tiedä.

Nyt syömään ,jotta jaksaa illan töissä..
-Poni ja typykät

On tullut vähän heikonlaisesti vierailtua tässä pinossa, tulee vaan omaan kirjoiteltua :ashamed:

Meillä arki luistaa hyvin. Vauva ihan superkiltti ja helppo :heart: Luulin että esikoinen olisi ollut mutta näköjään vielä enemmän voi helpompi lapsi löytyä =)

Esikoinen ei osaa olla mustis ollenkaan, luojan kiitos! Nätisti käy vauvaa silittelemässä ja ompa oppinut pusunkin antamaan :heart:

Vauva nukkuu yöt hyvin, syö sen pari kertaa ja jää aina nukkumaan. Iltaisin tankkaa vähän enemmän ja useammin. Aamulla herätään esikoisen tahtiin, nykyään vasta 8.30 - 9 :o Kelpaa kyllä mulle =) Siinä ennätän tehdä aamupuurot yleensä ja itsekin syödä ennen kuin vauva heräilee. Vähän aikaa jaksaa valvoa kunnes pitää päästä taas nukkumaan =)

Tuplarattaat on todettu tosi hyviksi, en oikein muuten pääsisi lenkillä käymään! Eli todellakin kannatti ne ostaa :D

Tässä olen ristiäisvalmisteluita tehnyt, olisivat tulevana sunnuntaina. 13 henkeä tulee yhteensä meidät mukaanlukien. Kaksi kummia tyttö saa, ei oikein ole enempää sopivia ehdokkaita. Ja se kyllä riittää ihan, parempi että on 2 hyvää kuin monta "huonoa"!

Luminka ja tytöt, 1,5v ja tasan 7vko

nyt täytyy peesata Luminkaa, kun aikaa on nii tulee kirjotettua vaan "omaan" pinoon...

Voi että kuin kade mä oon yöunista!hävettää oikein kun tajuaa kuin voi olla semmosesta katellinen...mutta täällä siis vaan yhen kerran herra on nukkunut 3h putkeen, muuten herää 2h välein ja äitiä alkaa kyllä väsyttään. |O

Mä oon kanssa ollut tosi tyytyväinen tupliin ja varsinkin siihen että ovat eripäin, niinkun muistaakseni Luminkankin tuplat.Ainut miinus noissa on ollut se että kuomut tuppaa valumaan ja saa jatkuvasti kiristää, mutta taitaa johtua siitä kun ovat jo vanhat.

Ootteko muut jo miettinyt että aijotteko hankkia lisää lapsia?

mähän oon ajatellut et tossa 5v päästä vois kattoo sitä kolmatta mut kummasti alkaa taas se vauvakuume tuleen..tai lähinnä se raskauskuume!eikä ainakaan toi mun tyhjä etureppu paranna asiaa :D vaikka oma vika se on kun herkut vaan tuppaa maistumaan.. :ashamed:

siis ei vois vähempää kiinnostaa taas noi kouluhommat mutta pakko se kai on...

oltiin muuten eilen 3kk neuvolassa, saatiin mpr ja otettiin rota-rokote (hävyttömästä hinnasta huolimatta...) Eeti oli jo 6250g (3420g) ja 62,5cm (50cm) että hurjasti vaan ne kasvaa!ja hassua että Eemu siirty vasta 6kk iässä 68cm vaatteisiin, kun taas pikkuveli alkaa jo nyt siirtyä!mutta neuvolassakin kyllä veikkasivat tästä pidempää.Saa nähä kuin käy, onhan mustakin veikattu 170cm mutta enpäs vaan oo kun hilkun yli 160cm.

nyt oikeesti niiden koulujuttujen pariin..ei kukaan haluis tulla tekeen perhetyön etätehtävää :laugh:

dd: Mulla kans jo vauvakuumetta pukkaa :ashamed: Niiiin kateellisena luen odotusjuttuja.. Ei varmaan pitäs mut ku.... Meillä mies ei haluais enää enempää muksuja, et jää nähtäväksi tuleeko enää tää mamma ikinä olemaan raskaana :snotty: Se vaan oli niin ihanaa aikaa että!

Hei täältäkin taas :wave: !

Minkäslaisia tuplakärryjä teillä muilla on? Meillä on Carenan Doubleswingit ja oon kyllä ollut niihin tyytyväinen. Ainoa miinus oli kun poju oli ihan pikkuvauva, niin oli kurjaa kun koppa on poispäin työntäjästä. Meillä kun ei ole sitä kovaa kantokoppaa vaan pehmeä. Mutta kun siitä alun vainoharhaisuudesta (hengittääkö se nyt varmasti, ei kai ole pulautellut jne... :whistle: :ashamed: ) on päästy, niin kerrassaan mainiot menopelit.

Vauvahaaveista
: meillä on haaveissa kolmas ja ehkä neljäskin joskus muutaman vuoden kuluttua. Hormonikierukka mulle laitettaan huomenna, mutta tuskin sitä viittä vuotta tulen pitämään. Ajattelin, että tuo ois hormonaalisista ehkäisyistä vaivattomin/pienin paha, mutta saas ny nähä. Mulla on kans kyllä niin krooninen raskaus/vauvakuume kun olla vaan voi :D , mutta pakko pitää vähän paussia välillä ja nauttia näistä kahdesta :heart: .

Onnea Luminka ristiäisiin :flower: , meilläkin on pojulla "vaan" kaksi kummia, mutta haluttiin ihmiset, joiden kanssa ollaan oikeesti tekemisissä ja jotka ollaan tunnettu kauan. Meilläkin on täällä ihan superkiltti vauva, itse pelkäsin odotusaikana niin tätä vauva-arkea, jos pikkuisella koliikki tms, mutta nou hätä :D . Kerrassaan mainiosti on mennyt. Esikoinen oli helppo vauva, mutta tää kakkonen on jopa helpompi *koputtaa puuta*.

daydreamsille tsemiä koulujuttujen kanssa...itsekin joskus väsännyt tuollaisia perhetyön tehtäviä, ymmärrän jos motivaatio on hieman hakusessa :whistle: .

Mukavaa joulunodotusta kaikille :xmas:,
Sumppis kera tytön 1v11kk ja pojun 5kk

Yhteistyössä