Pikkukakkosesta tulenoo..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirpiz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pirpiz

Aktiivinen jäsen
13.12.2005
5 615
1
36
...TÄYSkatastrofi koskapa Esikko on ollu näin "helppo" tapaus. Mites muilla, onko ollut kahta yhtä helppoa lasta, vai "rankaseeko" luoja meitä antamalla kiukkusen Kakkosen ja uhmaiän Ykköselle kaupan päälle? :D

meillä esikoinen on ollu ku lottovoitto =) yöt nukkunu ihan pikkasesta todella hyvin,on kiltti,rauhallinen,jaksaa jopa värkätä yksikseenkin ja pystyn tekeen omia juttuja aina ku on tarvis,vaikka esikko oiskin hereillä. vähän jännittää mitä tulee kun kakkonen syntyy,onneks on vielä aikaa muutama kuukausi =)

Meillä kans eka oli helppo, senpä takia oltiin heti valmiita tokaan. Toka onko sit sellanen persoona et huh! Oli koliikit ja kaikki! Temperamenttia riittää ja vielä ku Eka alkaa kohta olee siinä uhmaiässä... Nyt 1v9kk ja 8kk... Saa nähä mitä tulevaisuus tuo tullessaan :D Mä ku kuumeilen jo kolmatta :saint:

Samaa täälläkin mietitään. Haluttiin tehdä sisko tai veli heti perään, kun esikoinen on todella "helppo" ja iloinen vekara, nukkuu hyvin, syö hyvin ja puuhailee kovasti myös itsekseen. Univelkaa ei siis ole ollenkaan, ja päivät ovat mukavia hyvätuulisen lapsen kanssa.

Kaveripiirissä onkin selvästi ollut havaittavissa, että me "helppojen" esikoisten vanhemmat odotetaan/suunnitellaan toista, kun taas tempperamenttisten, uniogelmaisten tai vaikka koliikkivauvojen vanhemmat puistelevat koko ajatukselle kauhistuneena päätään... Ja ymmärrän sen kyllä hyvin.

Saapa nähdä kuinka käy, ikäeroa tulee (jos kaikki menee hyvin, raskaus on ihan alussa) 1v7kk.

Meillä esikoinen oli todella "hankala tyyppi". Nukkui huonosti, itki paljon ja on edelleen voimakas ja tenperamenttinen luonne. Ikäeroa lapsillemme tulikin melkein 6 vuotta ja tämä kakkonen on todella kiltti. Vilkas kylläkin, mutta nukkuu hyvin eikä huutele turhia. Ikää kakkosella on toki vasta reilu 1 v., mutta uskon, että on jo päällimmäisen luonteensa näyttänyt. Ja minä kaipailen ja kuumeilen kolmatta ;) Ja mielessäni uskon, että hänestä vasta "helppo tapaus" tulisikin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2006 klo 10:20 pirpiz kirjoitti:
...TÄYSkatastrofi koskapa Esikko on ollu näin "helppo" tapaus. Mites muilla, onko ollut kahta yhtä helppoa lasta, vai "rankaseeko" luoja meitä antamalla kiukkusen Kakkosen ja uhmaiän Ykköselle kaupan päälle? :D

Mulla on ihan samanlainen aavistus, ettei toinen lapsi VOI olla näin kiltti ja "helppo" :) Ajattelin, että yksi lapsi riittää...ainakin vähäksi aikaa.

No, eri yksilöitähän nämä tuntuvat olevan :D molemmat lapset ovat ainakin meillä mielestäni vauvaiässä hyvin kilttejä ja mukavaa seuraa (jos mukaan ei lasketa kuopuksen huonoa nukkumista ja kamalia öitä :\| ) Uhmaikä tosiaan on kyllä tuolla esikoisella samaan aikaan kun pienempi on ihanimmillaan...

Sama juttu, olen ihan varma että kakkosesta tulee hurrikaani. Mutta saapi nähdä, toivotaan parasta... Onpi vielä mooonta kuukautta aikaa pidellä peukkuja pystyssä ihan kyllästymiseen asti.

Yhteistyössä